Σκλαβενίτης: Η επεκτατική πολιτική της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» συνεχίζεται δυναμικά σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο ωστόσο, φαίνεται να πρωτοτυπεί στον τομέα των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό ντιλ.
Πρόσφατα, προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος και Μεθενίτης, όμως, λόγω ζητήματος ηθικής φύσεως από τους επιχειρηματίες, η πλευρά του Ομίλου Σκλαβενίτη δέχτηκε την ύπαρξη κοινής ταμπέλας «Γέγος – Σκλαβενίτης» σε αυτά.
Σε μία αγορά που η συγκέντρωση είναι το κύριο χαρακτηριστικό της τα τελευταία χρόνια και που αυτή προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα, η νοοτροπία του εκάστοτε υποψήφιου αγοραστή, είναι αυτή που πολλές φορές κάνει την διαφορά.
Σε μία αγορά σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, ο Σκλαβενίτης έχει επιλέξει να μην διαφημίζεται, να μην έχει φυλλάδιο προσφορών για τα προϊόντα που πουλάει και όπως φαίνεται από το ρεπορτάζ που έχουμε στη διάθεσή μας κινείται με διαφοροποιημένη φιλοσοφία και στις εξαγορές.
Σκλαβενίτης: Η ασυνήθιστη διπλή ταμπέλα Γέγος-Σκλαβενίτης
Κάτι που κατά πληροφορίες φάνηκε πρόσφατα στην περίπτωση της αλυσίδας Γέγος, με την οποία συμφώνησε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα να αποκτήσει τέσσερα από τα καταστήματά της σε Πόρτο Ράφτη, Λούτσα και Μαρκόπουλο, η οποία κρίθηκε στις – σημαντικές – λεπτομέρειες κυρίως σε ό,τι αφορά των εξαγοραζόμενο.
Για κάποιους στην προκειμένη περίπτωση, ίσως το πιο ασυνήθιστο γεγονός στο άκουσμά του, είναι ότι τα τέσσερα καταστήματα για ένα χρονικό διάστημα – όσο δηλαδή διαρκούν τα μισθωτήρια καταστήματα που θα νοικιάζει η Σκλαβενίτης από τους πρώην ιδιοκτήτες της Γέγος – θα φέρουν κοινή ταμπέλα Γέγος-Σκλαβενίτης.
Πώς έφτασαν οι δύο επιχειρήσεις σε αυτή την απόφαση; Η πραγματικότητα είναι ότι o Nίκος Γέγος, εκ των εκπροσώπων της δεύτερης γενιάς της επιχείρησης – σήμερα η επιχείρηση διοικείται από την τρίτη γενιά – , φαινόταν ότι δεν θα συναινούσε στην πώληση ακόμα ακόμα και για ένα τίμημα πολύ υψηλότερο της πραγματικής αξίας της επιχείρησής του.
Εν προκειμένω το ζήτημα που τέθηκε ήταν ηθικής φύσεως. Όπως πληροφορούμαστε, στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων η πλευρά Σκλαβενίτη επανήλθε, προτείνοντας στις οικογένειες Γέγου και Μεθενίτη, ιδιοκτήτριες της επιχείρησης, το ενδεχόμενο να τοποθετηθεί διπλή ταμπέλα στα καταστήματα. Κάτι που πρακτικά συμβαίνει πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Η πλευρά του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή λιανέμπορου στην Ελλάδα, αναγνώρισε κατά πληροφορίες, τον ισχυρό συναισθηματικό δεσμό του 80χρονου, Νίκου Γέγου, με την εταιρεία του, προχωρώντας στη συγκεκριμένη κίνηση.
Ταυτόχρονα όμως, ο ίδιος ο επιχειρηματίας, έχει μία ακόμα συνήθεια. Στο κλείσιμο του “Z” κάθε βράδυ από τις ταμειακές των 6 καταστήματων, τηλεφωνεί και πληροφορείται το τζίρο της ημέρας. Όπως πληροφορούμαστε η πλευρά Σκλαβενίτη, δεσμεύτηκε να τον ενημερώνει σε καθημερινή βάση, κάνοντας ένα ακόμα βήμα σύγκλισης προς την άλλη πλευρά.
