πορτοκαλί φανάρι: Άγνωστο πρόστιμο ύψους 80 ευρώ ελλοχεύει για όσους οδηγούς αρέσκονται να διασχίζουν τους δρόμους, όταν το φανάρι δείχνει σταθερά πορτοκαλί χρώμα.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ο εκάστοτε οδηγός έχει την υποχρέωση να σταματήσει εκτός και αν ανάψει πορτοκαλί, ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στο σηματοδότη και δεν προλαβαίνει να μειώσει ομαλά και με ασφάλεια την ταχύτητα του οχήματος του προκειμένου να αποτραπεί τυχόν ατύχημα.
Δεν είναι λίγες οι φορές που λόγω κεκτημένης ταχύτητας και συνήθειας, οι οδηγοί δεν σταματούν στον πορτοκαλί σηματοδότη, ενώ οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι η πράξη αυτή τιμωρείται με πρόστιμο.
Οι σηματοδότες ρυθμίζουν την κυκλοφορία και δείχνουν πότε πρέπει να σταματάνε τα αυτοκίνητα για να περάσουν οι πεζοί.
πορτοκαλί φανάρι: Τι μπορεί να συμβεί αν περάσουμε με πορτοκαλί σηματοδότη;
Μεταξύ των σημάτων το πορτοκαλί φανάρι μπορεί να «οδηγήσει» σε πρόστιμο αν ο οδηγός δεν προσέξει και αντί να σταματήσει, συνεχίσει κανονικά την πορεία του.
Επομένως αν ο οδηγός δεν σταματήσει στο πορτοκαλί φως, το οποίο δείχνει στη συνέχεια οτι θα ανάψει κόκκινο, τιμωρείται με πρόστιμο 80 ευρώ.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κ.Ο.Κ., όταν ο οδηγός αντικρίσει πορτοκαλί σταθερό φως κυκλικής μορφής υποχρεούται να σταματήσει εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη και δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως με ασφάλεια.
Μόνη εξαίρεση στην οποία μπορούμε να προχωρήσουμε με προτεραιότητα και ιδιαίτερη προσοχή πάντα σε πεζούς και οχήματα, είναι οταν συναντήσουμε από ή διπλό πορτοκαλί κυκλικής μορφής ή σε σχήμα βέλους που αναβοσβήνει.
πορτοκαλί φανάρι: Τι σημαίνει όταν αναβοσβήνει
Ξέρουν όλοι τι σημαίνει το πορτοκαλί φανάρι που αναβοσβήνει; Ποιος έχει προτεραιότητα και γιατί τα βράδια βλέπουμε πολλά φανάρια να δουλεύουν έτσι;
Πρέπει να σταματήσω ή έστω να κόψω ταχύτητα;
Η νέα τραγωδία στο κέντρο της Αθήνας, με τον νεκρό 60χρονο οδηγό μηχανής, έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με το παλλόμενο πορτοκαλί φανάρι. Τι σημαίνει και ποιος έχει προτεραιότητα;
Εκτός από τους 3 κλασσικούς χρωματισμούς στους φωτεινούς σηματοδότες, υπάρχει και το γνωστό «παλλόμενο», το πορτοκαλί που αναβοσβήνει δηλαδή. Αρχικά το συναντάμε καθημερινά σε σχήμα βέλους, συνήθως σε διασταυρώσεις που υπάρχει διάβαση πεζών, ή κίνηση οχημάτων από την αντίθετη κατεύθυνση και εμείς θέλουμε να πραγματοποιήσουμε αλλαγή πορείας.
Από την άλλη, πιο σπάνια, μπορεί να το δούμε να αντικαθιστά την κανονική λειτουργία ενός φαναριού (αντί για κόκκινο-πορτοκαλί-πράσινο, αναβοσβήνει συνεχώς το πορτοκαλί φανάρι). Αυτό συνήθως γίνεται είτε σε περίπτωση βλάβης του σηματοδότη, είτε τις πρώτες πρωινές ώρες που η κίνηση των οχημάτων είναι περιορισμένη.
πορτοκαλί φανάρι: Τι ισχύει όμως με τις προτεραιότητες σύμφωνα με τον ΚΟΚ
Όταν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε αλλαγή πορείας με παλλόμενα πορτοκαλί βέλη, τότε δεν έχουμε προτεραιότητα, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει όταν έχουμε πράσινο βέλος.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, παραχωρούμε προτεραιότητα σε πεζούς ή/και οδηγούς και περιμένουμε μέχρι να ελευθερωθεί τελείως ο δρόμος ώστε να στρίψουμε.
Σε διασταύρωση με στρογγυλό παλλόμενο πορτοκαλί φανάρι, μειώνουμε ταχύτητα και με προσοχή ακολουθούμε τις σταθερές πινακίδες του ΚΟΚ που βρίσκονται πάνω ή δίπλα στο φανάρι.
