Σκλαβενίτης: Ένα πολύ δυσάρεστο περιστατικό συνέβη στην αλυσίδα. Πως το διαχειρίστηκε η διοίκηση. Οργή από τους εργαζομένους.
Πολύ σκληρή ανακοίνωση βγήκε προς τη διοίκηση από τους εργαζομένους.
Αφορμή στάθηκε το περιστατικό θανάτου ενός υπαλλήλου της αλυσίδας εν ώρα εργασίας.
Δείτε αναλυτικά…
Σκλαβενίτης: Τι αναφέρει η ανακοίνωση
Τα συλλυπητήριά του στους οικείους του συναδέλφου μας που έχασε τη ζωή του, εν ώρα εργασίας, σε κατάστημα στη Χαλκίδα, εκφράζει το Σωματείο Εργαζομένων στις επιχειρήσεις του ομίλου «Σκλαβενίτης» στη Β. Ελλάδα.
Το Σωματείο καταγγέλλει την εντατικοποίηση της δουλειάς, ιδιαίτερα τις εορταστικές περιόδους, ενώ σημειώνει την αλγεινή εντύπωση που προκάλεσε το γεγονός ότι το κατάστημα όπου συνέβη το τραγικό γεγονός, συνέχισε να λειτουργεί, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να συνεχίσουν «απρόσκοπτα» τη δουλειά τους…
Σημειώνει πως «δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι ένας συνάδελφος θα χάνει τη ζωή του στη δουλειά. Δε μπορούμε να μένουμε στα “άτυχη στιγμή” και “η κακιά η ώρα” και ζητά την άμεση στήριξη της οικογένειας του συναδέλφου από την εταιρεία. Απαιτεί την ενίσχυση όλων των μέτρων ασφαλείας στους χώρους δουλειάς, πρώτα απ’ όλα με το σταμάτημα της εντατικοποίησης και την κάλυψη όλων των θέσεων με το απαιτούμενο προσωπικό. Να εξασφαλιστεί η παρουσία γιατρών Εργασίας. Να μη θρηνήσουμε άλλο νεκρό συνάδελφο!».
Δεν μπορούμε να συμβιβαζόμαστε με τον θάνατο! Δεν μπορούμε να δεχόμαστε την απώλεια των συναδέλφων μας σαν να μην συμβαίνει τίποτα!» τονίζει η ΔΑΣ Εργατοϋπαλλήλων στον Σκλαβενίτη, με αφορμή το εργατικό δυστύχημα στη Χαλκίδα, όπου ένας 56χρονος εργαζόμενος στη συγκεκριμένη αλυσίδα, αισθάνθηκε αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της εργασίας του, με αποτέλεσμα να πέσει και να χτυπήσει στο κεφάλι. Μεταφέρθηκε με τραύμα στο κεφάλι και χωρίς τις αισθήσεις του στο Νοσοκομείο Χαλκίδας, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατος του.
Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ σημειώνει:
«Χθες μετρήσαμε έναν ακόμα νεκρό συνάδελφό μας εν ώρα εργασίας, σε κατάστημα της επιχείρησης στη Χαλκίδα. Εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου μας, στους οικείους, στους συναδέλφους μας που δούλευαν καθημερινά μαζί.
Για μία ακόμα φορά θα ενημερωθούμε πως όλα λειτουργούσαν “ρολόι”, πως ενδεχομένως ο συνάδελφος να είχε προβλήματα υγείας, πως τηρούνταν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα, πως υπάρχουν γιατροί εργασίας κοκ. Οι καταγγελίες για την εντατικοποίηση της εργασίας θα σβηστούν, η πολλαπλάσια δουλειά που βγάζουμε ειδικά σε εορταστικές περιόδους όταν γνωρίζουμε πως ακόμα και σε “πιο κανονικές” συνθήκες δεν επαρκούμε θα γραφτούν στο χιόνι.
Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώνεται πως μπροστά στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, η ζωή είναι παράπλευρη απώλεια. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί πως την ώρα που ο συνάδελφος μας έχανε τη ζωή του, το κατάστημα που εργαζόταν δεν έκλεισε ούτε δευτερόλεπτο. Άλλη μια μέρα στη δουλειά για την εργοδοσία…
Εμείς οι συνάδελφοι του, αναρωτιόμαστε με οργή: Μπορεί η μέρα να κυλάει σαν να μην έχει συμβεί τίποτα προκειμένου να μη χαθεί ευρώ στα ταμεία της επιχείρησης, όταν ένας συνάδελφος μας έχει χάσει τη ζωή του; Επιτρέπεται την ίδια στιγμή να καλούνται οι συνάδελφοι του να εργαστούν σαν να είναι μηχανές, χωρίς συναισθήματα; Είναι εξοργιστικό!
Ε λοιπόν, όχι! Ως εδώ!
Δεν θα δεχτούμε την απαράδεκτη τακτική της επίρριψης των ευθυνών στον ίδιο τον εργαζόμενο, γεγονός που έχουμε δει να επαναλαμβάνεται σε εργατικά ατυχήματα και θανάτους. Δε θα δεχτούμε ένα εργασιακό καθεστώς που μας οδηγεί να ξεχνάμε τι σημαίνει ρεπό, ωράριο και πόστο. Έτσι χτίζονται τα Τέμπη της καθημερινότητας μας.
Καλούμε κάθε συνάδελφο στα καταστήματα και τις αποθήκες να ενισχύσει τα αιτήματα για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μας στους χώρους δουλειάς. Στους χώρους εργασίας που δουλεύουμε πρέπει να εξασφαλίζονται μέτρα υγείας και ασφάλειας, ανθρώπινα ωράρια και συνθήκες εργασίας που δε θα αντιμετωπίζουν τη ζωή μας ως κόστος. Να υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα προλαμβάνουν καταστάσεις και δε θα έρχονται εκ των υστέρων μαζί με τα γραφεία τελετών.
Η ζωή μας δε μετριέται σε χρήματα ούτε στις μετέπειτα συλλυπητήριες ανακοινώσεις. Απαιτούμε να υπάρχουν γιατροί εργασίας που θα επιβλέπουν ουσιαστικά την υγεία των εργαζομένων, γιατροί που θα βρίσκονται στους χώρους δουλειάς. Γνωρίζουμε όλοι μας ότι η σχέση των εργαζομένων με τους γιατρούς εργασίας της εταιρείας είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ειδικά σε έναν κλάδο που θερίζουν οι επαγγελματικές ασθένειες και η σωματική καταπόνηση.
Δε μπορούμε να συμβιβαζόμαστε με το θάνατο! Δε μπορούμε να δεχόμαστε την απώλεια των συναδέλφων μας σαν να μη συμβαίνει τίποτα!
Να στηριχτεί άμεσα με κάθε τρόπο και για ότι χρειαστεί η οικογένεια του συναδέλφου μας!».
Σκλαβενίτης: Οι επόμενες επιχειρηματικές κινήσεις
Την Καλαμάτα βάζει ζεστά στο στόχαστρό της η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες αυτή τη φορά, για αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ot.gr, ο όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ήδη, προετοιμάζει καλά το έδαφος για τον εγκαινιασμό δύο μεγάλων Cash n Carry , σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Οι υψηλές προσδοκίες για περαιτέρω άνοδο της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Μεσσηνίας δεν έχει κινητοποιήσει μόνο τους επενδυτές από τον κλάδο της φιλοξενίας, αλλά και τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής.
Την προηγούμενη Παρασκευή έπεσαν οι υπογραφές για την εξαγορά των τοπικών σούπερ μάρκετ Katerina’s Market από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενώ την ίδια μέρα εκπρόσωποι της Τhe Mart, της χονδρεμπορικής αλυσίδας του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στη συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, του γνωστοποίησαν ότι ο leader του κλάδου προγραμματίζει το άνοιγμα δύο μεγάλων cash & carry σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Η 7η εξαγορά της Κρητικός
Πιστοί στο πλάνο τους για επέκταση του δικτύου της αλυσίδας σε περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, επεκτείνεται πλέον και στην περιοχή της Μεσσηνιακής Μάνης και της Καλαμάτας με την εξαγορά 4 εταιρικών καταστημάτων της μικρής αλυσίδας Katerina’s Market, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο Αβίας. Τα καταστήματα εκτιμάται ότι θα αλλάξουν ταμπέλες το επόμενο τρίμηνο.
Πρόκειται για την 7η εξαγορά σε διάστημα μιας 6ετίας που «ανεβάζει» την άλλοτε μικρομεσαία αλυσίδα στο top5 των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εάν εξαιρεθεί η εκπτωτική αλυσίδα Lidl, η οποία δεν δημοσιεύει οικονομικά αποτελέσματα), καθώς η «δύναμη πυρός» της Κρητικός φθάνει πλέον στα 500 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Κρητικός, που ξεκίνησε πριν 77 χρόνια από ένα παντοπωλείο στην Αίγινα, το 2022 προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. εντάσσοντας στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.
Παράλληλα, προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και τα οποία βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ενσωμάτωσης.
Η αλυσίδα λειτουργεί περισσότερα από 400 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.
Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.
Σκλαβενίτης: Η «έφοδος» της Σκλαβενίτης
Την Καλαμάτα βάζει ζεστά στο στόχαστρό της η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες αυτή τη φορά, για αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
Η αγορά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας θεωρείται πολύ ελκυστική για τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής λόγω της μεγάλης ανόδου της τουριστικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μετά και την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.
Ήδη στην Καλαμάτα σοβαρή θέση διαθέτει η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ καταστήματα έχουν και οι αλυσίδες My Market και Lidl.
