Το τέλος στην κρυφή επιδότηση στα καύσιμα φέρνει αυξήσεις «φωτιά» στις τιμές. Το… μάρμαρο θα το πληρώσουν και πάλι οι πολίτες.
Έρχεται το τέλος της επιδότησης στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης.
Όπως έχει γίνει γνωστό, από την 1η Οκτώβρη τελειώνει η ισχύς της και είναι σίγουρο πως θα ακριβύνει.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.
Τέλος η επιδότηση στα καύσιμα – Έρχονται νέες αυξήσεις
Εδώ και μήνες τρέχει η επιδότηση στην αντλία για το diesel κίνησης. Με την απόφαση της κυβέρνησης αλλάξει το μοντέλο των επιδοτήσεων. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας αποφάσισε να πριμοδοτήσει τον προϋπολογισμό για τη θέρμανση και όχι για τα καύσιμα.
Για το fuel pass υπήρξαν δύο κύκλοι πληρωμών ενώ υπάρχει μέχρι σήμερα και επιδότηση στην αντλία ύψους 0,15 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης, η οποία όμως θα σταματήσει να υφίσταται.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου κίνησης να εκτοξευτεί πάνω από αυτή της απλής αμόλυβδης και σε πολλές περιοχές να ξεπεράσει και τα δύο ευρώ.
Ήδη σύμφωνα με την ενημέρωση του fuelprices.gr του υπουργείου Ανάπτυξης, η τιμής του πετρελαίου κίνησης φτάνει στα 1,821 ευρώ κατά μέσω όρα, συνυπολογιζόμενης και της επιδότησης στην αντλία.
Την ίδια στιγμή η τιμή της αμόλυβδης φτάνει πανελλαδικά το 1,950 ευρώ κατά μέσω όρο.
Τότε θα αρχίσει η επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης
Στις 15 Οκτωβρίου με την έναρξη της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης θα ξεκινήσει και η επιδότηση του προϊόντος με 0,25 ευρώ ανά λίτρο απευθείας στην αντλία
Η επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης εντάχθηκε σε τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών η οποία περιλαμβάνει και κάποια άλλα από τα μέτρα στήριξης όπως η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, οι εξαιρέσεις από την υποχρέωση της καταβολής του τέλους επιτηδεύματος και η αύξηση του στεγαστικού επιδόματος των φοιτητών.
Την τροπολογία ψήφισαν η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛΛ και η Ελληνική Λύση ενώ παρόν δήλωσαν το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.
Η τροπολογία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών «Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, διαχείριση συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες και ρυθμίσεις για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, αξιολόγηση της έναντι του Δημοσίου φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων και σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, ίδρυση και λειτουργία Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων, Συμπληρωματικός Κρατικός Προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2022 και λοιπές διατάξεις οικονομικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα».
Πότε λήγει το Fuel Pass
Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας Fuel Pass 2, όσοι δεν έχουν προχωρήσει ήδη στην εξαργύρωση της σε κάποιο πρατήριο υγρών καυσίμων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική πλατφόρμα η άυλη ψηφιακή κάρτα, η εγκατάσταση και χρήση της οποίας απαιτούν υποχρεωτικά την κατοχή smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών ΝFC, χρησιμοποιείται σε POS σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, όπως οποιαδήποτε ανάλογη κάρτα, μέχρι 31/10/2022.
Παράλληλα αναφέρεται πως το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά και δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού.
Τι θα γίνει με το fuel pass 3
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και του κυβερνητικού επιτελείου, η κυβέρνηση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο μίας τρίτης φάσης επιδότησης καυσίμων με ένα Fuel Pass 3, δεδομένων των περαιτέρω μέτρων οικονομικής στήριξης που ανακοινώθηκαν από το βήμα της ΔΕΘ και της πτώσης που καταγράφεται στις τιμές των καυσίμων το τελευταίο διάστημα.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε πως κάτι τέτοιο δεν ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ γιατί δεν αποτελεί προτεραιότητα αυτή την περίοδο.
«Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Προσδοκούμε ότι θα υπάρξει μια οριζόντια ευρωπαϊκή λύση που θα κάνει πιο ανεκτό το κόστος, μεταξύ άλλων και με πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου» προσέθεσε.