Σάββατο, 1 Οκτωβρίου, 2022
ΑρχικήPlusΣάλος με δημοφιλή αυτοκίνητα - Ανακαλούν 1 εκατομμύριο οχήματα

Σάλος με δημοφιλή αυτοκίνητα – Ανακαλούν 1 εκατομμύριο οχήματα

Χαμός με πάνω από 1 εκατομμύριο ελαττωματικά αυτοκίνητα. Ποια πασίγνωστη εταιρεία τα παίρνει πίσω και για ποιο λόγο.

Πρόβλημα από το πουθενά βγήκε σε αμάξια της εταιρείας Tesla και η απόφαση για ανάκληση ήταν αναπόφευκτη.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που μόνο καλό δεν κάνει στο όνομα της γνωστής μάρκας αυτοκινήτων.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.

Σάλος με δημοφιλή αυτοκίνητα – Γιατί ανακαλούν 1 εκατομμύριο οχήματα

Στην ανάκληση 1,1 εκατ. οχημάτων όλων των μοντέλων της προχωρά η Tesla, καθώς τα ηλεκτρικά παράθυρα κλείνουν υπερβολικά γρήγορα και θα μπορούσαν δυνητικά να τραυματίσουν τον οδηγό ή τους επιβάτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA).

Η βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε ότι θα λύσει το πρόβλημα με αλλαγή λογισμικού, ώστε οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων να μην χρειαστεί να περιμένουν για επισκευή. Η ανάκληση καλύπτει τα μοντέλα Model S, X, 3 και Y παραγωγής 2017 έως 2022, ανέφερε η αμερικανική αρχή, σε ενημέρωσή της με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας την Πέμπτη, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

H NHTSA αναφέρει πιο ειδικά ότι το σύστημα ανάκλησης της ανόδου των παραθύρων, που εντοπίζει εμπόδιο και σταματά το κλείσιμό τους, πιθανόν να μην αντιδρά αρκετά γρήγορα όταν εντοπίζει ένα αντικείμενο. Τα παράθυρα ενίοτε κλείνουν με υπερβολική δύναμη, σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα.

Άσχημα τα νέα για τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Στην αγορά αυτοκινήτου τα πάντα έχουν αλλάξει και το χειρότερο είναι πως και τα πάντα ακριβαίνουν.

Το πρόβλημα ξεκίνησε με τον κορωνοϊό εξηγούν έμποροι αυτοκίνητων. Ακόμη και σήμερα, έρχονται τα αυτοκίνητα με λειψές ηλεκτρονικές λειτουργίες, γιατί την περίοδο των lockdown έκλεισαν τα εργοστάσια και το στοκ διοχετεύθηκε σε λάπτοπ και υπολογιστές για να δουλέψουν εργαζόμενοι από το σπίτι.

Και όταν χαλάρωσαν τα μέτρα για τον κορωνοϊο και οι καταναλωτές πήγαν να πάρουν ανάσα, ήρθε ο πόλεμος, προσθέτουν.

Πλέον ο καταναλωτής προσεύχεται να έρθει το αυτοκίνητό του σε μερικούς μήνες και να μην φτάσει τον διψήφιο αριθμό. Η αναμονή για κάποια μοντέλα αυτοκινήτων μπορεί να ξεπεράσει το χρόνο.

Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων τονίζουν πως οι καθυστερήσεις οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας.

«Δεν έχουμε πρόθεση να τους εξαπατήσουμε. Στο δικό μου κατάστημα έχω 300 εκκρεμότητες».

Τρέχουν να προλάβουν την αύξηση των τιμών
Στα καταστήματα, οι καταναλωτές συνωστίζονται όχι μόνο γιατί τελείωσε ο κορωνοϊός και θέλουν να πάρουν ένα καινούριο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως επειδή φοβούνται τις νέες τιμές που έρχονται με αυξήσεις.

Οι αυξήσεις που αναμένονται το επόμενο διάστημα στα φτηνά αυτοκίνητα είναι γύρω στο 10% και στα ακριβότερα μοντέλα πάνω από 15%.

Στην αγορά αυτοκίνητου η ρευστότητα είναι πρωτοφανής και οι τιμές καλπάζουν. Ακόμα και όσοι παίρνουν τα αυτοκίνητά τους τώρα από τις αντιπροσωπείες, λένε πως από τότε που παρήγγειλαν έως σήμερα έχει αυξηθεί η τιμή.

Οι καταστηματάρχες συστήνουν στους καταναλωτές να έχουν πρώτα από όλα υπομονή και να είναι προετοιμασμένοι για μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση.

Τι να μην κάνουμε με τα ηλεκτρικά αμάξια

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα Ενέργειας «Nature Energy», επισημαίνουν ότι μέχρι στιγμής -σε όλον τον κόσμο- η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τα φορτίζει στο σπίτι το απόγευμα ή το βράδυ, κατά προτίμηση τις ώρες που ισχύει φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο για το ρεύμα. Όμως, με αυτόν τον ρυθμό, όπως εκτιμούν, αναμένεται σε μερικά χρόνια να αυξηθεί σημαντικά η νυχτερινή ζήτηση αιχμής για ηλεκτρισμό.

Οι ερευνητές προτείνουν στις αρμόδιες Αρχές να εφαρμόσουν κίνητρα που θα ωθήσουν τους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να τα φορτίζουν την ημέρα. Μέχρι σήμερα τα κίνητρα (ιδίως το φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο) ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους τα βράδια, όπως όσοι κάνουν βραδινή χρήση π.χ. των πλυντηρίων ρούχων και πιάτων τους. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε το ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να γίνει ασταθές.

«Τα ευρήματα της μελέτης έχουν δύο ουσιαστικές συνέπειες: Η πρώτη είναι ότι τα «σήματα των τιμών» δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτό που θα ήταν καλύτερο για το ηλεκτρικό δίκτυο και για τους καταναλωτές, ενώ η δεύτερη είναι η ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης στους χώρους όπου οι άνθρωποι εργάζονται», δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ενέργειας Ινές Αζεβέδο.

Η φόρτιση στη διάρκεια της ημέρας έχει, σύμφωνα με τους ερευνητές, και άλλο ένα πλεονέκτημα: Μπορεί να αντλήσει άμεσα την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια τη στιγμή που αυτή είναι διαθέσιμη, χωρίς να χρειάζεται οι εταιρείες ηλεκτρισμού να επενδύσουν σε περισσότερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης της ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε αυτή να είναι διαθέσιμη τα βράδια που σήμερα τη χρειάζονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