Σκλαβενίτης: “Ο κοινωνικό-συναισθηματικός πλούτος των οικογενειακών επιχειρήσεων”
Σε σχέση με τα παραπάνω, θα χρειαστεί να επικαλεστούμε πρόσφατη παγκόσμια έρευνά των KPMG Private Enterprise και STEP Project Global Consortium, η οποία αναφερόταν σε ένα από τα βασικά της συμπεράσματα, στον κοινωνικο-συναισθηματικό πλούτο των οικογενειακών επιχειρήσεων.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωνε: “o έλεγχος και η επιρροή της οικογένειας επιτρέπουν τη γρήγορη λήψη αποφάσεων και ο κοινωνικο-συναισθηματικός πλούτος τους θεωρείται ως μία σημαντική προίκα – που η οικογένεια εκτιμά και προστατεύει.
Για πολλούς από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, αυτός είναι ένας δείκτης μέτρησης των επιδόσεων πέρα από τον οικονομικό πλούτο και ένα στοιχείο που είναι συχνά δύσκολο να αναπαραχθεί σε μη οικογενειακές επιχειρήσεις”.
Σε ό,τι αφορά την πλευρά της Γέγος
η εταιρεία στα τέσσερα καταστήματα που περνούν πλέον στον Σκλαβενίτη, απασχολεί περίπου 130 άτομα.
Ορισμένοι από τους εργαζόμενους, έχουν συμπλεύσει επαγγελματικά με την επιχείρηση ακόμα και για 30 ή και περισσότερα χρόνια, ενώ η σχέση τους με τους ιδιοκτήτες είναι ιδιαίτερα στενή.
Όπως πληροφορούμαστε, ο Σκλαβενίτης δεσμεύτηκε αφενός να απορροφήσει το σύνολο του προσωπικού της Γέγος στα καταστήματα αυτά καθώς και το προσωπικό στο λογιστήριο, ενώ σε όσους λαμβάνουν μισθό στα επίπεδα του βασικού, προτίθεται να τους αναβαθμίσει μισθολογικά κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ήδη οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι του ομίλου Σκλαβενίτη αμείβονται σε επίπεδα άνω του βασικού.
Η διασφάλιση των εργαζομένων στην προκειμένη περίπτωση ήταν κύριο μέλημα των δύο πλευρών, κάτι που δεν συμβαίνει πάντοτε σε όλες τις επιχειρηματικές συμφωνίες, όπως μπορεί κανείς εύλογα να αντιληφθεί.
Ερχόμενοι τώρα στο οικονομικό μέρος της συμφωνίας. Οι δύο πλευρές έδωσαν τα χέρια χωρίς επιφυλάξεις, δεύτερες σκέψεις ή ψιλά γράμματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αμφιβολίες ως προς την ορθότητα της συμφωνίας κυρίως στην πλευρά της εξαγοραζόμενης επιχείρησης.
Μάλιστα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το τίμημα εμφανίστηκε ικανοποιητικό και για τις δύο πλευρές και θεωρήθηκε επαρκές χωρίς παραδοχές ή άλλες νομικές επιφυλάξεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό που τελικά επετεύχθη.
Άνοιξε νέο hypermarket στην Αθηνών- Λαμίας
Το νέο hypermarket της αλυσίδας Σκλαβενίτης στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας ξεκίνησε τη λειτουργία του και αποτελεί το πρώτο κατάστημα που ανοίγει η επιχείρηση στην Αττική ως ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕΕ.
Πρόκειται για το 33ο συνολικά hypermarket της αλυσίδας, συνολικής έκτασης 16.500 τ.μ., με εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ., το οποίο θα απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζόμενους.
Στεγάζεται στο εμβληματικό κτίριο που παλιότερα βρισκόταν η Renault, στo 10o χλμ. της εθνικής Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Το νέο κατάστημα διαθέτει όλα τα βασικά τμήματα και επιπλέον Αρτοζαχαροπλαστείο, Ιχθυοπωλείο, Έτοιμα Φαγητά, Τμήμα Beauty, Βιβλιοπωλείο, Παιχνίδια, Είδη σπιτιού και εποχικά είδη, Καφετέρια, Παιδότοπο, Ανθοπωλείο.
