Σούπερ μάρκετ: Πληρωμή σοκ – 500 ευρώ αντί για 300 ευρώ

Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια χτυπάει άγρια το καλάθι της νοικοκυράς, καθώς το συνολικό κόστος για το γέμισμα του έχει διπλασιαστεί και από 300 ευρώ έχει εκτοξευτεί στα 500 ευρώ. Αυξάνονται οι τιμές, υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων χωρίς να υπάρχει κάποιος έλεγχος και όλα αυτά μαζί έχουν φέρει τους καταναλωτές σε απόγνωση. Αν μια τετραμελής […]

Σούπερ μάρκετ: Πληρωμή σοκ - 500 ευρώ αντί για 300 ευρώ

Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια χτυπάει άγρια το καλάθι της νοικοκυράς, καθώς το συνολικό κόστος για το γέμισμα του έχει διπλασιαστεί και από 300 ευρώ έχει εκτοξευτεί στα 500 ευρώ.

Αυξάνονται οι τιμές, υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων χωρίς να υπάρχει κάποιος έλεγχος και όλα αυτά μαζί έχουν φέρει τους καταναλωτές σε απόγνωση.

Αν μια τετραμελής οικογένεια ήθελε τον Μάρτιο 300 ευρώ για να γεμίσει το καλάθι, σήμερα για τα ίδια προϊόντα χρειάζεται 500 ευρώ

Γολγοθάς είναι πλέον η καθημερινότητα του πολίτη, γιατί κάθε μέρα έχει να παλέψει με την ακρίβεια, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργος Λεχουρίτης.

Σούπερ μάρκετ: Το ίδιο «καλάθι» που κόστιζε 300, κάνει τώρα 500€

Ενώ ακριβαίνουν οι τιμές μειώνονται και οι συσκευασίες στα σούπερ μάρκετ κι αυτό είναι διπλό χτύπημα για την τσέπη του καταναλωτή. Παράλληλα εμφανίζεται και ένα καινούργιο φαινόμενο: υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων, είπε.

Όταν ο ΕΦΕΤ διαθέτει μόλις 136 άτομα ως ελεγκτές για όλη την χώρα, τι έλεγχοι μπορούν να γίνουν, αναρωτήθηκε. Οι καταναλωτικές μας συνήθειες έχουν αλλάξει, είπε.

Αν μια τετραμελής οικογένεια ήθελε τον Μάρτιο 300 ευρώ για να γεμίσει το «καλάθι της νοικοκυράς», σήμερα για τα ίδια προϊόντα χρειάζεται 500 ευρώ, είπε.

Στα τυροκομικά προϊόντα έχουν αυξηθεί οι τιμές κατά 50% από πέρυσι, είπε.Σ

Σούπερ μάρκετ: Τιμές σοκ σε 800 προϊόντα

Όλο και χειρότερη είναι η κατάσταση στα σούπερ μάρκετ με τις τιμές σε βασικά προϊόντα να φτάνουν στον θεό και οι καταναλωτές να ψάχνουν προσφορές.

Ήδη οι περισσότεροι έχουν κόψει από το καλάθι το κάτι έξτρα και προχωρούν σε ψώνια για τα απολύτως απαραίτητα.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα τυροκομικά θα εκτοξευτούν έως και 30% πάνω σε σχέση με σήμερα, ενώ τεράστιες είναι και οι αυξήσεις στις τιμές των απορρυπαντικών που θα πάρουν έως και 20% πάνω, όπως και για τις βρεφικές πάνες που ανεβαίνουν κατά 21%.

Απλησίαστα θα γίνουν τα αναψυκτικά και τα ροφήματα που αναμένεται να αυξηθούν έως και 35%, ενώ και τα αρτοσκευάσματα θα πάρουν την ανιούσα έως και 19%.

Την προσεχή Τετάρτη, στο υπουργείο Ανάπτυξης έχει προγραμματιστεί συνάντηση ανάμεσα στον υπουργό Αδωνι Γεωργιάδη και τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, για να διαπιστωθεί αν μπορεί να γίνει κάτι έτσι ώστε να συγκρατηθούν οι τιμές.

Ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, ουσιαστικά θα ζητήσει από τις μεγάλες αλυσίδες να βάλουν… πλάτη και να συμβάλλουν ώστε να μην γίνει απλησίαστο το σούπερ μάρκετ, ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι κάτι τέτοιο θα γίνει.

Και μέσα σε όλα αυτά, έρχονται και οι εταιρείες, που μειώνουν τις ποσότητες των συσκευασιών και είτε διατηρούν τις ίδιες τιμές, είτε τις αυξάνουν! Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα σε καθημερινής χρήσης τρόφιμα και προϊόντα, όπως το γιαούρτι που από τα 250γρ. έχει πέσει από 220 έως και 200γρ., τα κρουασάν από τα 90γρ. στα 70γρ., τα πατατάκια από τα 120γρ. στα 90γρ. και το ψωμί από το 1 κιλό στα 870γραμ.

