ΚΤΕΟ: Αλλαγές προωθούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τρόπο και στη διαδικασία ελέγχου όλων των ΙΧ στα ΚΤΕΟ.
Επιπλέον, αυστηροποιείται ο τεχνικός έλεγχος είτε αυτός είναι περιοδικός είτε έκτακτος καθώς αυξάνεται ο αριθμός των σημείων του ελέγχου διότι παρουσιάζονται πολλές επικίνδυνες ελλείψεις σε κάθε είδους όχημα.
Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθορίζει τον τρόπο, την διαδικασία αλλά και τον τρόπο πιστοποίησης του Τεχνικού Ελέγχου. Αλλαγές στον τρόπο και τη διαδικασία ελέγχου των οχημάτων στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) προβλέπει Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η νέα υπουργική Απόφαση καθορίζει τον τρόπο, την διαδικασία αλλά και τον τρόπο πιστοποίησης του Τεχνικού Ελέγχου είτε είναι περιοδικός, είτε έκτακτος είτε εκούσιος, σύμφωνα με το newsauto.gr.
ΚΤΕΟ: Αλλαγές
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι αλλαγές κρίθηκαν επιβεβλημένες εξαιτίας της αλλαγής σημείων τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με το διορθωτικό της οδηγίας 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 3ης Απριλίου 2014, για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και για την κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L219/22-8-2019 και ενσωματώθηκε με την υπ’ αρ. 64744/677/2019 κοινή υπουργική απόφαση
«Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αρ. οικ. 49372/3352/2017 “Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/EK και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ”» (Β’ 522).
Παράλληλα από τεχνικό έλεγχο θα περνά και το σύστημα eCall για τις κατηγορίες οχημάτων Μ1 και Ν1 και περιγράφονται στην υπ’ αρ. 253664/2022 κοινή υπουργική απόφαση όπως επίσης ενσωματώνονται και επιπλέον σημεία ελέγχου στις δίκυκλες μοτοσικλέτες με πλευρικό κάνιστρο (κατηγορία L4e), τρίκυκλα με συμμετρικούς εμπρόσθιους ή οπίσθιους τροχούς (κατηγορία L5e) και τετράκυκλων οχημάτων (κατηγορία L7e) με κυβισμό κινητήρα άνω των 125 cm3.
Επίσης η υπουργική Απόφαση προβλέπει και την επικαιροποίηση των σημείων ελέγχου που αφορούν τα Οχήματα Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων, καθώς και των σημείων ελέγχου που αφορούν τα Οχήματα Διεθνών Μεταφορών Ευπαθών Τροφίμων (ΑΤΡ).
ΚΤΕΟ: Μεταξύ των επικίνδυνων ελλείψεων κατά τον έλεγχο περιλαμβάνονται:
Σύμφωνα με το newsauto.gr, δύο επαναλαμβανόμενες πεδήσεις μετά την ενεργοποίηση της προειδοποιητικής διάταξης (ή μετά την ένδειξη επικίνδυνης τιμής στο μανόμετρο).
Οι επιδόσεις της πέδης έκτακτης ανάγκης (δευτερεύουσας) δεν πληρούνται.
Διαρροή υδραυλικού υγρού που επηρεάζει την λειτουργία των βαλβίδων συστήματος πέδησης (ποδοβαλβίδες, βαλβίδες αποσυμπίεσης, ρυθμιστές πίεσης).
Επενδύσεις ή τακάκια υπερβολικά φθαρμένα (ελάχιστη ένδειξη μη ορατή).
Τύμπανο (ταμπούρο) ή δίσκος υπερβολικά φθαρμένος ή χαραγμένο ή ρηγματωμένο, επισφαλές ή σπασμένο ή λείπει.
Μη ορθή λειτουργία ή επικίνδυνη στερέωση του συστήματος Διεύθυνσης.
Πολύ κακή ορατότητα από την εσωτερική επιφάνεια καθαρισμού των υαλοκαθαριστήρων.
Μη λειτουργία φώτων πέδησης
Κακή ηλεκτρολογική καλωδίωση και πιθανή επαφή με θερμά μέρη, περιστρεφόμενα μέρη ή με το έδαφος, αποσύνδεση συνδέσεων (λειτουργικά στοιχεία για το σύστημα πέδησης ή διεύθυνσης).
Σπασμένος άξονας ή ακραξόνιο.
Φθαρμένα ελαστικά.
Χαλάρωση των στερεώσεων των ελατηρίων.
Κατεστραμμένα αμορτισέρ, κακή λειτουργία.
Επισφαλής δεξαμενή ή σωληνώσεις, με ιδιαίτερο κίνδυνο πυρκαγιάς.
Πιθανή πτώση προφυλακτήρων.
Χαλαρές ή ραγισμένες βάσεις κινητήρα.
Τροποποίηση του κινητήρα που επηρεάζει την ασφάλεια ή/και το περιβάλλον.
Πόρτα που μπορεί να ανοίξει ακουσίως ή δεν παραμένει κλειστή (στρεφόμενες πόρτες).
Παρέλευση του νομοθετημένου ορίου ηλικίας της δεξαμενής στα συστήματα Υγραεριοκίνησης και Αεριοκίνησης.
Μη εγκεκριμένη αντικατάσταση πλαισίου μοτοσικλέτας.
Αναδιπλούμενο στήριγμα (σταντ): Δεν υπάρχει τουλάχιστον ένα (πλευρικό ή κεντρικό).
Υποπόδια (μαρσπιέ): Λείπουν, το ένα ή και τα δύο στη θέση του οδηγού.
Εξάτμιση: Λείπει ο σιγαστήρας.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την υπουργική Απόφαση με τις αλλαγές στους ελέγχους των ΚΤΕΟ.
Έρχονται στο κινητό ΚΤΕΟ και ασφάλεια ΙΧ
Δύο επιπλέον έγγραφα για το όχημά τους θα έχουν στο ηλεκτρονικό τους πορτοφόλι τις προσεχείς ημέρες όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό επιβεβαιώνοντας έτσι το ρεπορτάζ του Newsauto.gr.
Ωστόσο ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι οι παραβάτες θα καλεστούν να πληρώσουν τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία…
Ειδικότερα ο κ. Παπαδόπουλος καλεσμένος στo ραδιόφωνο «Ελεύθερο 99Fm» και την εκπομπή «Καθημερινά» αποκάλυψε ότι τις προσεχείς ημέρες οι ιδιοκτήτες οχημάτων εκτός από το ψηφιακό δίπλωμα και την ψηφιακή ταυτότητα θα έχουν στο «Ψηφιακό Πορτοφόλι» του Gov.gr τόσο το ψηφιακό ασφαλιστήριο συμβόλαιο όσο και το ΚΤΕΟ του οχήματός τους.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Υφυπουργός: «Όσον αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες η κυβέρνηση έχει κάνει περισσότερα από εκείνα που είχε εξαγγείλει. Τις επόμενες ημέρες προστίθενται το ΚΤΕΟ και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο ψηφιακό πορτοφόλι (Gov.gr/Wallet).
Δυστυχώς σήμερα το 35-40% των οχημάτων δεν περνούν από ΚΤΕΟ! Αυτό καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνει. Η ασφαλής χρήση του οχήματος μετά τον έλεγχο του ΚΤΕΟ έχει καλύτερα αποτελέσματα από κάποιο όχημα που έχει τουλάχιστον 10 χρόνια να περάσει από τεχνικό έλεγχο.
Ποιοι θα παίρνουν SMS πριν το πρόστιμο
Δημιουργούμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα φαίνεται αν ένα αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ και στους παραβάτες θα επιβάλλονται τα πρόστιμα που επιβάλλει η νομοθεσία. Ήδη αυτή η πλατφόρμα υπάρχει για τα ανασφάλιστα οχήματα και σύντομα θα επιβάλλονται και τα πρόστιμα.»
