Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήPlusΣουπερ μαρκετ: Άσχημα νέα και ανατροπή! Έρχονται νέα μέτρα...

Σουπερ μαρκετ: Άσχημα νέα και ανατροπή! Έρχονται νέα μέτρα…

Σουπερ μαρκετ: Διαφορετική τροπή έχουν πάρει τις τελευταίες μέρες τα πράγματα με τον κορονοϊό και ήδη εξετάζεται το να παρθούν μέτρα.

Στα σουπερ μαρκετ είναι πολύ πιθανό να παρθούν μέτρα λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του κορονοϊού.

«Δεν αποκλείω στοχευμένα μέτρα ατομικής ευθύνης στα σούπερ μάρκετ και χώρους συγχρωτισμού», είπε σχετικά με την υποχρεωτική χρήση μάσκας, ο καθηγητής Πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης.

Δείτε αναλυτικά…

Σουπερ μαρκετ: Ποια η κατάσταση αυτή τη στιγμή με τον κορονοϊό

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Τζανάκης ανέφερε επίσης πως τα κρούσματα είναι διπλάσια ή τριπλάσια από αυτά που δηλώνονται στον ΕΟΔΥ, επισημαίνοντας ότι τα μέτρα περιορισμού και επιτήρησης της πανδημίας δεν τηρούνται από την πλειονότητα του κόσμου.

Για την τέταρτη δόση στους άνω των 30 ετών ο κ. Τζανάκης ήταν κατηγορηματικός, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι απαραίτητο:

«Δεν συστήνω την χορήγηση δεύτερης αναμνηστικής δόσης σε άτομα έως 59 ετών, χωρίς υποκείμενα νοσήματα, και ιδίως σε όσους έχουν νοσήσει».

Τέλος, για το επικαιροποιημένο εμβόλιο που σχεδιάζουν οι φαρμακευτικές εταιρείες εξέφρασε την άποψη ότι βρίσκεται δύο βήματα πίσω από τον ιό. «Χρειάζεται ένα εμβόλιο ριζικά επικαιροποιημένο, το οποίο σε ένα βαθμό θα υπερκαλύπτει τις μεταλλάξεις».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο οποίος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, πρότεινε τη λήψη ορισμένων μέτρων, όπως την επιβολή υποχρεωτικού τεστ για τους εργαζομένους. «Να μην φοβηθεί η πολιτεία να βάλει υποχρεωτικότητα σε τεστ των εργαζομένων και βεβαίως μάσκα σε όσους εργάζονται σε χώρο όπου υπάρχει συνωστισμός» σημείωσε.

Η κορύφωση των κρουσμάτων υπολογίζεται στις 16-17 Ιουλίου, σύμφωνα με τον κ. Σαρηγιάννη, προβλέποντας ότι τα ημερήσια κρούσματα θα φτάσουν τα 24.000. Ο ίδιος εξήγησε ότι θα υπάρχει αύξηση και στους «σκληρούς» δείκτες της πανδημίας:

«Θα φτάσουμε λίγο πάνω από τους 200 διασωληνωμένους, αργότερα στο τέλος του Ιουλίου. Αντίστοιχα οι θάνατοι περιμένουμε να αυξηθούν κι αυτοί φτάνοντας τους 27-28 μεσοσταθμικά, γύρω στις αρχές Αυγούστου».

Το ΕΣΥ πιέστηκε αυτή την εβδομάδα υπογράμμισε από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη:

«Αυτή την εβδομάδα το ΕΣΥ πιέστηκε. Τα κρεβάτια non covid αρχίσαμε να τα κάνουμε covid. Αυξάνεται σε κάθε νοσοκομείο ο αριθμός των κλινών covid. Δεν είναι τόσο απλά όσο τα νομίζουν όλοι».

Μάλιστα, η ίδια επανέλαβε πως χρειάζεται προσοχή στις διακοπές, εστιάζοντας στην προστασία που προσφέρει η μάσκα:

«Να μην ξεχάσουμε τη μάσκα. Να είναι μέσα στη βαλίτσα μας και την τσάντα μας. Σώζει ζωές».