Οι μεγάλες αυξήσεις ανά κατηγορία

Τρόφιμα

Τυροκομικά έως 30%

Αλλαντικά έως 8,5%

Γαλακτοκομικά έως 7%

Κρέατα 7%

Αρτοσκευάσματα έως 19%

Κονσέρβες, ελαιόλαδο, κρασιά έως 10%

Σάλτσες για ζυμαρικά έως 21%

Ποτά, καφέδες, σνακ

Αναψυκτικά και ροφήματα έως 35%

Αλκοολούχα ποτά έως 13%
Ελληνικός καφές έως 12%
Σοκολατοειδή έως 12%
Σνακ έως 12%
Είδη καθαρισμού, προσωπικής υγιεινής
Βρεφικές πάνες 21%
Καθαριστικά, απορρυπαντικά ρούχων-πιάτων έως 20%
Σαμπουάν, αφρόλουτρα έως 13%
Αποσμητικά έως 10%
Χαρτικά έως 11%

Γεωργιάδης: Παράνομο το shrinkflation

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη θα θεωρείται παράνομο, και θα επιβάλλεται πρόστιμο, σε όσα σούπερ μάρκετ διατηρούν ίδια την τιμή ενός προϊόντος αλλά μειώνουν την ποσότητα.

Τις παρεμβάσεις που αναμένεται να κάνει η κυβέρνηση έτσι ώστε να αναχαιτιστεί το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά, συζήτησε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ. Γεωργιάδης επιβεβαίωσε πως την Τετάρτη (5/10) θα έχει συνάντηση με τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, ενώ προανήγγειλε σαρωτικούς ελέγχους έτσι ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Όπως ανέφερε ο υπουργός οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Γεωργιάδης μίλησε και για το θέμα των καυσίμων. Όπως είπε, αν πάρουν… φωτιά οι τιμές δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την επιδότηση στην αντλία η οποία από την 1η Οκτωβρίου έχει σταματήσει.

Σχετικά με το πλαφόν στα καυσόξυλα, ο υπουργός εξήγησε πως η πολιτική της διατίμησης δεν τον βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, πλην όμως ξεκαθάρισε ότι θα γίνονται αυστηροί έλεγχοι και όσοι αισχροκερδούν θα καλούνται να πληρώσουν πολύ βαριά πρόστιμα.

Τι είναι το shrinkflation

Ολοένα και περισσότεροι καταλανωτές αρχίζουν και αντιλαμβάνονται το “κόλπο” των εταιρειών τροφίμων στα σούπερ μάρκετ, που μικραίνουν λίγο τις συσκευασίες τους, ώστε να μη γίνει αυτό αντιληπτό με την πρώτη ματιά…

Το λένε shrinkflation και το κάνουν όλοι. Λιγότερη ποσότητα, πχ. σε ένα σακουλάκι τσιπς, που έχει 5 πατατάκια λιγότερα. Ίδια ποσότητα αλλά πιο μικρό μέγεθος στα πατατάκια και άρα λιγότερο βάρος.

Ίδια συσκευασία, αλλά με μεγαλύτερο κενό στον πάτο άρα μικρότερη ποσότητα στο κεσεδάκι για γιαούρτια και γαλακτοκομικά.

Μεγαλύτερη ποσότητα κουρκούτι με μείωση στην ποσότητα κρέατος και θαλασσινών στα προτηγανισμένα τρόφιμα.

Λιγότερα τεμάχια στην ίδια συσκευασία για σοκολάτες και μπισκότα.

Πώς ο τουρισμός «ανέβασε» τις πωλήσεις των εποχιακών προϊόντων

Προϊόντα που καταναλώνονται κατά κύριο λόγο το καλοκαίρι όπως παγωτά, μπύρες, αναψυκτικά αλλά και προϊόντα αντιηλιακής φροντίδας εμφάνισαν το φετινό καλοκαίρι σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων σε σύγκριση με πέρσι, στα σούπερ μάρκετ της χώρας. Ακόμη μεγαλύτερη ωστόσο ήταν η άνοδος των πωλήσεών τους στα αντίστοιχα σουπερ μάρκετ στις τουριστικές περιοχές, όπως στα νησιά, την Πελοπόννησο και την Κρήτη.

Η άνοδος του τουρισμού φέτος έδωσε εξάλλου ώθηση και συνολικά στο τζίρο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος αυξήθηκε κατά 11% το τρίμηνο του καλοκαιριού με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ να παρατηρεί, ότι πέραν της επίδρασης των πληθωριστικών πιέσεων φέτος, το τρίμηνο Ιούνιου-Αυγούστου, καταγράφηκε παράλληλα και άνοδος της ζήτησης, με τις περιοχές που προσελκύουν τουρίστες να «πρωταγωνιστούν» στην αύξηση των πωλήσεων.

Σε ό, τι αφορά τα επιμέρους προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και «γεμίζουν το καλάθι» συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες, στις μπύρες ενώ συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6%, στις τουριστικές περιοχές (νησιά, Κρήτη, Πελοπόννησος) η αύξηση ήταν σχεδόν διπλάσια φτάνοντας το 10,8%. Στα αναψυκτικά τα ποσοστά διαμορφώθηκαν στο 11,2% και 16,7% αντίστοιχα.

Μικρότερη ήταν η διαφορά, στην κατηγορία των παγωτών καθώς οι πωλήσεις τους αναπτύχθηκαν συνολικά με ρυθμό της τάξεως του 11,5% και στις τουριστικές περιοχές με 13,3%.

Πέραν των τροφίμων, στην κατηγορία των προϊόντων αντιηλιακής φροντίδας, στο σύνολο της χώρας καταγράφηκε αύξηση 6,4% ενώ σε Πελοπόννησο -Κρήτη – νησιά η ανάπτυξη των πωλήσεων εκτοξεύτηκε στο 26,4%. Τέλος στα εντομοαπωθητικά η αύξηση διαμορφώθηκε στο 5% στο σύνολο και στο 12,1% στις τουριστικές περιοχές.