αστυνομική ταυτότητα: Τίτλοι τέλους πέφτουν για την αστυνομική ταυτότητα των πολιτών καθώς ήδη από τις 27 Ιουλίου 2022 όλοι οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν χρήση αυτής, όπως και του διπλώματος οδήγησης μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.
Η ψηφιακή μορφή του εγγράφου θα λύνει τα χέρια του καθενός ενώ δεν θα συντρέχει λόγος αντικατάστασης αυτού, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής.
Από 27 Ιουλίου στο κινητό η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αποκάλυψε σήμερα ότι από τον Ιούλιο οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να φέρουν μαζί τους την ταυτότητά τους και το δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να τα επιδεικνύουν. Αρκεί να έχουν μαζί το κινητό τους!
αστυνομική ταυτότητα: Μεγάλη αλλαγή
Το απόγευμα της 27ης Ιουλίου η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα είναι γεγονός, είπε συγκεκριμένα ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης στο ΟΤ FORUM 2- δίνοντας όχι μόνο ημερομηνία αλλά και ώρα.
Ψηφιακή ταυτότητα όπως… πιστοποιητικό εμβολιασμού
Αυτός είναι ο προγραμματισμός και ελπίζουμε ότι θα τηρηθεί απολύτως, είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, εξηγώντας ότι η χρήση θα είναι τόσο εύκολη όσο ήταν και αυτή με το πιστοποιητικό εμβολιασμού για τον κορονοϊό.
Ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε, παράλληλα, ότι προς το παρόν ξεκινάμε με την ταυτότητα και το δίπλωμα που είναι εθνικά έγγραφα – γιατί το διαβατήριο είναι διεθνές έγγραφο και κατ’ επέκταση η διαδικασία είναι πιο πολύπλοκη.
Άλλωστε, «δεν μας τιμά η ταυτότητα που έχουμε» είπε γελώντας ο υπουργός, προσθέτοντας ότι είναι από τις χειρότερες της Ευρώπης αισθητικά και λειτουργικά.
Όμως και δεν θα μασήσω τα λόγια μου υπολείπεται και σε θέματα ασφάλειας, πρόσθεσε τέλος ο υπουργός.
αστυνομική ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο μέσω του gov.gr
Με τα άρθρα 1-4 της από 06-07-2022 και υπ’ αρ. 1360/135 τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθιερώνει μια σειρά από νέα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα του πολίτη. Ειδικότερα:
Με το άρθρο 1 νομοθετείται η δυνατότητα αποθήκευσης ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης σε εφαρμογή Wallet. Η εφαρμογή θα ονομάζεται Gov.grWallet, υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET),
εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ταυτοποίηση του προσώπου σε κάθε διαδικασία εντός της επικράτειας που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούσε την έγχαρτη ταυτότητα ή δίπλωμα, τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.
αστυνομική ταυτότητα: Τα ψηφιακά πιστοποιητικά
θα φέρουν όλα τα στοιχεία που αναγράφονται στα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά και θα συνοδεύονται από κωδικό QR ώστε να επαληθεύεται γρήγορα και με ασφάλεια η γνησιότητά τους.
Παράλληλα, υπάρχει πρόβλεψη για ακύρωση των ψηφιακών πιστοποιητικών, τόσο για περιπτώσεις απώλειας του έγχαρτου πιστοποιητικού, όσο και για ενδεχόμενο απώλειας της συσκευής που είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά πιστοποιητικά.
Με το άρθρο 2 καθιερώνεται η δυνατότητα διόρθωσης των στοιχείων ενός προσώπου μέσω αίτησης που θα υποβάλλεται ψηφιακά, μέσω του gov.gr. Συγκεκριμένα, η αίτηση θα μπορεί να αφορά στη διόρθωση των εσφαλμένων στοιχείων που αναγράφονται στα εξής μητρώα:
στο Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών
στο Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)
στο Εθνικό Μητρώο Α.Μ.Κ.Α. — ΕΜΑΕΣ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης — Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων Εργοδοτών και Συνταξιούχων) της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α.) Α.Ε. και στο Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.).
Με εξαίρεση το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων, η διαδικασία για διόρθωση εσφαλμένων στοιχείων στα υπόλοιπα τρία μητρώα μπορεί να γίνεται και μέσω ΚΕΠ, είτε με φυσική παρουσία, είτε μέσω του myKEPlive.
