Lidl: Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες πρώην εργαζομένων της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ LIDL που τις χρεώνουν ότι προχωρά σε αντι-εργατικές μεθόδους προκειμένου να τους απολύσει χωρίς αποζημιώσεις.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας η τακτική που ακολουθεί η εν λόγω εταιρία αφορά ανυπόστατες κατηγορίες κατά εργαζομένων περί κλοπής και απειλές για αγωγές με στόχο την παραίτησή τους.
Σάλος έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες για την αλυσίδα supermarket LIDL καθώς εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως τους «χρεώνουν» κλοπές για να τους διώξουν χωρίς αποζημιώσεις.
Τις αντεργατικές μεθόδους που χρησιμοποιεί η εργοδοσία των Lidl κατά των εργαζομένων που δεν διστάζει να τους φορτώνει ακόμα και ανυπόστατες κατηγορίες για κλοπές χρημάτων ώστε να τους εξωθήσει σε παραίτηση, καταγγέλλει με ανακοίνωση του, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας.
Lidl: Κάθε λεπτό μετράει…
Ταυτόχρονα σχολιάζει την απαράδεκτη τακτική της επιχείρησης κατά της ηλικιωμένης που προσπάθησε να την σύρει στα δικαστήρια για μια μικρή κλοπή που έκανε προκειμένου να φάει…
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του, ο Σύλλογος σημειώνει:
Το πρόσφατο περιστατικό σε κατάστημα LIDL στο Ίλιον, με τη συνταξιούχο που προσπάθησε να πάρει λίγα τρόφιμα για να καταφέρει να επιβιώσει, προκαλεί τη δίκαιη οργή όλων μας. Στη θέση της θα μπορούσε να είναι η δική μας μητέρα, η δική μας γιαγιά.
Τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνει σε ανακοίνωση της σήμερα η εταιρία λόγω της μεγάλης δημοσιότητας που πήρε το συγκεκριμένο θέμα δεν αναιρούν ποια πραγματικά είναι η πολιτική της.
Πολιτική της είναι να ξοδεύει εκατομμύρια για τη διαφήμιση της ευαισθησίας της και του φιλανθρωπικού της έργου, ενώ αμείβει τους εργαζόμενους της στα καταστήματα με 400€ και απαιτεί να δουλεύουν με ρυθμούς που ξεπερνάνε κατά πολύ τα ανθρώπινα όρια!
Πολιτική της είναι να κατηγορεί με ανυπόστατες κατηγορίες τους εργαζόμενους ότι έκλεψαν χρήματα και να τους απειλεί με ποινικές διώξεις με σκοπό να παραιτηθούν!
Πολιτική της είναι να απολύει έναν εργαζόμενο που μπορεί να πήρε να φάει μια σοκολάτα, όταν αυτός φορτώνει τόνους τρόφιμα τη μέρα και δεν του παρέχεται δωρεάν ούτε καν ένα σάντουιτς για το διάλειμμα του!
Η πολιτική της εταιρίας
Πολιτική της είναι να πετάει κυριολεκτικά στα σκουπίδια τόνους εμπορευμάτων (ρούχα, παπούτσια, εργαλεία κα.) κατάλληλα προς χρήση αλλά όχι προς πώληση, γιατί η ανακύκλωση τους είναι κερδοφόρα, ενώ η ανασυσκευασία, ταξινόμηση και διανομή τους είτε σε εργαζόμενους ή σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες είναι χρονοβόρα! Και όπως μας διαβεβαιώνει μέσα από τις καμπάνιες της, “στην Lidl κάθε λεπτό μετράει”.
Προκλητική όμως είναι και η στάση όσων πολιτικών φορέων έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το γεγονός αυτό με σχόλια ή παρεμβάσεις υπέρ της συνταξιούχου, όταν έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στις αντιλαϊκές πολιτικές που εφαρμόζονται διαχρονικά και έχουν οδηγήσει στη φτώχεια και την εξαθλίωση εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, συνταξιούχους και άλλα λαϊκά στρώματα.
Απάντηση μας απέναντι σε κυβέρνηση και εργοδοσία είναι ο συλλογικός και οργανωμένος αγώνας για να μην υπάρχουν πεινασμένοι και άστεγοι, για δουλειά με δικαιώματα, για να ζούμε αξιοπρεπώς εμείς και τα παιδιά μας.
Απάντηση θα είναι η μαζική συμμετοχή μας στη μεγάλη συγκέντρωση στο Σύνταγμα που οργανώνουν εκατοντάδες σωματεία και φορείς το Σάββατο 26 Φλεβάρη στις 12 το μεσημέρι για την προστασία της υγείας, του εισοδήματος και των δικαιωμάτων μας.
Πρότυπο ολιστικής βιώσιμης λειτουργίας
Σε μια εποχή που οι διεθνείς και εθνικές προκλήσεις βιωσιμότητας, όπως η κλιματική αλλαγή, η απειλή φυσικών οικοτόπων, τα ανεπαρκή εργασιακά και κοινωνικά πρότυπα και οι ασυνείδητες καταναλωτικές συμπεριφορές απασχολούν όλο και περισσότερο τη δημόσια σφαίρα, οι επιχειρήσεις επενδύουν ολοένα και περισσότερο στη βελτίωση της κοινωνικής τους προσφοράς και στη μείωση του περιβαλλοντικού και ενεργειακού τους αποτυπώματος, εστιάζοντας ταυτόχρονα στην ηθική και αποτελεσματική εταιρική διακυβέρνηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Lidl Ελλάς, η οποία αποδεικνύει έμπρακτα πως η ηγεσία στην αγορά και την οικονομία μπορεί να γίνει με συναίσθηση ευθύνης απέναντι στις επόμενες γενιές.
Αντιλαμβανόμενη, μάλιστα, πλήρως τον ρόλο της στη συνολική αλυσίδα, όπου εάν λείψει ένας κρίκος ή αν δεν εάν δεν “κλειδώνει” καλά με τον επόμενο, το πρόβλημα αφορά και μεταφέρεται σε όλη την αλυσίδα, η εταιρεία επικαιροποιεί και εξελίσσει συνεχώς τη στρατηγική της για τη βιωσιμότητα, προσβλέποντας σε ένα καλύτερο αύριο για τον πλανήτη και την κοινωνία.
Άλλωστε, η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται βαθιά μέσα στο DNA της Lidl Ελλάς. Είναι κυριολεκτικά η δύναμη που εμπνέει και αναζωογονεί την επιχειρηματική της φιλοσοφία.
H δε στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει δεν είναι στατική. Διαρκώς αφουγκράζεται τις ανάγκες της εποχής και ανάλογα προσαρμόζει το επιχειρηματικό της αποτύπωμα. Έτσι διαμορφώνει ένα δομημένο πλάνο εταιρικής υπευθυνότητας και προχωράει σε πράξεις.
Με πρωτοποριακές ενέργειες, όπως μαραθώνιους καινοτομίας, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της και τη μετάβαση σε ενεργειακά πιο αποδοτικές εφαρμογές, αλλά και με τη στήριξη πολλαπλών κοινωφελών προγραμμάτων, επενδύοντας σε μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες.
Διότι ξέρει ότι η διαφάνεια και η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η καινοτομία στη διαχείριση φυσικών πόρων, η κυκλική οικονομία σε συνδυασμό με την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, διασφαλίζουν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Με άλλα λόγια, για τη Lidl Ελλάς και τους ανθρώπους της, το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρα είναι μια συνεχής καθημερινή πρόκληση.
Η νέα στρατηγική βιώσιμη ανάπτυξης της Lidl
Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από ένα επιδραστικό διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, βαδίζει με συνέπεια και καθαρούς στόχους, χτίζοντας όλο και περισσότερο μια σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης με την ελληνική οικογένεια και απαντώντας στις προκλήσεις της εποχής, μέσα από την ταυτόχρονη αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας, αλλά και τη μεγέθυνση του πράσινου αποτυπώματός της στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα στρατηγική βιώσιμη ανάπτυξης της Lidl Ελλάς, βασίζεται στο τρίπτυχο “Καλό για τον πλανήτη”, “Καλό για τους ανθρώπους” και “Καλό για σένα” και περιλαμβάνει έξι στρατηγικούς πυλώνες:
Την προστασία του κλίματος, τον σεβασμό της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση των πόρων, το δίκαιο επιχειρείν, την προάσπιση της υγείας και τη συμμετοχή στον διάλογο, και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνολική εταιρική στρατηγική της.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία διατυπώνει στόχους και δεσμεύσεις, υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα και εναρμονίζεται με τα κριτήρια ESG.
Την άρρηκτη σχέση της με την έννοια της βιωσιμότητας καταδεικνύει άλλωστε και η για 6η συνεχή χρονιά ένταξή της στην ηγετική ομάδα των “Sustainable Companies” και “The Most Sustainable Companies in Greece 2023”.
Η ανάδειξη έρχεται από το Sustainability Performance Directory 2023 του εξειδικευμένου οργανισμού σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης Quality Net Foundation, και μετά από αξιολόγηση βάσει ESG κριτηρίων και ένταξη αυτών στον Επιχειρηματικό Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainability Performance Directory), που έχει διαμορφωθεί με βάση τις προδιαγραφές του Ελληνικού Κώδικα Βιωσιμότητας.
Η επιβεβαίωση της τελικής αξιολόγησης και κατάταξης των επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκε από Ανεξάρτητη Κριτική Επιτροπή, αποτελούμενη από έγκριτα μέλη της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας.