Σκλαβενίτης: Κίνηση… ματ έκανε ο Σκλαβενίτης στο χώρο των σούπερ μάρκετ με την εξαγορά 4 καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος με την αλυσίδα «ΑΒ Βασιλόπουλος» να χάνει πολύτιμο έδαφος…
Το… απόλυτο «μπαμ» έκανε ο Σκλαβενίτης τις τελευταίες μέρες καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, «έπεσαν» οι υπογραφές για την εξαγορά των περισσοτέρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας Γέγος. Αλλάζουν οι ισορροπίες, πλέον, στην αγορά με τον «ΑΒ» να μπαίνει σε δύσκολα μονοπάτια από δω και στο εξής, βλέποντας τη δύναμη του βασικού ανταγωνιστή του να αυξάνεται κατακόρυφα!
Η είδηση προκάλεσε αίσθηση, μέχρι το τέλος του πρώτου μήνα για το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί και επίσημα η συμφωνία με τον Σκλαβενίτη να παίρνει μεγάλο μέρος από την «πίτα» στην αγορά και να κάνει μια σπουδαία κίνηση εν μέσω κρίσης, γεγονός που θα κάνει «θραύση» στο καταναλωτικό κοινό τους επόμενους μήνες.
Σκλαβενίτης: Μυθική συμφωνία
Σε μια νέα εξαγορά προχώρησε ο όμιλος Σκλαβενίτης, λίγες ημέρες πριν την έλευση του 2023 κι ενώ εντείνονται οι κινήσεις συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Όπως έγινε γνωστό, στον όμιλο Σκλαβενίτη περνούν τέσσερα από τα έξι καταστήματα της αλυσίδας Γέγος και συγκεκριμένα τα καταστήματα που βρίσκονται σε Μαρκόπουλο, Λούτσα και Πόρτο Ράφτη. Υπενθυμίζεται ότι στο Πόρτο Ράφτη υπάρχουν δύο καταστήματα Γέγος.
Οι τελικές υπογραφές «έπεσαν» μόλις χθες, ενώ κατά τις πληροφορίες, με τη συμφωνία, διασφαλίζονται πλήρως οι 130 εργαζόμενοι των τεσσάρων καταστημάτων Γέγος.
Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου τα τέσσερα καταστήματα της αλυσίδας Γέγος θα έχουν περάσει στο δίκτυο του Σκλαβενίτη, ενώ σταδιακά θα αλλάξουν και οι ταμπέλες.
Όπως είναι φυσικό, μετά τη συμφωνία, τα τέσσερα καταστήματα θα φέρουν την ταμπέλα Σκλαβενίτης, ενώ εκτός του deal μένουν τα υπόλοιπα δύο καταστήματα Γέγος σε Αργυρούπολη και Κερατέα. Αυτά θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά με την ταμπέλα Γέγος.
Με το εν λόγω deal, ο όμιλος Σκλαβενίτης διευρύνει την παρουσία του στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι ενδιαφέρον για την αλυσίδα Γέγος είχε εκδηλώσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος.
«Έγιναν συζητήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος με την αλυσίδα Γέγος, οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν και τελικώς διακόπηκαν», αποκάλυψε στα μέσα Νοεμβρίου ο νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του τον περασμένο Αύγουστο.
Σκλαβενίτης: Η αλυσίδα Γέγος δημιουργήθηκε το 1971
… με τον τζίρο της το 2022 να εκτιμάται κοντά στα 19 εκατ. ευρώ.
Σε λιγότερο από τρεις μήνες οι ταμπέλες της Σκλαβενίτης θα ανέβουν σε τέσσερα καταστήματα της τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Γέγος.
Οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, ο leader του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, προχωρά στην εξαγορά των τεσσάρων από τα έξι καταστήματα της πολυμετοχικής αλυσίδας Γέγος, σε Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη και Αρτέμιδα.
Οι υπογραφές «έπεσαν» τη Δευτέρα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του Ιανουαρίου.
Μια συμφωνία που επιχείρησε να κλείσει πριν τη Σκλαβενίτης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας. Ανεπιτυχώς, αφού- όπως ο ίδιος επιβεβαίωσε πρόσφατα στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης που είχε με δημοσιογράφους- «οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν».
Ο κ. Λαβίδας έχοντας το “know how” από την πολυετή θητεία ως στέλεχος της Σκλαβενίτης και έχοντας βιώσει εκ των έσω τη γιγάντωση της αλυσίδας με μια σειρά στρατηγικών εξαγορών, από την απόκτηση καταστημάτων της πτωχευμένης Ατλάντικ μέχρι την εμβληματική συμφωνία για τη Μαρινόπουλος, «σκάναρε» και συνεχίζει να το κάνει αναζητώντας ευκαιρίες που θα ενισχύσουν το αποτύπωμα της ΑΒ στην αγορά.