Με το άρθρο 3
εισάγεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης για μεταβίβαση επιβατικού οχήματος μέσω του gov.gr. H ψηφιακή αίτηση θα απευθύνεται στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφερειακής ενότητας ή περιφέρειας της επιλογής του αγοραστή. Με τον τρόπο αυτό, ο αρμόδιος υπάλληλος θα εξουσιοδοτείται να αποκτήσει πρόσβαση:
στα φορολογικά στοιχεία πωλητή και αγοραστή που είναι αναγκαία για τη μεταβίβαση και για την έκδοση της νέας άδειας κυκλοφορίας στα δεδομένα που αφορούν στον τεχνικό έλεγχο του υπό μεταβίβαση οχήματος.
Κατόπιν, ο αγοραστής θα λαμβάνει μέσω του gov.gr βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος, ώστε εντός τριάντα ημερών να προχωρήσει στην ασφάλισή του, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος.
Με το άρθρο 4 προστίθεται η δυνατότητα έκδοσης αποτελεσμάτων
για διαγνωστικές εργαστηριακές εξετάσεις μέσω του gov.gr. Τα αποτελέσματα θα είναι επίσης διαθέσιμα στο MyHealthapp.
Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή παρέχει ήδη τη δυνατότητα στον πολίτη να ανατρέχει στις ιατρικές συνταγές, στα ιατρικά παραπεμπτικά και τις ιατρικές βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί για τον ΑΜΚΑ του.
Διευκολύνεται έτσι η πρόσβαση σε κρίσιμα στοιχεία του ιατρικού του ιστορικού, επιτρέποντας στον πολίτη να φροντίζει την υγεία του πληρέστερα και αποτελεσματικότερα, σε συνεργασία με τον γιατρό του.
Η δυνατότητα ψηφιακής έκδοσης αποτελεσμάτων αφορά σε διαγνωστικές εργαστηριακές εξετάσεις που διενεργούνται τόσο σε δημόσιες όσο και σε ιδιωτικές μονάδες υγείας.
Το ψηφιακό αποθετήριο που αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο υλοποιείται από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) και η δυνατότητα ψηφιακής έκδοσης των αποτελεσμάτων από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Νέες αστυνομικές ταυτότητες: «Ξεπαγώνει» με απόφαση του ΣτΕ ο διαγωνισμός
Τον διαγωνισμό προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ για την ανάδειξη του σχήματος που θα αναλάβει την έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων ξεπαγώνει το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο απέρριψε όλες τις προσφυγές που είχαν κατατεθεί κατά της διαδικασίας.
Ετσι ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί με τους τρεις προκριθέντες: Την κοινοπραξία της γαλλικής Thales με την Unisystems και την ιαπωνική Toppan, τη κοινοπραξία του ΟΤΕ με την Veridos Matsoukis και την Byte και, τέλος την κοινοπραξία της βελγικής Zetes με την Space Hellas και την ουγγρική ANY.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια ενός νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος εντύπων ασφαλείας (Ο.Π.Σ.Ε.Α.) με σκοπό την έκδοση των νέων δελτίων ταυτότητας, διαβατηρίων και εγγράφων ταυτοποίησης εν γένει του ελληνικού κράτους.
Οι νέες ταυτότητες θα είναι συμβατές με τις προδιαγραφές του Διεθνή Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και των σχετικών Ευρωπαϊκών Κανονισμών ενώ θα είναι πλαστικές κάρτες με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Υπενθυμίζεται πως το έργο είναι ένα από τα μεγαλύτερα που δημοπρατείται αυτήν την περίοδο. Θα έχει διάρκεια 10 + 5 έτη και στο πλαίσιο του εκτιμάται πως θα εκδοθούν 45 εκατ. έγγραφα ασφαλείας.
Περιλαμβάνει αφενός την ανάπτυξη των υποδομών πληροφορικής και εκτύπωσης (προϋπολογισμού περίπου 100 έως 120 εκατ. ευρώ) αλλά και την παροχή της υπηρεσίας (ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ) που αφορά την έκδοση των εγγράφων που θα γίνεται μεν από το ανθρώπινο δυναμικό του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και της ΕΛ.ΑΣ., αλλά τα αναλώσιμα και η τεχνική υποστήριξη θα είναι ευθύνη του αναδόχου.