Επιπλέον, διαθέτει 2 υπόγεια parking και 1 πάρκινγκ στο δώμα, με συνολικά περισσότερες από 200 θέσεις στάθμευσης.
Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο κατάστημα είναι υψηλής ενεργειακής απόδοσης, καθώς περιλαμβάνει φωτοβολταϊκό πάρκο με πάνω από 500 πάνελ στο στέγαστρο του κτιρίου με σύστημα net metering και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης του κτιρίου. Επίσης διαθέτει φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το άνοιγμα του νέου hypermarket εντάσσεται στο συνολικό επενδυτικό πλάνο της Σκλαβενίτης το οποίο εστιάζει στη αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων της, τη λειτουργία νέων σημείων καθώς και στην επέκταση του Σκλαβενίτης eMarket.
Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Σκλαβενίτης το 2021 ανήλθε στα 3,98 δισ. ευρώ (έναντι 3,79 δισ. ευρώ το 2020) με την εταιρεία να διατηρεί τη θετική αναπτυξιακή πορεία καθώς και για δεύτερη συνεχή χρονιά την επιστροφή στην κερδοφορία.
Σε αυξήσεις μισθών έως 5,5%
Σε νέες παροχές, μόνιμες και έκτακτες, συνολικού ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για τους 29.500 εργαζομένους της, προχωρά η Σκλαβενίτης, αντιλαμβανόμενη -όπως τονίζει- τις δύσκολες συνθήκες της τρέχουσας περιόδου.
Συγκεκριμένα, η Σκλαβενίτης προχωράει σε:
1. Αυξήσεις αποδοχών, ύψους 17 εκατ. ευρώ, για 25.800 Εργαζομένους από την 1η Νοεμβρίου 2022:
α. Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5,50% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 870€.
β. Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 930€.
γ. Αύξηση αποδοχών ποσοστού 4% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι και 1.300€.
δ. Αύξηση αποδοχών έως 50€/μηνιαίως σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές από 1.301€ έως 1.350€, με ανώτατο όριο το ποσό των 1.350€.
2. Χορήγηση έκτακτης παροχής ποσού 200€ με άμεση ισχύ για κάθε έναν από τους 29.500 Εργαζομένους της με τη μορφή διατακτικών, συνολικού ύψους 5.9 εκατομμυρίων ευρώ.
3. Αύξηση από τη Δευτέρα, 28/11/2022, για όλους τους Εργαζομένους:
α. του ποσοστού έκπτωσης για αγορές ειδών ευρείας κατανάλωσης από τα Καταστήματά μας από 5% σε 7%, η οποία αντιστοιχεί σε επιπλέον ετήσιο κόστος 2 εκατομμυρίων ευρώ
β. του ετησίου ορίου αγορών από 6.000€ σε 7.000€, ενώ για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους Εργαζομένους, καθώς και για τους Εργαζόμενους γονείς με τέκνα με ειδικές ανάγκες το ετήσιο όριο αυξάνεται από τις 7.000€ στις 8.000€.
Υπενθυμίζεται πως στην επιχειρησιακή σύμβαση της Σκλαβενίτης ως και τα τέλη του 2023 περιλαμβάνονται οι ακόλουθες παροχές:
• Ομαδικό πρόγραμμα Ασφάλισης Ζωής & Υγείας για όλους τους εργαζόμενους της
• Διάθεση μηνιαίων δωροεπιταγών ύψους 50 ευρώ σε τρίτεκνους εργαζομένους και μηνιαία δωροεπιταγή 100 ευρώ ανά παιδί σε εργαζόμενους με παιδιά με ειδικές ανάγκες
• Χορήγηση δωροεπιταγών σε όλους τους εργαζομένους της επιχείρησης κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων (100 ευρώ) και του Πάσχα (50 ευρώ)
• Χορήγηση δωροεπιταγών ύψους 300 ευρώ για εργαζόμενους που συμπληρώνουν 30 χρόνια στην επιχείρηση