Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΣούπερ μάρκετ: «Τέλος» για τους καταναλωτές πασίγνωστα προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: «Τέλος» για τους καταναλωτές πασίγνωστα προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: Δραματική η κατάσταση με την ακρίβεια στη χώρα, με τους καταναλωτές να… κόβουν βασικά είδη!

Το φυσάνε και δεν κρυώνει οι καταναλωτές με την αύξηση που έχει στο ράφι το γάλα και το γιαούρτι με την Μαρία να μην μπορεί ακόμα να πιστέψει πόσα πλήρωσε για τρία κεσεδάκια και μισό λίτρο γάλα.

«Δεν γίνεται να δίνεις τρία ευρώ για τρία γιαούρτια. Ένα ευρώ το γιαούρτι όταν το χρειάζεσαι καθημερινά» σημείωσε.

Συζώντας με τους γονείς και τον μικρό αδελφό της, τα δύο αυτά προϊόντα δεν μπορούν να λείψουν από το σπίτι. Ένα έξοδο που σήμερα με τις αυξήσεις τιμών έχει φτάσει στα 30 ευρώ την εβδομάδα.

Όσο και να ψάχνει στα ψυγεία του σούπερ μάρκετ γιαούρτι κάτω από 3,10 δεν πρόκειται να βρει.

Τρεις ανατιμήσεις έχει δεχτεί μέχρι στιγμής το γιαούρτι που από 2,60 ευρώ έφτασε να πουλιέται στα ράφια έναντι 3,20. Τιμές που θυμίζουν σούπερ αμόλυβδη και το καθιστούν πλέον προϊόν πολυτελείας.

Κόβουν τα γαλακτοκομικά

Μέσα σε λίγους μήνες η κατανάλωση γαλακτοκομικών έπεσε στην χώρα μας σχεδόν κατά 10% αφού οι καταναλωτές κόβουν ακόμα και το γάλα ή το γιαούρτι για να βγάλουν τον μήνα.

«Όταν πας να ψωνίσεις συνολικά για το σπίτι, μπορεί και να βγει ένα 20ρικο παραπάνω στο ταμείο. Ε αυτό είναι χρήματα» τόνισε η Δέσποινα.

Αυτά σκέφτεται η Δέσποινα και με βαριά καρδιά παίρνει το καλαθάκι της και ψάχνει τις προσφορές στα ψυγεία με το κιάλι.

Στο ράφι γιαούρτι ενός κιλού πήρε αύξηση κατά 15% από 3,48 στα 4,11 και γάλα 1 λίτρου από 1,38 έφτασε στο 1,48 μέσα σε 3 μήνες. Στα 2 ευρώ έφτασε το γάλα μακράς διάρκειας.

Από την μια οι παραγωγοί θα πουν πως οι τιμές όλων των ζωοτροφών έχουν πάρει την ανήφορα όπως και όλα τα κόστη παραγωγής και από την άλλη οι καταναλωτές θα απαντήσουν πως το πορτοφόλι τους πια δεν φτάνει ούτε για γάλα.

Σούπερ μάρκετ: Προσφορές σεισμός από δύο αλυσίδες – Τι έβαλαν μισοτιμής

Σούπερ μάρκετ: Σε πολύ μεγάλες προσφορές προχώρησαν δύο μεγάλες αλυσίδες. Δείτε τη λίστα αναλυτικά…

Με εντυπωσιακές προσφορές συνεχίζουν την εβδομάδα τα Lidl προσφέροντας σε όσους προλάβουν, τιμές κόστους σε μια σειρά προϊόντων, απαραίτητα για κάθε σπίτι.

Μπορείτε να δείτε όλες τις προσφορές και να φτιάξετε από τώρα την λίστα σας για ψώνια, έξυπνα και οικονομικά, με ένα κλικ εδώ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Τι προσφορές έβαλε -Δείτε τις όλες εδώ

Το πήρε πάνω του ο ΑΒ και κλείνει τη βδομάδα με κάτι ΜΟΝΑΔΙΚΟ!

Συγκεκριμένα, σε μεγάλες προσφορές αποφάσισε να προχωρήσει η αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος», στο νέο φυλλάδιο της εβδομάδας , το οποίο περιλαμβάνει ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ προσφορές… για όσους προλάβουν!

Δείτε το εδώ

Συνθλίβει τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ο πληθωρισμός

Έντονα πτωτικά κινούνται οι πωλήσεις στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της NielsenIQ που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr για το πεντάμηνο του 2022.

Κι αυτό γιατί με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων μπορεί η μείωση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ στο διάστημα έως και στις 29 Μαΐου να είναι σε αξία στο -2%, ωστόσο σε αυτό το ποσοστό συμπεριλαμβάνονται και οι ανατιμήσεις των προϊόντων, oι οποίες αυξάνουν τη συνολική αξία των πωλούμενων προϊόντων και επομένως και το τζίρο των σούπερ μάρκετ.

Η περίοδος αναφοράς συγκρίνεται με την αντίστοιχη περσινή έως και τις 30 Μαΐου του 2021.

Σούπερ μάρκετ: Αγγίζει ακόμα και διψήφιο ποσοστό η πτώση σε όγκο πωλήσεων

Πρακτικά όμως σε αυτό το -2% δεν υπολογίζεται ο πληθωρισμός στα τρόφιμα καθότι το συγκεκριμένο ποσοστό σε αξία, προκύπτει αφού έχουν ήδη πραγματοποιηθεί οι αυξήσεις στο σύνολο των αγαθών που πωλούνται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro (Metro Cash & Carry – My market), Αριστοτέλης Παντελιάδης, είχε αναφέρει ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα με βάση την αποτύπωση των αλυσίδων στα ράφια τους κυμαίνεται στα επίπεδα του 8%-9%.