Ποιες ηλικίες έχουν περισσότερα κρούσματα κορονοϊού

Σε έκτακτη ενημέρωση του οργανισμού οι ειδικοί τόνισαν ότι τις τρεις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται σημαντική αύξηση των νέων κρουσμάτων στις ηλικίες 18 έως 24 ετών, ενώ η αύξηση στις άλλες ηλικιακές ομάδες είναι σταθερή. Όσον αφορά τις επαναλοιμώξεις και σε αυτές καταγράφεται αύξηση ανά εβδομάδα τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, όπως αυξημένες είναι και οι νοσηλείες σε απλές κλίνες.

Ενθαρρυντικό για τους επιστήμονες είναι το γεγονός ότι η αύξηση των νοσηλίων στις απλές κλίνες δεν μεταφράζεται προς το παρόν τουλάχιστον, σε αύξηση των νοσηλειών σε κλίνες ΜΕΘ αλλά και αύξηση του αριθμού των θανάτων.

Όπως είπε, ο πρόεδρος του οργανισμού, όλη η Ευρώπη πλέον είναι στα κόκκινα όσον αφορά την πανδημία, τονίζοντας ότι είναι συνεχής η αύξηση των νέων κρουσμάτων σε όλες τις κεντρικές, νότιες και βόρειες χώρες της Ηπείρου.

Όπως παρατήρησε αυξάνεται σταθερά και ο αριθμός των κρουσμάτων στην ηλικία άνω των 65 ετών, ενώ στις νοσηλείες τα περισσότερα κράτη δεν βρίσκονται στο κόκκινο. Χαμηλός παραμένει και ο αριθμός των νέων διασωληνόσεων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

Σουπερ μαρκετ: Το κόλπο για να πουλάνε περισσότερο

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών.

Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται.

Παραδείγματα

Σύμφωνα με πληροφορίες από το CNN, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Η συμπεριφορά των Ελλήνων στα σουπερ μαρκετ

«Πλέον ο καταναλωτής που έχει μπει σε ένα σουπερ μαρκετ για να ψωνίσει, θυμίζει ένα μικρό παιδί. Ένα μικρό παιδί που κοιτάζει τα ράφια και δεν ξέρει τι να κάνει, γιατί σκέφτεται πως υπάρχουν πολλά προϊόντα τα οποία (λόγω ακρίβειας) δεν μπορεί να τα έχει». Με αυτό τον τρόπο περιέγραψε τον καταναλωτή στην εποχή του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας του πολέμου στην Ουκρανία ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσές, κατά την παρουσία του στο Food retail CEO Forum.

Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, βασικότερο κριτήριο για τα ψώνια του Έλληνα – στη σκιά του πληθωρισμού – είναι τα χρήματα και όχι η ποιότητα. Λόγω των διαρκών ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, ο Έλληνας ενδιαφέρεται «να τα φέρνει βόλτα οικονομικά». Επομένως, αλλάζει το σύνολο της αγοραστικής του συμπεριφοράς προκειμένου να το προσαρμόσει στις έκτακτες ανάγκες που προστάζει η τρέχουσα περίοδος.

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα, ψωνίζουν εξυπνότερα και χωρίς διάθεση να δημιουργήσουν αποθέματα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι όσοι αποφεύγουν να προβούν σε αγορές, ώστε να έχουν πάντοτε στην άκρη χρήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσές, η κύρια «υπερδύναμη» των καταναλωτών είναι εκείνη των προσφορών, τις οποίες ξέρουν, θέλουν κι εμπιστεύονται από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Οι καταναλωτές σήμερα κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους, στρεφόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σε αρκετές πιο φθηνές μάρκες προϊόντων, ενώ δεν διστάζουν το άνοιγμά τους σε περισσότερα καταστήματα, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