Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022
ΑρχικήΕπιχειρήσειςΣούπερ μάρκετ: Η νέα αλυσίδα που ταράζει την αγορά - Το πρώτο...

Σούπερ μάρκετ: Η νέα αλυσίδα που ταράζει την αγορά – Το πρώτο κατάστημα

Σούπερ μάρκετ: Είναι επίσημο! Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μεγάλος παίκτης για να ταράξει την αγορά.

Πού θα είναι το πρώτο κατάστημα των Carrefour.

Από την Κρήτη θα ξεκινήσει την επαναδραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά η Carrefour, περιοχή που δείχνει και ποια είναι η στόχευση του γαλλικού ομίλου, αλλά και του νέου συνεργάτη του στην Ελλάδα αυτή τη φορά.

Οι τύποι καταστήματος που θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα, βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη ανάμεσα στην Carrefour και τη Retail & More, θυγατρική του ομίλου Teleunicom συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, είναι τα «Carrefour Market».

Δηλαδή μεσαίου τύπου καταστήματα μεταξύ 1.000-3.500 τ.μ. και τα «Carrefour Express» που πρόκειται για καταστήματα που ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων convenience stores, επιφάνειας 200 τ.μ. – 900 τ.μ. και λειτουργούν συνήθως με διευρυμένο ωράριο, όπως είναι τα μίνι μάρκετ.

Όπως έχει γράψει ήδη το «MR» ο γαλλικός όμιλος στοχεύει να αναπτύξει συνεργασίες με μικρές τοπικές αλυσίδες ενώ ένας από τους λόγους της επαναδραστηριοποίησής του στην Ελλάδα είναι και η μεγάλη δυναμική που βλέπει στην λεγόμενη μικρή λιανική. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο η συμφωνία περιλαμβάνει την ανάπτυξη καταστημάτων με το σήμα Carrefour Express.

Σαφές είναι επίσης το ενδιαφέρον για τις περιοχές με έντονο τουριστικό προφίλ και δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο κατάστημα Carrefour σχεδιάζεται να ανοίξει στην Κρήτη, πριν από το καλοκαίρι του 2022. Αυτό αποκαλύπτεται στο γαλλικό κείμενο της ανακοίνωσης που εκδόθηκε χθες το απόγευμα από τον όμιλο Carrefour.

Σούπερ μάρκετ: Το ενδιαφέρον για τις τουριστικές περιοχές αποτυπώνεται άλλωστε και σε άλλο σημείο της ίδιας ανακοίνωσης:

«Η Carrefour Partenariat International ανακοινώνει μια νέα συνεργασία με την Retail & More, θυγατρική της TeleUnicom για να επαναλανσάρει το σήμα στην Ελλάδα και να προσφέρει προϊόντα Carrefourστους Έλληνες πελάτες και στους τουρίστες».

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία ο τζίρος της μικρής λιανικής υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα σήμερα. Πρόκειται ωστόσο για κλάδο που στην ουσία «διεκδικεί» σημαντικό κομμάτι πωλήσεων από μία «πίττα» του λιανεμπορίου τροφίμων πολύ μεγαλύτερη και η οποία συνολικά ανέρχεται σε περίπου 7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 6 δισ. ευρώ η εστίαση, 350 εκατ. ευρώ τα οπωροπωλεία, 560 εκατ. ευρώ τα αρτοποιεία και 145 εκατ. ευρώ οι κάβες.

Carrefour: Ξανά στην Ελλάδα – Πώς, πότε και με ποιον θα συνεργασθεί

Πριν το φετινό καλοκαίρι φιλοδοξεί ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour να έχει «κρεμάσει» ταμπέλες με το σήμα του στην ελληνική επικράτεια, δέκα χρόνια ακριβώς από την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά και πέντε χρόνια από την τυπική «αποκαθήλωσή» του. Η επιστροφή της Carrefour στην ελληνική αγορά γίνεται με διαφορετικούς όρους και σε διαφορετικές συνθήκες, κάτι που προσδίδει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο όλο εγχείρημα. Οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις δεν αποκλείεται να γίνουν ακόμη και σήμερα.

