LC Waikiki: Σάλο στους κόλπους της γνωστής μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης στον τομέα της ένδυσης, ΖΑΡΑ, προκαλεί η τούρκικη εταιρία LC Waikiki.
Η τούρκικη ΖΑΡΑ, λόγω του αυξημένου τζίρου της, στη Β. Ελλάδα, με δέκα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή επεκτείνεται με γοργό ρυθμό σε Αθήνα και Κρήτη ενώ στόχος της εταιρίας είναι το άνοιγμα τουλάχιστον 40 καταστημάτων στη χώρα.
Η LC Waikiki μετρά ήδη τρία χρόνια στη χώρα, με το πρώτο της κατάστημα να έχει έδρα στη Ξάνθη και τα επόμενα σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Κόρινθο.
Ητουρκική αλυσίδα ρούχων LC Waikiki δεν είναι άγνωστη στη χώρα μας, καθώς διατηρεί καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα ήδη από το 2018. Τώρα ήρθε η σειρά των Αθηναίων τα γνωρίσουν από κοντά τα… «τουρκικά» Zara, καθώς η εταιρεία έχει συμφωνήσει να ανοίξει το νέο της κατάστημα στο retail park στην οδό Πειραιώς, που ανήκει στη θυγατρική του ομίλου Φουρλή, Trade Estate ΑΕΕΑΠ.
LC Waikiki: Σφήνα μεγάλη αλυσίδα
Το εμπορικό πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσει την άνοιξη του 2022. Εκεί η LC Waikiki θα δραστηριοποιηθεί δίπλα σε εταιρείες όπως είναι η AB Βασιλόπουλος, η Premier Capital (McDonald’s) αλλά και το κατάστημα παιχνιδιών Μουστάκας.
Η LC Waikiki μετρά ήδη τρία χρόνια στη χώρα, με το πρώτο της κατάστημα να έχει έδρα στη Ξάνθη και τα επόμενα σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Κόρινθο.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της στην χώρα μας, με τα καταστήματα να είναι κλειστά (λόγω περιοριστικών μέτρων) και χωρίς e-shop, διαμορφώθηκαν σε 7,18 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2,91% σε σχέση με το 2019. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,01%, ενώ η καθαρή θέση βελτιώθηκε κατά 13,16%. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,53 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 38,18% σε σχέση με την χρήση του 2019.
Έχοντας ξεκινήσει το 1988 από το Παρίσι, η LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια. Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες φίρμες στον χώρο του ευρωπαϊκού ενδύματος, και χωρίς να τις κατονομάζει, θέλει να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M.
Η εμπορική παρουσία ξεκίνησε μόλις το 2000 στην Τουρκία, το 2009 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό, στην Ρουμανία και πέρυσι είχε φτάσει αισίως τα 1000 καταστήματα. Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Από τον Αύγουστο του 2020, οπότε και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Περού, έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, ενώ το βάρος το 2021 έπεσε κυρίως στην αφρικανική ήπειρο όπου επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Αγκόλα, Σενεγάλη. Σήμερα διαθέτει 1120 καταστήματα σε 51 χώρες (κυρίως Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) με 3.000 εργαζόμενους να απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία και 47.000 στα καταστήματα της.
Ακολουθώντας την τακτική της Inditex και της H&M δημιούργησε ανεξάρτητα brands, όπως το LCW Home με είδη σπιτιού, το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη), LCW Steps με υποδήματα, LCW Modest, LCW Baby κ.α..
LC Waikiki: Μπαράζ από εγκαίνια στην Ελλάδα για την «τουρκική Zara»
Ανοίγει καταστήματα σε Καβάλα, Γιάννενα, Κρήτη και Αθήνα η αλυσίδα. Εκτιμήσεις για διπλασιασμό μεγεθών το 2022. Ποια είναι η εικόνα των αποτελεσμάτων του 2021.
Λίγες μόλις εβδομάδες μετά το άνοιγμα του νέου καταστήματός της στο εμπορικό κέντρο Kosmopolis στην Κομοτηνή, η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki εγκαινιάζει το πλάνο ανάπτυξης του 2023 με τρία ακόμη καταστήματα, βάσει υπογεγραμμένων συμβάσεων, ενώ προ των πυλών είναι και άλλες συμφωνίες.
Η «τουρκική Ζara», όπως συνηθίζεται να την αποκαλούν, απολαμβάνει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων, με σχεδόν διπλάσιο τζίρο από έτος σε έτος. Υλοποιεί με συνέπεια το επενδυτικό της πλάνο στην Ελλάδα, με στόχο τα 40 καταστήματα σε πρώτη φάση, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα στο Euro2day.gr ο Burç Korkmazlar, Deputy General Manager της LC Waikiki. Μάλιστα ικανοποιήθηκε και ο στόχος που έθεσε για 10 καταστήματα το 2022.
Η LC Waikiki συνεχίζει απρόσκοπτα την επεκτατική στρατηγική της χωρίς να πτοείται από τον ανταγωνισμό ξένων σημάτων που δραστηριοποιούνται στην αγορά και νέων που αναμένεται να τοποθετηθούν. Το επιτελείο της εταιρείας θεωρεί ότι το brand διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα ως προς την ποιότητα των προϊόντων και το επιχειρηματικό μοντέλο. Επιπλέον φαίνεται να ευνοείται από τη συγκυρία της κρίσης, που οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα προσιτής τιμής αναζητώντας την καλύτερη σχέση ποιότητας/αξίας.
