αυτοκίνητο: Δυσάρεστα νέα έρχονται από την ΑΑΔΕ για όσους ξεχνούν ότι έχουν υποβάλλει ηλεκτρονική δήλωση περί ακινησίας του αυτοκινήτου τους.
Οι παραβάτες σύμφωνα με το carandmotor.gr οι οποίοι κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει ούτε 1 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας κινδυνεύουν με πρόστιμο έως και 30.000 ευρώ και 3ετή αφαίρεση της άδειας οδήγησης.
Με πρόστιμα «μαμούθ» έρχονται αντιμέτωποι όσοι κυκλοφορούν το αυτοκίνητό τους ενώ έχουν καταθέσει, ηλεκτρονικά, τις πινακίδες του.
Ένα αυτοκίνητο αποτελεί χρήσιμο «εργαλείο» στα χέρια κάθε πολίτη, δεδομένου ότι αποτελεί το μέσο μετακίνησης στο χώρο εργασίας του, φροντίζει για τα ταξίδια του κ.ο.κ.
αυτοκίνητο: Προσοχή
Ένα αυτοκίνητο, ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί δυσβάσταχτο «βάρος», μιας και ο ιδιοκτήτης του, πέρα από τα έξοδα για τα καύσιμα και τη συντήρηση, καλείται να πληρώνει φόρους (π.χ. πολυτελούς διαβίωσης), ασφάλιστρα, Τέλη Κυκλοφορίας.
Για να «γλιτώσει» κανείς από τα τελευταία υπάρχει μόλις ένας τρόπος που δεν είναι άλλος από την εκούσια ακινησία του οχήματος, κάτι το οποίο γίνεται εύκολα, ηλεκτρονικά. Μάλιστα, δεν χρειάζεται η κατάθεση πινακίδων σε σε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ), μιας και αρκεί η αφαίρεσή τους από το ΙΧ και η φύλαξή τους.
Πώς θέτω το αυτοκίνητό μου σε ακινησία
– Συνδεόμαστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR (εδώ) με τους κωδικούς Taxisnet.
– Επιλέγουμε ή καταχωρούμε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμούμε να θέσουμε σε ψηφιακή ακινησία.
– Καταχωρούμε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
– Δηλώνoυμε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.
– Υποβάλουμε την αίτησή μας και εάν είμαστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα μας δίνει αριθμό αίτησης και μας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.
– Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα μας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
αυτοκίνητο: Τα πρόστιμα «μαμούθ»
Σε περίπτωση που εντοπισθεί, στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα αρμόδια όργανα από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, όχημα το οποίο έχει δηλωθεί σε ακινησία να κυκλοφορεί ή να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία.
Επίσης, επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με 10.000 ευρώ.
Σε περίπτωση δε υποτροπής, το πρόστιμο αυτό τριπλασιάζεται στις 30.000 ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Σημειωτέον ότι όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.
αυτοκίνητο: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία
Η τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι.) έχει αρχίσει ήδη να κάνει με εμφατικό τρόπο την εμφάνισή της στα αυτοκίνητα και να κάνει πιο εύκολη και πιο ασφαλή την ζωή των οδηγών και η επόμενη μέρα προβλέπεται ακόμα πιο εντυπωσιακή, καθώς στο μέλλον τα συστήματα Α.Ι. θα μπορούν να προλαμβάνουν και να μειώνουν τα τροχαία.
Είναι γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης στα αυτοκίνητα. Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στην αυτοκίνηση με κάποια πρώτα συστήματα ασφαλείας, που έχουν στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών και την ασφαλή κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και σε άσχημες οδηγικές συνθήκες.
Σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πληθώρα συστημάτων, αισθητήρων, καμερών και ραντάρ που ελέγχουν τόσο τον οδηγό και τις κινήσεις του μέσα στο αυτοκίνητο όσο και τις καταστάσεις που διαδραματίζονται εκτός αυτοκινήτου, προβλέποντας και επεμβαίνοντας σε ακραίες καταστάσεις προκειμένου να αποφύγουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Συλλέγουν πληροφορίες κάθε δευτερόλεπτο
Κάθε δευτερόλεπτο συλλέγουν μια σειρά από δεδομένα τα οποία αξιολογούνται και αρκετά από αυτά εκπέμπονται για να προειδοποιήσουν τα άλλα αυτοκίνητα για επικείμενους κινδύνους, όπως ένα απότομο φρενάρισμα, ένα σταματημένο αυτοκίνητο ή η έλλειψη πρόσφυσης στο οδόστρωμα, προτρέποντας τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου που βρίσκεται κοντά, να είναι πιο προσεκτικός.
Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων αποτελεί μια από τις πλέον κατάλληλες πήγες πληροφοριών για την ταχύτερη ανάπτυξη των εφαρμογών που στηρίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη και προορίζονται για τα μελλοντικά οχήματα.
Αυτή η συνδεσιμότητα των οχημάτων επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, της όλης υποδομής της περιοχής και των δεδομένων εκείνης της στιγμής, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Και φυσικά πάνω σε αυτά τα δεδομένα θα στηριχτεί η αυτόνομη οδήγηση, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές θα ελαχιστοποιήσει τα τροχαία ατυχήματα.
Μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη και την εξέλιξή της θα εξασφαλισθεί η ασφαλής κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες είτε σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Ήδη σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και τα επόμενα 3-4 χρόνια θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων αυτοκίνητα που θα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
Ραγδαία η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης
Από αυτό το σημείο και έπειτα η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να κάνει άλματα και η εξέλιξή της θα είναι ραγδαία. Ο μεγάλος αριθμός αυτονόμων αυτοκινήτων θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ μετά το 2030 αυτά τα συστήματα θα είναι ευρέως διαθέσιμα σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.
Σήμερα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) μπορούν ήδη να αναλάβουν σημαντικές λειτουργίες ασφαλείας (όπως το τιμόνι και το φρενάρισμα) από τον οδηγό υπό ορισμένες συνθήκες.
Ανεργία από την τεχνητή νοημοσύνη στα εργοστάσια
Όλα λοιπόν δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα προσφέρει μεγαλύτερα επίπεδα ασφάλειας στον δρόμο, αλλά ενδεχομένως να αυξήσει σε κάποιους εργασιακούς κλάδους την ανεργία, αφού πλέον την ανθρώπινη δουλειά θα την κάνει ρομπότ. Στην αυτοκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυτό αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο.
Τελευταία η BMW προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη στα εργοστάσιά της στον τομέα της βαφής των αυτοκινήτων, αλλά και τον έλεγχο αυτής μετά την ολοκλήρωσή της. Μια δουλειά που γίνονταν μέχρι τώρα αποκλειστικά από εργαζόμενους.
Αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού πολύ σύντομα η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να μπει και σε άλλους τομείς της αυτοκίνησης. Μια νέα πτυχή της αυτοκίνησης ξεκινάει…
Κρήτη: Γυναίκα έπεσε σε γκρεμό 50 μέτρων
Παρά τρίχα γλύτωσε μία γυναίκα οδηγός στην Κρήτη, καθώς κατάφερε να σωθεί από τροχαίο ατύχημα πέφτοντας σε γκρεμό από ύψος 50 μέτρων με το όχημά της.
Όπως αναφέρει το creta24.gr, το τζιπ που οδηγούσε η 40χρονη, για άγνωστη αιτία βγήκε εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να πέσει σε γκρεμό στο δρόμο προς τον Άγιο Νικόλαο.
Η γυναίκα εγκλωβίστηκε εντός του ΙΧ και τραυματίστηκε. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Ομάδας Διάσωσης, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Συγκεκριμένα τέσσερα οχήματα με δέκα υπαλλήλους της ΔΠΥ Λασιθίου έσπευσαν να βοηθήσουν τη γυναίκα και η επιχείρηση που στήθηκε ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι πυροσβέστες με προσεκτικές κινήσεις έπρεπε να ανασύρουν την τραυματία με τη βοήθεια φορείου.
Η 40χρονη, έχοντας τις αισθήσεις της, απεγκλωβίστηκε και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου. Η ζωή ήταν δεν διατρέχει κίνδυνο.