επιχειρήσεις: Μάχη επιβίωσης έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε γνωστές αλυσίδες όπως τα Jumbo και τα Zara λόγω της επικίνδυνης διείσδυσης της πολωνικής Pepco στην αγορά του κλάδου.
Σύμφωνα με το dikaiologitika.gr η Pepco η οποία εισήλθε στην Ελλάδα λίγους μήνες πριν , εντυπωσιάζει με την επέκταση στο δίκτυο καταστημάτων της, καθώς ανοίγει ένα κάθε 17 μέρες.
Κάθε 17 μέρες ανοίγει ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά η πολωνική αλυσίδα Pepco, φθάνοντας πλέον τα 14 σημεία πώλησης, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα, τη Ξάνθη, την Κόρινθο, το Κιλκίς και οσονούπω τη Βέροια.
Μια νέα αλυσίδα καταστημάτων που πρωτο έκανε την εμφάνιση της στην ελληνική αγορά πριν μερικούς μήνες, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει καθώς έχει καταφέρει να επικρατήσει και να ανοίγει και από ένα νέο κατάστημα κάθε 17 μέρες σε όλη την Ελλάδα απειλώντας μεγαθήρια όπως τα Jumbo αλλά και τα Zara.
επιχειρήσεις: Κίνδυνος για λουκέτο
Μετά από τα εγκαίνια στη Βέροια, τον Ιούνιο αναμένεται να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στην λεωφόρο Λαυρίου στην Παιανία.
Παράλληλα, προετοιμάζεται το κατάστημα στα Ιωάννινα σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο ενώ, επόμενος σταθμός της αλυσίδας, που προσφέρει ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ, είναι η Πάτρα και με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης στόχος είναι η δημιουργία 30 σημείων στην χώρα μας έως το τέλος του 2023.
Τα καταστήματα Pepco προσφέρουν ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ.
Η Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες. Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια.
Πέρα από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.
επιχειρήσεις: Πού ανοίγουν νέα καταστήματα στην Ελλάδα
Η πολωνική Pepco ανοίγει κάθε 17 μέρες ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά
Κάθε 17 μέρες ανοίγει ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά η πολωνική αλυσίδα Pepco, φθάνοντας πλέον τα 14 σημεία πώλησης, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα, τη Ξάνθη, την Κόρινθο, το Κιλκίς και οσονούπω τη Βέροια.
Τα εγκαίνια του 14ου καταστήματος των πολωνικής αλυσίδας χαμηλού κόστους στην πρωτεύουσα του νομού Ημαθίας έχουν προγραμματιστεί για τις 31 Μαΐου, ενώ στις 26 Μαΐου προηγήθηκε το άνοιγμα στο Κιλκίς.
Θα ακολουθήσει μέσα στον Ιούνιο ένα ακόμη κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στην λεωφόρο Λαυρίου στην Παιανία, σε ιδιόκτητο ακίνητο της Premia, ενώ ετοιμάζεται και το κατάστημα στα Ιωάννινα.
Επόμενος σταθμός της αλυσίδας, που προσφέρει ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ, είναι η Πάτρα και με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης στόχος είναι η δημιουργία 30 σημείων στην χώρα μας έως το τέλος του 2023.
Νέο κατάστημα Pepco σε ακίνητο της Premia στην Παιανία
επιχειρήσεις: Η Pepco σε αριθμούς (που ζαλίζουν)
Η πολωνική αλυσίδα με έδρα το Πόζναν και βασικό χαρακτηριστικό τις χαμηλές τιμές (value retailing) αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Τα πρώτα 14 καταστήματα Pepco άνοιξαν στην Πολωνία το 2004, ενώ 9 χρόνια αργότερα επεκτάθηκε στην Τσεχία και τη Σλοβακία.
Πού θα ανοίξουν 10 καταστήματα Pepco – Η σχέση με τον Σκλαβενίτη
Τη διετία 2015 – 2017 άνοιξε καταστήματα στην Κροατία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία.
Ακολούθησαν το 2018 η Λετονία, η Εσθονία, η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Σερβία, η Ισπανία, η Αυστρία και η Γερμανία.
