Σκλαβενίτης: Πολύ καλά τα νέα που έρχονται για τη γνωστή αλυσίδα σουπερ μαρκετ. Τι έκανε και κέρδισε όλο τον ανταγωνισμό…
Βγήκαν τα στοιχεία για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ στη χώρα μας και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.
Η μεγάλη εικόνα δείχνει τους ισχυρούς να ανεβαίνουν, ενώ τις πιο μικρές αλυσίδες να εμφανίζουν πτωτική πορεία.
Δείτε αναλυτικά…
Ανέβηκε συνολικά ο κλάδος των σουπερ μαρκετ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο ετήσιο «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2022», οι 34 αλυσίδες που λειτουργούν πανελλαδικά είχαν πέρυσι συνολικά τζίρο 10,1 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 2,4% συγκριτικά με το 2020 και 9,54% σε σχέση με τη χρήση 2019.
Ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου της αξίας κλαδικών πωλήσεων, οι οποίες από το 2016 έχουν αυξηθεί συνολικά πάνω από 31%, με πρόσθετο τζίρο 2,42 δισ. ευρώ.
Παράλληλα αυξάνονται τα κέρδη. Οχι μόνον ως ποσοστό επί του τζίρου αλλά και ως περιθώριο κέρδους. Τις καλύτερες επιδόσεις και στον τομέα της κερδοφορίας επιτυγχάνουν οι πολύ μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες συνεχίζουν να αυξάνουν τα κέρδη τους και σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού και ακρίβειας δυσβάστακτης για τους καταναλωτές.
Οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες σουπερμάρκετ εμφάνισαν στην τελευταία χρήση συνολικά καθαρά κέρδη 195,65 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,9% σε ετήσια βάση.
Το καθαρό περιθώριο κέρδους τους ήταν 1,99% επί των πωλήσεων, από 1,75% το 2020 και μόλις 0,72% το 2019. Το αντίστοιχο περιθώριο στον κλάδο συνολικά ήταν 2,20% το 2021, έναντι 1,92% το 2020.
Ο ανταγωνισμός και η μάχη κατά της ακρίβειας με όπλο το “καλάθι του νοικοκυριού” δεν πρόκειται να συρρικνώσουν την κερδοφορία – το αντίθετο μάλιστα. Τα προσωρινά στοιχεία για το εξάμηνο και το 9μηνο δείχνουν αυξητική τάση.
Ως προς την κατανομή του τζίρου, τα μερίδια αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα των επιμέρους επιχειρήσεων, σαφής εικόνα προκύπτει από το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2022», όπου παρατίθενται στοιχεία 34 αλυσίδων σουπερμάρκετ, που διαθέτουν πανελλαδικά ή τοπικά δίκτυα καταστημάτων.
Σκλαβενίτης: Πρώτος και με διαφορά
Όπως προαναφέρθηκε, οι έξι μεγαλύτερες πραγματοποιούν πάνω από το 90% του συνολικού τζίρου. Στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο όμιλος Σκλαβενίτη, τα ΑΒ Βασιλόπουλος, o όμιλος METRO και ο Μασούτης.
- Ο όμιλος “Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης” βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας με ετήσιες πωλήσεις 3,99 δισ. ευρώ πέρυσι, αυξημένες κατά 5,1% έναντι του 2020.
- Στη δεύτερη θέση η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 2,7% συγκριτικά με το 2020.
- Στην τρίτη θέση η METRO/My Μarket, που πραγματοποίησε ετήσιο τζίρο 1,37 δισ. ευρώ, επιτυγχάνοντας αύξηση 2,7%
- Η αλυσίδα “Μασούτης” που βρέθηκε πέρυσι στην τέταρτη θέση, εμφάνισε οριακή αύξηση πωλήσεων (+0,11%) στα 883,47 εκατ. ευρώ.
Στις συνθήκες κρίσης και οξυνόμενου ανταγωνισμού, κερδισμένοι βγήκαν πάλι οι μεγάλοι του κλάδου:
– Από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου, αύξηση τζίρου παρουσίασαν οι 8
– Από τις υπόλοιπες 24, οι 13 είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται.
Η μάχη για τα μερίδια αγοράς συνεχίζεται με κινήσεις εξαγορών και συνεργασίες.
Σκλαβενίτης: Αλλάζει τα πάντα με τα φυλλάδια
Μεγάλα σούπερ μάρκετ, όπως γίνεται γνωστό είναι έτοιμα να «κόψουν» τα φυλλάδια και να ενημερώνουν με άλλους τρόπους τους καταναλωτές για τις προσφορές της εβδομάδας.
Το παράδειγμα του Σκλαβενίτη αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι μεγάλοι παίκτες των σούπερ μάρκετ καθώς αναμένεται να προχωρήσουν σε περικοπές φυλλαδίων και διαφημίσεων.
Πρόκειται για φυλλάδια με τα οποία διαφήμιζαν τα προϊόντα που είναι σε προσφορά στα ράφια των καταστημάτων.
Μάλιστα, οι όποιες αποφάσεις λάβουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να εφαρμοστούν από το 2023. Τις σκέψεις αυτές κάνουν οι αλυσίδες τόσο εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης της τιμής του χαρτιού όσο και για τον πληθωρισμό που έχει αυξήσει σημαντικά τις τιμές τόσο σε προϊόντα όσο και το κόστος ενέργειας.
Ανακοίνωση από τον Σκλαβενίτη για την απάτη που κυκλοφορεί
Άγνωστοι χρησιμοποιούν παράνομα την επωνυμία, το σήμα, φωτογραφίες και λοιπά στοιχεία της Επιχείρησής μας σε εικονικούς διαγωνισμούς –οι οποίοι αναρτώνται σε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες–, με σκοπό την απόσπαση προσωπικών στοιχείων των συμμετεχόντων.
Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες καλούνται να κοινοποιήσουν τον σχετικό σύνδεσμο ή/και να απαντήσουν σε ερωτήσεις, καταχωρίζοντας προσωπικά στοιχεία τους, με δήθεν όφελος είτε δωροεπιταγές για αγορές από τα Καταστήματά μας είτε μετρητά είτε άλλα δώρα.
Η Επιχείρησή μας δεν διενεργεί τέτοιου είδους διαγωνισμούς και έχει προβεί σε καταγγελία στις αρμόδιες Αρχές. Συστήνεται στους χρήστες του διαδικτύου να μην ακολουθούν τέτοιου είδους συνδέσμους και να διαγράφουν άμεσα τυχόν παραπλανητικά μηνύματα. Σε περίπτωση που έχουν ήδη καταχωρίσει προσωπικά στοιχεία τους, συστήνεται να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ.: 11188, email: [email protected]gov.gr).