Σούπερ μάρκετ: Μπόνους 1000 ευρώ – Πώς τα παίρνετε

Σούπερ μάρκετ: Οικονομική επιβράβευση στην τσέπη των καταναλωτών ύψους έως και 1.000 ευρώ ετησίως προσφέρει το μέτρο στήριξης της Κυβέρνησης, το γνωστό καλάθι της νοικοκυράς. Το συγκεκριμένο μέτρο δείχνει να αποδίδει καρπούς και μετά τις πρώτες 8 εβδομάδες εφαρμογής του ήδη το κόστος του καλαθιού παρουσιάζει πτώση κατά 17% και από τα 116 ευρώ έπεσε […]

Σούπερ μάρκετ: Μπόνους 1000 ευρώ – Πώς τα παίρνετε

Σούπερ μάρκετ: Οικονομική επιβράβευση στην τσέπη των καταναλωτών ύψους έως και 1.000 ευρώ ετησίως προσφέρει το μέτρο στήριξης της Κυβέρνησης, το γνωστό καλάθι της νοικοκυράς.

Το συγκεκριμένο μέτρο δείχνει να αποδίδει καρπούς και μετά τις πρώτες 8 εβδομάδες εφαρμογής του ήδη το κόστος του καλαθιού παρουσιάζει πτώση κατά 17% και από τα 116 ευρώ έπεσε στα 97 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, συνοδευόμενος από τον Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, επισκέφθηκαν σήμερα, Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022, δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Κρητικός» και «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».

Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα «Κρητικός», ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Καταρχάς καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές με υγεία. Είμαστε σε ένα κατάστημα «Κρητικός» και ήρθαμε να τους επιβραβεύσουμε γιατί αυτή την εβδομάδα έχουν πάρα πολύ χαμηλές τιμές στο καλάθι. Όλες οι αλυσίδες έχουν χαμηλές τιμές στο καλάθι.

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλος μποναμάς

Σας διαβάζω τα αναλυτικά αποτελέσματα μετά από 8 εβδομάδες εφαρμογής του καλαθιού: Μείωση από την αρχή στο μέσο καλάθι από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα σε 107,05 την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 75,5 ευρώ κέρδος το μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο.

Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο καλάθι από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 84 ευρώ κέρδος το μήνα και 1004 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Αυτό για όσους λένε ότι το «Καλάθι του Νοικοκυριού» δεν δουλεύει.

Να μιλήσω ειδικά για τη φέτα. Στη Βουλή μου λένε οι βουλευτές ότι η φέτα κάνει 14 ευρώ, στα κανάλια πολλές φορές ακούω για 13 και 14 ευρώ και φυσικά υπάρχει φέτα και με 12 και 13 και 14 ευρώ. Αλλά υπάρχει και η φέτα που δείξαμε στο καλάθι με 8,95 ευρώ.

Άρα, η επιλογή να πάρετε φέτα σε καλή τιμή και πιο κάτω από ότι έκανε πέρυσι υπάρχει χάρη στο «Καλάθι του Νοικοκυριού». Όσο εσείς οι καταναλωτές αγοράζετε από το καλάθι, τόσο εμείς επιτυγχάνουμε καλύτερες τιμές για εσάς. Αυτή είναι η όλη λογική».

Σούπερ μάρκετ: «Θα το δούμε…»

Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι η φέτα ανεβαίνει για έναν πολύ απλό λόγο, λόγω της αυξήσεως του κόστους παραγωγής όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί πάρα πολύ η παραγωγή γάλακτος. Όταν μειώνεται η παραγωγή γάλακτος αυξάνεται η τιμή γάλακτος. Το γάλα είναι η βασική πρώτη ύλη της φέτας έτσι αυξάνεται και η τιμή της φέτας.

“Η φέτα έχει φέτος την υψηλότερη τιμή που είχε ποτέ. Αυτό έχει και καλές επιπτώσεις, δεν είναι μόνο κακό για την Ελλάδα. Η φέτα είναι βασικό εξαγώγιμο προϊόν, το πουλάμε σε ακριβότερη τιμή, οι γαλακτοπαραγωγοί φέτος παίρνουν τις καλύτερες τιμές γάλακτος που έχουν δει εδώ και 40 χρόνια, άρα έχει και τη θετική πλευρά. Αλλά έχει και την αρνητική ότι αυξάνεται πολύ στο ράφι. Για αυτή την αρνητική πλευρά δίνουμε το «Καλάθι του Νοικοκυριού” σημείωσε ο υπουργός.

Σε ερώτηση για το εάν υπάρχει περίπτωση να μπουν πιο πολλά επώνυμα προϊόντα ο κ. Γεωργιάδης απάντησε: “Πρώτα από όλα η σχέση επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας είναι πια συντριπτικά υπέρ των επωνύμων, η αναλογία είναι 80/20. Το 80% είναι επώνυμα προϊόντα πια. Μόνο το 20% είναι ιδιωτική ετικέτα. Άρα, αυτό έχει απαντηθεί από τη ζωή. Τώρα το αν θα πρέπει να μπουν περισσότερα προϊόντα στο καλάθι θα το δούμε“.

Εκπρόσωπος αλυσίδας «Κρητικός»:

«Ευχαριστούμε πάρα πολύ. Κάνουμε μια πολύ σημαντική προσπάθεια, τηρούμε τους κανόνες. Όσο για το θέμα του να είναι λίγο μεγαλύτερο το καρτελάκι υπάρχουν δυσκολίες ως προς το πέρασμα των καταναλωτών, μερικές φορές μπορεί να τα ρίξουν κάτω, στριμώχνονται ο ένας με τον άλλον στους διαδρόμους.

Κάνουμε όμως προσπάθεια και αντικαθιστούμε τα ταμπελάκια ώστε να είναι εμφανής πάντα η κάθε προσφορά και νομίζω ότι το μέτρο πάει πολύ καλά».

Για το market pass που ψηφίστηκε εχθές ο κ. Γεωργιάδης τόνισε: “Νομίζω ότι είναι το δίδυμο μέτρο με το καλάθι.

Ο στόχος της κυβέρνησης ποιος είναι; Από τη μια με το «market pass» θα σας δώσουμε 10% στην κατανάλωση που κάνετε στα σούπερ μάρκετ και στα άλλα καταστήματα. Και από την άλλη με το καλάθι μειώνουμε τις τιμές στα βασικά προϊόντα άρα με τα δύο αυτά μέτρα συνδυαστικά θα περάσουμε αυτό το δύσκολο χειμώνα ’22-’23“.

Σε ερώτηση για το αν υπάρχει προοπτική να μπουν και άλλες αγορές σε συνεννόηση με τους κρεοπώλες απάντησε:

«Μιλάω με όλους. Όσο περνάνε οι εβδομάδες όλο και περισσότεροι που στην αρχή ήταν επιφυλακτικοί με το καλάθι, εννοώ από τους κλάδους, έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι όποιος μπαίνει στο καλάθι τελικά κερδίζει γιατί οι καταναλωτές το ακολουθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε ανακοινώσεις».

Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:

«Καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές. Είμαστε εδώ με την ομάδα του «ΑΒ Βασιλόπουλου» όπου και αυτή την εβδομάδα έκανε πολύ χαμηλές τιμές και έχουμε έρθει να τους επιβραβεύσουμε. Όπως λέω συχνά, όλες οι αλυσίδες και ο «Σκλαβενίτης» και ο «Μασούτης» και το «My Market» και το «Market In» και ο «Γαλαξίας» και ο «Κρητικός» που πήγαμε πριν, όλες οι αλυσίδες έχουν κάνει πολύ καλές τιμές αυτή την 8η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού. Έχουμε μεσοσταθμική μείωση 14% από την 1η εβδομάδα, 17% αν αφαιρέσουμε τις ηλεκτρονικές αλυσίδες.

Σας έδειξα ήδη πολλά προϊόντα όπως ζάχαρη, μακαρόνια, αλεύρι που έχουν την ίδια τιμή εδώ και 8 εβδομάδες. Είδαμε γαλοπούλα με 4,90, δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρυσι τέτοια εποχή σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού.

Άρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή να ψάξει και να βρει το «Καλάθι του Νοικοκυριού» σε πάρα πολύ καλές τιμές. Θέλω λοιπόν να ευχαριστήσω τον Βασιλόπουλο. Για πείτε μας και εσείς, τι γίνεται;».

Εκπρόσωπος αλυσίδας «ΑΒ Βασιλόπουλος»: «Το «Καλάθι του Νοικοκυριού», η γνωστή κυβερνητική πρωτοβουλία, συνεχίζεται. Ο κόσμος ψωνίζει, είναι αλήθεια αυτό. Και η ΑΒ εκτός από τα 50 προϊόντα του καλαθιού έχει τα 850 προϊόντα πάντα σε καθημερινές χαμηλές τιμές και στη δική της απαράμιλλη ποιότητα. Καλές γιορτές σε όλους».

Ακριβότερο «καλάθι» από την Ελλάδα

Κατά 15% φθηνότερα σε σχέση με τη Γαλλία, 8% σε σχέση με το Ηνωμένο Βασίλειο και 5% σε σχέση με την Ιταλία κοστίζει στην Ελλάδα ένα τυπικό καλάθι προϊόντων σούπερ μάρκετ ενός νοικοκυριού.

Το ίδιο καλάθι κοστίζει περίπου τα ίδια σε Πορτογαλία και Ισπανία, όπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚ, η οποία εξέτασε 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών και 21 επιπλέον υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Νοέμβριο 2022, από ένα δείγμα πάνω από 5.000 τιμών προϊόντων και 30 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις έξι χώρες.

Ειδικότερα, η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι τρεις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 15% η Γαλλία, 8% το Ηνωμένο Βασίλειο, 5% η Ιταλία, ενώ οι άλλες δύο χώρες έχουν περίπου ίσο καλάθι με την Ελλάδα 1% ακριβότερο η Πορτογαλία και 1% φθηνότερο η Ισπανία.

ΦΠΑ

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ ανά χώρα, για να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι και οι έξι χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Γαλλία κατά 23%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 17%, η Ιταλία κατά 13%, η Ισπανία κατά 6% και η Πορτογαλία κατά 4%.