Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΣοκ αν έχετε αμάξι diesel - Ξεχάστε τις μετακινήσεις στην Ελλάδα

Σοκ αν έχετε αμάξι diesel – Ξεχάστε τις μετακινήσεις στην Ελλάδα

Πετρέλαιο κίνησης: Ασύμφορη οικονομικά με τις συνεχόμενες ανατιμήσεις στο πετρέλαιο καθίσταται η καθημερινή μετακίνηση των πολιτών οι οποίοι κατέχουν οχήματα diesel και παρά τις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης μέσω fuel pass το θέμα συνεχίζει να υφίσταται.

Πετρέλαιο κίνησης: Τα προβλήματα με τους ρυπογόνους κινητήρες diesel σε συνάρτηση με την τάση της εποχής στην ηλεκτροκίνηση προδιαθέτουν ένα μέλλον δυσοίωνο για τα οχήματα αυτά.

Η πετρελαιοκίνηση έχει πάψει να προσφέρει το ασύγκριτο πλεονέκτημα του χαμηλότερου κόστους κίνησης

Tο diesel χάνει συνεχώς έδαφος γεγονός που δεν οφείλεται μόνον στην ατυχέστατη διεθνή συγκυρία αλλά και στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές νόρμες, οι οποίες καθιστούν ασύμφορη την όποια επένδυση στην πετρελαιοκίνηση.

Πετρέλαιο κίνησης: Οι νέες ισορροπίες

Κάθε πόλεμος έχει νικητές και ηττημένους και αυτός που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην ευρωπαϊκή ήπειρο δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Άλλωστε οι συνέπειες της εισβολής των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία έχουν γίνει πλήρως αντιληπτές σε κάθε γωνιά της Ευρώπης, δημιουργώντας νέες ισορροπίες στο μέτωπο της ενέργειας.

Οι ανατιμήσεις κυρίως στο φυσικό αέριο και το πετρέλαιο κίνησης είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα των κοσμοϊστορικών αλλαγών που πυροδοτεί η σύρραξη στην Ουκρανία, επιταχύνοντας τη μετάβαση της αυτοκίνησης σε μια νέα, ηλεκτροκίνητη εποχή.

Μπορεί, λοιπόν, η τιμή της αμόλυβδης να δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης, αφήνοντας την ελπίδα ότι το κόστος της καθημερινής μετακίνησής ενδέχεται στο μέλλον να μειωθεί σε προγενέστερα επίπεδα.

Δεν ισχύει το ίδιο για το φυσικό αέριο, η τιμή του οποίου υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε μερικούς μήνες, φτάνοντας τα 1,75 ευρώ ανά κιλό, ούτε και για το πετρέλαιο κίνησης μιας και αυτό έχει υπερβεί το κόστος της κατά παράδοση ακριβότερης αμόλυβδης βενζίνης.

Η πετρελαιοκίνηση έχει πάψει να προσφέρει το ασύγκριτο πλεονέκτημα του χαμηλότερου κόστους κίνησης, παρά το γεγονός ότι σε αρκετά ευρωπαϊκή κράτη -μεταξύ των οποίων και στο ελληνικό- η τιμή του diesel επιδοτείται.

Οι συνθήκες έλλειψης που δημιουργεί η επιβολή εμπορικών κυρώσεων στη Ρωσία και οι σταθερά υψηλές τιμές του diesel δεν αποτελεί το μοναδικό αγκάθι για την πετρελαιοκίνηση, η οποία με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς εξοστρακίζεται από την γκάμα των κατασκευαστών.

Πετρέλαιο κίνησης: Χάνουν οριστικώς το τρένο οι κινητήρες diesel

Το πρώτο δείγμα γραφής για το τι μας περιμένει τα αμέσως επόμενα χρόνια ήρθε από την κατηγορία των συμπαγών διαστάσεων προτάσεων, είτε αυτά λέγονται μικρομεσαία είτε αυτοκίνητα πόλης, από την γκάμα των οποίων λάμπουν δια της απουσίας τους οι κινητήρες diesel μικρού ή μεσαίου κυβισμού.

Ο λόγος σχετίζεται με το γεγονός ότι οι κινητήρες diesel αδυνατούν πλέον να προσαρμοστούν στα νέα πρότυπα εκπομπής ρύπων που πρόκειται να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για το γνωστό στους περισσότερους πρότυπο εκπομπής ρύπων Euro 7 το οποίο πρόκειται να εφαρμοστεί μέσα στα επόμενα περιορίζοντας δραστικά τους εκλυόμενους ρύπους τόσο στους κινητήρες βενζίνης όσο και diesel.

Με δεδομένο ωστόσο ότι οι νέες προδιαγραφές ρύπων εστιάζουν στη μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου και ότι οι κινητήρες diesel δείχνουν να χάνουν οριστικώς το τρένο του εξηλεκτρισμού και των υβριδικών υλοποιήσεων, πολύ σύντομα η πετρελαιοκίνηση πρόκειται να βγει εκτός ευρωπαϊκού χάρτη.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μία από τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) να περιοριστούν στα 30 mg/χλμ., έναντι 60 mg/χλμ. που βρίσκεται σήμερα για τους κινητήρες βενζίνης και 80 mg/χλμ. για τους κινητήρες πετρελαίου.

Στα 100-300 mg/χλμ. εικάζεται ότι θα περιοριστούν οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα από 500-1000, οδηγώντας τους κινητήρες diesel σε πρόωρο θάνατο
, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στη χρήση τους σε επιβατικά μοντέλα ιδιωτικής χρήσης.

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσει κανείς και το διαρκώς αυξανόμενο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, τότε η πρόβλεψη ότι το diesel θα είναι το πρώτο ορυκτό καύσιμο το οποίο θα «σβήσει» από τις φωτεινές πινακίδες των πρατηρίων φαντάζει κάτι παραπάνω από ασφαλής.

Η Ελβετία βάζει… χέρι στα αποθέματα βενζίνης και ντίζελ

«Σκούρα» τα πράγματα στην Ελβετία με την ενεργειακή κρίση. Η ελβετική κυβέρνηση θα αποδεσμεύσει βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, πετρέλαιο θέρμανσης και κηροζίνη από τα στρατηγικά αποθέματά της από τις 3 Οκτωβρίου.

Στόχος της κυβέρνησης στην Ελβετία είναι να διασφαλίσει τον εφοδιασμό των πετρελαϊκών προϊόντων στην εγχώρια οικονομία, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή (23/9).

Όπως ανέφερε, οι περιορισμένες δυνατότητες μεταφοράς φορτίων στον ποταμό Ρήνο και εφοδιαστικά προβλήματα με τις ξένες σιδηροδρομικές μεταφορές προκάλεσαν ελλείψεις στον συμβατικό εφοδιασμό με βενζίνη και ντίζελ στην Ελβετία.

Τα στρατηγικά αποθέματα, ή υποχρεωτικά αποθέματα, για βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης και πετρέλαιο θέρμανσης καλύπτουν περίπου 4-5 μήνες κανονικής κατανάλωσης, Στην περίπτωση της κηροζίνης, τα αποθέματα αρκούν για περίπου τρεις μήνες, ανέφερε σε μια ανακοίνωση η κυβέρνηση.

Ο κανονισμός για την αποδέσμευση αποθεμάτων θα παραμείνει σε ισχύ «για όσο απαιτεί απολύτως η κατάσταση», όπως ανέφερε. Υποχρεωτικά αποθέματα πετρελαϊκών προϊόντων είχαν αποδεσμευθεί για τελευταία φορά το 2005, το 2010 και το 2019.

Η κυβέρνηση συνέστησε επίσης στις εταιρίες που μπορούν να στραφούν στη χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί φυσικού αερίου να το κάνουν από την 1η Οκτωβρίου.

Όπως αναφέρθηκε στην εκπομπή “Ανοιχτή Επικοινωνία” του OPEN, η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται σήμερα πανελλαδικά στο 1,96 ευρώ το λίτρο και η τιμή του πετρελαίου κίνησης διαμορφώνεται στο 1,91 ευρώ το λίτρο, δηλαδή είναι κατά 5 λεπτά φθηνότερο.

Ωστόσο από την 1η Οκτωβρίου η τιμή του πετρελαίου θα αλλάξει καθώς θα αφαιρεθεί η επιδότηση των 15 λεπτών στην αντλία και θα πωλείται στα 2, 062 ευρώ το λίτρο.

Πώς θα διαμορφωθεί η τιμή του μετά το τέλος της επιδότησης των 15 λεπτών

Για το θέμα του πετρελαίου μίλησε ο αντιπρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου.

«Αυτά τα 15 λεπτά θα επιβαρύνουν πάρα πολύ τα παραγόμενα προϊόντα, τα μεταφερόμενα προϊόντα, τις υπηρεσίες και μέσα στις υπηρεσίες είναι και οι μεταφορές. Αυτό είναι δυσβάστακτο ειδικά για τη μεταφορά αλλά θα επιβαρυνθούν και τα καταναλωτικά αγαθά » τόνισε με έμφαση.

Την άποψη τους για το θέμα του πετρελαίου εξέφρασαν και οι αγρότες. «Όπως κυλάει το αίμα μου στις φλέβες έτσι κυλάει το πετρέλαιο για να μετακινηθούν τα προϊόντα. Όταν το πετρέλαιο είναι πολύ ακριβό λογικό είναι ότι θα ανέβουν οι τιμές κατά βόλτα » σημείωσε από πλευράς του ο αγρότης στο Ζευγολατιό Κορινθίας, Παναγιώτης Λυμπερόπουλος.

«Εγώ για να έρθω από ψαχνά εδώ θέλω 50 ευρώ πήγαινε -έλα » ανέφερε από πλευράς του άλλος του αγρότης από τα Ψαχνά Εύβοιας.

Τι λένε πηγές της αγοράς για την πορεία της τιμής του μαύρου χρυσού

Οι προβλέψεις για την πορεία της τιμής του μαύρου χρυσού είναι δυσοίωνες όπως εξήγησαν πηγές της αγοράς .

«H απώλεια των ρωσικών βαρελιών πετρελαίου κίνησης από τις ευρωπαϊκές αγορές καθώς και οι ανάγκες αντικατάστασης μέρους φυσικού αερίου από πετρέλαιο κίνησης μάλλον θα διατηρήσουν ή και θα ενισχύουν τη τάση αυτή και κατά τους επόμενους μήνες »

Οι προβλέψεις των πρατηριούχων κάνουν λόγο για νέα αύξηση τιμής του πετρελαίου τις επόμενε ημέρες κατά μερικά λεπτά του ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