Σουπερ μαρκετ: Βγήκαν προσφορές! Τι δίνει φθηνότερα κάθε αλυσίδα
Σουπερ μαρκετ: Μέσω του newsme.gr μπορείτε να δείτε τις προσφορές που έχουν βγάλει οι μεγάλες αλυσίδες. Έχουμε συγκεντρώσει τις προσφορές από κάθε ένα σουπερ μαρκετ στην Ελλάδα. Οι προσφορές είναι ανά αλυσίδα και μπορείτε να έχετε πρόσβαση κάνοντας κλικ στον αντίστοιχο σύνδεσμο. Δείτε αναλυτικά… Σουπερ μαρκετ: Όλες οι προσφορές Οι προσφορές του ΑΒ Βασιλόπουλου ΕΔΩ […]

Σουπερ μαρκετ: Μέσω του newsme.gr μπορείτε να δείτε τις προσφορές που έχουν βγάλει οι μεγάλες αλυσίδες.
Έχουμε συγκεντρώσει τις προσφορές από κάθε ένα σουπερ μαρκετ στην Ελλάδα.
Οι προσφορές είναι ανά αλυσίδα και μπορείτε να έχετε πρόσβαση κάνοντας κλικ στον αντίστοιχο σύνδεσμο.
Δείτε αναλυτικά…
Σουπερ μαρκετ: Όλες οι προσφορές
Οι προσφορές του ΑΒ Βασιλόπουλου ΕΔΩ
Οι προσφορές του Σκλαβενίτης ΕΔΩ
Οι προσφορές του My Market ΕΔΩ
Οι προσφορές του Lidl ΕΔΩ
Οι προσφορές του Μασούτη ΕΔΩ
Σουπερ μαρκετ: Πόσοι χρησιμοποιούν το «καλάθι του νοικοκυριού»
Το «καλάθι του νοικοκυριού» γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές με τους καταναλωτές να αλλάζουν ακόμη και αλυσίδα σούπερ μάρκετ προκειμένου να επωφεληθούν από τις καλύτερες προσφορές.
Όπως αποδεικνύεται από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) τον Ιανουάριο σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, το πρώτο 3μηνο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι.
Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.
Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών). Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20% των αγορών.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, 17% των ερωτηθέντων επισκέπτεται σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού».
«Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί» υποστηρίζει το ΙΕΛΚΑ
Το 23% αξιολογεί θετικά την πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι, το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το καλάθι και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.
Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων. Το 85% υποστηρίζει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα (ποσοστό 84%) οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το «καλάθι του νοικοκυριού». Επίσης, ένα 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ παρά το καλάθι.
Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία ενώ το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι. Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το καλάθι σε μόνο επώνυμα προϊόντα, που δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.
Από που ψωνίζει ο κόσμος
Όπως προκύπτει, τα πολύ μικρά σε έκταση καταστήματα από τη μία και τα υπερ-μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ από την άλλη, επιλέγουν κατά κύριο λόγο για τις αγορές του σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες καταναλωτές.
Τα στοιχεία της ΙRI για την πορεία των πωλήσεων τον Ιανουάριο του 2023 δείχνουν πως οι δύο αυτές κατηγορίες καταστημάτων σούπερ μάρκετ κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων.
Συγκεκριμένα τα υπερ-μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ με συνεισφορά στον συνολικό τζίρο 15,1 μονάδες κατέγραψαν αύξηση της τάξεως του 11% ενώ τα πολύ μικρά (έως 400 τ.μ) αντίστοιχα ακολούθησαν με ανάπτυξη 10,5%. Στον αντίποδα, τα μεσαίας κατηγορίας καταστήματα δηλαδή από 400 έως 1.000 τ.μ και από 1.000 έως 2.500 εμφάνισαν ανάπτυξη 6,5% και 5% αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την ΙRI στο σύνολο του 2022 τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου με 11,6% ενώ τα πολύ μεγάλα ακολούθησαν με άνοδο 7,9% σε σχέση με το 2021.
Από τη μία πλευρά τα υπερμάρκετ φαίνεται πως προτιμώνται καθώς προσφέρουν πληθώρα επιλογών και μεγαλύτερη δυνατότητα για έρευνα αγοράς και αναζήτηση προσφορών σε μία περίοδο άλλωστε που οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους για τα προϊόντα που θα βάλουν στο καλάθι τους, λόγω της ακρίβειας. Επίσης στα μεγάλα καταστήματα απευθύνονται οι καταναλωτές οι οποίοι σε μία επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ θέλουν να κάνουν μεγάλο όγκο αγορών και όχι μόνο τα ψώνια της εβδομάδας.
Από την άλλη πλευρά, τα μικρότερα καταστήματα που αναπτύσσονται μέσα στις «γειτονιές» έχουν το πλεονέκτημα της ευκολίας των αγορών, καθώς οι καταναλωτές ψωνίζουν πιο γρήγορα και σε κοντινή απόσταση από το σπίτι τους. Επιπλέον λόγω του περιορισμένου αριθμού των κωδικών που διαθέτουν γίνονται πιο εύκολα τα ψώνια με λίστα χωρίς τον «κίνδυνο» οι καταναλωτές να παρασυρθούν σε άλλες «περιττές» ενδεχομένως αγορές.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις