Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΕπιχειρήσειςΣεισμός στην αγορά: Δύσκολα τα... νούμερα μεγάλη αλυσίδα καφέ στην Ελλάδα

Σεισμός στην αγορά: Δύσκολα τα… νούμερα μεγάλη αλυσίδα καφέ στην Ελλάδα

Επιχειρησεις: Δύσκολα τα… νούμερα για μεγάλη αλυσίδα καφέ στην Ελλάδα. Ο λόγος για τα Starbucks…

Με τα πιο μελανά χρώματα καταγράφει ο ορκωτός Ελεγκτής τα οικονομικά μεγέθη της Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ, η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη και τη λειτουργία των Starbucks στην Ελλάδα.

«…Η εταιρεία υπέστη ζημιά ποσού 1,8 εκατ. ευρώ κατά την διάρκεια του έτους που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2019 και ότι οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις συμπεριλαμβανομένων των μη εξυπηρετούμενων δανείων της εταιρείας υπερβαίνουν ουσιωδώς το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού.

Τα γεγονότα αυτά, μαζί με άλλα θέματα… υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας που ενδεχομένως εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με τη δυνατότητα της Εταιρείας να συνεχίσει την δραστηριότητα της».

Επιχειρησεις: Πτώση άνω του 30% το 2020

Η Starbucks δημοσίευσε με καθυστέρηση ετών, πριν από λίγες ημέρες, τους ισολογισμούς για τα έτη 2018 και 2019 που, με εξαίρεση το 2018, συνεχίζει η αιμορραγία των ζημιογόνων χρήσης που ξεκίνησε από την πρώτη χρονιά που είχε παρουσία στην Ελλάδα.

Για το 2019 οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 16,5 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 6,6% σε σχέση με το 2018. Στην έκθεση που συνοδεύει τον ισολογισμό σημειώνεται ότι πωλήσεις του 2020 εκτιμάται ότι είναι μειωμένες κατά 30% – 35% σε σχέση με το 2019 εξαιτίας του covid.

Σε ό,τι αφορά στα αποτελέσματα το 2019, οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν 1,8 εκατ. ευρώ ενώ οι ζημιές εις νέον εκτοξεύθηκαν στα 68,8 εκατ. ευρώ. Παράλληλα ο συνολικός δανεισμός αυξήθηκε κατά 2 εκατ. ευρώ λόγω κεφαλαιοποίησης τόκων και στο τέλος του 2019 είχε φτάσει στα 23,5 εκατ. ευρώ.

Στο τέλος του 2019 η καθαρή θέση της Starbucks παρέμενε αρνητική και ανέρχεται σε 30,6 εκατ. ευρώ ενώ το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού της εταιρείας υπολείπεται του συνόλου των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της κατά 33,1 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η διοίκηση στην έκθεση της, «η εταιρεία εξακολουθεί να μην εξυπηρετεί τους όρους των υφιστάμενων δανείων (σ.σ. κάτι το οποίο ξεκίνησε από το 2016 και την κατάρρευση του ομίλου Μαρινόπουλου) της σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Ωστόσο εκτιμάται θα διαμορφωθεί ικανοποιητική συνεργασία με τις πιστώτριες τράπεζες για πλάνο αναδιοργάνωσης για το σύνολο των δανείων της εταιρείας σύμφωνα με το οποίο θα μπορούσε να δοθεί παράταση τόσο στην αποπληρωμή όσο και στην μείωση του ύψους του περιθωρίου».

Επιχειρησεις: Έως 14.000 ευρώ σε επιχειρήσεις – Οι δικαιούχοι του νέου προγράμματος

Επιχειρήσεις: Νέο πρόγραμμα αναμένεται να… τρέξει τον επόμενο μήνα και θα αφορά μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν έως 250 εργαζόμενους.

Στα μέσα Ιουνίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας θα χορηγείται στους δικαιούχους – μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν έως 250 εργαζόμενους – χρηματική ενίσχυση με μορφή κουπονιού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Τα κουπόνια ενίσχυσης θα ξεκινούν από τα 700 ευρώ και θα φτάνουν έως και τα 14.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης.

Ειδικότερα, όπως διευκρίνισε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η Microsoft Hellas, ο σύμβουλος του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπεύθυνος για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης Θάνος Δήμας, έως τις 15 Ιουνίου θα έχει ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων μέσω της οποίας θα χορηγείται στους δικαιούχους χρηματική ενίσχυση υπό την μορφή κουπονιού, για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

Τα vouchers θα αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν έως και 250 εργαζόμενους.

Στόχος είναι τα διατιθέμενα χρήματα να απορροφηθούν το συντομότερο δυνατόν και στους τρεις τομείς.

