Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήPlusΤεράστιο πρόστιμο αν μουντζώσετε στο αμάξι - Μεγάλες αλλαγές ο νέος ΚΟΚ

Τεράστιο πρόστιμο αν μουντζώσετε στο αμάξι – Μεγάλες αλλαγές ο νέος ΚΟΚ

Νέος ΚΟΚ: Σκεφτείτε το καλά πριν μουντζώσετε κάποιον από το αμάξι σας στο δρόμο. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει εξωφρενικά πρόστιμα.

Ξανασκεφτείτε το αν σας έρθει η ακατανίκητη επιθυμία ενώ είστε στο τιμόνι να μουντζώσετε άλλον οδηγό ή και πεζό που σας εκνεύρισε και αυτό γιατί ο ΚΟΚ προβλέπει τόσο χρηματικό πρόστιμο όσο και βαρύτερες ποινές που φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση αφαίρεση άδειας και διπλώματος.

Συγκεκριμένα το διοικητικό πρόστιμο μεταφράζεται σε 100 ευρώ όμως υπάρχει και αφαίρεση διπλώματος και άδεια κυκλοφορίας για 10 ημέρες.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα σας έρθει η ακατανίκητη επιθυμία να… ξεσκονίσετε τα γαλλικά σας καλύτερα σκεφτείτε το ξανά.

Μεγάλες αλλαγές ο νέος ΚΟΚ

Ριζικές διαφοροποιήσεις έχει ο νέος ΚΟΚ. Έρχονται το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα από την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει στον οδηγό και όχι στο όχημα θα αποδίδονται οι ποινές του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που έδωσε την Παρασκευή νέες διευκρινίσεις, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών της ΝΔ, Φωτεινής Πιπιλή.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως στόχος του νέου ΚΟΚ είναι η «συμμόρφωση των οδηγών, γι αυτό, οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης».

Στο πλαίσιο αυτό, μια σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα.

ΚΟΚ: Που αυστηροποιούνται οι ποινές

Παράλληλα, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι υπήρχαν οι ποινές, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρές:

Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν.

Από την πλευρά της, η κ. Πιπιλή έθιξε το ζήτημα της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς οδηγών, ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις, ενώ κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, πχ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Απαντώντας στην κα Πιπιλή για τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα εισάγουμε το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».

Νέος ΚΟΚ: Τι θα συμβεί στην επόμενο τροποποίηση του

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον ΚΟΚ:

Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές, θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους, θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων, θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά του τουρισμού.

Τέλος, είπε πως πρέπει να δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας – ώστε να μη μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο – υπό την αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.

Ως παράδειγμα έφερε το ζήτημα της τροφοδοσίας: Είμαστε η μόνη πόλη στη Ευρώπη που τροφοδοτούμε τα εμπορικά καταστήματα, σχεδόν 12 ώρες την ημέρα. Δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Πρέπει να κάτσουμε, με σοβαρότητα, όλοι οι φορείς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα.

ΚΟΚ: Ποιο το πρόστιμο αν οδηγείς με σαγιονάρα

Το καλοκαίρι έχει φτάσει και πολλοί συμπολίτες μας οδηγούν με σαγιονάρα για άνεση. Όμως κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται.

Ειδικότερα, αν πράξουν κάτι τέτοιο, η Τροχαία είναι πιθανόν να τους κόψει κλήση με πρόστιμο αλλά και να προχωρήσει και στην αφαίρεση του διπλώματος.

Όπως είναι κατανοητό, η οδήγηση με σαγιονάρα ενέχει σημαντικούς κινδύνους, δεδομένου ότι ένα γλίστρημα του ποδιού ενδέχεται να καταστήσει αδύνατο τον χειρισμό των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, με αποτέλεσμα να προκληθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Όσα αναφέρει ο ΚΟΚ

Παρά τους αδιαπραγμάτευτους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η… ελληνική συνήθεια, στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν υπάρχει κάποιο άρθρο του ΚΟΚ όπου να γίνεται σαφής αναφορά στην οδήγηση με σαγιονάρες ή σανδάλια.

Από την άλλη, στην παράγραφο 2 του άρθρου 13, σύμφωνα με πληροφορίες από το carandmotor.gr, αναφέρεται ότι «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς». Σε διαφορετική περίπτωση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ και συνοδεύεται από την επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

Σε περίπτωση, λοιπόν, τροχονομικού ελέγχου, εξαρτάται από τον εκάστοτε διενεργούντα τον έλεγχο το αν η οδήγηση με σαγιονάρες περιορίζει την ελευθερία κινήσεων του οδηγού, και επομένως αν πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο ή όχι.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αξιόποινο (ή μη) της συγκεκριμένης συνήθειας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να οδηγούν με ανοιχτά υποδήματα, μιας και αυξάνονται οι πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