ΚΤΕΟ: «Βόμβα» και εξτρα έξοδο με ετήσιο έλεγχο μέσω ΚΤΕΟ για 2 εκατ. ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων δεκαετίας και άνω.
Σημειωτέον σε περίπτωση που κάποιος ιδιοκτήτης «ξεχάσει» να κλείσει ραντεβού για ΚΤΕΟ στην καθορισμένη ημερομηνία ελλοχεύει πρόστιμο ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης.
Οχήματα δεκαετίας ή δεκαπενταετίας βάζει στο στόχαστρο το υπουργείο Μεταφορών και συγκεκριμένα τα ΚΤΕΟ.
Ένα ακόμη μέτρο για τον έλεγχο των παλαιών οχημάτων εξετάζεται από το υπουργείο μεταφορών και αυτό θα αφορά τον ετήσιο έλεγχό τους από τα ΚΤΕΟ.
ΚΤΕΟ: Άσχημα νέα
Μέχρι σήμερα, υποχρεωμένοι να περάσουν από ΚΤΕΟ είναι οι κάτοχοι οχημάτων, αφού αυτά κλείσουν 4 χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους της χώρας.
Μετά τον πρώτο έλεγχο, υπάρχει επανέλεγχος κάθε διετία.
Ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος έχει την υποχρέωση να το περάσει από τεχνικό έλεγχο από τρεις εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία, έως και μία εβδομάδα μετά από αυτήν.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, εκτός από το κόστος του ελέγχου επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο, το οποίο εξαρτάται από το χρόνο καθυστέρησης του ελέγχου.
Όπως φαίνεται όμως, το πρόστιμο είναι κάτι που δεν φοβίζει τους Έλληνες οδηγούς.
Τα πρόστιμα
Αναλυτικά τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τις καθυστερήσεις στο ΚΤΕΟ:
• Για καθυστέρηση έως 30 ημέρες: Επιβατικά ΙΧ 16 € – Δίκυκλα 10 €
• Για καθυστέρηση έως 6 μήνες: Επιβατικά ΙΧ 33 € – Δίκυκλα 20 €
• Για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών: Επιβατικά ΙΧ 65 € – Δίκυκλα 41 €
Αν και εφόσον κάτι τέτοιο αποφασιστεί αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη χώρα.
Στιβαρό και ασφαλές…
έτσι θέλουν οι οδηγοί να είναι το SUV τους. Αλλά τότε θα πρέπει να αποφύγουν ορισμένα μοντέλα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της TÜV..
Φρένα, άξονες, σύστημα διεύθυνσης: αυτά και κάποια άλλα εξαρτήματα είναι τα τυπικά αδύνατα σημεία των SUV – επειδή πάνω τους στηρίζεται το βάρος των αυτοκινήτων και αυτό αντικατοπτρίζεται στο ποσοστό ελαττωμάτων τους κατά τον κύριο έλεγχο (HU), το οποίο αναλύεται λεπτομερώς στην ετήσια έκθεση της TÜV.
Ακολουθούν πέντε μοντέλα με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ελαττωμάτων…
Dacia Duster
Όλα τα εξαρτήματα της πρώτης γενιάς των μοντέλων Duster είναι επιρρεπή σε ελαττώματα κατά τον κύριο έλεγχο, αλλά υπάρχουν ιδιαίτερα πολλά ελαττώματα στον φωτισμό και το σύστημα διεύθυνσης.
Μόνο η σκουριά και η απώλεια λαδιού δεν αποτελούν προβλήματα με το Duster.
Περίοδος κατασκευής: 2010 έως 2018
Κινητήρες: 86 ίπποι έως 125 ίπποι
Τιμή: από 5.500 ευρώ
Ποσοστό ελαττωμάτων: 30,6% (σχεδόν κάθε τρίτο αυτοκίνητο ηλικίας δέκα έως έντεκα ετών έχει σημαντικά ελαττώματα)
Nissan Qashqai
Με τα φρένα, το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης, η TÜV βρίσκει ελαττώματα στο Qashqai, κάτι που αποτελεί πρόβλημα για τα περισσότερα SUV λόγω του μεγάλου βάρους τους.
Οι επιθεωρητές διαπιστώνουν επίσης ελαττωματική εξάτμιση, προβλήματα φωτισμού και απώλεια λαδιού σε πολλά μοντέλα.
Τουλάχιστον τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι συνήθως πειστικά.
Περίοδος κατασκευής: 2007 έως 2013
Κινητήρες: 103 ίπποι έως 150 ίπποι
Τιμή: από 5.300 ευρώ
Ποσοστό ελαττωμάτων: 32,5 τοις εκατό
Kia Sportage
Το χειρόφρενο, οι δίσκοι των φρένων και οι αρθρώσεις του τιμονιού προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα στο Sportage.
Το Kia σημειώνει καλύτερη βαθμολογία στην περιβαλλοντική αξιολόγηση της TÜV.
Περίοδος παραγωγής: 2010 έως 2015
Κινητήρες: από 115 έως 184 ίππους
Τιμή: από 6.300 ευρώ
Ποσοστό ελαττωμάτων: 28,2 τοις εκατό
Hyundai iX35
Η εξάτμιση και η διαρροή λαδιού δεν αποτελούν το μοναδικό πρόβλημα. Η ανάρτηση του άξονα, τα αμορτισέρ και τα ελατήρια- κακοί είναι ο φωτισμός, τα φρένα και οι αρθρώσεις του τιμονιού.
Κατασκευή: 2010 έως 2015
Κινητήρες: 116 έως 184 ίπποι
Τιμή: από 8.000 ευρώ
Ποσοστό ελαττωμάτων: 27,8
Ford Kuga
Πολλά παλαιότερα Kuga χάνουν λάδι. Επιπλέον, τα ελατήρια του άξονα σπάνε συχνά. Ο φωτισμός (εμπρός) και τα ελατήρια είναι επίσης προβληματικά.
Περίοδος κατασκευής: 2008 έως 2013
Κινητήρες: 136 ίπποι έως 200 ίπποι
Τιμή: από 6.500 ευρώ
Ποσοστό ελαττωμάτων: 27,7
Το ποσοστό ελαττωμάτων στην έκθεση TÜV δηλώνει το ποσοστό των εξετασθέντων αυτοκινήτων που παρουσιάζουν σημαντικά ελαττώματα στον κύριο έλεγχο (HU) από την TÜV.
Δείχνει πόσο συχνά ορισμένα μοντέλα οχημάτων αποτυγχάνουν στον κύριο έλεγχο σε σύγκριση με άλλα.
Ένα υψηλό ποσοστό ελαττωμάτων υποδηλώνει ότι ένα συγκεκριμένο μοντέλο ή τύπος οχήματος είναι συνολικά λιγότερο αξιόπιστο από άλλα και, ως εκ τούτου, μπορεί να συνδέεται με υψηλότερο κόστος επισκευής.
Η Έκθεση TÜV 2023 αξιολογεί τα αποτελέσματα 9,6 εκατομμυρίων HU επιβατικών αυτοκινήτων που διενεργήθηκαν από την TÜV μεταξύ Ιουλίου 2021 και Ιουνίου 2022.
Μαζί με οργανισμούς όπως η Dekra, η GTÜ ή η KÜS, είναι ένας από τους σημαντικότερους παρόχους HU.
Από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο είναι πολύ πιθανό…
να περνούν τα οχήματά τους οι ιδιοκτήτες τους με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και για λόγους περιβάλλοντος.
Είναι γνωστό αλλωστε ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων στην ΕΕ και ήδη πολλά ευρωπαϊκά κράτη-μέλη έχουν υιοθετήσει τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο σε όλα τα οχήματα που έχουν κλείσει 8 χρόνια κυκλοφορίας.