επιχειρησεις: Το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων περιλαμβάνει τρεις τομείς – δράσεις:

Η πρώτη προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, αφορά την επιδότηση υπηρεσιών στο cloud.

Η δεύτερη, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η τρίτη, ύψους 165 εκατ. ευρώ, αφορά την αντικατάσταση παλαιών ταμειακών μηχανών και POS.

επιχειρησεις: Πώς θα διατεθούν τα vouchers

Αναλυτικά οι τρεις τομείς – δράσεις στις οποίες θα διατεθούν τα vouchers είναι:

Επιδότηση, μέσω κουπονιών αξίας από 700 ευρώ, σε ποσοστό 70% επί των επιλέξιμων δαπανών, μικρομεσαίων επιχειρήσεων με έως 250 εργαζόμενους και ετήσια έσοδα έως 50 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ψηφιακών λύσεων.

Ο προϋπολογισμός αυτού του τομέα είναι 180 εκατ. ευρώ ως κρατική ενίσχυση, ενώ 80 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί στη συμμετοχή των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα.

Μέσω των κουπονιών θα χρηματοδοτείται η αγορά τυποποιημένων προϊόντων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και η ενίσχυση εφαρμογών cloud, με το μέγιστο ποσό της επιδότησης να είναι 14.000 ευρώ.

Για παράδειγμα, επιχειρήσεις έως 5 ατόμων θα λαμβάνουν κουπόνι συνολικής αξίας 700 ευρώ για δαπάνες 1.000 ευρώ (τα 300 ευρώ είναι ίδια κεφάλαια). Το ποσό αυτό αυξάνεται όσο αυξάνεται και ο αριθμός των εργαζομένων.

Ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ.

Μέσω αυτού θα χρηματοδοτηθούν έργα ύψους 200.000 έως 2 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και την ευρύτερη αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών.

Αντικατάσταση ταμειακών μηχανών και την απόσυρση τερματικών αποδοχής συναλλαγών (POS), έργο προϋπολογισμού 165 εκατ. ευρώ που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ.επιχειρησεις:

Επιχορήγηση 18.000 ευρώ από το κράτος στις επιχειρήσεις – Πότε οι αιτήσεις

Επιχειρήσεις: 18.000 ευρώ είναι έτοιμο να δώσει το κράτος σε επιχειρήσεις. Δείτε στο newsme.gr πότε ξεκινάνε οι αιτήσεις.

Σε μια μεγάλη κίνηση προχώρησε η κυβέρνηση καθώς μοιράζει 18.000 σε επιχειρήσεις.

Ξεκινάει την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022, στις 12 το μεσημέρι, η κατάθεση αιτήσεων χρηματοδότησης για τη δράση: «Επιχορήγηση υφιστάμενων επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία, σε περιοχές που υπέστησαν μεγάλες φυσικές καταστροφές».

Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το ΕΣΠΑ, όπου έχει δημοσιευτεί και σχετικό Infographic, υπενθυμίζονται τα εξής:

Η δράση στοχεύει στη διασφάλιση επαρκούς ρευστότητας σε υφιστάμενες επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία, σε περιοχές που υπέστησαν μεγάλες φυσικές καταστροφές, καθώς και στη διατήρηση της συνέχειας της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της έξαρσης της νόσου COVID-19 και ύστερα από αυτήν.

Η παρεχόμενη επιχορήγηση της δράσης θα συμβάλει στην εξασφάλιση μέρους της απαιτούμενης ρευστότητας για την εκ νέου εκκίνηση των τοπικών οικονομικών δραστηριοτήτων, καθώς και στη διασφάλιση της συνέχισης της λειτουργίας των επιχειρήσεων, στηρίζοντας εμμέσως και τη διατήρηση θέσεων εργασίας.

Ο προϋπολογισμός είναι 26 εκατ. ευρώ (20 εκατ. ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και 6 εκατ. ευρώ για μεγάλες επιχειρήσεις). Ωφελούμενοι της δράσης είναι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που λειτουργούν νομίμως και δραστηριοποιούνται στις πληγείσες από φυσικές καταστροφές περιοχές.

επιχειρησεις: Πόσα χρήματα είναι η επιχορήγηση

Έως 18.000 είναι η επιχορήγηση ανά ωφελούμενη επιχείρηση, η οποία θα χορηγηθεί ως κατ αποκοπή ποσό (lump sum) για την παροχή ρευστότητας και την κάλυψη μελλοντικών λειτουργικών δαπανών.