Αν έχουμε σήμα STOP ακινητοποιούμε το όχημά μας, ενώ με σήμα παραχώρησης προτεραιότητας, κόβουμε ταχύτητα και περνάμε μόνο αφού σιγουρευτούμε ότι διασχίζει τον δρόμο άλλο όχημα.
Αν έχουμε σήμα προτεραιότητας τότε συνεχίζουμε την πορεία μας, έχοντας όμως πάντα στο μυαλό μας ότι το όχημα που τυχόν πλησιάζει τη διασταύρωση έχει αντιληφθεί τη σήμανση και τι αυτή προστάζει.
Οι συνήθειες των οδηγών που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος
Υπάρχουν κάποιες συνήθειες των οδηγών πίσω απο το τιμόνι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος, αν δεν αποβούν τελικά μοιραίες για τη ζωή τους.
Είναι γνωστό ότι αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Ακόμα και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού και ουσιαστικά αυξάνει τις πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα. Το ίδιο συμβαίνει και με την χρήση ναρκωτικών ουσιών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ναρκωτικές ουσίες έχουν αρνητικές συνέπειες στην αντίληψη και στην σωστή σκέψη του οδηγού.
Η κόπωση και η υπνηλία μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες στην οδήγηση. Ο ανεπαρκής ύπνος επιβραδύνει το χρόνο αντίδρασης και επιφέρει παρατεταμένη διαταραχή προσοχής.
Είναι γνωστό ότι η χρήση ζώνης σώζει ζωές. Είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν οδηγός και επιβάτες όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο. ‘Αλλωστε είναι ανούσια τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φορούν ζώνες.
Ο οδηγός δεν θα πρέπει να φοράει ακουστικά, καθώς η δυνατή μουσική τον απομονώνει και του περιορίζει την αντίληψή του.
Η περιήγηση στην κεντρική οθόνη αφής κατά τη διάρκεια της οδήγησης μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού για πολλά δευτερόλεπτα, αυξάνοντας τα ποσοστά ατυχήματος.
Κίνδυνος το κινητό, τα ζώα και το φαγητό
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μια κακιά συνήθεια πολλών οδηγών. Προσέχοντας το κινητό, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει πολλά μέτρα, χωρίς έλεγχο. Τα τελευταία χρόνια τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν βασική αιτία πολλών ατυχημάτων, λόγω απροσεξίας.
Η παρουσία ενός ζώου στο αυτοκίνητο μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, σχεδόν το 25% από εκείνους που οδηγούν με τα ζώα του στο αυτοκίνητο δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τα χέρια τους για να κρατήσουν το σκυλί τους στη θέση του, όταν χρειάστηκε να φρενάρουν απότομα. Αυτό και μόνο επισημαίνει την αναγκαιότητα ειδικού καθίσματος για ζώα.
Οι σύγχρονοι ρυθμοί μετακίνησης και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου αναγκάζει πολλούς οδηγούς να τρώνε οδηγώντας. Καλό είναι ο οδηγός να σταθμεύσει για λίγο το αυτοκίνητό του και να απολύσει το γεύμα του.
Τα κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα θέτουν σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του οδηγού και των επιβατών, όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.
Η κακή κατάσταση των ελαστικών…
και οι κακοσυντηριμένες αναρτήσεις αυξάνουν τις πιθανότητες εμπλοκής σε ένα ατύχημα.
Η υπερβολικά υψηλή ταχύτητα αποτελεί τη βασική αιτία ατυχημάτων. Η συμμόρφωση των οδηγών με τα όρια ταχύτητας στους δρόμους θα μειώσει αισθητά τα ατυχήματα.
Τα νεύρα κατά την οδήγηση δεν βοηθούν. Ο νευριασμένος οδηγός θέτει σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες, καθώς δεν λειτουργεί λογικά, προβαίνει σε απότομα φρεναρίσματα ή πατάει απότομα στο γκάζι, αντιμετωπίζοντας τους υπόλοιπους χρήστες ως εχθρούς του.
Η τοποθέτηση των ποδιών στο ταμπλό απαγορεύεται αυστηρά. Σε περίπτωση μιας σύγκρουσης και αν ανοίξουν οι αερόσακοι, τα πόδια θα τιναχτούν προς τα πίσω, τραυματίζοντας σοβαρά τον συνοδηγό.
Τέλος, ποτέ δεν βάζουμε μικρά παιδιά να κάθονται στα μπροστινά καθίσματα, αλλά και ούτε πίσω χωρίς να έχουν ειδικά καθίσματα. Πάντα θα πρέπει να είναι δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας.