Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
No Result
View All Result

Βόμβα από την Coca-Cola: Άσχημη απόφαση, έξαλλοι οι καταναλωτές!

Γιώργος Μενδρινός by Γιώργος Μενδρινός
18 Μαρτίου 2023
in Επιχειρήσεις
Βόμβα από την Coca-Cola: Άσχημη απόφαση, έξαλλοι οι καταναλωτές!

Coca-Cola: Εξωφρενικές ανατιμήσεις αναμένεται να εφαρμόσει στα προϊόντα της από την 1η Απριλίου ο μεγάλος market leader στον τομέα των αναψυκτικών, Coca-Cola ΕΕΕ με στόχο τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων. 

Σύμφωνα με το Euro2day.gr, ο νέος τιμοκατάλογος του κολοσσού περιλαμβάνει αυξήσεις που κυμαίνονται από 7,5% έως και 37,1% σε όλες τις συσκευασίες της Coca-Cola και όχι μόνο.

Νέο τιμοκατάλογο με ανατιμήσεις που ξεπερνούν ακόμη και το 30% έστειλε τη Δευτέρα στους πελάτες της η Coca ColaΕΕΕ +0,45% 3E, market leader του κλάδου των αναψυκτικών.

Στην επιστολή, που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, αναφέρεται ότι ο νέος τιμοκατάλογος αφορά το σύνολο των προϊόντων που εμπορεύεται η εταιρεία και ενεργοποιείται την 1η Απριλίου.

Coca-Cola: Άσχημη απόφαση

Αναφορικά με τις παραγγελίες κατά το διάστημα έως και την έναρξη ισχύος του νέου τιμοκαταλόγου, αυτές, όπως σημειώνεται στην επιστολή, «θα εξυπηρετούνται κατά τρόπο που θα διασφαλίζει την αναλογική εξυπηρέτηση των αναγκών όλων των πελατών, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα κάθε φορά αποθέματα».

Επί της ουσίας, η εταιρεία, θέλοντας να αποφύγει τις μαζικές παραγγελίες με τις παλιές τιμές, ενημερώνει τους πελάτες της ότι αυτές θα εξυπηρετούνται αναλογικά.

Πάντως για τον νέο γύρο ανατιμήσεων είχε προειδοποιήσει στα μέσα του περασμένου μήνα η διοίκηση της Cοca Cola HBC κατά τη διάρκεια του conference call, επικαλούμενη την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας.

Πέρυσι οι υψηλότερες τιμές πώλησης των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας και η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού κατά 30% οδήγησαν σε αύξηση 15,9% τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε οργανική βάση.

Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε πέρυσι 9,1%. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού.

Οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20-30%.

Coca-cola: Πού εντοπίζονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Ο νέος τιμοκατάλογος, τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική, περιλαμβάνει ανατιμήσεις που φθάνουν το 37,71% στην Coca Cοla στη συσκευασία των 250 ml και 30,02% στην Coca Cοla Zero των 250 ml.

Οι αυξήσεις για την Coca Cοla στη συσκευασία των 500 ml ξεκινούν από το 5,02%, από 6,98% για τη συσκευασία του 1 lt, στο 9,51% είναι η αύξηση της τιμής για την Coca Cοla Zero Lemon, 5% στην Coca Cοla με στέβια η συσκευασία των 500 ml και 9,51% των 330 ml. Επτά προϊόντα Coca Cοla ανατιμώνται κατά 25% ενώ οι αυξήσεις στην Original Coca Cοla σε κουτάκι των 330 ml ξεκινούν από 7,5%.

Το εύρος των ανατιμήσεων στη Sprite κυμαίνεται από 6,47% έως 19,61%, στη Fanta από 6,41% έως 25% ανάλογα το προϊόν και τη συσκευασία και στη Schweppes από 7,54% έως 24,13%.

Σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό 4,98% κινούνται οι αυξήσεις στο Powerade. Κυρίως μονοψήφιες είναι οι ανατιμήσεις σε Amita και frulite όπως και στο Monster, ενώ από 7,51% έως 10,02% είναι οι ανατιμήσεις στο Fuze Tea. Στο νερό, οι αυξήσεις κινούνται από +7,97% έως 15,01% ενώ +20% είναι η αύξηση της τιμής για το νερό Lurisia.