Καταρχάς, συνεργάτης αυτή τη φορά του γαλλικού ομίλου είναι η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη και όχι η «Μαρινόπουλος», η οποία είχε τη γνωστή ατυχή κατάληξη το 2016.

Η ελληνική εταιρεία, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα θα έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει καταστήματα με νέα επωνυμία όπως επίσης και να παρέχει κατ΄ αποκλειστικότητα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τα πρώτα καταστήματα λιανικής με την επωνυμία Carrefour αναμένονται πριν από το καλοκαίρι του 2022, ενώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου θα επιδιωχθεί η συνεργασία με μικρές τοπικές αλυσίδες που θα φέρουν πλέον την επωνυμία Carrefour.

Παρουσία θα έχει η Carrefour και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ. Σε πρώτη φάση τουλάχιστον δεν αναμένεται η ανάπτυξη υπερμάρκετ, τα οποία κατά την προηγούμενη παρουσία της Carrefour στην Ελλάδα αποτελούσαν βασικό χαρακτηριστικό της (33 υπερμάρκετ είχε η Μαρινόπουλος όταν πτώχευσε).
Υπάρχει πάντως κι ένα στοιχείο που συνδέει το παρόν με το παρελθόν: το όλο εγχείρημα της επανόδου της Carrefour στην ελληνική αγορά «τρέχει» ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος επί σειρά ετών της Carrefour – Μαρινόπουλος και γενικός διευθυντής της την περίοδο της μεγάλης αιχμής της, από το 2008 έως τον Μάιο του 2011.

Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:

  • πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.
  • δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.
  • τρίτον, ο νέος συνεργάτης θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.

Πίσω από την απόφαση του γαλλικού ομίλου, πάντως, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι βρίσκεται και το γεγονός ότι το επόμενο διάστημα θα διευρυνθεί το κομμάτι εκείνο του πληθυσμού που θα αναζητεί πιο συμφέρουσες λύσεις και δη προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως γινόταν και κατά την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της Carrefour στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου.

Από το 2011 η αλυσίδα παρουσίαζε υποχώρηση του τζίρου της, ενώ είχαν αρχίσει οι τριγμοί με τους προμηθευτές που οδήγησαν το 2016 στην κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Τον Μάιο δε του 2011 είχε αντικατασταθεί αιφνιδίως ο Β. Στασινούλιας. Στις 31 Μαρτίου 2017 ξηλώθηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour βάσει της συμφωνίας που είχε γίνει το 2012.

Η «Retail & More» συστάθηκε στις 16 Ιουνίου 2021, όπως προκύπτει από τις σχετικές καταχωρίσεις στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) με μετοχικό κεφάλαιο 250.000 ευρώ με βασικό μέτοχο την Teleunicom, θυγατρική του ομίλου AVE κι έχει έδρα την Παλλήνη. Διευθύνων σύμβουλος της «Retail & Μore» είναι ο κ. Βασίλης Στασινούλιας.

Η Carrefour αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ομίλους λιανεμπορίου στον κόσμο με 12.225 καταστήματα σε 30 χώρες και πάνω από 321.000 υπαλλήλους. Ιδρύθηκε το 1959 και το 1970 εισήχθη στο Χρηματιστήριο των Παρισίων. Το 1999 εξαγόρασε την Promodes που στο λιανεμπόριο τροφίμων είχε δραστηριότητα με το σήμα Continent, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Το 2020 είχε κύκλο εργασιών 78,6 δισ. ευρώ.

Σούπερ μάρκετ: Η επίσημη ανακοίνωση

«Η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια. Τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Από την ίδια ανακοίνωση προκύπτει ότι τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Κρήτη.

«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε. Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.  

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων  και των  καινοτόμων  εμπορικών μοντέλων της Carrefour  στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού  omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους», υποστήριξε ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & more. 

«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» εξήγησε, από την πλευρά του, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom.

Σούπερ μάρκετ: Πηγή: moneyreview.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