Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΤεράστια αλλαγή στα σούπερ μάρκετ για τον κόσμο - Μπαίνουν λουκέτα

Τεράστια αλλαγή στα σούπερ μάρκετ για τον κόσμο – Μπαίνουν λουκέτα

Σούπερ Μάρκετ: Εικόνες πρωτοφανείς που προκαλούν μόνο αίσθηση και εντύπωση έρχονται τις τελευταίες ώρες από ελληνικό σούπερ μάρκετ.

Εικόνες στις οποίες βλέπουμε πως οι αρμόδιοι του καταστήματος έχουν τοποθετήσει αντικλεπτικά συστήματα προστασίας μέχρι και σε βρεφικά γάλατα.

Κι ενώ οι αντιδράσεις και η συζήτηση είχαν ξεκάθαρα αρνητικό αντίκτυπο μετά την κυκλοφορία αυτών των εικόνων, φαίνεται πως μάλλον το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα πρέπει να τις συνηθίσουμε.

Κι αυτό διότι, όπως αναφέρουν γνώστες της αγοράς, υπάρχει μια τάση αύξηση των πωλήσεων στα αντικλεπτικά συστήματα με αγοραστές φυσικά τα σούπερ μάρκετ, τα οποία θέλουν… να θωρακίσουν την ασφάλεια στα προϊόντα τους.

Αύξηση στα αντικλεπτικά – Τα στοιχεία

Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του κυρίου Γιώργου Καραφύλλη, ιδιοκτήτη εταιρείας αντικλεπτικών, στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN. Εκεί ο κύριος Καραφύλλης στάθηκε στην αύξηση αυτή που περιγράψαμε παραπάνω.

Συγκεκρίμενα μίλησε για αύξηση κατά 10-15% στα αντικλεπτικά συστήματα από τα σούπερ μάρκετ, τονίζοντας μάλιστα πως παλιότερα τα σούπερ μάρκετ δεν συγκαταλλέγονταν καν στους πιθανούς πελάτε!

«Πελάτες μας ήταν κυρίως καταστήματα ρούχων, καταστήματα με σουβενίρ κ.α.», σημείωσε το πρωί της Πέμπτης (17/11) στο OPEN, ο ιδιοκτήτης εταιρείας αντικλεπτικών, Γιώργος Καραφύλλης, αναδεικνύοντας τη διάσταση του θέματος και την τροπή αυτής της αλλαγής.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξη του μάλιστα αναφέρθηκε στα προϊόντα για τα οποία τα σούπερ μάρκετ ζητούν αντικλεπτικά.

Σούπερ μάρκετ: Πρόκειται συγκεκριμένα για τα εξής:

Στιγμιαίος καφές

Ξυραφάκια

Παιδικές τροφές

Συσκευασμένη φέτα

Μέλι

Αλκοολούχα ποτά

Αυτό είναι το σούπερ μάρκετ με το φθηνότερο καλάθι του νοικοκυριού

Σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -11,3% προχώρησαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Τις τρίτες κατά σειρά λίστες τους από την έναρξη της πρωτοβουλίας «το καλάθι του νοικοκυριού», γνωστοποίησαν στους καταναλωτές χθες, Τετάρτη, στις 9 το πρωί, τα σούπερ μάρκετ.

Στην πλατφόρμα e-καταναλωτής αναρτήθηκαν οι νέοι κατάλογοι με τα προϊόντα που επέλεξαν για αυτή την εβδομάδα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης καθώς και το οnline Efresh.gr και η πλατφόρμα efood.

Επιπλέον με δικό της «καλάθι» που θα περιλαμβάνει 57 προϊόντα συμμετέχει για πρώτη φορά και η πλατφόρμα Wolt. Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες, την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν εκφράσει και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το «καλάθι του νοικοκυριού». Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο «καλάθια». Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», επεσήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.

Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα

στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε

στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή

και μόλις σε 75, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.

Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -11,3% στην αλυσίδα My market.

Δείτε τις ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας

Ο νικητής του καλαθιού

Ο Υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης έκανε την καθιερωμένη επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας MyMarket καθώς είχε την μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή προς τα κάτω στο καλάθι του νοικοκυριού και σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Lidl γιατί είχαν το φτηνότερο καλάθι για την τρίτη εβδομάδα του μέτρου, ο υπουργός Ανάπτυξης προειδοποίησε ότι θα κάνει το ίδιο και σε όποια αλυσίδα προχωρήσει σε αύξηση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μάλιστα, τα επώνυμα προϊόντα έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στο καλάθι του νοικοκυριού.

Το παράδειγμα του My Market

Το παράδειγμα της αλυσίδας My Market, η οποία ενώ τις δύο πρώτες εβδομάδες ήταν αυτή με το χαμηλότερο ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» (10 στα 52) χθες αποφάσισε να διπλασιάσει τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυξάνοντάς τα σε 20 στα 52. Η εν λόγω αλυσίδα προχώρησε σε ριζική αναμόρφωση του «καλαθιού», αλλάζοντας την πλειονότητα των κωδικών.

Δεν είναι τυχαίο ότι από το υπουργείο Ανάπτυξης η εν λόγω αλυσίδα αναδείχθηκε «νικητής της εβδομάδας», καθώς σύμφωνα πάντα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, η αξία του «καλαθιού» της σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.

Σε αύξηση του ποσοστού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που συμμετέχουν στο «καλάθι» προχώρησε και η αλυσίδα «Μασούτης». Ετσι, στη λίστα που ανακοίνωσε χθες το σχετικό ποσοστό είναι 39,80%.

Στα ίδια περίπου επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα διατήρησαν τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η «Σκλαβενίτης» (25 στα 65) και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» (47 στα 74).

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε, στα 555, ποσοστό 69%, η τιμή παρέμεινε σταθερή και μόλις σε 75, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρώς στις περισσότερες περιπτώσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι μειώσεις των τιμών ήταν μόλις 1 λεπτό. Σε πολύ μεγάλη αλυσίδα το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε πέντε προϊόντα.

Ο ανταγωνισμός για το φθηνότερο καλάθι

Αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αντικατάσταση των μεγάλων συσκευασιών με μικρότερες και επομένως φθηνότερες και με μειώσεις τιμών που σε αρκετές περιπτώσεις περιορίζονται στο… 1 λεπτό επιχειρούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να εμφανίσουν το πιο ανταγωνιστικό «καλάθι του νοικοκυριού», χωρίς στην πραγματικότητα να είναι και το απολύτως φθηνότερο.

Πάντως οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν καθώς συχνα οι μειώσεις είναι αποτέλεσμα της αντικατάστασης ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή με την αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