Αναλυτικά:

Η δημόσια χρηματοδότηση κάθε δυνητικά ωφελούμενης επιχείρησης υπολογίζεται κατά την αίτηση χρηματοδότησης με βάση τα υποβληθέντα ιστορικά στοιχεία δαπανών κάθε αιτούσας επιχείρησης για τα λειτουργικά έξοδα του έτους 2019, όπως αυτά απεικονίζονται στο αντίστοιχο φορολογικό έντυπο Ε3, και με την εφαρμογή οριζόντιου ποσοστού επί των λειτουργικών εξόδων του έτους 2019.

Ενδεικτικές λειτουργικές δαπάνες που είναι επιλέξιμες για τη δράση, στο πλαίσιο εφαρμογής επιλογής απλοποιημένου κόστους και υπολογισμού κατ αποκοπή ποσού, μπορούν να είναι οι ακόλουθες:

  • ενοίκια επαγγελματικού χώρου,
  • δαπάνες ενέργειας, σταθερής και κινητής επαγγελματικής τηλεφωνίας, ύδρευσης, θέρμανσης, κλπ,
  • δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, συμβουλευτική, λογιστική υποστήριξη, κλπ),
  • δαπάνες προβολής και δικτύωσης (σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων, αφισών, διαφημιστικές καταχωρήσεις, έξοδα συμμετοχής σε επαγγελματικές εκθέσεις, εταιρική ιστοσελίδα/Δημιουργία ή/και Αναβάθμιση, κλπ.),
  • δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών,
  • αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού (ενσώματου και άυλου),
  • μισθολογικό κόστος προσωπικού της επιχείρησης.

Ως βάση για τον καθορισμό ενός κατ αποκοπή ποσού ανά ωφελούμενη επιχείρηση λαμβάνεται η καταχώρηση των παραπάνω ενδεικτικών δαπανών, όπως αυτές ομαδοποιούνται στα αντίστοιχα πεδία / κωδικούς του φορολογικού εντύπου Ε3 κατά το έτος 2019, σε περίοδο δηλαδή που οι ενισχυόμενες δραστηριότητες δεν είχαν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

Συνεπώς, λαμβάνεται υπ όψιν το άθροισμα των ποσών των πεδίων: 581 (Παροχές σε εργαζόμενους), 585 (Διάφορα λειτουργικά έξοδα) και 587 (Αποσβέσεις) του φορολογικού εντύπου Ε3 του 2019. Επί του προσδιορισθέντος αθροίσματος, το οποίο αποτελεί το ύψος των συνολικών δηλωθέντων εξόδων, εφαρμόζεται οριζόντιο ποσοστό 50% για τον υπολογισμό της αναλογούσας δημόσιας χρηματοδότησης ως κατ αποκοπή ποσό.

Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2019, υπολογίζεται το ανηγμένο άθροισμα των ποσών των κωδικών 581, 585 και 587 του φορολογικού εντύπου Ε3 του έτους 2019, ως το συνολικό πραγματικό άθροισμα των συγκεκριμένων κωδικών δια το συνολικό αριθμό ημερών λειτουργίας του έτους επί 365.

Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2020, υπολογίζεται το ανηγμένο άθροισμα των ποσών των κωδικών 581, 585 και 587 του φορολογικού εντύπου Ε3 του έτους 2020, ως το συνολικό πραγματικό άθροισμα των συγκεκριμένων κωδικών δια το συνολικό αριθμό ημερών λειτουργίας του έτους επί 366.

Οι επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2021, ανεξάρτητα εάν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα ή όχι, δύναται να λαμβάνουν κατ αποκοπή ποσό ύψους 2.000 ευρώ.

Προσοχή: Για τον υπολογισμό της επιχορήγησης δεν γίνονται αποδεκτά τροποποιητικά φορολογικά στοιχεία (τροποποιητική δήλωση Ε3 ή τροποποιητικές ΦΠΑ), τα οποία υποβλήθηκαν μετά τη δημοσίευση της παρούσας Πρόσκλησης.

επιχειρησεις: Ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής στην επιχορήγηση

Οι ωφελούμενοι θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Να υποβάλλουν μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ για το σύνολο εγκαταστάσεων που διαθέτουν.

Να έχουν διενεργήσει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ μέχρι και την 31.12.2021.

Να δραστηριοποιούνται (έδρα ή υποκατάστημα ή άλλη εγκατάσταση) στις πληγείσες από φυσικές καταστροφές ακόλουθες περιοχές και σε διακριτό της οικίας τους χώρο για τον οποίο αιτούνται ενίσχυση:

  • Δήμος Μαντουδίου – Λίμνης-Αγίας Αννας, (Νομός Ευβοίας)
  • Δήμος Ιστιαίας – Αιδηψού (Νομός Ευβοίας)
  • Δημοτική Ενότητα Αρκαλοχωρίου στον Δήμο Μινώα-Πεδιάδος (Νομός Ηρακλείου)
  • Δημοτικό Κοινότητα Δαμασίου, στον Δήμο Τυρνάβου (Νομός Λάρισας)
  • Δημοτικό Διαμέρισμα Μεσοχωρίου στον Δήμο Ελασσόνας (Νομός Λάρισας)

Να είναι υπόχρεες υποβολής φορολογικού εντύπου Ε3- «ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ».