Κατά την οικονομική χρήση του 2022 (ολοκληρώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου κάθε έτους), το δίκτυο της Pepco αριθμούσε 2.910 καταστήματα σε 16 χώρες εκ των οποίων τα 446 άνοιξαν από τον Σεπτέμβριο του 2021 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ο τζίρος της αλυσίδας έφθασε το 2022 στα 2,71 δισ. ευρώ από 2,16 δισ. ευρώ το 2021, ενώ συνολικά ο κύκλος εργασιών του ομίλου, στον οποίο ανήκει επίσης η αλυσίδα hard discount Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η μικρότερη Brand Dealz στην Πολωνία και την Ιρλανδία, ανήλθε στα 4,82 δισ. ευρώ από 4,12 δισ. ευρώ το 2021.
Προστέθηκαν 490 καταστήματα σε 8 μήνες
Στους 8 μήνες από τον Σεπτέμβριο πέρσι μέχρι και σήμερα οι Πολωνοί επεκτάθηκαν εκτός από την Ελλάδα και στην Πορτογαλία, ενώ πρόσθεσαν στο χαρτοφυλάκιό τους συνολικά 490 νέα καταστήματα στις 18 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Pepco.
Πριν 20 ημέρες άνοιξε το πρώτο κατάστημα Pepco στην Πορτογαλία στην πόλη Κοΐμπρα, σηματοδοτώντας το τελευταίο milestone στην επέκταση τoυ δικτύου στη δυτική Ευρώπη.
Η πλειονότητα των νέων καταστημάτων της Pepco στην Πορτογαλία θα προσφέρει εκτός από την προϊοντική γκάμα της αλυσίδας και ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη (FMCG) από την Poundland, όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας, ζαχαρώδη, τροφές για κατοικίδια ζώα κ.λπ. Όλα σε χαμηλές τιμές. Ανάλογη γκάμα προϊόντων προσφέρεται και στην ισπανική αγορά.
Προς το παρόν το συγκεκριμένο – διευρυμένο – μοντέλο πώλησης δεν ακολουθείται στην εγχώρια αγορά, αλλά στις μπίζνες ποτέ μη λες ποτέ.
Όσον αφορά τα επενδυτικά σχέδια της αλυσίδας, αργότερα εφέτος πρόκειται να επεκταθεί στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, ενώ συνολικά ο όμιλος σχεδιάζει το άνοιγμα τουλάχιστον 550 νέων καταστημάτων το οικονομικό έτος 2023, κυρίως μέσω της μάρκας Pepco, ενώ παράλληλα θα επεκτείνει την παρουσία της μάρκας Dealz στην Πολωνία.
Γιατί ήρθε ο όμιλος Pepco στην Ελλάδα
Η επιχείρηση απέκτησε τη σημερινή της μορφή τον Ιούλιο του 2014 ως θυγατρική της Pepkor SA, ενός νοτιοαφρικανικού ομίλου λιανικής πώλησης.
Ο όμιλος Pepco λειτουργεί πλέον μέσω δύο τομέων: ενός τμήματος μέσω της Pepco, που ιδρύθηκε στην Πολωνία το 1999 (STET) και ενός τμήματος μέσω της Poundland, που ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1990, και της Dealz, η οποία εισήχθη στην αγορά το 2011 ως μέρος της διεθνούς επέκτασης της Poundland.
Οι ιθύνοντες του ομίλου είδαν στην Ελλάδα την επόμενη αγορά-ευκαιρία για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους, αμέσως μετά την Αυστρία που προηγήθηκε και τις αγορές της Πορτογαλίας και της Γερμανίας που έπονται βάση του εταιρικού προγραμματισμού.
Τα πράγματα ωστόσο δεν είναι τόσο απλά. Κι αυτό γιατί πολλές επιχειρήσεις προσπάθησαν να κάνουν το βήμα της εισόδου στο λιανεμπόριο από χώρες του εξωτερικού προς την Ελλάδα και σε διάφορους τομείς, λίγες όμως τα κατάφεραν πραγματικά.
Με εξαίρεση επιχειρήσεις όπως αυτές του ομίλου Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti) αλλά και αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως η Lidl, που χρειάστηκε να αλλάξει προϊόντος του χρόνου την στρατηγική της και το προϊόντικό της μείγμα επί το ελληνικότερον, τα παραδείγματα αποτυχίας και αποχωρήσεων εν μία νυκτί είναι πολλά.