Ραντάρ ταχύτητας: Αυτό είναι το κόλπο για να μην σε πιάνουν στην εθνική
Ραντάρ ταχύτητας: Την ευχέρεια να μην τους επιβληθεί πρόστιμο λόγω υπερβολικής ταχύτητας έχουν οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων. Ο λόγος είναι το σύστημα speed limiter το οποίο κατόπιν επιλογής του οδηγού ορίζει το όριο της ταχύτητας του οχήματος του ώστε να μην το πιάσουν τα ραντάρ της τροχαίας. Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό χαρακτηριστικό βρίσκεται σε όλα σχεδόν […]

Ραντάρ ταχύτητας: Την ευχέρεια να μην τους επιβληθεί πρόστιμο λόγω υπερβολικής ταχύτητας έχουν οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων.
Ο λόγος είναι το σύστημα speed limiter το οποίο κατόπιν επιλογής του οδηγού ορίζει το όριο της ταχύτητας του οχήματος του ώστε να μην το πιάσουν τα ραντάρ της τροχαίας.
Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό χαρακτηριστικό βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα καινούρια αυτοκίνητα και μπορεί να μας γλυτώσει από πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα.
Υπάρχει ένα σύστημα στην πλειοψηφία των καινούριων αυτοκινήτων που οι οδηγοί τους ξεχνούν πολλές φορές να το θέσουν σε λειτουργία, ενώ ακόμα περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν ότι το αυτοκίνητό τους το διαθέτει. Καλό θα είναι όμως να το μάθουν, μιας και μπορεί να τους γλυτώσει από μεγάλα και απρόβλεπτα έξοδα.
ραντάρ ταχύτητας: Το κόλπο
Πρόκειται για ένα μικρό πλήκτρο στο τιμόνι ή την κονσόλα δαπέδου, και η παρουσία του στην μεγαλύτερη μερίδα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι στάνταρ. Ο λόγος, για τον περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).
Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται για τον περιορισμό της ταχύτητας με την οποία θα κινηθούμε. Έτσι, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ορίσετε το όριο στο οποίο μπορείτε να κινηθείτε και το αυτοκίνητο να μην το ξεπεράσει ούτε 1 χλμ./ώρα.
Ο περιοριστής ταχύτητας μπορεί να ρυθμιστεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα κίνησης επιθυμείτε, ενώ είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι μπορεί να απενεργοποιηθεί πατώντας το πεντάλ του φρένου ή του φρένου, για λόγους ασφαλείας σε μία περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Προσοχή όμως, μην μπερδεύετε τον περιοριστή ταχύτητας (speed limiter) με το cruise control. Μόνο ο περιοριστής ταχύτητας δεν θα σας επιτρέψει να υπερβείτε το όριο ταχύτητας, αλλά ο οδηγός πρέπει να χειρίζεται το γκάζι όλη την στιγμή.
Η ταχύτητα κίνησης δεν πρόκειται σε μία τέτοια κίνηση να υπερβεί το όριο που έχετε ορίσει.
Με σωστή χρήση του συγκεκριμένου συστήματος, θα μπορέσετε να αποφύγετε την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα, κάτι που είναι εύκολο να συμβεί εάν ξεχαστείτε για μερικά δλ., γλυτώνοντας και ένα πρόστιμο.
ραντάρ ταχύτητας: Πότε η χρήση τους είναι παράνομη;
Η παρουσία και προφανώς η λειτουργία των φωτογραφικών ραντάρ στους ελληνικού δρόμους διέπεται από ένα πολύ συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο οι αστυνομικές αρχές οφείλουν να σεβαστούν.
Οι σταθερές ή οι φορητές συσκευές ελέγχου ταχύτητας -τα γνωστά σε όλους μας ραντάρ- αποτελούν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό όπλο στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, στην προσπάθεια που καταβάλλει ώστε να εφαρμόσει τα όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας.
Αυτό που ίσως πολλοί δεν γνωρίζουμε είναι ότι η λειτουργία των τεχνικών μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας ή αν προτιμάτε των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, διέπεται από ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο και διασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό την ηθική νομιμοποίηση των συγκεκριμένων ελέγχων.
Πέρα λοιπόν από τη συμμόρφωσή μας με τα όσα προβλέπει ο ΚΟΚ και τη διατήρηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου μας εντός των προβλεπόμενων ορίων, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πότε ένα τροχονομικός έλεγχος και ειδικότερα μια παράβαση η οποία προκύπτει βάσει των στοιχείων καταγραφής ενός ραντάρ είναι και τυπικά νόμιμη.
ραντάρ ταχύτητας: Σε περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με σταθερό-φωτογραφικό ραντάρ…
τότε η σύνταξη της βεβαίωσης της παράβασης συντάσσεται από το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και συνοδεύεται από τρία αντίγραφα του φωτογραφικού υλικού, στο οποίο πέρα από τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος θα πρέπει να αναγράφεται η ημερομηνία και η ώρα στην οποία σημειώθηκε η παράβαση.