Πλέον επιδιώκει ισχυρότερη παρουσία και η The Mart, συμφερόντων της Σκλαβενίτης, η οποία έχει ήδη ένα κατάστημα στην Καλαμάτα αλλά σχετικά μικρό. Εξ ου και τα νέα ανοίγματα δύο μεγάλων σημείων πώλησης σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Η αλυσίδα χονδρικής Τhe Mart διαθέτει σήμερα 13 καταστήματα, καθώς και ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Τα καταστήματα βρίσκονται στον Κηφισό, στην Παλλήνη, στην Αργυρούπολη, δύο στη Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά και Διαβατά), στην Πάτρα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στα Χανιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στην Ξάνθη, στην Καλαμάτα και στα Ιωάννινα.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Σκλαβενίτη εισήλθε στην κατηγορία του cash & carry στα τέλη του 2014 με την εξαγορά της Makro, μέλος τότε του γερμανικού ομίλου Metro Group, με το τίμημα να ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα Makro λειτουργούσε στην Ελλάδα από το 1992. Στις αρχές του 2016 η αλυσίδα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.
Σκλαβενίτης: Έρχεται νέος γύρος αυξήσεων τιμών στα σούπερ μάρκετ
Ανατιμήσεων συνέχεια με 7 στα 10 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου να επιβεβαιώνουν ότι έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο αυξήσεων στις τιμές μέσα στο έτος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρουσίασε ο κ. Βάιος Δημοράγκας στο πλαίσιο της σημερινής εκδήλωσης της εταιρείας Nielsen- Shopper Trends Event 2023 – σε δείγμα 32 CEO’s από το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία, προκύπτει πως το 68% θα προχωρήσει σε ανατιμήσεις.
Το εύρος των ανατιμήσεων θα κινηθεί από 5 έως 10% ωστόσο ένα 6% των ερωτηθέντων εκτίμησε ότι οι αυξήσεις τιμών θα φθάσουν το 20%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Αναστάσης Πανουρόσπουλος που αφορούν μετρήσεις έως και τον Φεβρουάριο του 2023, η μέση αύξηση της τιμής στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) διαμορφώθηκε στο 6% τη στιγμή που οι όγκοι πωλήσεων διατήρησαν σχεδόν σταθερή εικόνα στο -0,4% ενώ η αξία πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 6,4%.
Ωστόσο τα ποσοστά των ανατιμήσεων και οι επιπτώσεις σε όγκους και αξία πωλήσεων ανά κατηγορία διαφοροποιούνται σημαντικά.
Οι δέκα μεγαλύτερες κατηγορίες βάσει τζίρου…
Στις δέκα μεγαλύτερες κατηγορίες βάσει τζίρου, υπάρχουν κατηγορίες με μεγάλη αύξηση τιμής που καταγράφουν ανοδική πορεία όγκου όπως παράδειγμα στο χαρτί τουαλέτας που εμφανίζει ανατίμηση 10% και αύξηση όγκων 2% ενώ σε άλλες κατηγορίες όπως το ελαιόλαδο οι ανατιμήσεις έχουν πλήξει τις πωλούμενες ποσότητες που υποχωρούν στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 5%.
Σχετικά με τις προβλέψεις για την πορεία των εσόδων της αγοράς, to 53% των στελεχών -βάσει της έρευνας CEO outlook- 53% τοποθετεί την αύξηση στο 2-5% ενώ για το 30% του δείγματος η ανάπτυξη της αγοράς σε αξία θα κινηθεί στα επίπεδα του 6-10%.
Στον αντίποδα το 50% των ερωτηθέντων προβλέπει μείωση της κατανάλωσης, λόγω του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων, ωστόσο το 40% αναμένει σταθερότητα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στο -1-+1%.
Σε ό,τι αφορά στο καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Νικολέττα Σπερελάκη, σε ποσοστό 80% οι καταναλωτές θεωρούν ότι το καλάθι από μόνο του δεν επαρκεί για το θέμα της συγκράτησης των τιμών ενώ 9 στους δέκα θεωρεί πιο αποτελεσματικό μέτρο η μείωση του ΦΠΑ.
Πάντως, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι η πρωτοβουλία έχει επηρεάσει την καταναλωτική τους συμπεριφορά και μάλιστα εξαιτίας του «καλαθιού» επισκέπτονται πιο συχνά συγκεκριμένους λιανέμπορους.
Οι κατηγορίες αυτές που αγοράζονται περισσότερο από όλα τα είδη που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι κυρίως τα ζυμαρικά, ρύζι, τα γαλακτοκομικά και ο καφές, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν ενισχυθεί σημαντικά μεριδιακά στη πλειονότητα των κατηγοριών που συμμετέχουν στο καλάθι σε σχέση με αυτά που δεν συμμετέχουν.