Να διαθέτουν μέχρι 31.12.2021 ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή ως κωδικό δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα, ΚΑΔ που δεν περιλαμβάνεται στους ΜΗ επιλέξιμους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 5:

«ΜΗ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ» (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VIII). Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών πριν την 01.01.2020 ο έλεγχος γίνεται βάσει του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτός αναγράφεται στο σχετικό Πεδίο του Εντύπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) Φορολογικού έτους 2019 που υποβλήθηκε στο έτος 2020. Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών εντός του 2020 ή εντός του 2021, ο έλεγχος γίνεται βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας είτε της επιχείρησης, είτε του υποκαταστήματος.

επιχειρησεις: Να λειτουργούν νομίμως στους χώρους για τους οποίους θα αιτηθούν ενίσχυση.

Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους του έτους 2021 ποσοστού τουλάχιστον 10% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2019. Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2019, ο κύκλος εργασιών του έτους 2019 συγκρίνεται με τον κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί σε ίσο αριθμό ημερών του 2021 (συνολικός κύκλος εργασιών 2021 δια 365 Χ αριθμός ημερών λειτουργίας έτους 2019).

Το ποσοστό μείωσης που προκύπτει στρογγυλοποιείται στο δεύτερο ποσοστιαίο δεκαδικό ψηφίο. Η προϋπόθεση συμμετοχής του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου τεκμαίρεται ότι πληρείται στην περίπτωση επιχειρήσεων με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2020 ή εντός του 2021, καθώς και στην περίπτωση επιχειρήσεων που κατά το έτος 2019 αποδεδειγμένα δεν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους.

Για τις επιχειρήσεις που έχουν διαχειριστική χρήση από 1η Ιουλίου έως 30 Ιουνίου, δηλώνονται και συγκρίνονται οι κύκλοι εργασιών των χρήσεων 1.1.2019 – 31.12.2019 και 1.1.2021 – 31.12.2021, όπως προκύπτουν από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ των διαστημάτων αυτών.

Οι επιχειρήσεις που έχουν συνάψει συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise), με την ιδιότητα του δικαιοπαρόχου ή του δικαιοδόχου, δηλώνουν το εν λόγω γεγονός στην αίτηση χρηματοδότησης και ελέγχονται κατά το στάδιο της επαλήθευσης ως προς το αν αποτελούν συνδεδεμένες μεταξύ τους επιχειρήσεις, προκειμένου να προσδιοριστούν οι ενισχύσεις που προσμετρώνται για τον έλεγχο της σώρευσης των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (De Minimis).

Προσοχή: Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης ωφελούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης στη δράση: «Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστηρίου και σχολής χορού» και η αίτησή τους βρίσκεται σε στάδιο αξιολόγησης ή εγκρίθηκε. Οι ωφελούμενοι αποκτούν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης στην παρούσα Δράση των φυσικών καταστροφών μόνο στην περίπτωση που η αίτησή τους στην έτερη Δράση απορριφθεί.

Επιδοτούμενες δαπάνες

Ενδεικτικές λειτουργικές δαπάνες που είναι επιλέξιμες για τη Δράση, στο πλαίσιο εφαρμογής επιλογής απλοποιημένου κόστους και υπολογισμού κατ αποκοπή ποσού, μπορούν να είναι οι ακόλουθες:

  • ενοίκια επαγγελματικού χώρου,
  • δαπάνες ενέργειας, σταθερής και κινητής επαγγελματικής τηλεφωνίας, ύδρευσης, θέρμανσης, κλπ,
  • δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, συμβουλευτική, λογιστική υποστήριξη, κλπ),
  • δαπάνες προβολής και δικτύωσης (σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων, αφισών, διαφημιστικές καταχωρήσεις, έξοδα συμμετοχής σε επαγγελματικές εκθέσεις, εταιρική ιστοσελίδα/Δημιουργία ή/και Αναβάθμιση, κλπ.),
  • δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών,
  • αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού (ενσώματου και άυλου),
  • μισθολογικό κόστος προσωπικού της επιχείρησης.επιχειρησεις:

Ημερομηνία Έναρξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Παρασκευή 13/05/2022 και ώρα 12:00

Ημερομηνία Λήξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Παρασκευή 17/06/2022 και ώρα 15:00

Που θα υποβάλλετε την αίτηση

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ.επιχειρησεις:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