Πότε κλείνουν για Πάσχα 2023 τα σχολεία. Η ημερομηνία και πώς τα επηρεάζουν οι πιθανές εκλογές…
Κάθε χρόνο, τα σχολεία κλείνουν για δύο εβδομάδες, πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.
Ωστόσο, φέτος κοντά στο Πάσχα αναμένεται να έχουμε και τις εκλογές.
Εάν επιβεβαιωθεί το σενάριο για τις 9 Απριλίου, την Κυριακή των Βαΐων, αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία που θα γίνουν εκλογικά κέντρα.
Έτσι, θα πρέπει να παραμείνουν κλειστά και στις 7 Απριλίου, ημέρα Παρασκευή.
Σχολεία Πάσχα 2023: Πότε κλείνουν, νέα ημερομηνία λόγω εκλογών
Με αυτό το σενάριο, ενδέχεται τα σχολεία φέτος να κλείσουν μια μέρα νωρίτερα.
Βάσει του ισχύοντος προγραμματισμού τα σχολεία αναμένεται να κάνουν το τελευταίο μάθημά τους την Παρασκευή 7 Απριλίου και να ανοίξουν ξανά στις 24 Απριλίου 2023.
Υπενθυμίζεται πως ότι η Μεγάλη Δευτέρα πέφτει στις 10 Απριλίου και η Κυριακή του Πάσχα στις 16 Απριλίου.
Tριήμερο εθνικό πένθος για τα Τέμπη: Τι θα ισχύσει με τα σχολεία
Κανονικά θα λειτουργήσουν τα σχολεία κατά το τριήμερο του εθνικού πένθους για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 40 ανθρώπους, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου παιδείας.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του εθνικού πένθους, στα σχολεία, δεν θα πραγματοποιηθούν εορταστικές ή άλλες εκδηλώσεις.
Σχολεία Πάσχα 2023: Τι προβλέπει το τριήμερο εθνικό πένθος
Τριήμερο εθνικό πένθος κηρύχθηκε στην χώρα με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά το φρικτό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Το Εθνικό πένθος είναι όρος που περιγράφει την ένδειξη πένθους που προέρχεται από την θλίψη και λύπη για κάποιο δυστυχές γεγονός και κηρύσσεται επισήμως από τις κυβερνήσεις κρατών.
Σχολεία Πάσχα 2023: Πότε κηρύσσεται
Μπορεί να προέλθει από τον θάνατο πολλών ανθρώπων έπειτα από μια φυσική καταστροφή, ένα τρομοκρατικό χτύπημα ή κάποιο άλλο δυστυχές γεγονός, όπως επίσης και από το γεγονός θανάτου ενός ιδιαίτερα σημαντικού ανθρώπου για ένα έθνος ή λαό. Χαρακτηρίζεται από πένθος που επιφέρει και μνημονικές δραστηριότητες που παρατηρούνται στην πλειοψηφία του πληθυσμού μιας χώρας.
Κατά την διάρκεια του σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις κόσμου.
Γερμανικός Τύπος για τα Τέμπη: Οδύνη, ερωτήματα, αναζήτηση ευθυνών
Τηλεγράφημα του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa), το οποίο αναπαράγεται σε πολλές γερμανικές εφημερίδες και ιστοσελίδες αναφέρει ότι «οι διασώστες και οι δημοσιογράφοι που φτάνουν στο σημείο μένουν άφωνοι» από το μέγεθος της καταστροφής και ότι «ο αριθμός των νεκρών ενδέχεται να αυξηθεί. Το πρωί της Τετάρτης οι εργασίες διάσωσης συνεχίζονταν με γερανούς, βαρύ εξοπλισμό, καθώς και εκπαιδευμένους σκύλους».
Ο συντάκτης του dpa θέτει το ερώτημα: «Πώς είναι δυνατόν να βρίσκονται στην ίδια γραμμή το InterCity από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη με 350 επιβάτες και η εμπορική αμαξοστοιχία σε αντίθετη κατεύθυνση, παρότι πρόκειται για διπλή σιδηροδρομική γραμμή;»
«Επικρίσεις για τη διαχείριση του δικτύου»
Σε ανταπόκριση από την Αθήνα το πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD υπενθυμίζει ότι στην Ελλάδα «η Δευτέρα ήταν αργία, πολλοί είχαν αξιοποιήσει το τριήμερο για να επισκεφθούν φίλους και συγγενείς κι έτσι το τρένο ήταν γεμάτο με νέους ανθρώπους, που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη».
Ο απεσταλμένος της ARD τονίζει ότι στο παρελθόν «είχε διατυπωθεί έντονη κριτική για το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και για την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση του δικτύου και ανήκει στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους (FS).
Το πρώτο σημείο-αφορμή για κριτική είναι ότι έχουν αγοραστεί τρένα παρωχημένης τεχνολογίας, για παράδειγμα από την Ελβετία ή την Πορτογαλία (…) κάτι που σίγουρα δεν αποτελεί αιτία για το δυστύχημα.
Όμως, το δεύτερο σημείο, στο οποίο εστιάζει η κριτική, είναι ότι λείπουν ηλεκτρονικά συστήματα. Ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη γραμμή συμβαίνει συχνά να συνεννοούνται τηλεφωνικά οι μηχανοδηγοί με τους υπεύθυνους στην Αθήνα, για να διαπιστώσουν αν παραμένει ελεύθερο το επόμενο κομμάτι της γραμμής».
Τεχνικά προβλήματα στη γραμμή;
Το μεσημέρι της Τετάρτης το ειδησεογραφικό δίκτυο N-TV μετέδωσε ζωντανά εικόνες από την άφιξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο σημείο του δυστυχήματος. Στην ιστοσελίδα του γερμανικού δικτύου αναφέρεται, μεταξύ άλλων: «350 ταξιδιώτες βρίσκονται καθ’οδόν μέσα στη νύχτα, από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη, όταν το τρένο τους συγκρούεται μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία.
Η έκταση της καταστροφής δεν γίνεται ορατή, παρά μόνο στη διάρκεια της νύχτας. Πληροφορίες για τεχνικά προβλήματα δίνουν μία πρώτη ένδειξη για την πιθανή αιτία του δυστυχήματος». Πάντως όλοι οι ανταποκριτές γερμανικών ΜΜΕ τονίζουν ότι ακόμη είναι νωρίς για να δοθεί αξιόπιστη απάντηση για τα αίτια του δυστυχήματος.