Σκλαβενίτης: Ασύλληπτη διάκριση στην λίστα των κορυφαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο παγκοσμίως πήρε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Βάζει δύσκολα στις υπόλοιπες αλυσίδες της χώρας ο Σκλαβενίτης…
Συγκεκριμένα ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» ανακηρύχθηκε από τα κορυφαία brand στον κόσμο κατακτώντας την 242η θέση στη λίστα των μεγάλων.
Στην ελίτ του παγκόσμιου λιανεμπορίου συγκαταλέγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η μοναδική επιχείρηση λιανεμπορίου από την Ελλάδα που συμπεριλαμβάνεται στη σχετική κατάταξη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023» (Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανεμπορίου 2023), η κορυφαία ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνει την 242η θέση μεταξύ των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο.
Σκλαβενίτης: Αδιανόητη επιτυχία
Η κατάταξη έχει γίνει με βάση τον κύκλο εργασιών του 2021, ου για τον ελληνικό όμιλο ήταν σε ενοποιημένο επίπεδο 3,98 δισ. ευρώ.
Στη πρώτη δεκάδα της σχετικής κατάταξης της Deloitte βρίσκονται οι αμερικανικές Walmart, Amazon και Costco, και ακολουθούν ο γερμανικός εκπτωτικός όμιλος Schwarz, οι αμερικανικές αλυσίδες The Home Depot και The Kroger, η κινέζικη πλατφόρμα αγορών JD.com, η αμερικανική αλυσίδα φαρμακείων Wallgreens Boots Alliance, η γερμανική Aldi και η αμερικανική Target Corporation.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Σκλαβενίτης κατέχει το 34,4% μεριδίου της αγοράς ενώ ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών ήταν 560.000, πάνω από την προ πανδημία εποχή.
Η αύξηση του τζίρου το 2022 και η συνέχιση της ανάπτυξης το 2023 οφείλεται φυσικά και στο γεγονός ότι η αλυσίδα έχει ενισχύσει σημαντικά το δίκτυό της, οργανικά και μέσω εξαγωγών.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο όμιλος αναμένεται να ανοίξει νέα καταστήματα προσεχώς σε Γλυφάδα και Μυτιλήνη.
Σκλαβενίτης: Στην ελίτ του παγκόσμιου λιανεμπορίου…
συγκαταλέγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η μοναδική επιχείρηση λιανεμπορίου από την Ελλάδα που συμπεριλαμβάνεται στη σχετική κατάταξη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023» («Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανεμπορίου 2023),
η κορυφαία ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνει τη 242η θέση μεταξύ των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο. Η κατάταξη έχει γίνει με βάση τον κύκλο εργασιών του 2021, που για τον ελληνικό όμιλο ήταν σε ενοποιημένο επίπεδο 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Φρένο» στις τιμές των τροφίμων
Στην πρώτη δεκάδα της σχετικής κατάταξης της Deloitte βρίσκονται οι αμερικανικές Walmart, Amazon και Costco, και ακολουθούν ο γερμανικός εκπτωτικός όμιλος Schwarz (όπου ανήκει και η Lidl), οι αμερικανικές αλυσίδες The Home Depot και The Kroger, η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών JD.com, η αμερικανική αλυσίδα φαρμακείων Wallgreens Boots Alliance, η γερμανική Aldi και η αμερικανική Target Corporation.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» έκλεισε με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, κάτι που σημαίνει ότι ξεπέρασε κατά πολύ το φράγμα των 4 δισ. ευρώ.
Σκλαβενίτης: Ο βίαιος μετασχηματισμός του λιανεμπορίου σε 11 χρόνια
Η υψηλή επισκεψιμότητα συνεχίζεται και το 2023, παρά το γεγονός ότι συνολικά στον κλάδο καταγράφεται υποχώρηση της ζήτησης. To 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας ήταν 34,4%, ενώ ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών ήταν 560.000, πάνω και από τον μέσο ημερήσιο αριθμό επισκεπτών προ πανδημίας (547.730 άτομα).
Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023».
Η αύξηση του τζίρου το 2022 και η συνέχιση της ανάπτυξης το 2023 οφείλεται φυσικά και στο γεγονός ότι η αλυσίδα έχει ενισχύσει σημαντικά το δίκτυό της, οργανικά αλλά και μέσω εξαγορών. Σημαντικές προσθήκες στο δίκτυο ήταν το νέο υπερμάρκετ στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο κτίριο της πρώην Renault, ενώ σχεδιάζεται ακόμη το άνοιγμα καταστημάτων σε Γλυφάδα και Μυτιλήνη.
Μέσω εξαγορών η εταιρεία έχει εντάξει μόνο μέσα στο α΄ τετράμηνο του 2023 δώδεκα νέα καταστήματα, τέσσερα στα Μεσόγεια που προέρχονται από την εξαγορά μέρους του δικτύου της αλυσίδας «Γέγος» και οκτώ στη Λάρισα μετά την πρόσφατη εξαγορά της αλυσίδας «AS Αγορά».