Σκλαβενίτης: Πως η “ΑΒ Βασιλόπουλος” έχασε τα καταστήματα “Γέγος”
Στην κατεύθυνση αυτή προσέγγισε τη Γέγος, μια μικρή τοπική αλυσίδα αλλά με σημαντικές πωλήσεις και ισχυρό brand name στις συγκεκριμένες περιοχές της Ανατολικής Αττικής. Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος
Σε αντίθεση με τη Σκλαβενίτης, έχει τις ισχυρές οικονομικές πλάτες της μητρικής Ahold –Delhaize (με τζίρο άνω των 75 δις. ευρώ) αλλά δεν έχει «λευκή επιταγή» ως προς τις κινήσεις και τους χειρισμούς. Όπως ο ίδιος έχει αναφέρει ο στόχος τόσο του ιδίου όσο και του πολυεθνικού ομίλου είναι να «τρέξει» η ΑΒ Βασιλόπουλος με ρυθμούς μεγαλύτερους από τον μέσο όρο της αγοράς.
Από την άλλη πλευρά η Σκλαβενίτης μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση υπό τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη διαθέτει τη διαπραγματευτική ευελιξία να προχωρήσει σε τέτοιου είδους κινήσεις ανεξάρτητα από το τίμημα, το οποίο, όπως υποστηρίζουν πηγές της αγοράς, μαζί με κάποιους ειδικούς όρους που έθεσε η Γέγος ήταν αυτό που μπλόκαρε τη συμφωνία με την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η δεύτερη εξαγορά το 2022
Η Σκλαβενίτης φέτος ξεκίνησε τη χρονιά με εξαγορές και κλείνει με τον ίδιο τρόπο. Η απόκτηση των καταστημάτων της Γέγος είναι η δεύτερη το 2022, καθώς είχε προηγηθεί τον περασμένο Απρίλιο η απόκτηση των 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets στα Ιωάννινα.
Τα καταστήματα που περνούν στον έλεγχό της τα δύο στο Πόρτο Ράφτη και από ένα στη Λούτσα και στο Μαρκόπουλο είναι περίπου είναι μεσαίου μεγέθους, περίπου 1.000 τ.μ. Απασχολούνται σε αυτά 130 εργαζόμενοι και στη συμφωνία προβλέπεται η διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.
Αν και πρόκειται για τη μικρότερη εξαγορά που έχει κάνει η Σκλαβενίτης ενισχύει την παρουσία της σε περιοχές που έχουν και τουριστικό ενδιαφέρον και στις οποίες σήμερα δραστηριοποιείται με ένα κατάστημα σε κάθε μία από τις τρεις περιοχές.
Η Γέγος, με παρουσία στην περιοχή από το 1971, διοικείται από την τρίτη γενιά της οικογένειας Γέγου και πέρυσι εμφάνισε τζίρο 19,079 εκατ. ευρώ από 20,504 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένο κατά 6,95%. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,36% στα 5,183 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 1,206 εκατ. ευρώ έναντι 1,045 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,37%.
Διαθέτει άλλα δύο καταστήματα στην Αργυρούπολη και την Κερατέα τα οποία μένουν εκτός της συμφωνίας με τη Σκλαβενίτης.
Εξαγοράζει 4 καταστήματα της Γέγος
Είχαν προηγηθεί συνομιλίες της Γέγος με την ΑΒ Βασιλόπουλος που δεν τελεσφόρησαν.
Mια ακόμα εξαγορά μετράει ο όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος στην εκπνοή του έτους προχώρησε σε συμφωνία με την αλυσίδα Γέγος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία των δύο πλευρών αφορά στην απόκτηση από την Σκλαβενίτης τεσσάρων καταστημάτων της Γέγος και συγκεκριμένα τα σημεία σε Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη και Λούτσα. Στην αλυσίδα Γέγος παραμένουν δύο καταστήματα του δικτύου.
Τα νέα σημεία που περνούν στον έλεγχο της Σκλαβενίτης αφορύν σε τζίρο που προσεγγίζει τα 14 εκατ. ευρώ. Με την κίνηση αυτή ο ισχυρός παίκτης του κλάδου ενδυναμώνει περαιτέρω την παρουσία του στη Αττική.
Για την Γέγος η απόφαση να προσχωρήσει μέρος του δικτύου της φέρεται ότι ήταν ειλημμένη εδώ και καιρό και προς τούτο εξάλλου η αλυσίδα είχε βρεθεί σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες ωστόσο δεν τελεσφόρησαν.