Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήMediaΣεισμός στην αγορά! Πουλήθηκε μεγάλο ελληνικό εμπορικό κέντρο – Δείτε πόσο

Σεισμός στην αγορά! Πουλήθηκε μεγάλο ελληνικό εμπορικό κέντρο – Δείτε πόσο

Εμπορικό κέντρο εγνωσμένης αξίας πουλήθηκε στη χώρα μας. Ποιος το αγόρασε και πόσο πήγε η συναλλαγή του τεράστιου deal…

Μια μεγάλη αγορά έγινε και επισήμως στη χώρα μας. Ποιο εμπορικό κέντρο πουλήθηκε.

Ειδικότερα, την εξαγορά του εμπορικού κέντρου Athens Heart Mall έναντι 15,7 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Premia Properties.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

Τι αναφέρει η ανακοίνωση για το εμπορικό κέντρο

Η PREMIA PROPERTIES ανακοινώνει ότι σε υλοποίηση της από 31.8.2022 δικαστικής απόφασης με την οποία επικυρώθηκε Συμφωνία Εξυγίανσης της εταιρείας DORECO Α.Ε., ιδιοκτήτριας του εμπορικού κέντρου «Athens Heart», προχώρησε στην απόκτηση του ακινήτου συνολικής δόμησης 54.000 τ.μ. και εκμισθώσιμης επιφανείας 18.500 τ.μ. επί οικοπέδου επιφανείας 10.600 τ.μ.

Το ακίνητο μαζί με όλο τον πάγιο και κινητό εξοπλισμό του, τις ενεργές μισθώσεις, τις διοικητικές άδειες λειτουργίας καθώς και τις άδειες χρήσης και σήματα, μεταβιβάστηκαν στην εταιρεία PRIMALAFT ATHENS A.E. (100% θυγατρική της PREMIA), έναντι τιμήματος € 15,7 εκατομμυρίων.

Το τίμημα καθώς και το προϊόν ρευστοποίησης των υπόλοιπων περιουσιακών στοιχείων τα οποία δεν μεταβιβάστηκαν στην PRIMALAFT και παρέμειναν στην DORECO, θα χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των υποχρεώσεων της τελευταίας, όπως αυτές διαμορφώνονται σύμφωνα με τη Συμφωνία Εξυγίανσης.

Η PRIMALΑFT ξεκινά τη δραστηριότητά της με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και χωρίς χρέη προς το Ελληνικό Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή σε τρίτους, διασφαλίζοντας την ομαλή συνέχιση της τρέχουσας λειτουργίας του εμπορικού κέντρου.

Η PREMIA PROPERTIES ευχαριστεί το δικηγορικό γραφείο Σεραφείμ Σωτηριάδη και την Deloitte, η οποία ενήργησε ως Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για τη συναλλαγή.

Ο κ. Ηλίας Γεωργιάδης, Πρόεδρος της PREMIA PROPERTIES, δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για την απόκτηση ενός σημαντικού ακινήτου μεγάλου μεγέθους, με εξαιρετική κατασκευή και σε καλή τοποθεσία. Ήδη μελετάμε τον προσδιορισμό των βέλτιστων χρήσεων (repositioning) του ακινήτου, οι οποίες περιλαμβάνουν ενδεικτικά πράσινα και βιώσιμα γραφεία με μικτές εμπορικές χρήσεις. Επίσης, η PREMIA, συνεπής με την πολιτική της, σκοπεύει να αναβαθμίσει ενεργειακά το κτίριο».

Εμπορικό κέντρο: Οι δηλώσεις του Διευθύνοντος συμβούλου

Ο κ. Κώστας Μαρκάζος, Διευθύνων Σύμβουλος της PREMIA PROPERTIES, δήλωσε:

«Ολοκληρώσαμε μια ακόμη σύνθετη και απαιτητική συναλλαγή, αποκτώντας ένα κτίριο-τοπόσημο όπως το εμπορικό κέντρο Athens Heart. Γνωρίζοντας την ποιότητα του ακινήτου καθώς και τη δυναμική του, ιδιαίτερα μετά από την επιτευχθείσα χρηματοοικονομική εξυγίανση, είμαστε πεπεισμένοι ότι η επένδυση θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας, αποφέροντας σημαντικά έσοδα καθώς και υπεραξίες.

Η συναλλαγή εντάσσεται στην υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της Εταιρείας, με στόχο την ανάπτυξη μέσω ποιοτικών ακινήτων υψηλών αποδόσεων και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας».

Έρχονται αλλαγές στο Mall Athens – Τι θα γίνει

Σε τροχιά εκκίνησης έχει εισέλθει η επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ της Lamda Development για την ανακατασκευή και ενεργειακή αναβάθμιση του The Mall Athens.
Το εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι, που εξακολουθεί να είναι και το μεγαλύτερο της χώρας, μέχρι τουλάχιστον να κατασκευαστεί το Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό, πρόκειται να υποστεί το πρώτο σημαντικό «λίφτινγκ» μετά 17 χρόνια λειτουργίας, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες.

Ωστόσο, οι αλλαγές θα είναι αρκετά σημαντικότερες από μια ενεργειακή αναβάθμιση, καθώς στόχος της διοίκησης του ομίλου είναι να αναπροσαρμοστεί και το προφίλ του εμπορικού κέντρου, ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες και τάσεις που έχουν δημιουργηθεί.

Στην πράξη αυτό είναι πιθανό να μεταφραστεί στη δημιουργία περισσότερων εμπορικών καταστημάτων εντός του κέντρου, αξιοποιώντας και αναδιαμορφώνοντας τους υφιστάμενους χώρους του ακινήτου, ενώ αυξημένες αναμένεται να είναι και οι πράσινες επιφάνειες.

Στο πλαίσιο αυτό, ενδέχεται να περιοριστούν σε σχέση με το σημερινό τους μέγεθος οι χρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας (π.χ. κινηματογράφοι), με δεδομένο ότι έχει διαφοροποιηθεί πλέον και το κοινό που επισκέπτεται το κέντρο.

Οι επισκέπτες του The Mall Athens

Αυξήθηκε κατά 73% η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη το δεύτερο τρίμηνο, αλλά μειώθηκε κατά 48% ο αριθμός των επισκεπτών.

Η τάση αυτή αποτυπώνεται πλέον και στα νούμερα του The Mall Athens.

Κατά τη διάρκεια του φετινού δεύτερου τριμήνου του έτους, σύμφωνα με την Καθημερινή, παρατηρήθηκε ετήσια αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά 73%, αλλά και μείωση του αριθμού των επισκεπτών κατά 48%.

Δηλαδή, το κέντρο επισκέπτονται αισθητά λιγότεροι καταναλωτές, που όμως ξοδεύουν αισθητά περισσότερα χρήματα. Πρόκειται μάλιστα για μια τάση η οποία παρατηρείται σταθερά μετά την πανδημία, έχοντας παγιωθεί από το τρίτο τρίμηνο του 2021 και μετά. Το «παράδοξο» αυτό φαινόμενο έχει εξήγηση.

Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η επισκεψιμότητα έχει υποχωρήσει μετά την πανδημία, καθώς έχει μειωθεί η ροή νέων που έρχονταν στο The Mall Athens κυρίως για την εστίαση και τις αίθουσες κινηματογράφων.

Το κοινό αυτό δαπανούσε λίγα χρήματα. Ετσι, η υποχώρησή του έχει αυξήσει τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη.

Με δεδομένο λοιπόν ότι πλέον οι περισσότεροι επισκέπτες του κέντρου έρχονται για τα καταστήματα και όχι για κοινωνικές συναναστροφές και αναψυχή, αναμένεται να γίνει και μια αναπροσαρμογή του μείγματος των καταστημάτων εντός του κέντρου.

Αλλωστε η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και δεν αναμένεται να αντιστραφεί.

«Η αναβάθμιση στο The Mall θα γίνει με γνώμονα τη διαφοροποίηση αυτή και το γεγονός ότι έχει αλλάξει το προφίλ των καταναλωτών», ανέφερε χαρακτηριστικά η διοίκηση του ομίλου σε πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών.

Έχει πέσει σε σχέση με πέρυσι

Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο η μείωση της επισκεψιμότητας στο The Mall άγγιξε το 51% σε σχέση με πέρυσι.

Την ίδια στιγμή, όμως, η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε κατά 64,5%.

Αντιστοίχως, σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις των καταστημάτων σημειώνουν πτώση κατά 19%, αλλά βελτιώνονται σταθερά από μήνα σε μήνα.

Για παράδειγμα, ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 39% μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, τον Ιούνιο οι απώλειες έναντι του 2019 δεν ξεπερνούσαν το 5%.

Αντιστοίχως, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA του φετινού πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 6,5 εκατ. ευρώ και υπολείπονταν κατά μόλις 14% του αντίστοιχου τριμήνου του 2019, ενώ κατά το δεύτερο φετινό τρίμηνο η εν λόγω ψαλίδα έκλεισε κι άλλο, σε 11% και 6,2 εκατ. ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