Σύμφωνα, τέλος, με αναλυτές της αγοράς, οι πελάτες της αλυσίδας εμφανίζονται να είναι οι πιο «πιστοί» σε αυτήν, ενώ αποτελεί τη μία από τις δύο αλυσίδες με το υψηλότερο ποσοστό μετατροπής περιστασιακών πελατών σε κύριους.
Γιατί έχει φτάσει τα 4,5 δισ. και συνεχίζει να αναπτύσσεται
Συγκεκριμένοι λόγοι είναι σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν καλά την αγορά των σούπερ μάρκετ, αυτοί που οδηγούν τον Σκλαβενίτη όλο και ψηλότερα στην προτίμηση των καταναλωτών, με την αλυσίδα να αυξάνει το τζίρο της και το μερίδιό της από χρονιά σε χρονιά και το 2022 να αγγίζει τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε κύκλο εργασιών, καταγράφοντας ανάπτυξη 12% σε επίπεδο ομίλου.
Με αντίστοιχη ανάπτυξη στα επίπεδα του 12% κινήθηκε και η μητρική εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο των καταστημάτων της αλυσίδας στην Ελλάδα κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι από τα 3,31 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021 οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.
Tην ίδια στιγμή η ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ το 2022 κατέγραψε ανάπτυξη 5,8% σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων αγοράς, IRI, γεγονός που φέρνει τον Σκλαβενίτη να έχει τον διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από το σύνολο της αγοράς.
Η απόσταση μάλιστα που τον χωρίζει από τη δεύτερη αλυσίδα στη χώρα, ΑΒ Βασιλόπουλος, με κύκλο εργασιών στα 1,96 δισ. ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις κινήθηκε χαμηλότερα κατά -2% το 2022 κατερχόμενος στα 1,92 δισ., ανέρχεται πλέον στα επίπεδα των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πρωτιά στο “top of mind” των καταναλωτών
Στο ερώτημα που πολλοί προσπαθούν να απαντήσουν στην περίπτωση του Σκλαβενίτη για το τι είναι αυτό που κάνει την αλυσίδα παρά το μέγεθός της για τα ελληνικά δεδομένα, να αναπτύσσεται κάθε χρόνο με αυτόν τον ρυθμό, συχνά η απάντηση βρίσκεται πίσω από τη λέξη “νοοτροπία”.
H εταιρεία Βraincandy, η οποία σφυγμομετρεί την συμπεριφορά των καταναλωτών αναδεικνύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην πρώτη θέση της κατάταξης “top of mind” τον Σκλαβενίτη και μάλιστα με ανοδική πορεία από χρόνο σε χρόνο.
Το “top of mind” έχει ιδιαίτερη σημασία ως αίσθηση από πλευράς των καταναλωτών για τις ελληνικές αλυσίδες, δεδομένου ότι αποτυπώνει το ποια από όλες τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στο μυαλό του όταν θέλει να πραγματοποιήσει τις αγορές του.
H τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2022 σε δείγμα 600 ατόμων ηλικίας 16-75 ετών ανά την επικράτεια.
Δεύτερη αλυσίδα στην κατάταξη πίσω από τον Σκλαβενίτη, είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος, ακολουθεί ο Μασούτης, η Lidl, τα My market, ο Γαλαξίας, η Market In, ο Κρητικός και η Bazaar όπως φαίνεται και στον πίνακα που παραθέτουμε.
Ας έρθουμε όμως σε άλλους παράγοντες που καθορίζουν την πορεία του Σκλαβενίτη…
όπου και πάλι σύμφωνα με την Braincandy η κατάταξη αυτή βασίζεται σε κριτήρια όπως είναι η ποιότητα των προϊόντων, οι τιμές, η ποικιλία, η διακριτικότητα.
Η διακριτικότητα στον Σκλαβενίτη θα μπορούσε να εντοπιστεί και στην πολιτική του να μην διαφημίζεται σε κανένα μέσο ενημέρωσης, αλλά τελικά με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο πολλοί να είναι εκείνοι που μιλούν και ασχολούνται με εκείνον.
Μπορεί κάποια άλλη εταιρεία να διαφημίσει τη συνεργασία της με τον Σκλαβενίτη, όμως η διοίκηση του ομίλου δεν ακολουθεί την ίδια πολιτική.
Εκτός των άλλων η οικογένεια Σκλαβενίτη φημίζεται για τις καλές σχέσεις που έχει με τους προμηθευτές και την βιομηχανία όπου παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες αλυσίδες εξ αντικειμένου πιέζουν για παροχές από πλευράς των προμηθευτών στην περίπτωση του Σκλαβενίτη, τα δεδομένα είναι σημαντικά πιο ήπια και διαφοροποιημένα και σε αυτόν τον τομέα για τον πρώτο παίκτη της αγοράς.
Ως σημάδι διακριτικότητας εκλαμβάνεται και η έλλειψη φυλλαδίων στους πάγκους των ταμείων στα καταστήματα του Σκλαβενίτη, όπου επίσης αποτελεί τη μοναδική αλυσίδα που δεν εφαρμόζει τη συγκεκριμένη τακτική σε επίπεδο μάρκετινγκ.