Υψηλό μονοψήφιο είναι το ποσοστό των ανατιμήσεων στον καφέ Costa Coffee, με διψήφιο ποσοστό στα επίπεδα του 10-15% είναι οι αυξήσεις τιμών στα περισσότερα προϊόντα του Τσακίρη (πατατάκια), χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε Aperol, Campari, κ.λπ., σε ούζο και τσίπουρο (διανέμει τα προϊόντα Δεκαράκι, Πλωμάρι, κ.λπ.), και στα ποτά όπως MACALLAN, ενώ ίδιες παρέμειναν οι τιμές στο HIGHLAND, η αρχική τιμή του οποίου είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Οι ανατιμήσεις που ανακοίνωσε η Coca Cοla 3E επηρεάζουν το σύνολο του κλάδου αφού είναι με διαφορά market leader και ρυθμιστής στις περισσότερες κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Εξαιρείται ο κλάδος του καφέ, στον οποίο τώρα «χτίζει» τη θέση της.

Στον κλάδο των αναψυκτικών η Coca Cοla 3E, παρότι από το 2019 και μετά έχει χάσει πάνω από 1 μονάδα, συνεχίζει να απολαμβάνει ηγεμονικό μερίδιο στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών άνω του 62% σε αξία και πάνω από 56% σε όγκο. Στα αναψυκτικά τύπου cola, το μερίδιο της Cοca Cola ξεπερνά το 80% σε αξία και το 73% σε όγκο.

Coca-Cola: Τι απαντά η Cοca Cola 3E

Στις διεθνείς αυξήσεις στην ενέργεια και όχι, μόνο αποδίδει τις ανατιμήσεις η Cοca Cola 3E η οποία διευκρινίζει πως οι αυξήσεις που ανακοίνωσε δεν ξεπερνούν μεσοσταθμικά το 8,2%. Στην απάντηση της στο Euro2day.gr η εταιρεία διευκρινίζει επίσης πως οι αυξήσεις που αναφέρονται (σ.σ. στο δημοσίευμα) να ξεπερνούν το 30% αντιπροσωπεύουν μόνο το 0.1% του όγκου και αφορούν ελάχιστους κωδικούς.

Συγκεκριμένα η εταιρεία στην απάντηση της αναφέρει τα εξής:

«Οι αυξήσεις διεθνώς στην ενέργεια και σε όλα τα κόστη που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, είναι μια πραγματικότητα που μας έχει επηρεάσει. Έχουμε απορροφήσει μεγάλο μέρος αυτών και οι αυξήσεις που ανακοινώσαμε δεν ξεπερνούν το 8.2 % μεσοσταθμικά σε όλα μας τα προϊόντα.

Αυξήσεις που αναφέρονται να ξεπερνούν το 30% αντιπροσωπεύουν μόνο το 0.1% του όγκου μας και αφορούν ελάχιστους κωδικούς των προϊόντων μας σε μη επιστρεφόμενες γυάλινες συσκευασίες αντανακλώντας τις εξαιρετικά μεγάλες αυξήσεις στην τιμή του γυαλιού σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στόχος μας πάντα είναι να διατηρούμε κορυφαία την ποιότητα των προϊόντων μας και να προσφέρουμε προσιτές επιλογές σε όλο το φάσμα των καταναλωτών.»

Στα 5,37 δισ. ευρώ οι πωλήσεις 9μήνου

Με στοχευμένη αναπροσαρμογή της εμπορικής και τιμολογιακής της πολιτικής η Coca-Cola HBC διατηρεί ισχυρή ευελιξία προσαρμογής στο έντονα πληθωριστικό περιβάλλον και προχωρά σε θετική αναθεώρηση του guidance για φέτος.

Ο ισχυρός εμφιαλωτής “εκμεταλλευόμενος” την έντονα εμπορική κίνηση του καλοκαιριού και την διευρυμένη τουριστική περίοδο που καταγράφεται σε αρκετές αγορές εμφάνισε ενισχυμένες επιδόσεις πωλήσεων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία στο φετινό εννεάμηνο, αντισταθμίζοντας τις απώλειες των “κλειστών” αγορών της Ρωσίας και της Ουκρανίας καθώς και τη συγκριτικά εντονότερη υποχώρηση της κατανάλωσης σε αγορές όπως Αφρική, Νιγηρία και Αίγυπτο σε σχέση με τις ανεπτυγμένες αγορές.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης της διοίκησης του ομίλου με αναλυτές στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των επιδόσεων του εννεαμήνου, η Coca Cola HBC έχει προβεί σε κινήσεις, όπως πχ μείωση στο όγκο των συσκευασιών ή σε μικρότερες συσκευασίες, περιορισμός των πολυσκευασιών ενώ έμφαση δίνεται και στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, οι οποίες προσαρμόζονται κατά περίπτωση σε κάθε αγορά, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής ευελιξίας και προσαρμοστηκότητας που εφαρμόζει ο όμιλος, που φέρεται ότι αποδίδει θετικά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG Zoran Bogdanovic, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι “ Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας.

Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις

σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας.

Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης”.

Σε ο,τι αφορά στις επιδόσεις εννεάμηνου, ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 14% στον όγκο πωλήσεων ( σε δημοσιευμένη βάση και 0,4% σε οργανική) ο οποίος διαμορφώθηκε σε 2,08 δις κιβώτια, ενώ η αξία των πωλήσεων σημείωσε άνοδο 28,5% (15,4% σε οργανική βάση) στα 5,37 δις ευρώ.

Λαμβάνοντας ώθηση από τα ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου χθες η μετοχή της Coca – Cola στο Χρηματιστήριο Αθηνών έκανε ένα μίνι ράλι κλείνοντας στα 22,950 ευρώ καταγράφοντας ημερήσια άνοδο 3,85%.

Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ο όμιλος ανανέωσε τις εκτιμήσεις σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένει ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 900 εκατ. ευρώ, με διψήφια οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων με την αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο να εκτιμάται σε εύρος 14%-16%.

Tags: COCA COLAΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΑΝΑΨΥΚΤΙΚΟΑΣΧΗΜΗ ΑΠΟΦΑΣΗΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
Previous Post

Σεισμός στην αγορά: Γιατί κλείνουν καταστήματα Zara – Τι συμβαίνει

Next Post

Λουκέτο σε 2 τράπεζες: Πώς δεν θα χαθούν οι καταθέσεις

Διαβάστε επίσης...

Έσκασε νέα επιδότηση έως 23.250 ευρώ - Δικαιούχοι έκπληξη

Έσκασε νέα επιδότηση έως 23.250 ευρώ – Δικαιούχοι έκπληξη

28 Μαρτίου 2023
Σκάνδαλο με τα καύσιμα: Δείτε τι συμβαίνει με τις τιμές στην Ελλάδα

Σκάνδαλο με τα καύσιμα: Δείτε τι συμβαίνει με τις τιμές στην Ελλάδα

28 Μαρτίου 2023
Σοκ στην αγορά: Φόβοι για νέο λουκέτο σε μεγάλη τράπεζα

Σοκ στην αγορά: Φόβοι για νέο λουκέτο σε μεγάλη τράπεζα

28 Μαρτίου 2023
Επιτέλους: Cosmote, Vodafone και NOVA προχωρούν στην κίνηση που όλοι περιμέναμε

Επιτέλους: Cosmote, Vodafone και NOVA προχωρούν στην κίνηση που όλοι περιμέναμε

28 Μαρτίου 2023
ομάδα αίματος: Άσχημα νέα έρχονται σύμφωνα με ειδικούς για όσους έχουν ομάδα αίματος καθώς απαγορεύεται να πίνουν καφέ και αλκοόλ! 

Έχετε αυτή την ομάδα αίματος; Σταματήστε να πίνετε αλκοόλ και καφέ!

28 Μαρτίου 2023
Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία - Τι αλλάζει για όλους

Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία – Τι αλλάζει για όλους

28 Μαρτίου 2023
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα

© 2023 Newsme.gr

No Result
View All Result
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus

© 2023 Newsme.gr