Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνουν οι οδηγοί στους χώρους στάθμευσης των σούπερ μάρκετ, καθώς οποιαδήποτε παράβαση ή ατύχημα συμβεί, δεν μπορεί να καλυφθεί από την αστυνομία λόγω ιδιωτικότητας.
Μοναδική εξαίρεση του κανόνα αποτελούν οι περιπτώσεις που κάποιος λόγω του ατυχήματος τραυματιστεί ή απειληθεί ακόμα και η ζωή του ή υπάρξει κλοπή του οχήματος ή εγκληματική ενέργεια οπότε υπάρχει άμεση παρέμβαση της αστυνομικής αρχής ή κινείται η διαδικασία αποζημίωσης.
Μια απλή, καθημερινή συνήθεια μπορεί να κρύβει παγίδες για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, καθώς στους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης η δικαιοδοσία της τροχαίας είναι περιορισμένη.
Οι περισσότεροι από εμάς σταθμεύουν σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης και δη σε εκείνους που έχουν δημιουργήσει πολυκαταστήματα και supermarket για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αγνοώντας παρ’ όλα αυτά όχι μόνον το καθεστώς λειτουργίας των συγκεκριμένων χώρων αλλά και το τι μπορεί να συμβεί σε εκείνη την περίπτωση που προκύψει κάποιο ατύχημα στους συγκεκριμένους χώρους.
σούπερ μάρκετ: Προσοχή
Αυτό που οφείλει να γνωρίζει κανείς είναι ότι οι χώροι στάθμευσης καταστημάτων, είτε αυτοί είναι υπαίθριοι είτε στεγασμένοι (κλειστοί), θεωρούνται ιδιωτικοί χώροι και όχι δημόσιοι, ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση που υπάρχει σήμανση, αντίστοιχη εκείνης του δημόσιου οδικού δικτύου.
Σε έναν ιδιωτικό χώρο, λοιπόν, όπως είναι το parking ενός πολυκαταστήματος ή supermarket, οι δυνατότητες καταγραφής ενός ατυχήματος ή μιας παράβασης είναι περιορισμένες τουλάχιστον από τα αστυνομικά όργανα, τα οποία θεωρητικά δεν έχουν πρόσβαση-δικαιοδοσία σε αυτόν.
Με τη σειρά του, το γεγονός ότι οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές δεν διαθέτουν τη δυνατότητα να καταγράψουν ένα συμβάν-ατύχημα σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι κάτι τέτοιο αφαιρεί το δικαίωμα διεκδίκησης αποζημίωσης.
Αυτό ισχύει ως έναν βαθμό, καθώς η απουσία καταγραφής του συμβάντος από την Τροχαία ναι μεν αδυνατίζει τον φάκελο διεκδίκησης της αποζημίωσης δεν μηδενίζει ωστόσο και τις πιθανότητες επιτυχίας.
Αυτό που οφείλεται να κάνετε σε αυτήν την περίπτωση είναι να απευθυνθείτε στη φροντίδα ατυχήματος, η οποία έχει τη δυνατότητα παρουσία σας να καταγράψει το συμβάν και να κινήσει τη διαδικασία της αποζημίωσης.
σούπερ μάρκετ: Γιατί δεν πρέπει να το ξανακάνεις
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι εκείνο του κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης που διαθέτουν οι περισσότεροι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης πολυκαταστημάτων και supermarket.
Σε αυτήν την περίπτωση αξίζει να γνωρίζετε ότι η πρόσβαση σε αυτό το υλικό ίσως να μην είναι εύκολη, ενώ το ίδιο το υλικό δεν αποτελεί από μόνο του αποδεικτικό, μολονότι η ύπαρξή του μπορεί να αποτελέσει μοχλό πίεσης και να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της υπαιτιότητας του ατυχήματος.
Αξίζει, επίσης, να σημειώσουμε ότι αν και εφόσον από το ατύχημα σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης προκύψει κάποιος τραυματισμός ή απειλεί για τη ζωή ή την υγεία, τότε αυτομάτως οι αστυνομικές αρχές αποκτούν το δικαίωμα παρέμβασης και καταγραφής.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση κάποιας κλοπής ή οποιαδήποτε άλλης εγκληματικής ενέργειας, η οποία από τη στιγμή που θα αναφερθεί στις αστυνομικές αρχές, εκείνες οφείλουν να παρέμβουν.
σούπερ μάρκετ: Τι πρέπει να προσέξω
Η στάθμευση σε έναν ιδιωτικό χώρο ακολουθεί λίγο έως πολύ εκείνους τους κανόνες που ακολουθούμε και σε δημόσιους χώρους ή στον δρόμο. Εκείνο που οφείλουμε να κάνουμε είναι να επιλέγουμε προσεκτικά τη θέση στην οποία σταθμεύουμε ώστε να μην εμποδίζουμε την κίνηση οχημάτων ή πεζών αλλά και μην εκθέτουμε το όχημά μας σε κίνδυνο.
Οι καλύτερα φωτισμένοι χώροι είναι για ευνόητους λόγους πιο ασφαλείς, ενώ μεγαλύτερη σιγουριά μπορεί να μας προσφέρει και μια θέση η οποία βρίσκεται εντός του εύρους λειτουργίας του κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης.
Τέλος, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι σεβόμαστε τη σήμανση και ειδικότερα εκείνη που διαχωρίζει τις θέσεις στάθμευσης για ΑΜΕΑ, οικογένειες με μικρά παιδιά ή ηλεκτρικά οχήματα, σταθμεύοντας παράλληλα με τέτοιον τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.
Βόμβα Ραυτόπουλου: «Εξαφανίζουν» προϊόντα και επιστρέφουν ακριβότερα
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας μίλησε για τις ελλείψεις σε προϊόντα στα σούπερ μάρκετ
Το θέμα των ανατιμήσεων αλλά και της μείωσης περιεχομένου στα συσκευασμένα προϊόντα των σούπερ μάρκετ έθιξε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Απόστολος Ραυτόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.
«Τους τελευταίους μήνες σε πάρα πολλά προϊόντα, πάνω από 300, έχει μειωθεί το περιεχόμενο και σε πολλά από αυτά έχει αυξηθεί η τιμή. Προϊόντα, όπως η παρμεζάνα, που δεν τα βρίσκουμε, δεν είναι σε έλλειψη. Αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία και τις επόμενες βδομάδες θα ξαναμπούν στην κυκλοφορία με νέα αυξημένη τιμή.
Έχουμε φτάσει στο σημείο το συσκευασμένο τυρί του τοστ από 10 φέτες να έχει γίνει 9 φέτες συγκεκριμένης μάρκας, όπως και ιδιωτικής ετικέτας τυριά στα οποία έχει μειωθεί το περιεχόμενο τους. Για παράδειγμα ημίσκληρο τυρί από 400 γραμμάρια στα 370 ή γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα πάλι από 400 γραμμάρια στα 370.
Έχουμε δώσει εντολή στην νομική μας υπηρεσία…
και στην Νομική Υπηρεσία της ΕΣΕΕ να προβούν σε αγωγή κατά των βιομηχανιών για το μειωμένο περιεχόμενο το οποίο έχουν, με την παραπλάνηση την οποία κάνουν. Αυτά έχουμε εμείς τα στοιχεία στη διάθεσή μας, όπως και τις συσκευασίες τις παλιές, όπως ήταν για παράδειγμα σκόνη πλυντηρίου, η οποία ήταν στις αρχές του έτους 60 μεζούρες. Τον πέμπτο μήνα έγιναν 58 μεζούρες.
Σήμερα που μιλάμε τον πρώτο μήνα του 2023 έγιναν 55 μεζούρες» τόνισε ο κ. Ραυτόπουλος και πρόσθεσε:
«Πολλές γαλακτοβιομηχανίες έχουν κάνει το γιαούρτι από 200 γρ. 180 και τα επιδόρπια γιαουρτιού από 150 έχουν γίνει 145 ή 135 γρ.
Την ίδια ώρα μία από τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας μας παίρνει το γάλα με μειωμένη τιμή, δηλαδή από 54 λεπτά που αγοράζει από τον κτηνοτρόφο το λίτρο το γάλα θα το πάει τον Φεβρουάριο στα 47 λεπτά, ενώ στο ράφι η συγκεκριμένη βιομηχανία το γάλα το πουλά από 1.88 ευρ και πάνω, δηλαδή σχεδόν τετραπλάσια τιμή.
Στα υγρά απορρυπαντικά ή υγρά καθαριστικά πιάτων ή μαλακτικά οι βιομηχανίες πλέον δεν αναγράφουν μπροστά το περιεχόμενο, το αναγράφουν στο πίσω μέρος της ετικέτας και πρέπει να γυρίσει ο καταναλωτής για να δει πόση ποσότητα είναι».
Καλάθι νοικοκυριού: Πόσο έριξαν τις τιμές
Στο 95% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 12η εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης (18/1/202 -24/1/2023), με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
«Η αξία του «Καλαθιού» παραμένει σταθερή παρά τον πληθωρισμό», επισήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Αναλυτικά, από το σύνολο 833 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
στα 43, ποσοστό 5%, η τιμή μειώθηκε,
στα 735, ποσοστό 89%, η τιμή παρέμεινε σταθερή
και μόλις σε 54, ποσοστό 6%, η τιμή αυξήθηκε
Αναλυτικά οι τιμές των προϊόντων στο ακόλουθο link:
https://e-katanalotis.gov.gr/