Σκλαβενίτης: Σαν βόμβα «σκάει» στην αγορά η είδηση της νέας μεγάλης επιχειρηματικής κίνησης στην οποία προχωρά ο Σκλαβενίτης. Τι συνέβη, όμως, και η πασίγνωστη αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ταράζει» ξανά τα νερά;
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από την αγορά, τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης προχώρησαν σε μια κίνηση πάρα πολύ κομβική ιδιαίτερα σε σχέση με τα τεκταινόμενα και τα δεδομένα του ανταγωνισμού στην Αττική.
Ειδικότερα, λοιπόν, η πασίγνωστη αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων από τα έξι σούπερ μάρκετ τα οποία ανήκαν στην αλυσίδα Γέγος στην ανατολική Αττική.
Σκλαβενίτης: Πώς θα προχωρήσει η μεγάλη κίνηση
Πώς θα λειτουργήσει στην πράξη αυτή η κίνηση; Τι θα ισχύσει με τις επωνυμίες και πώς θα ενορχηστρωθεί η συνέχεια αυτής της πρωτοβουλίας.
Όπως όλα δείχνουν δημιουργείται ένα νέο σχήμα το οποίο θα λειτουργεί κάτω από την κοινή ταμπέλα Γέγος-Σκλαβενίτης. Μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθεί η ισχύς των μισθωτηρίων συμβολαίων, τα οποία είχε υπογράψρι η Γέγος με τον μεγάλο όμιλο σούπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα η κοινή ταμπέλα Γέγος-Σκλαβενίτης θα ισχύει για όσο διάστημα θα ισχύουν τα μισθωτήρια συμβόλαια που έχει υπογράψει η Γέγος με τον όμιλο Σκλαβενίτη για τα τέσσερα καταστήματα σε Πόρτο Ράφτη (2), Λούτσα και Μαρκόπουλο. Να σημειωθεί πάντως πως θα υπάρξει και μια εξαίρεση μιας και ένα κατάστημα θα παραμείνει εκτός της συμφωνίας. Ειδικότερα, εκτός συμφωνίας μένουν τα καταστήματα της Αργυρούπολης και της Κερατέας, τα ακίνητα των οποίων μισθώνονται από τη Γέγος.
Ως προς την οικονομική επίδραση και τον απόηχο αυτής της κίνησης, πηγές από τους κύκλους της αγοράς υποστηρίζουν πως έχουμε να κάνουμε με μία στοχευμένη κίνηση τόσο από την Σκλαβενίτης όσο και από την Γέγος.
Ιδιαιτέρως σε σχέση με τον Σκλαβενίτη φαίνεται πως αποκτά όλο και περισσότερο μερίδιο της αγοράς στην Ανατολική Αττική, κάτι το οποίο είναι κομβικός στόχος για τον μεγάλο αυτό όμιλο! Κάτι βέβαια που μόνο τυχαίο δεν είναι, αφού το κλίμα εντός της εταιρείας είναι εξαιρετικό, όπως και οι σχέσεις εργαζομένων διοίκησης.
Νέο hypermarket ανοίγει ο Σκλαβενίτης
Το νέο hypermarket της αλυσίδας Σκλαβενίτης στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας ξεκίνησε τη λειτουργία του και αποτελεί το πρώτο κατάστημα που ανοίγει η επιχείρηση στην Αττική ως ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕΕ.
Πρόκειται για το 33ο συνολικά hypermarket της αλυσίδας, συνολικής έκτασης 16.500 τ.μ., με εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ., το οποίο θα απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζόμενους.
Στεγάζεται στο εμβληματικό κτίριο που παλιότερα βρισκόταν η Renault, στo 10o χλμ. της εθνικής Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Το νέο κατάστημα διαθέτει όλα τα βασικά τμήματα και επιπλέον Αρτοζαχαροπλαστείο, Ιχθυοπωλείο, Έτοιμα Φαγητά, Τμήμα Beauty, Βιβλιοπωλείο, Παιχνίδια, Είδη σπιτιού και εποχικά είδη, Καφετέρια, Παιδότοπο, Ανθοπωλείο.
Επιπλέον, διαθέτει 2 υπόγεια parking και 1 πάρκινγκ στο δώμα, με συνολικά περισσότερες από 200 θέσεις στάθμευσης.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας του
Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο κατάστημα είναι υψηλής ενεργειακής απόδοσης, καθώς περιλαμβάνει φωτοβολταϊκό πάρκο με πάνω από 500 πάνελ στο στέγαστρο του κτιρίου με σύστημα net metering και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης του κτιρίου. Επίσης διαθέτει φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το άνοιγμα του νέου hypermarket εντάσσεται στο συνολικό επενδυτικό πλάνο της Σκλαβενίτης το οποίο εστιάζει στη αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων της, τη λειτουργία νέων σημείων καθώς και στην επέκταση του Σκλαβενίτης eMarket.
Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Σκλαβενίτης το 2021 ανήλθε στα 3,98 δισ. ευρώ (έναντι 3,79 δισ. ευρώ το 2020) με την εταιρεία να διατηρεί τη θετική αναπτυξιακή πορεία καθώς και για δεύτερη συνεχή χρονιά την επιστροφή στην κερδοφορία.
Σούπερ μάρκετ: Έρχεται και το food pass
Πρόκειται για το Food Pass, ένα ηλεκτρονικό κουπόνι το οποίο θα είναι στο πρότυπo του Fuel Pass, το οποίο θα καλύπτει το πρώτο τρίμηνο του 2023 και το οποίο θα αφορά τρόφιμα και προϊόντα που θα συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού.
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αύξηση της τάξεως του 15,0% σημειώθηκε στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα, λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
Σχεδόν δηλαδή στο σύνολο των τροφίμων που περιέχονται στα ψώνια ενός νοικοκυριού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Κυβέρνηση σχεδιάζει την δημιουργία ενός νέου κουπονιού που θα στοχεύει ακριβώς σε αυτό, στη στήριξη των ευάλωτων όσον αφορά τα ψώνια του νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα, με ένα ηλεκτρονικό κουπόνι στo πρότυπo του Fuel Pass που δόθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 για τα καύσιμα, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών να ενισχύσει τα νοικοκυριά στη μάχη κατά της ακρίβειας που παρατηρείται στα είδη πρώτης ανάγκης.
Τα κριτήρια
Η νέα αυτή επιδότηση αναμένεται να έχει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίζει και η οικογενειακή κατάσταση.
Η επιταγή – food pass για την αγορά τροφίμων θα αφορά προϊόντα του καλαθιού νοικοκυριού – αν και δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα που μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από κρεοπωλεία, φούρνους, μίνι μάρκετ κτλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ύψος της επιδότησης θα ξεκινά από 100 ευρώ, ενώ θα ισχύσουν προσαυξήσεις ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών που μπορεί να φτάσουν το ποσό έως και τα 200 ευρώ ή και παραπάνω.