Επομένως εάν κανείς προσθέσει και τον πληθωρισμό η πραγματική μείωση πωλήσεων ανέρχεται σε διψήφιο ποσοστό.

Από τα 4,58 δισεκατομμύρια πέρυσι στα 4,49 δισεκατομμύρια φέτος

Πρακτικά οι πωλήσεις σε τζίρο έως και τις 30 Μαΐου του 2021 ήταν 4,58 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος μειώθηκαν σε 4,49 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε όλα τα στοιχεία που παραθέτουμε συνυπολογίζονται από τη NielsenIQ εκτός από το σύνολο των σούπερ μάρκετ, και η Lidl, η οποία δεν δίνει στοιχεία από τις αποδείξεις που εκδίδει, ούτως ώστε να μπορεί να είναι υπολογίσιμη η δυναμική της στην αγορά, ωστόσο η NielsenIQ χρησιμοποιεί σύστημα αναγωγής, το οποίο της δίνει την δυνατότητα υπολογισμού των πωλήσεων της αλυσίδας στη χώρα μας.

Χάνουν έδαφος τα αγαθά πρώτης ανάγκης

Επιπλέον τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά χάνουν επίσης πωλήσεις κατά -2,3% σε σύγκριση με το περσινό πεντάμηνο.

Επί της ουσίας η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ για τα αγαθά πρώτης ανάγκης από 3,21 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν πέρυσι στους πρώτους πέντε μήνες, φέτος μειώθηκε στα 3,13 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από τις βασικές κατηγορίες προϊόντων πρώτης ανάγκης τη μεγαλύτερη πτώση σημειώνουν αυτή τη στιγμή καταγράφουν τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, μία βασική κατηγορία αγαθών που ευνοήθηκε έντονα στη διάρκεια της πανδημίας με υψηλές καταναλώσεις σε χαρτικά αλλά και σε καθαριστικά.

Πλέον όμως τα προϊόντα αυτά, στο πεντάμηνο του 2022 χάνουν 4,8% του τζίρου τους με αποτέλεσμα από τα 432,61 εκατομμύρια ευρώ το 2021, να έχει κατέλθει στα 411,84 εκατ. ευρώ φέτος.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία που πλήττεται έντονα είναι αυτή των προϊόντων ατομικής υγιεινής, τα οποία υπολείπονται κατά 3% του περσινού τζίρου στο πεντάμηνο, από τα 299,58 εκατ. ευρώ του 2021 στα 290,48 εκατ. ευρώ το 2022.

Πρόκειται επίσης για μία κατηγορία που ευνοήθηκε έντονα κατά την διετία της πανδημίας, καθώς σε αυτήν περιλαμβάνονται προϊόντα όπως είναι τα αντισηπτικά.

Πιο συγκρατημένη είναι η εικόνα πτώσης των πωλήσεων για τα τρόφιμα με -1,8% συρρίκνωση του τζίρου στους πέντε μήνες του 2022 στα 2,43 δισεκατομμύρια ευρώ από 2,48 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι.

Σούπερ μάρκετ: Ερχονται νέες αυξήσεις – Ρύζι, ελαιόλαδο, τυριά και χαρτικά έως και 50% ακριβότερα

Νέο κύμα ακρίβειας αναμένουν οι άνθρωποι της αγοράς, το επόμενο διάστημα, ενώ ήδη οι καταναλωτές και η αγορά στενάζουν από τις αυξήσεις που ήδη έχουν γίνει σε αγαθά και υπηρεσίες.

Ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει εκτροχιαστεί από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια που αφήνουν βαρύ αποτύπωμα στις τιμές των τροφίμων στο σούπερ μάρκετ.

Ενδεικτικές είναι ο αυξήσεις στις τιμές από 1η Μαρτίου έως τα τέλη Μαΐου όπως παρουσίασε ο ΑΝΤ1:

Αλεύρι: Από 1,28 ευρώ σε 1,62 ευρώ (αύξηση 26,56%)
Ψωμί τοστ 700 γραμμάρια: Από 1,59 ευρώ σε 1,68 ευρώ (αύξηση 5,66%)

Μακαρόνια 500 γραμμάτια: Από 0,84 σε 1,04 ευρώ (αύξηση 23,81%)

Οι αυξήσεις μέχρι τέλη Μαΐου σε ποσοστά:

Γάλα: 5% – 9%
Γιαούρτι: 6,25%

Βαρελίσια φέτα: 7,85%
Σπορέλαια: 50%
Ελαιόλαδο: 20%

Τυριά: 4% – 17%
Ψωμί: 8%
Απορρυπαντικά: 5% – 8%

Νέες αυξήσεις στις τιμές

Ομως οι ανατιμήσεις δεν έχουν τελειώσει ακόμα αφού αναμένεται νέο… καλοκαιρινό κύμα. Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, οι τιμές σε 40 προϊόντα θα αυξηθούν μέχρι και τέλος Ιουλίου! Ενδεικτικά:

Ρύζι: 50%
Μαγιονέζα: 17% έως 26%

Κέτσαπ: 17% έως 26%
Τυριά: 20%
Χαρτικά: 20%

Αλλαντικά: 17%
Ζυμαρικά: 2% – 15%
Σάλτσες: 2% – 15%

Απορρυπαντικά: 12%
Είδη σφολιάτας: 11%
Κρασιά: 11%

Γιαούρτια: 8%
Βούτυρα: 8%
Κρέατα: 8%

Γάλα εβαπορέ: 6%
Αναψυκτικά: 6%

Ελαιόλαδο: 5%
Φρέσκο γάλα: 5%
Μπάρες δημητριακών: 4%

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