Συναγερμός στην Αθήνα: Δείτε τι κάνουν στα φανάρια – Μεγάλη προσοχή
φανάρια: Άσχημα νέα έρχονται για τους λάτρεις των παραβάσεων του ΚΟΚ και ιδιαίτερα του ερυθρού σηματοδότη καθώς η Περιφέρεια Αττικής παίρνει δραστικά μέτρα εξοπλίζοντας τα φανάρια με κάμερες παρακολούθησης. Σύμφωνα με το carandmotor.gr αναμένεται να τοποθετηθούν αρχικά 388 κάμερες στο δίκτυο σηματοδότησης σε όλη την Αττική και ιδιαίτερα σε καίρια σημεία προκειμένου να μειωθούν οι […]

φανάρια: Άσχημα νέα έρχονται για τους λάτρεις των παραβάσεων του ΚΟΚ και ιδιαίτερα του ερυθρού σηματοδότη καθώς η Περιφέρεια Αττικής παίρνει δραστικά μέτρα εξοπλίζοντας τα φανάρια με κάμερες παρακολούθησης.
Σύμφωνα με το carandmotor.gr αναμένεται να τοποθετηθούν αρχικά 388 κάμερες στο δίκτυο σηματοδότησης σε όλη την Αττική και ιδιαίτερα σε καίρια σημεία προκειμένου να μειωθούν οι παραβάσεις και τα τροχαία ατυχήματα.
Εκατοντάδες κάμερες θα τοποθετηθούν στο δίκτυο φωτεινής σηματοδότησης της Αττικής, με στόχο να καταπολεμηθεί ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο φαινόμενο.
Ψηφιακά «μάτια» στα φανάρια επιθυμεί να τοποθετήσει η Περιφέρεια Αττικής, ώστε να δοθεί επιτέλους τέλος στην ιδιαίτερα επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, η οποία συνιστά μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
φανάρια: Άσχημα νέα
Όσοι αδιαφορούν για τις ενδείξεις των φαναριών και τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η κατάπτυστη πρακτική θα φωτογραφίζονται από κάμερες που θα κατακλύσουν την Αττική.
Ειδικότερα, η Περιφέρεια προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση 388 καμερών παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη, όπως και 351 γαλβανισμένων ιστών με βραχίονα με τον κλωβό αγκύρωσης για την τοποθέτηση των καμερών.
φανάρια στην Αθήνα
Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος του έργου, συνολικής αξίας 14.382.750 ευρώ, θα είναι επίσης υπεύθυνος επίσης για την εκπόνηση, εφαρμογή και λειτουργία λογισμικού διαχείρισης παραβάσεων.
Η συγκεκριμένη λύση θα αυτοματοποιήσει την έκδοση στοιχείων οδικών παραβάσεων και θα συντελέσει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων λόγω παραβίασης ερυθρού σηματοδότη.
Όπως αναφέρεται στο αντικείμενο του διαγωνισμού, η τοποθέτηση των καμερών θα γίνει σε συγκεκριμένα σημεία που θα καθορισθούν με βάση τα δελτία οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Δηλαδή σε σημεία όπου συμβαίνουν συχνά σοβαρά ατυχήματα και αποτελούν συνέπεια παραβιάσεων ερυθρού σηματοδότη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι η 05/06/2023 και ώρα 15:00. Η αποσφράγιση του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις 09/06/2023 και ώρα 16:00 από την αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι διαγωνισμός για την προμήθεια 388 καμερών παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη είχε προκηρυχθεί από την Περιφέρεια Αττικής και πριν από λίγους μήνες, χωρίς να τελεσφορήσει.
Τα αποτελέσματα, ωστόσο, από την τοποθέτηση καμερών στα φανάρια είναι άκρως ικανοποιητικά όπως αποδείχθηκε από την υιοθέτηση της συγκεκριμένης λύσης στη Λεωφ. Ποσειδώνος. Πριν την τοποθέτηση των συσκευών στο σημείο οι παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη υπερέβαιναν τις 800 σε καθημερινή βάση και μειώθηκαν στις 250-300.
φανάρια: Αυτοί είναι οι κίνδυνοι που δεν πρόκειται να σου πει κανείς
Πολλοί οδηγοί δεν γνωρίζουν ότι ειδικό καθεστώς που ισχύει σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, αλλά και το τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση ατυχήματος.
Η κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα μιας και σε διαφορετική περίπτωση θα έρθουμε αντιμέτωποι με μια ποινή που θα μας επιβληθεί από τα αστυνομικά όργανα.
Ξεκάθαρο είναι το τοπίο και σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, μιας και στο σημείο θα μεταβεί η αρμόδια υπηρεσία της αστυνομίας για να καταγράψει το περιστατικό.
Έχει, όμως, η τροχαία δικαιοδοσία σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης καταστημάτων, όπως αυτοί των σουπερμάρκετ; Αυτό που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι χώροι στάθμευσης καταστημάτων, είτε αυτοί είναι υπαίθριοι είτε στεγασμένοι (κλειστοί), θεωρούνται ιδιωτικοί χώροι και όχι δημόσιοι, ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση που υπάρχει σήμανση, αντίστοιχη εκείνης του δημόσιου οδικού δικτύου.
φανάρια: Επομένως…
σε έναν ιδιωτικό χώρο, όπως είναι το πάρκινγκ ενός σουπερμάρκετ, οι δυνατότητες καταγραφής ενός ατυχήματος ή μιας παράβασης είναι περιορισμένες τουλάχιστον από τα αστυνομικά όργανα, τα οποία θεωρητικά δεν έχουν πρόσβαση-δικαιοδοσία σε αυτόν.
Το ερώτημα που αναδύεται αυτομάτως είναι το εξής; Πώς θα διεκδικήσουμε αποζημίωση, εφόσον, οι αστυνομικές αρχές δεν έχουν δυνατότητα να καταγράψουν ένα συμβάν-ατύχημα σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης;
Αναμφίβολα, η μη δικαιοδοσία της τροχαίας σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης θα «αδυνατίσει» τον φάκελο διεκδίκησης αποζημίωσης. Παρ’ όλα, αυτά δεν θα μηδενίσει και τις πιθανότητες επιτυχίας του στόχου μας.
Αυτό που έχουμε να κάνουμε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι να απευθυνθούμε φροντίδα ατυχήματος, η οποία έχει τη δυνατότητα παρουσία μας να καταγράψει το συμβάν και να κινήσει τη διαδικασία της αποζημίωσης.
Για να αυξήσουμε τις πιθανότητες να δικαιωθούμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το -ομολογουμένως μή εύκολα προσβάσιμο- υλικό από το κλειστό σύστημα παρακολούθησης που διαθέτουν οι περισσότεροι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης πολυκαταστημάτων και supermarket.
Το υλικό αυτό δεν αποτελεί από μόνο του αποδεικτικό στοιχείο, αλλά μπορεί να αποτελέσει «μοχλό πίεσης» και να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της υπαιτιότητας του ατυχήματος.
Παράλληλα, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι εφόσον από το ατύχημα σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης προκύψει κάποιος τραυματισμός ή απειλεί για τη ζωή ή την υγεία, τότε αυτομάτως οι αστυνομικές αρχές αποκτούν το δικαίωμα παρέμβασης και καταγραφής.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση κάποιας κλοπής ή οποιαδήποτε άλλης εγκληματικής ενέργειας, η οποία από τη στιγμή που θα αναφερθεί στις αστυνομικές αρχές, εκείνες οφείλουν να παρέμβουν.
Οι κανόνες που πρέπει να ακολουθώ
Η «φτωχή» δικαιοδοσία των αστυνομικών οργάνων σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης δεν πρέπει να αποτελεί αφορμή προκειμένου να παρεμποδίζουμε τους υπόλοιπους συμπολίτες μας.
Εκείνο που οφείλουμε να κάνουμε είναι να επιλέγουμε προσεκτικά τη θέση στην οποία σταθμεύουμε ώστε να μην εμποδίζουμε την κίνηση οχημάτων ή πεζών αλλά και μην εκθέτουμε το όχημά μας σε κίνδυνο.
Παράλληλα, οι θέσεις στάθμευσης που είναι καλά φωτισμένες και εποπτεύονται από κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης είναι για ευνόητους λόγους πιο ασφαλείας.
Φυσικά, σεβόμαστε τη σήμανση πολλώ δε μάλλον όταν αυτή αφορά σε θέσεις για ΑμΕΑ.
Δε θα πιστέψετε πόσα έχει η Αττική
Χιλιάδες είναι οι φωτεινοί σηματοδότες στο νομό Αττικής που ρυθμίζουν την ομαλή κυκλοφορία οχημάτων αλλά και πεζών…
Ο νομός Αττικής έχει περισσότερες από 2.500 διασταυρώσεις όπως και εκατοντάδες χιλιόμετρα δρόμων. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως η ρύθμιση της κυκλοφορίας δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Οι συγκοινωνιολόγοι είναι αυτοί που αναλαμβάνουν δράση και βρίσκονται συνεχώς σε αναμμένα… κάρβουνα καθώς πολύ συχνά τα δεδομένα αλλάζουν άρα πρέπει να αλλάξουν και οι παράμετροι που ρυθμίζουν την κυκλοφορία.
Αυτό επιτυγχάνεται με τους φωτεινούς σηματοδότες που ο αριθμός τους μεταφράζεται σε πολλές χιλιάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτή τη στιγμή στο νομό Αττικής λειτουργούν περισσότερα από 37.000 φανάρια.
Το καθένα από αυτά διαθέτει το δικό του υπολογιστή και από αυτόν καθορίζεται ο χρόνος που θα αλλάζει χρωματισμό επιτρέποντας ή απαγορεύοντας την κυκλοφορία σε οχήματα και πεζούς.
Τα φανάρια ρυθμίζονται
Να σημειώσουμε πως οι ρυθμίσεις του χρόνου στους φωτεινούς σηματοδότες μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τις απαιτήσεις την κυκλοφορία ή ακόμα και τα έκτακτα περιστατικά. Υπεύθυνη για την παρέμβαση είναι η Περιφέρεια Αττικής που είναι αρμόδια για τον προγραμματισμό και τη συντήρηση τους.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις