Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΣούπερ μάρκετ: Κόβονται αυτά τα προϊόντα!

Σούπερ μάρκετ: Κόβονται αυτά τα προϊόντα!

Σούπερ μάρκετ: Το κύμα ακρίβειας συνεχίζει να σαρώνει την αγορά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα νοικοκυρά να κόβουν βασικά αγαθά!

«Μαχαίρι» στις δαπάνες για ακριβότερα τρόφιμα, όπως είναι τα βιολογικά, τα λειτουργικά, αλλά και σε συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα που είχαν σημειώσει πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων όταν ξέσπασε η πανδημία, σε μια προσπάθεια των καταναλωτών να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα, βάζουν τα ελληνικά νοικοκυριά.

Τα ράφια των σούπερ μάρκετ με τα προϊόντα αυτά αδειάζουν πλέον πολύ αραιά, καθώς τα προϊόντα δεν προτιμώνται πλέον από μεγάλο μέρος των καταναλωτών – πέραν αυτών που ήταν και προ πανδημίας μόνιμοι αγοραστές.

To φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό, παρατηρείται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις των βιολογικών προϊόντων σημειώνουν, όπως επισημαίνουν ερευνητές της αγοράς, κατακόρυφη μείωση.

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί προβληματισμό στη βιομηχανία τροφίμων και δεν λείπουν οι περιπτώσεις εταιρειών του κλάδου που σκέφτονται να αναθεωρήσουν τον επενδυτικό σχεδιασμό τους και να «παγώσουν» τα σχέδιά τους για την παραγωγή κάποιων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας (premium).

Υπάρχει άλλωστε πίεση και από την πλευρά των σούπερ μάρκετ να μειωθούν οι εν λόγω κωδικοί και όσοι γενικώς δεν παρουσιάζουν μεγάλη εμπορευσιμότητα.

Και εάν η μείωση της κατανάλωσης ακριβότερων προϊόντων θεωρείται εν πολλοίς αναμενόμενη αντίδραση στο κύμα ακρίβειας που ροκανίζει το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα, δεν είναι το ίδιο αναμενόμενη η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων, προϊόντων δηλαδή που συγκαταλέγονται στα βασικότερα συστατικά της καθημερινής διατροφής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς που παρουσιάζει η «Καθημερινή», το α΄ τρίμηνο του 2022 ο όγκος πωλήσεων των γαλακτοκομικών προϊόντων από το κανάλι του σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 7,4%, ενώ σε επίπεδο αξίας πωλήσεων η πτώση για την κατηγορία ήταν 4,1%.

Η τόσο μεγάλη μείωση όγκου πωλήσεων μας πάει πίσω στο 2009, στην έναρξη της οικονομικής κρίσης, όταν οι πωλήσεις των γαλακτοκομικών υποχωρούσαν κατά 8%, πυροδοτώντας τότε έναν ανηλεή «πόλεμο τιμών» από τις εταιρείες του κλάδου, με τη Vivartia να είναι αυτή που τον ξεκίνησε.

Μείωση πωλήσεων καταγράφεται ακόμη και στις πλέον ανθεκτικές στις κρίσεις κατηγορίες, αυτή των σνακ και των κατεψυγμένων τροφίμων, η οποία διαμορφώθηκε σε 1,8% και 5,5%, αντιστοίχως.

Στα μεν σνακ η πτώση των πωλήσεων συνδέεται με τη μείωση των λεγόμενων «αυθόρμητων αγορών», καθώς οι καταναλωτές ακολουθούν ολοένα και πιο πιστά τη λίστα αγορών με τα αναγκαία, την οποία έχουν καταρτίσει πριν περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων στα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι ίσως ακόμη πιο ενδιαφέρουσα: πρόκειται για μια κατηγορία που ξεκίνησε να είναι έντονα ανοδική το καλοκαίρι του 2015 με την επιβολή των capital controls και διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα.

Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας δείχνει ότι, σε αντίθεση με άλλους λαούς στην Ευρώπη, οι καταναλωτές στην Ελλάδα αυτή τη φορά, με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, δεν έσπευσαν να αποθεματοποιήσουν τρόφιμα.

Η μεγαλύτερη μείωση όγκου πωλήσεων, 16,9%, καταγράφεται στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών.

Σε σημαντικό βαθμό η μείωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με το α΄ τρίμηνο του 2021, το α΄ τρίμηνο του 2022 οι επιχειρήσεις εστίασης ήταν ανοιχτές και η κατανάλωση αλκοόλ γίνεται κυρίως εκεί.

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από δύο μισθούς κοστίζουν οι ανατιμήσεις για μια τετραμελή οικογένεια

Τουλάχιστον 215 ευρώ τον μήνα ή 2.580 ευρώ ετησίως είναι η επιβάρυνση –και μάλιστα με συντηρητικούς υπολογισμούς– για μια τετραμελή οικογένεια (ζευγάρι με δύο ανήλικα παιδιά) από το κύμα ανατιμήσεων σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών.

Η μεγαλύτερη επιβάρυνση προκύπτει από τις αυξημένες δαπάνες για την αγορά τροφίμων, για την πληρωμή των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, για πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και για τις μεταφορές. Συγκεκριμένα, η επιβάρυνση μόνο από αυτές τις τέσσερις κατηγορίες δαπανών υπολογίζεται σε 157 ευρώ.

Για να αντιληφθεί ίσως κάποιος καλύτερα το μέγεθος της επιβάρυνσης, αρκεί ίσως να πούμε ότι τα 2.580 ευρώ αντιστοιχούν σε περισσότερο από δύο μέσους μισθούς πλήρους απασχόλησης (σ.σ. ο μέσος μισθός για το σύνολο των επιχειρήσεων υπολογίζεται σε 1.143,5 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΦΚΑ).

Για τρίτεκνη οικογένεια ο λογαριασμός μόνο για τα τρόφιμα ανεβαίνει στα 536 ευρώ από 483 ευρώ ένα χρόνο πριν, ενώ ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος φτάνει τα 170 ευρώ τον μήνα από 90 ευρώ ένα χρόνο πριν. Και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι το νοικοκυριό δεν καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα για τη θέρμανση της κατοικίας του.

Περίπου το 45% του μηνιαίου εισοδήματός του μόνο για την αγορά τροφίμων και την πληρωμή του ηλεκτρικού ρεύματος θα πρέπει να διαθέτει ένας συνταξιούχος που βγήκε τώρα στη σύνταξη και μένει μόνος του.

Η εν λόγω δαπάνη φτάνει τα 194 ευρώ, όταν η μέση σύνταξη του ΕΦΚΑ (για τις νέες συντάξεις) δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ.

Ετσι και αλλιώς, σχεδόν οι μισοί συνταξιούχοι, και συγκεκριμένα το 45,3%, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, έχουν κύρια σύνταξη 700 ευρώ μεικτά (ποσό που αντιστοιχεί σε 658 καθαρά).

Η επιβάρυνση από την αύξηση των τιμών στο ηλεκτρικό ρεύμα υπολογίζεται σε 42 ευρώ, οδηγώντας σχεδόν σε διπλασιασμό της μηνιαίας δαπάνης.

Γενικότερα τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα είναι αυτά που πλήττονται περισσότερο από τις ανατιμήσεις, καθώς στην πραγματικότητα τα αυξημένα ποσά που καλούνται να πληρώσουν για την κάλυψη βασικών αναγκών μπορεί να υπερβαίνουν το εισόδημά τους.

Ενα νοικοκυριό που βρίσκεται στη χαμηλότερη εισοδηματική κατηγορία, δηλαδή με μηνιαίο εισόδημα έως 750 ευρώ, βλέπει ότι για να προμηθευτεί αυτά που αγόραζε ένα χρόνο πριν θα πρέπει να πληρώσει 918 ευρώ.

Στροφή στα φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η εγκατάλειψη των ακριβών επιλογών οδηγεί αναγκαστικά ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Το μερίδιό τους μήνα με τον μήνα αυξάνεται και σήμερα βρίσκεται στα επίπεδα που βρισκόταν το 2011, σε μια χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη για τα νοικοκυριά, λόγω της μείωσης μισθών και της αυξημένης ανεργίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, ενώ ο τζίρος συνολικά των σούπερ μάρκετ υποχώρησε το α΄ τρίμηνο του 2022 κατά 1,1% ή κατά 22 εκατ. ευρώ (στα 2,051 δισ. ευρώ από 2,073 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021), ο τζίρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 5,4% και το μερίδιό τους διαμορφώθηκε σε 16,4% από 14,8% το 2021.

Η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γίνεται για έναν πρόσθετο λόγο: τη μείωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου να μη συμπιεστούν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους προμηθευτών και λιανεμπόρων.

Συνολικά το α΄ τρίμηνο οι πωλήσεις από προωθητικές ενέργειες διαμορφώθηκαν στο 25,1% των συνολικών πωλήσεων από 26% πέρυσι.

Η μεγαλύτερη μείωση προωθητικών ενεργειών, 3,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι, παρατηρείται στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού και των απορρυπαντικών, ενώ η μείωση στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς είναι 3,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Ποιοι κάνουν προωθητικές ενέργειες τώρα; Οπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, όσοι είχαν κάνει ανατιμήσεις νωρίς και δεν είχαν απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων.

Πηγή: Καθημερινή

Σούπερ μάρκετ: Ξεχάστε όσα ξέρατε, νέο τοπίο στις αγορές

Σούπερ μάρκετ: Ξεχάστε όσα ξέρατε σχετικά με τον χάρτη στον κλάδο. Τι αλλάζει, οι νέοι… παλιοί παίκτες και οι συμφωνίες!

Νέο τοπίο διαμορφώνεται στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μετά τη διετία της πανδημίας κατά την οποία οι επιχειρήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου κατέγραψαν σημαντική αύξηση τζίρου.

Την επόμενη μέρα και σε μία περίοδο που οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, ο «χάρτης» του κλάδου φαίνεται να αλλάζει ξανά.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούσαν άλλωστε ότι μετά την πανδημία θα ακολουθούσε ένας νέος γύρος συγκέντρωσης από τους μεγάλους παίκτες του κλάδου.

Κάτι που διαφαίνεται από το πρώτο πεντάμηνο του 2022, με τις πρώτες κινήσεις να έχουν ήδη γίνει ενώ προβλέπεται πως θα υπάρξει και συνέχεια το επόμενο διάστημα.

Με δεδομένες άλλωστε και τις μεγαλύτερες πιέσεις που δέχονται λόγω της νέας κρίσης, οι μικρές και μεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή, με ενδιαφέρον αναμένεται η επιστροφή της γαλλικής πολυεθνικής Carrefour στη χώρα μας, με τα πρώτα καταστήματα να ανοίγουν εντός των ημερών.

Η συμφωνία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Μασούτης με την κρητική ΣΥΝ.ΚΑ που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο, έλαβε πλέον την Τρίτη και το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τo συγκριμένο deal θα έχει ως αποτέλεσμα ένα δίκτυο περισσότερων από 400 καταστημάτων, πάνω από 9.000 εργαζόμενους και τζίρο που συνολικά θα ξεπερνά το 1,1 δισ. ευρώ.

Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί ο τέταρτος, βάσει κύκλου εργασιών, μεγαλύτερος όμιλος λιανικού εμπορίου με παρουσία σε όλη την Ελλάδα, όπως είχε επισημάνει ο αντιπρόεδρος του ΣΥΝΚΑ, Δημήτρης Αλεξάκης κατά τη διάρκεια Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας.

Η Μασούτης μέσω της συμφωνίας αυτής «μπαίνει» στην ιδιαίτερα σημαντική, εξαιτίας του τουρισμού, αγορά της Κρήτης, όπου η ΣΥΝΚΑ υπολογίζεται ότι διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 20%.

Παράλληλα αποκτά πρόσβαση και σε νησιά των Κυκλάδων, του Ιονίου και των Δωδεκανήσων, όπου ο ΣΥΝ.ΚΑ μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων τα τελευταία χρόνια έχει αξιόλογη παρουσία.

Η συμφωνία Σκλαβενίτη – SEP Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα

Στην επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στα Ιωάννινα προχώρησε από την πλευρά του ο ηγέτης του κλάδου, Σκλαβενίτης, καθώς μέσα στον Απρίλιο απέκτησε 9 από τα 11 καταστήματα της τοπικής αλυσίδας SEP Παπαδόπουλος. Μετά τη συμφωνία, τα καταστήματα Σκλαβενίτης στα Ιωάννινα φτάνουν τα 11 καθώς διέθετε ήδη 2 στην περιοχή.

Κύκλοι κοντά στην Σκλαβενίτης επεσήμαιναν ότι η συγκεκριμένη κίνηση της εταιρείας αποτελεί έμπρακτη στήριξη της SEP Παπαδόπουλος και των εργαζομένων της, με στόχο η τοπική αυτή εταιρεία να διασφαλίσει τη βιώσιμη λειτουργία της και να εστιάσει σε νέους τομείς δραστηριότητας. Eπρόκειτο ουσιαστικά δηλαδή και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς σε μία κίνηση στήριξης της τοπικής κοινωνίας.

Πρόσθεταν επίσης ότι και οι 160 θέσεις εργασίας των καταστημάτων θα διατηρηθούν πλήρως ενώ στόχος είναι να δημιουργηθούν νεότερες στο μέλλον.

Σούπερ μάρκετ: Η επιστροφή των Carrefour

Πέραν των παραπάνω κινήσεων ωστόσο, στα νέα δεδομένα έρχεται να προστεθεί και η επιστροφή της Carrefour στη χώρα μας, με τα πρώτα 5 καταστήματα να ανοίγουν τις προσεχείς μέρες.

Υπενθυμίζεται ότι η γαλλική πολυεθνική ήρθε στην Ελλάδα το 1999 και αποχώρησε από τη χώρα μας 2012, με την πώληση του μεριδίου που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος, στον όμιλο Μαρινόπουλου, πριν από την κατάρρευση του.

Το 2017 κατέβηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour από τα καταστήματα στη χώρα μας με βάση της συμφωνία που υπήρχε με την Μαρινόπουλος που ήταν αποκλειστικός δικαιοδόχος από το 2012.

Η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα, γίνεται μέσω της συνεργασίας της με τη Retail & more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom της ΑVE που ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους.

Το μοντέλο των καταστημάτων σ΄ αυτή τη «νέα εποχή» των Carrefour θα είναι διαφορετικό, σε σχέση με τα hypermarket που είχαν γνωρίσει οι Έλληνες καταναλωτές στο παρελθόν.

Η εταιρεία αναμένεται να αναπτύξει μικρότερα καταστήματα, με τις επωνυμίες Carrefour market, Carrefour express καθώς και Carrefour bio με βιολογικά προϊόντα και Carrefour flash όπου θα υπάρχει αυτόματη εξυπηρέτηση για τους καταναλωτές.

Τα πρώτα καταστήματα με το μοντέλο του franshise αναμένεται να ανοίξουν σταδιακά, έως το τέλος του μήνα, σε τουριστικές περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα η Χαλκιδική και η Κρήτη.

Σύμφωνα με το πλάνο θα λειτουργήσουν συνολικά 15 καταστήματα έως τις αρχές Ιουλίου με έμφαση στις περιοχές έντονο τουριστικό ενδιαφέρον και τα επόμενα θα ακολουθήσουν τον Σεπτέμβριο. Πιθανότατα τον Σεπτέμβριο θα ανοίξει και το πρώτο κατάστημα εντός Αττικής.

Με βάση τα παραπάνω, το τοπίο στον εγχώριο κλάδο των σούπερ μάρκετ φαίνεται πως αναδιαμορφώνεται για ακόμη μία φορά ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται και οι κινήσεις των υπόλοιπων μεγάλων «παικτών» της αγοράς το επόμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός για ένα μερίδιο από την συνολική «πίτα» αναμένεται να είναι έντονος.

Πηγή: cnn.gr

Σουπερ μαρκετ: Δεκάδες ανοιχτές θέσεις εργασίας! Δείτε τις ειδικότητες

Σουπερ μαρκετ: Ψάχνεις δουλειά και δεν βρίσκεις; Ρίξε μια ματιά στις ανοιχτές θέσεις εργασίας που υπάρχουν στις αλυσίδες τροφίμων.

Ψάχνεις δουλειά και θα σε ενδιέφερε να εργαστείς σε κάποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ;

Σου έχουμε μαζέψει όλες τις σελίδες που οι αλυσίδες αναρτούν τις ανοικτές θέσεις εργασίας που προσφέρουν.

Δες παρακάτω αναλυτικά αν ταιριάζει κάποια με τις απαιτήσεις σου.

Σουπερ μαρκετ: Όλες οι θέσεις ανά αλυσίδα

Προσλήψεις για θέσεις εργασίας μιας ποικιλίας ειδικοτήτων, σε διάφορα σημεία της χώρας, ζητά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Δείτε εδώ τη λίστα.

Προσλήψεις στα σούπερ μάρκετ METRO και My Market

Η εταιρία METRO και τα My market αναζητούν ικανούς υποψήφιους όλων των ειδικοτήτων με όρεξη για εργασία και φιλοδοξία για προσωπική ανάπτυξη και καταξίωση σε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον.

Εάν ενδιαφέρεστε να ενταχθείτε στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας My Market, κάντε κλικ εδώ.

Εάν ενδιαφέρεστε να ενταχθείτε στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας METRO, κάντε κλικ εδώ.

Προσλήψεις στα Lidl

Δείτε εδώ τι ειδικότητες ζητάει και πώς να στείλετε βιογραφικό.

Θέσεις εργασίας στον Μασούτη

Δείτε εδώ τις θέσεις εργασίας.

Σουπερ μαρκετ: Πρώτα η τιμή μετά η ποιότητα

Η τιμή, όπως τον καιρό της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, και δευτερευόντως η ποιότητα, αποτελεί ξανά το βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων από το σούπερ μάρκετ.

Έπειτα από ένα διάλειμμα δύο ετών, όπου η έξοδος από το μνημόνιο και στη συνέχεια η έλευση της πανδημίας οδήγησαν την πλειονότητα των καταναλωτών να βάλουν το χρηματικό κριτήριο στην άκρη και να προτάξουν τα ποιοτικά κριτήρια, το κύμα ανατιμήσεων και η ανασφάλεια για την εισοδηματική κατάσταση των νοικοκυριών το επόμενο διάστημα αλλάζουν εκ νέου τα δεδομένα.

Σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2021-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, ενώ το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωνε ότι ψώνιζε με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% που ψώνιζε με βάση τη χρηματική δαπάνη, πλέον το 39% δηλώνει ότι κάνει αγορές με κριτήριο τα χρήματα που θα δαπανήσει και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα οδηγεί ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αν και παρατηρούνται ανατιμήσεις και στην κατηγορία αυτή των προϊόντων, παραμένουν φθηνότερη επιλογή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πλέον το 50% των καταναλωτών θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην προηγούμενη έρευνα (2019/2020) ήταν 38%.

Τα ευρήματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν αύξηση της αξίας πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά 9,7% τις πρώτες εννέα εβδομάδες του 2022, την ώρα που καταγράφεται μείωση στις πωλήσεις συνολικά των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (βασικά είδη που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται συχνά) κατά 0,1% στο ίδιο διάστημα.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς πολύ μεγαλύτερη. Ετσι, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά τις πρώτες εννέα εβδομάδες της τρέχουσας χρονιάς αυξήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και διαμορφώθηκε σε 15,90% έναντι 14,90% το 2021.

Οι κύριες κατηγορίες με αύξηση των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας είναι τα ζυμαρικά, τα απορρυπαντικά, ο καφές, τα σοκολατοειδή και κάποια κατεψυγμένα είδη.

Ρίχνουν χρήματα τα γερμανικά σούπερ μάρκετ για να κρατήσουν σταθερές τις τιμές

Σύμφωνα με το οικονομικό περιοδικό Business Insider, ο Όμιλος Rewe επένδυσε κατά το α’ τρίμηνο του έτους «τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων» για να στηρίξει τις τιμές που φθάνουν στον καταναλωτή, ενώ, όπως δήλωσε ο επικεφαλής του, ο Λιονέλ Σουκουέ, η εταιρία παραιτήθηκε από το περιθώριο κέρδους της.

«Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τις τελικές τιμές ακόμη περισσότερο, μετά τις αυξήσεις του κόστους στη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές», δήλωσε ο κ. Σουκουέ, παραδέχθηκε ωστόσο ότι οι αυξήσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν εξ ολοκλήρου, ενώ τόνισε ότι αυτό το μέτρο δεν μπορεί παρά να είναι βραχυπρόθεσμο.

Πράγματι, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρίες σούπερ μάρκετ σχεδιάζουν αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα τους. «Όλες οι κατηγορίες προϊόντων θα επηρεαστούν λίγο – πολύ κάποια στιγμή, αλλά είναι τα φρέσκα προϊόντα που επηρεάζονται περισσότερο», πρόσθεσε ο επικεφαλής του Ομίλου Rewe και αναφέρθηκε στο αυξημένο κόστος π.χ. στις χάρτινες συσκευασίες και στην ηλεκτρική ενέργεια.

Την ίδια ώρα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi Nord ήταν, όπως επισημαίνει το Business Insider, η πρώτη εταιρία λιανικής πώλησης ειδών διατροφής που αύξησε σημαντικά τις τιμές στο κρέας και το βούτυρο.

Το περιοδικό συνέκρινε ένα «καλάθι νοικοκυράς» πριν και μετά τις αυξήσεις και διαπίστωσε άνοδο των τιμών κατά 8% μέσα σε λίγες ημέρες. Η Westdeutsche Allgemeine Zeitung αναφέρει επίσης ότι και η αλυσίδα Aldi Süd θεωρεί ότι είναι πλέον υποχρεωμένη να αυξήσει τις τιμές.

Σε ό,τι αφορά πιθανές ελλείψεις ή προβλήματα στον εφοδιασμό, ο Όμιλος Edeka ανέφερε ότι σε μεμονωμένες περιπτώσεις προϊόντων ενδέχεται να υπάρχουν βραχυπρόθεσμα σημεία συμφόρησης στην παράδοση.

«Δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να δημιουργηθούν επιπλέον αποθέματα, καθώς οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τις εναλλακτικές προσφορές προϊόντων», διευκρίνισε η εταιρία, η οποία βρίσκεται εδώ και μήνες σε «σκληρές», όπως τις χαρακτήρισε, διαπραγματεύσεις με τη βιομηχανία επώνυμων ειδών.

«Γνωρίζουμε ότι πολλά αιτήματα για αυξήσεις στις τιμές δικαιολογούνται μόνο εν μέρει από τις πραγματικές αυξήσεις στο κόστος», δήλωσε εκπρόσωπος της Edeka.

Ο φόβος για τις αυξήσεις των τιμών, αλλά κυρίως για το ενδεχόμενο ελλείψεων λόγω της διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, προκαλεί σε πολλές περιπτώσεις ανησυχία στους καταναλωτές και αγορές πανικού.

Όπως μεταδίδει το περιοδικό Focus, αν και δεν υπάρχουν πραγματικές ελλείψεις προϊόντων, οι πελάτες πολύ συχνά αδειάζουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ, οδηγώντας έτσι σε αυξήσεις των τιμών.

Επιπλέον, πολλά σούπερ μάρκετ δυσκολεύονται πλέον να ανταποκριθούν στη μεγάλη ζήτηση και λαμβάνουν μέτρα, όπως την επιβολή «πλαφόν» στις ποσότητες που μπορεί να προμηθευτεί κάθε πελάτης. Πιο συχνά, αυτό αφορά το μαγειρικό λάδι και το αλεύρι.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