Zara: Κλείνουν οριστικά όλα τα καταστήματα ένδυσης Zara στην Ελλάδα καθώς ο ισπανικός όμιλος INDITEX προωθεί ένα πιο σύγχρονο μοντέλο για αυτά, σε χώρους έως και 2.000 τ.μ σύμφωνα με τη naftemporiki.gr.
Σημειωτέον, ότι ο όμιλος θα ακολουθήσει την ίδια ακριβώς στρατηγική και για τα υπόλοιπα brands που έχει στην κατοχή του, όπως τα Berskha, Pull n Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti.
Ένα νέο μοντέλο για τα καταστήματά της προωθεί η εταιρεία ένδυσης Inditex, με το «ράβε – ξήλωνε» να φέρνει το κλείσιμο σηματικού αριθμού καταστημάτων (ΖΑRA και όχι μόνο) και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με άρθρο της Ναυτεμπορικής η στρατηγική του ισπανικού κολοσσού ένδυσης είναι ένα νεο μοντέλο καταστήματος τεχνολογικά ευέλικτο, λειτουργικό και eco friendy, το οποίο προϋποθέτει ταυτόχρονα μεγάλο εμβαδόν, πάνω από 1.500 με 2.000 τ.μ.
Zara: Λουκέτο
Στο νέο concept της Inditex, ωστόσο, δεν ανταποκρίνονται πολλά από τα υπάρχοντα καταστήματα της χώρας μας. Η στόχευση της εταιρείας είναι να ενδυναμωθεί η παρουσία και κυρίως η εμπειρία του καταναλωτή σε στρατηγικά εμπορικά σημεία.
Υπενθυμίζεται πως στην εταιρεία ένδυσης εκτός από τα ZARA, ανήκουν και τα Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti. Έτσι, φαίνεται, πως αναμένονται νέα «λουκέτα» σε πολλά καταστήματα.
Ήδη το δίκτυο της Inditex στην Ελλάδα συρρικνώθηκε κατά 10% σε σχέση με την προ – κορονοϊού εποχή. Το κλείσιμο, ωστόσο, των μη αποδοτικών καταστημάτων της στην Ελλάδα οδήγησε σε αύξηση καθαρών κερδών στα 10 δισ. ευρώ.
Πόσα καταστήματα της Inditex υπάρχουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου Inditex το 2023, στην Ελλάδα υπάρχουν 148 καταστήματα. Το 2022 διέθετε 157, το 2021 είχε 162 και το 2019 166 καταστήματα.
Φυσικά, η μείωση του αριθμού των καταστημάτων επηρεάζει σημαντικά και το εργατικό δυναμικό.
Zara: Διαθέσιμο στην εφαρμογή του Zara
Πριν από λίγα 24ωρα, όσοι και όσες διαθέτουν την εφαρμογή του Zara στο κινητό τους, θα έλαβαν μια ειδοποίηση που τους ενημέρωνε ότι πλέον τα είδη σπιτιού του Zara Home είναι διαθέσιμα και στην εφαρμογή Zara.
Συγκεκριμένα, από τις 14 Μαρτίου, μια νέα ενότητα του Zara.com στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει τη συλλογή οικιακών ειδών από τη Zara Home, τη μάρκα διακόσμησης σπιτιού του Ομίλου Inditex. Αυτή η νέα προσθήκη στον ιστότοπο της Zara θα προσφέρει μια πλήρως ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών για τους πελάτες της Zara στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να έχουν πρόσβαση επιλέγοντας την ενότητα Home.
Zara: Αύξηση πωλήσεων και αυξημένο μέρισμα από τη χρήση 2022
Η ιδιοκτήτρια των Zara, Industria de Diseno Textil, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι το θετικό μομέντουμ στις πωλήσεις της συνεχίζεται στην έναρξη του τρέχοντος λογιστικού έτους, καθώς και ότι θα χορηγήσει στους μετόχους της μεγαλύτερο μέρισμα από τα κέρδη της χρήσης του 2022.
Η ισπανική εταιρεία του κλάδου μόδας, γνωστή ως Inditex, ανακοίνωσε πωλήσεις 9,51 δισ. ευρώ στους τελευταίους τρεις μήνες του λογιστικού έτους 2022, που ολοκληρώθηκε για εκείνη στις 31 Ιανουαρίου 2023, Jan. έναντι 8,39 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρσι. Το ποσό βρέθηκε ελαφρώς χαμηλότερα των προβλέψεων των αναλυτών για τζίρο 9,65 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τη FactSet.
Οι πωλήσεις στο σύνολο του έτους αυξήθηκαν στα 32,57 δισ. ευρώ, έναντι 27,72 δισ. πέρσι.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 4,13 δισ. ευρώ, με το λειτουργικό περιθώριο να αυξάνεται στο 16,9%, από 15,5%, ενώ το ακαθάριστο περιθώριο υποχώρησε ελαφρά, στο 57%.
Οι πωλήσεις στην έναρξη του νέου λογιστικού έτους καταγράφουν αύξηση 17,5%, προσαρμοσμένες για τις μεταβολές συναλλαγματικών ισοτιμιών και την έξοδο της εταιρείας από Ρωσία και Ουκρανία.
Για το 2022, η Inditex θα προτείνει στους μετόχους χορήγηση μερίσματος 1,20 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένου κατά 29% σε σχέση με πέρσι.
Επιχειρήσεις: Αλλάζει το τοπίο στην ένδυση καθώς νέος παίκτης απο το εξωτερικό μπαίνει στην αγορά.
Το πρώτο φυσικό κατάστημά της στην Ελλάδα, στις 27 Ιανουαρίου, ανοίγει η Πολωνική αλυσίδα Sinsay.
Πρεμιέρα στις 27 Ιανουαρίου για τα «Πολωνικά» Zara στην Ελλάδα.
Η αλυσίδα Sinsay ανοίγει το πρώτο φυσικό της κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης, ενώ ήδη λειτουργεί το eshop της.
Τα Sinsay έχουν χαρακτηριστεί ως πολωνικά Zara καθώς ακολουθούν την πολιτική του fast fashion που κατέστησε παγκόσμια τάση ο ισπανικός όμιλος της Inditex.
Όπως αναφέρεται στην παρουσίαση της εταιρείας, παρέχει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε χαμηλές τιμές.
Σχεδιάζει σειρές μόδας που αποτελούν καθημερινή πηγή έμπνευσης για έφηβες και γυναίκες, καθώς και για άνδρες που προτιμούν ένα casual urban στυλ.
Οι προτάσεις της μάρκας περιλαμβάνουν επίσης άνετα και λειτουργικά ρούχα για μαμάδες, καθώς και προϊόντα και αξεσουάρ για παιδιά.
Η γκάμα της Sinsay συμπληρώνεται από την κατηγορία προϊόντων διακόσμησης σπιτιού και μια σειρά προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος.
Εδώ και αρκετό διάστημα η εταιρία αναζητά προσωπικό για την στελέχωση των καταστημάτων της ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να ανοίξουν πανελλαδικά ακόμα 30 καταστήματα.
Φέτος η εταιρία αναμένεται να προωθήσει το εμπορικό σήμα της Sinsay, ενώ από το 2024, είναι πιθανό να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα brand του Ομίλου.
Μετά το Ηράκλειο τα επόμενα καταστήματα έρχονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα. Μια μεγάλη αλλαγή ετοιμάζει το Zara καθώς δίνει… after sales service!
Από τον επόμενο μήνα…
οι καταναλωτές θα μπορούν να επιδιορθώνουν ρούχα που έχουν αγοράσει από τα καταστήματα Zara, όποτε και αν έκαναν τις αγορές.
Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων και θα είναι ενεργή τόσο στα καταστήματα όσο και online.
Σύμφωνα με το Bloomberg, με τη νέα πρωτοβουλία, οι Βρετανοί καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπωλούν ή να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα Zara, μέσω μιας πλατφόρμας, ενώ θα μπορούν να δωρίζουν ρούχα, οποιασδήποτε μάρκας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η προσπάθεια της Zara – που ανήκει στην Inditex, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο – να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται έπειτα από πιέσεις που ασκούνται προς τις αλυσίδες της «γρήγορης μόδας» να γίνουν πιο βιώσιμες, καθώς ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας ευθύνεται για έως και το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων…
και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.
Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη μεταξύ των πιο μεταπωλούμενων εμπορικών σημάτων στο διαδίκτυο. Φθαρμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara μπορούν να βρεθούν για μεταπώληση σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα είναι οργανωμένη ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα έχουν ληφθεί από τον πωλητή, όπως οι εναλλακτικές ιστοσελίδες, ενώ οι πρωτότυπες πληροφορίες για τα προϊόντα θα παρέχονται από τη Zara.
Τα ρούχα μπορούν να δωριστούν μέσω συλλογής στο σπίτι και θα αποστέλλονται στον Ερυθρό Σταυρό, ο οποίος τα επαναχρησιμοποιεί ή τα ανακυκλώνει, βασιζόμενος σε μια σύνδεση που υπάρχει ήδη με δοχεία δωρεάς στα καταστήματα Zara.
Νωρίτερα φέτος, η Zara άρχισε να χρεώνει τις ηλεκτρονικές επιστροφές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οδηγώντας τους πελάτες στα 60 καταστήματά της σε όλη τη χώρα για να επιστρέψουν τα ρούχα δωρεάν.