Μάλιστα, ακόμη και η γειτονική Βουλγαρία τα καινούρια αυτοκίνητα μόλις κλείσουν 5ετία οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να τα περνούν από τεχνικό έλεγχο κάθε χρόνο!
Στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε καινούριο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια και κατόπιν ο έλεγχος γίνεται κάθε 2 χρόνια.
Τώρα εξαιτίας τη μη έλευσης των ιδιοκτητών οχημάτων από τον περιοδικό έλεγχο, την αύξηση του μέσου όρους ηλικίας του στόλου όλων των οχημάτων και την μείωση του αριθμού των νέων αυτοκινήτων στην αγορά το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει την υιοθέτηση του ετήσιου ελέγχου από ΚΤΕΟ των παλαιών οχημάτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, το σχέδιο που επεξεργάζονται τα κυβερνητικά στελέχη περιλαμβάνει τον ετήσιο έλεγχο των οχημάτων που έχουν κλείσει ήδη τα 10 έτη κυκλοφορίας τους από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους ή τα 15 έτη κυκλοφορίας τους από την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησής τους.
Αν τελικά αποφασιστεί ότι θα περνούν κάθε χρόνο από ΚΤΕΟ τα οχήματα 10ετίας τότε θα αφορά πάνω από 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ, ενώ αν αποφασιστεί ότι κάθε χρόνο θα περνούν τα αυτοκίνητα 15ετίας τότε ο αριθμός τους μειώνεται σε περίπου 2 εκατ. ιδιοκτήτες.
Βήκας: Με τεχνικές ελλείψεις το 50% των ΙΧ που περνούν από ΚΤΕΟ!
Με κάθε είδους τεχνικές ελλείψεις περνούν από τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας εκατομμύρια αυτοκίνητα με το το ποσοστό τους να ξεπερνά το 45-50%! Στα παραπάνω βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί και ένα 40% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων που οι ιδιοκτήτες τους δεν τα πηγαίνουν καθόλου για έλεγχο στα ΚΤΕΟ προφανώς λόγω της κακής τους κατάστασης…
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνος Βήκας, τονίζει στο Newsauto.gr ότι:
«Αδιαμφισβήτητα η πύκνωση των τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ θα ενισχύσει περαιτέρω την οδική ασφάλεια της χώρας μας καθώς και την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε. Σε πολλές χώρες-μέλη της ΕΕ, ο τεχνικός έλεγχος προβλέπεται αρχικά με την συμπλήρωση 2 ή 3 χρόνων και περιοδικά κάθε χρόνο μετά, πρακτικά οχήματα 5ετίας και μετά ελέγχονται κάθε χρόνο.
Η πρακτική αυτή έχει ενισχύσει κατά πολύ την οδική ασφάλεια στις χώρες αυτές, αποτελεί στόχο πολλών άλλων κρατών στην ΕΕ και είναι ένα γεγονός που θα πρέπει απασχολήσει σοβαρά και την χώρα μας.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα στην χώρα μας ο αρχικός έλεγχος ΚΤΕΟ ενός καινούργιου οχήματος προβλέπεται στα 4 έτη και αυτό εκτός άλλων αφήνει τεράστια περιθώρια στην αλλοίωση χιλιομετρικών ενδείξεων από επιτήδειους αφού τα διανυθέντα χιλιόμετρα ενός οχήματος καταγράφονται και τηρούνται επίσημα και συστηματικά μόνο στις βάσεις δεδομένων ΚΤΕΟ κατά τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και δύναται να αντιπαραβάλλονται εκ του ασφαλούς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, στα υπόχρεα οχήματα προς έλεγχο ΚΤΕΟ σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις όλων των διαβαθμίσεων σε ποσοστό άνω του 45-50%, και όλα αυτά στο 60% των υπόχρεων προς έλεγχο οχημάτων καθώς έως και σήμερα το υπόλοιπο 40% του στόλου δεν προσκομίζεται για έλεγχο στα ΚΤΕΟ, προφανώς λόγω κακής κατάστασής τους.