Η εταιρεία το 2022 επεκτάθηκε στην Αττική. Χτίζει ωστόσο ισχυρή θέση στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, όπου άλλωστε εγκαινίασε την παρουσία της το 2018 με το πρώτο κατάστημα στην Ξάνθη, στο εμπορικό κέντρο Flamingo. Από εκεί η μάρκα έγινε γνωστή στο ελληνικό κοινό, αν και πολλοί ντόπιοι τη γνώριζαν από τις επισκέψεις τους σε κοντινές τουρκικές πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη και η Αδριανούπολη.
LC Waikiki: Σήμερα έχει καταστήματα και σε Θεσσαλονίκη…
Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή ενώ σύντομα θα αποκτήσει παρουσία και στην Καβάλα, όπου έχει εξασφαλίσει ακίνητο-φιλέτο στο κέντρο της πόλης, με το οποίο «φλέρταραν» και άλλες πολυεθνικές. Πρόκειται για τριώροφο κτίριο στην κεντρική πλατεία της πόλης, που αυτή την περίοδο ανακατασκευάζεται για να παραδοθεί μέχρι μέσα Μαΐου, σύμφωνα με τις πληροφορίες.
Η αλυσίδα επεκτείνεται ωστόσο και στη νότια Ελλάδα, καθώς ετοιμάζει κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza στο Ηράκλειο της Κρήτης, που αναμένεται να ανοίξει περί τα τέλη Φεβρουαρίου. Ένα ακόμη LC Waikiki αναπτύσσεται στα Γιάννενα, στο εμπορικό πάρκο του ομίλου Fοurlis, στο πλαίσιο της επανατοποθέτησης της ΙΚΕΑ με μικρότερη διάταξη. Τα εγκαίνια του καταστήματος LC Waikiki αναμένονται γύρω στην άνοιξη.
Η ώθηση στα οικονομικά μεγέθη
Με τα νέα καταστήματα η αλυσίδα θα φτάσει τα 13 σημεία πώλησης ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τελούν υπό διαπραγμάτευση και νέα συμβόλαια, εκ των οποίων ορισμένα που αφορούν στην Αθήνα εκτιμάται ότι θα κλείσουν πολύ σύντομα και πιθανόν τα εγκαίνια να δρομολογηθούν άμεσα. Έτσι η LC Waikiki πριμοδοτεί τον τζίρο της που οδεύει σε διπλασιασμό, σκορ που εκτιμάται ότι πέτυχε και το 2022.
Με βάση τα δημοσιευμένα επίσημα στοιχεία το 2021, με 6 καταστήματα, εμφάνισε κύκλο εργασιών 12,7 εκατ. ευρώ, έναντι 7,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ήτοι αύξηση 76,3%, με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 887,6 χιλ. ευρώ αντίστοιχα.
Μετά τις απεργίες: Tο Ζara αυξάνει τους μισθούς των εργαζομένων του στη Λα Κορούνια
Ματαιώθηκαν οι προγραμματισμένες απεργίες των υπαλλήλων στην αλυσίδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων, Zara, στην Λα Κορούνια της Ισπανίας όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρίας, ύστερα από συμφωνία για αύξηση μισθών κατά 25%.
Περίπου 1.000 εργαζόμενοι σε καταστήματα Zara και σε άλλες εταιρίες ενδυμάτων του ομίλου Inditex είχαν ανακοινώσει ότι θα απεργούσαν από τις 23 Δεκεμβρίου έως τις 7 Ιανουαρίου, ζητώντας μεγαλύτερες μισθολογικές αυξήσεις, αφού απέρριψαν την προηγούμενη προσφορά της διοίκησης της εταιρίας. Οι εργαζόμενοι μάλιστα είχαν ήδη κατέβει σε απεργία τις ημέρες των εκπτώσεων της Black Friday, στις 24 και 25 Νοεμβρίου.
Επιπλέον 322 ευρώ και έκτακτο μπόνους 1.000 ευρώ
Η Inditex συμφώνησε τώρα να καταβάλει 322 ευρώ επιπλέον τον μήνα σε εργαζόμενους καταστημάτων που εργάζονται στα 44 σημεία πώλησής της στην Λα Κορούνια, όπου ο κολοσσός ενδυμάτων έχει τα κεντρικά του γραφεία του στα προάστια της πόλης, δήλωσε σήμερα η Καρμίνια Ναβέιρο, επικεφαλής του συνδικάτου CIG και υπάλληλος καταστήματος Zara. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν επίσης έκτακτο μπόνους 1.000 ευρώ που θα καταβληθεί τον Φεβρουάριο.
«Οι μισθοί μας ως υπάλληλων καταστήματος θα αυξηθούν κατά 25% από τον Ιανουάριο στη Λα Κορούνια», δήλωσε η Ναβέιρο. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης περαιτέρω αυξήσεις μισθών κατά 20 ευρώ τον Νοέμβριο του 2023 και κατά 40 ευρώ το 2024, πρόσθεσε η ίδια. Οι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων καταστημάτων Zara στην πόλη κυμαίνονται αυτή τη στιγμή μεταξύ 1.058 ευρώ και 1.400 ευρώ, δήλωσε η ίδια.
Η Inditex δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο. Το CIG πίεζε για μεγαλύτερη αύξηση μισθών αφού απέρριψε αύξηση 200 ευρώ στις μηνιαίες αποδοχές έως το 2024.