Αντιθέτως, στην περίπτωση των φορητών-μη φωτογραφικών ραντάρ ταχύτητας, η βεβαίωση της παράβασης βεβαιώνεται την ίδια χρονική στιγμή. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο «αποδεικτικό» είναι η ένδειξη της πιστοποιημένης συσκευής ελέγχου ταχύτητας και φυσικά η μαρτυρία του κατάλληλα εκπαιδευμένου χειριστή.
Κι ενώ θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η βεβαίωση μιας παράβασης με ένα φορητό ραντάρ ταχύτητας ίσως να αφήνει ένα μικρό περιθώριο αμφισβήτησης, από τη στιγμή που δεν «φωτογραφίζεται» το όχημα και δεν καταγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του, φαντάζει εξαιρετικά απίθανο το ενδεχόμενο να ανατραπούν οι ισχυρισμοί των αστυνομικών οργάνων.
Βέβαια για τη χρήση τεχνικών μέσων με σκοπό την καταγραφή τροχονομικών παραβάσεων -είτε αυτά πρόκειται για μόνιμες εγκαταστάσεις είτε για φορητές συσκευές- προβλέπεται η τοποθέτηση προειδοποιητικής σήμανσης η οποία θα ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς για την παρουσία τέτοιου είδους εξοπλισμού.
Σε αντίθετη περίπτωση…
η χρήση ραντάρ από την Ελληνική Αστυνομία θεωρείται παράνομη, γεγονός που με τη σειρά του δίνει το δικαίωμα στον οδηγό ενός οχήματος να αμφισβητήσει την παράβαση στην οποία έχει υποπέσει.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο επιχειρεί να ορίσει το πλαίσιο ορθής χρήσης και λειτουργίας των συγκεκριμένων τεχνικών μέσων δεν ορίζεται με σαφήνεια η απόσταση η οποία θα πρέπει να χωρίζει την προειδοποιητική πινακίδα από το σημείο ελέγχου, περιγράφοντάς την ως «εύλογη».
Ωστόσο δεν είναι μόνον η απόσταση η οποία μπορεί θα θέσει υπό αμφισβήτηση τη νομιμότητα της λειτουργίας-χρήσης τεχνικών μέσων από τις Αστυνομικές Αρχές αλλά και η παρουσία κάποιου δρόμου -μεταξύ της προβλεπόμενης πινακίδας και του σημείου ελέγχου- από τον οποίο μπορεί να εισέλθει ένα όχημα π.χ. σε έναν αυτοκινητόδρομο «παρακάμπτοντας» την προειδοποιητική σήμανση.
Πώς θα «πιάνουν» τους παραβάτες;
Τα νέα βαν της τροχαίας ορισμένων χωρών δεν έχουν διακριτικά και εντοπίζουν παραβάτες ακόμα και σε περιοχές που δεν υπάρχει σήμανση για ύπαρξη κάμερας ελέγχου ταχύτητας.
Τα τμήματα τροχαίας ορισμένων χωρών της Ευρώπης θέλουν να δράσουν ακόμα πιο αποτελεσματικά στον έλεγχο και την τήρηση του ορίου ταχύτητας της κυκλοφορίας, και ήδη έχουν εξοπλίσει ορισμένα «πολιτικά» επαγγελματικά βαν ουδέτερου χρώματος με ραντάρ ταχύτητας. Τα κινητά ραντάρ αυτού του «τύπου» είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτά και ήδη δοκιμάζονται στο εθνικό δίκτυο των χωρών.
Σύμφωνα με το τμήμα τροχαίας της Μεγάλης Βρετανίας, δεν αποτελεί νόμιμη απαίτηση για την αστυνομία ή τις τοπικές αρχές να προειδοποιούν τους οδηγούς για τυχόν κάμερες ελέγχου ταχύτητας.
Η αστυνομία αναφέρει ότι τα συμβατικά βαν με το ραντάρ ταχύτητας ενθαρρύνουν τους οδηγούς να κινούνται πιο ήπια και με ασφάλεια, σε αντίθεση με τα σταθερά που παρατηρείται το φαινόμενο της επιβράδυνσης των οδηγών λίγο πριν την κάμερα.
Με αυτό τον τρόπο, η τροχαία αναμένει μεγάλη μείωση του αριθμού των οδηγών που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, ειδικά στα μεγάλα εθνικά οδικά δίκτυα. Επιπλέον, από την στιγμή που είναι κινητό το ραντάρ, θα μπορούσε να βρίσκεται σε οποιονδήποτε δρόμο με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να προσέχουν την ταχύτητά τους όπου κι αν ταξιδεύουν.
Επιπλέον, σύμφωνα με την αστυνομία και τις τοπικές αρχές, ο ασφαλέστερος τρόπος οδήγησης είναι να υποθέσει ο οδηγός ότι κάθε βαν που βλέπει στο δρόμο μπορεί να φέρει κάμερα ταχύτητας. Έτσι δεν θα ξεπεράσει ποτέ το όριο, θα αποφύγει το πρόστιμο και θα είναι ασφαλείς.
Αναγνωρίζουν όμως ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να σταματήσουν οι οδηγοί να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας και να προκαλούνται ατυχήματα. Ελπίζουν όμως με την χρήση αυτών των πολιτικών βαν να βάλουν σε σκέψεις τους οδηγούς πριν πατήσουν βαθύτερα το πεντάλ του γκαζιού.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις