Σκλαβενίτης: Την Καλαμάτα βάζει ζεστά στο στόχαστρό της η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες αυτή τη φορά, για αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ot.gr, ο όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ήδη, προετοιμάζει καλά το έδαφος για τον εγκαινιασμό δύο μεγάλων Cash n Carry , σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Οι υψηλές προσδοκίες για περαιτέρω άνοδο της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Μεσσηνίας δεν έχει κινητοποιήσει μόνο τους επενδυτές από τον κλάδο της φιλοξενίας, αλλά και τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής.
Την προηγούμενη Παρασκευή έπεσαν οι υπογραφές για την εξαγορά των τοπικών σούπερ μάρκετ Katerina’s Market από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενώ την ίδια μέρα εκπρόσωποι της Τhe Mart, της χονδρεμπορικής αλυσίδας του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στη συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, του γνωστοποίησαν ότι ο leader του κλάδου προγραμματίζει το άνοιγμα δύο μεγάλων cash & carry σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Σκλαβενίτης: Η 7η εξαγορά της Κρητικός
Πιστοί στο πλάνο τους για επέκταση του δικτύου της αλυσίδας σε περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, επεκτείνεται πλέον και στην περιοχή της Μεσσηνιακής Μάνης και της Καλαμάτας με την εξαγορά 4 εταιρικών καταστημάτων της μικρής αλυσίδας Katerina’s Market, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο Αβίας. Τα καταστήματα εκτιμάται ότι θα αλλάξουν ταμπέλες το επόμενο τρίμηνο.
Πρόκειται για την 7η εξαγορά σε διάστημα μιας 6ετίας που «ανεβάζει» την άλλοτε μικρομεσαία αλυσίδα στο top5 των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εάν εξαιρεθεί η εκπτωτική αλυσίδα Lidl, η οποία δεν δημοσιεύει οικονομικά αποτελέσματα), καθώς η «δύναμη πυρός» της Κρητικός φθάνει πλέον στα 500 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Κρητικός, που ξεκίνησε πριν 77 χρόνια από ένα παντοπωλείο στην Αίγινα, το 2022 προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. εντάσσοντας στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.
Παράλληλα, προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και τα οποία βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ενσωμάτωσης.
Η αλυσίδα λειτουργεί περισσότερα από 400 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.
Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.
Σκλαβενίτης: Η «έφοδος» της Σκλαβενίτης
Την Καλαμάτα βάζει ζεστά στο στόχαστρό της η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες αυτή τη φορά, για αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
Η αγορά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας θεωρείται πολύ ελκυστική για τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής λόγω της μεγάλης ανόδου της τουριστικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μετά και την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.
Ήδη στην Καλαμάτα σοβαρή θέση διαθέτει η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ καταστήματα έχουν και οι αλυσίδες My Market και Lidl.
Πλέον επιδιώκει ισχυρότερη παρουσία και η The Mart, συμφερόντων της Σκλαβενίτης, η οποία έχει ήδη ένα κατάστημα στην Καλαμάτα αλλά σχετικά μικρό. Εξ ου και τα νέα ανοίγματα δύο μεγάλων σημείων πώλησης σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Η αλυσίδα χονδρικής Τhe Mart διαθέτει σήμερα 13 καταστήματα, καθώς και ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Τα καταστήματα βρίσκονται στον Κηφισό, στην Παλλήνη, στην Αργυρούπολη, δύο στη Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά και Διαβατά), στην Πάτρα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στα Χανιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στην Ξάνθη, στην Καλαμάτα και στα Ιωάννινα.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Σκλαβενίτη εισήλθε στην κατηγορία του cash & carry στα τέλη του 2014 με την εξαγορά της Makro, μέλος τότε του γερμανικού ομίλου Metro Group, με το τίμημα να ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα Makro λειτουργούσε στην Ελλάδα από το 1992. Στις αρχές του 2016 η αλυσίδα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.
Σκλαβενίτης: Έρχεται νέος γύρος αυξήσεων τιμών στα σούπερ μάρκετ
Ανατιμήσεων συνέχεια με 7 στα 10 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου να επιβεβαιώνουν ότι έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο αυξήσεων στις τιμές μέσα στο έτος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρουσίασε ο κ. Βάιος Δημοράγκας στο πλαίσιο της σημερινής εκδήλωσης της εταιρείας Nielsen- Shopper Trends Event 2023 – σε δείγμα 32 CEO’s από το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία, προκύπτει πως το 68% θα προχωρήσει σε ανατιμήσεις.
Το εύρος των ανατιμήσεων θα κινηθεί από 5 έως 10% ωστόσο ένα 6% των ερωτηθέντων εκτίμησε ότι οι αυξήσεις τιμών θα φθάσουν το 20%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Αναστάσης Πανουρόσπουλος που αφορούν μετρήσεις έως και τον Φεβρουάριο του 2023, η μέση αύξηση της τιμής στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) διαμορφώθηκε στο 6% τη στιγμή που οι όγκοι πωλήσεων διατήρησαν σχεδόν σταθερή εικόνα στο -0,4% ενώ η αξία πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 6,4%.
Ωστόσο τα ποσοστά των ανατιμήσεων και οι επιπτώσεις σε όγκους και αξία πωλήσεων ανά κατηγορία διαφοροποιούνται σημαντικά.
Οι δέκα μεγαλύτερες κατηγορίες βάσει τζίρου…
Στις δέκα μεγαλύτερες κατηγορίες βάσει τζίρου, υπάρχουν κατηγορίες με μεγάλη αύξηση τιμής που καταγράφουν ανοδική πορεία όγκου όπως παράδειγμα στο χαρτί τουαλέτας που εμφανίζει ανατίμηση 10% και αύξηση όγκων 2% ενώ σε άλλες κατηγορίες όπως το ελαιόλαδο οι ανατιμήσεις έχουν πλήξει τις πωλούμενες ποσότητες που υποχωρούν στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 5%.
Σχετικά με τις προβλέψεις για την πορεία των εσόδων της αγοράς, to 53% των στελεχών -βάσει της έρευνας CEO outlook- 53% τοποθετεί την αύξηση στο 2-5% ενώ για το 30% του δείγματος η ανάπτυξη της αγοράς σε αξία θα κινηθεί στα επίπεδα του 6-10%.
Στον αντίποδα το 50% των ερωτηθέντων προβλέπει μείωση της κατανάλωσης, λόγω του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων, ωστόσο το 40% αναμένει σταθερότητα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στο -1-+1%.
Σε ό,τι αφορά στο καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Νικολέττα Σπερελάκη, σε ποσοστό 80% οι καταναλωτές θεωρούν ότι το καλάθι από μόνο του δεν επαρκεί για το θέμα της συγκράτησης των τιμών ενώ 9 στους δέκα θεωρεί πιο αποτελεσματικό μέτρο η μείωση του ΦΠΑ.
Πάντως, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι η πρωτοβουλία έχει επηρεάσει την καταναλωτική τους συμπεριφορά και μάλιστα εξαιτίας του «καλαθιού» επισκέπτονται πιο συχνά συγκεκριμένους λιανέμπορους.
Οι κατηγορίες αυτές που αγοράζονται περισσότερο από όλα τα είδη που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι κυρίως τα ζυμαρικά, ρύζι, τα γαλακτοκομικά και ο καφές, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν ενισχυθεί σημαντικά μεριδιακά στη πλειονότητα των κατηγοριών που συμμετέχουν στο καλάθι σε σχέση με αυτά που δεν συμμετέχουν.