Παράλληλα ο υφυπουργός Μεταφορών ανέλυσε τα σχέδια του υπουργείου σχετικά με την αυστηροποίηση του νέου ΚΟΚ, για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου και την έναρξη του εκπαιδευτικού σεμιναρίου με θέμα:
«Η ηλεκτροκίνηση στην πράξη» που διοργανώνεται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Επιπρόσθετα ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στον δρόμο Ε.Ο. Κοζάνης-Λάρισας ο οποίος επιτέλους λαμβάνει σάρκα και οστά αλλάζοντας το Υπουργείο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου με μιάμιση και μιάμιση λωρίδα και ξεκινά να υλοποιείται το έργο!
«Ο νέος ΚΟΚ…»
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών παράλληλα ξεκαθάρισε ότι θα αυστηροποιηθούν κάποιες παραβάσεις που θεωρούνται επικίνδυνες ενώ παράλληλα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη νέα γενιά οδηγών.
Ειδικότερα ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι: «Οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν οδηγική κουλτούρα αλλά τα τελευταία 10 χρόνια αποκτούμε και οι νέοι παρατηρούν τον πατέρα και την μητέρα τους ως οδηγούς. Άλλωστε σε αυτή την λογική επιτρέψαμε σε νέους 17 ετών να οδηγούν αυτοκίνητο νόμιμα με την παρουσία οδηγού συνοδού. Με αυτό τον τρόπο δείχνουμε στους νέους ότι τους εμπιστευόμαστε.»
Όσον αφορά στο νέο ΚΟΚ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Ο νέος ΚΟΚ θα βγει σε δημόσια διαβούλευση τον Δεκέμβριο και θέλουμε να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ενώ επίσης θα προβλέπει την «απενεχοποίηση» του αυτοκινήτου! Αν δηλαδή σε μια οικογένεια ένας από τους πολλούς οδηγούς είναι παραβάτης μόνο εκείνος θα τιμωρηθεί και η υπόλοιπη οικογένεια δεν θα στερηθεί το αυτοκίνητο.»
Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια o κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι βρίσκονται σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ώστε να μπει κανονικά στα σχολεία ως μάθημα με μια διαβαθμισμένη παρουσία από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο.
Προειδοποιητικό SMS πριν το πρόστιμο
Μια νέα εφαρμογή που θα περιλαμβάνει την αποστολή SMS στους ιδιοκτήτες οχημάτων για τον έλεγχο ΚΤΕΟ θα ξεκινήσει να λειτουργεί αμέσως μετά την υλοποίηση του ψηφιακού ΚΤΕΟ και ασφαλιστηρίου συμβολαίου με βασικό στόχο να περιοριστεί η αποχή από τους ελέγχους και παράλληλα να προειδοποιηθούν για τελευταία φορά οι παραβάτες πριν την επιβολή των προστίμων!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, αμέσως μετά την αποστολή του προειδοποιητικού SMS για την μη ύπαρξη ΚΤΕΟ και ασφάλειας του οχήματος θα πιστώνεται στο Taxisnet τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία.
Να υπενθυμίσουμε πως πάνω από 1,2 εκατ. οχήματα κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ και περίπου 700.000 χωρίς ασφάλεια, ο νόμος προβλέπει πολύ υψηλά πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου των Αρχών.
Επίσης, η νομοθεσία προέβλεπε την online διασταύρωση των στοιχείων και την αυτόματη επιβολή των προστίμων στους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά η ασυμβατότητα των συστημάτων είχε καθυστερήσει την εφαρμογή του.
Τώρα όμως τα συστήματα είναι συμβατά και για αυτό τον λόγο θα αποσταλούν τα προειδοποιητικά SMS στους παραβάτες οδηγούς για να συνετιστούν και να γλιτώσουν από τα υπέρογκα πρόστιμα.
Τα πρόστιμα
Ο νόμος 489/76 προβλέπει ότι η κυκλοφορία οχήματος χωρίς το ειδικό αποδεικτικό της ασφάλισης σήμα επισύρει την αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια. Επίσης επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.