Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήPlusΟδηγείτε με αυτό στο αμάξι; Τσουχτερό πρόστιμο - Έκτακτη απόφαση

Οδηγείτε με αυτό στο αμάξι; Τσουχτερό πρόστιμο – Έκτακτη απόφαση

ΚΟΚ μπουφάν: Απίστευτο και όμως αληθινό, καθώς σύμφωνα με τον ΚΟΚ κάθε οδηγός όταν οδηγεί απειλείται με πρόστιμο 100 ευρώ, αν δεν έχει εξαιτίας του ρουχισμού του την ανάλογη ελευθερία κινήσεων των άκρων του!

Μπουφάν, παλτά και ό,τι άλλο μπορεί να εμποδίζει την οδήγηση βάζει στο στόχαστρο της τροχαίας ο ΚΟΚ προκειμένου να μειωθούν τα ατυχήματα στους δρόμους.

Ο χειμώνας είναι προ των πυλών και ο ρουχισμός μας γίνεται πιο ζεστός. Ο σωστός ρουχισμός όμως είναι απαραίτητος προκειμένου και να μην βρούμε… μπελά κατά την οδήγηση και βρεθούμε αντιμέτωποι με τσουχτερό πρόστιμο.

Σύμφωνα με τη 2η παράγραφο του άρθρου 13 του ΚΟΚ, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος να φροντίζει ώστε να έχει πλήρη ελευθερία αναφορικά με τις κινήσεις των άκρων του για να μπορεί να οδηγεί με ασφάλεια στον δρόμο.

ΚΟΚ μπουφάν: Βαριά ποινή

Για να παραμείνουν ζεστοί, κάποιοι οδηγοί επιλέγουν να οδηγούν φορώντας ακόμη και το παλτό ή το μπουφάν τους και κάνοντάς το αυτό μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με το γράμμα του νόμου και με πρόστιμο ύψους 100 ευρώ.

Όπως είπε μιλώντας στο OPEN ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, «ο ΚΟΚ δεν λέει για το μέγεθος του μπουφάν και πώς θα είναι το μπουφάν, όμως, υπάρχει μια κοινή λογική ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μια ελευθερία κινήσεων. Δεν μπορεί κάποιος να είναι καλυμμένος με κουβέρτα και να οδηγεί».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές που ίσως εφαρμοστεί έως και το τέλος του χρόνου».

Ο κ. Ρήγας πρόσθεσε ότι «είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς προβλέπεται αυστηροποίηση κάποιων ποινών που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα , όπως η αντικανονική προσπέραση, το αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη».

Σχετικά με τις αντιολισθητικές αλυσίδες, ο κ. Ρήγας είπε ότι είναι υποχρεωτική η κτήση τους.

Όπως είπε, «πλέον τα τελευταία χρόνια με την κλιματική αλλαγή και στα μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει έντονη χιονόπτωση. Το σημαντικότερο είναι να γνωρίζουμε πώς να τις τοποθετούμε».

ΚΟΚ μπουφάν: Γιατί θα αυστηροποιηθεί ο νέος ΚΟΚ

«Η νοοτροπία δεν είναι μόνο να υπάρχει αυστηρό πρόστιμο. Αυτό σίγουρα δίνει ένα μήνυμα. Όμως η δημιουργία μιας διαχρονικής κουλτούρας στην οδήγηση είναι το πιο σημαντικό όλων των θεμάτων.

Ο νέος ΚΟΚ που θα δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα, απενεχοποιεί το όχημα που δεν φταίει αν γίνει μια παράβαση, ενώ από την άλλη θα αυστηροποιηθούν κάποιες διαδικασίες για παραβατικές λειτουργίες που κάνει ο καθένας μας.

Ο συνδυασμός και των δύο, δηλαδή της κουλτούρας και του νέου ΚΟΚ, θα φέρει το αποτέλεσμα που θέλουμε», ανέφερε στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο FM 104,9» ο κ. Παπαδόπουλος αναφέροντας ότι «η οδηγική ασφάλεια είναι μια προτεραιότητα της κυβέρνησης και αποτελεί μια προτεραιότητα του υπουργείου Μεταφορών.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι κάτι καθοριστικό, είναι σημαντικό όχι μόνο για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται, αλλά και για όλο τον κύκλο της καθημερινότητάς μας».

Μιλώντας για τα έργα υποδομών, τους νέους αυτοκινητόδρομους, αλλά και για την προσπάθεια της μείωσης των ατυχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε: «Το έργο των υποδομών τα τελευταία χρόνια είναι σε έξαρση.

Δημιουργούνται καινούριοι δρόμοι, βελτιώνονται οι παλιότεροι δρόμοι. Ο υπουργός κ. Καραμανλής επιβλέπει τις υποδομές και αυτά αποτελούν ένα μέρος της οδηγικής ασφάλειας. Τα ατυχήματα συνεχίζονται γιατί έχει να κάνει με την κουλτούρα μας στο δρόμο.

Όταν έχουμε εξασφαλίσει τις υποδομές στο δρόμο, η παιδεία και η κουλτούρα είναι αυτές που φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα ατυχήματα όπως αναφέρει και το στρατηγό μας σχέδιο, ώστε να υπάρξει μείωση των ατυχημάτων κατά 30%-50%. Θεωρώ ότι είναι ένας εφικτός στόχος για τα καταφέρουμε όλοι μαζί».

Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες οδηγοί έκαναν σημαντικά βήματα προόδου 

Αναφερόμενος στη νέα γενιά που βγαίνει στους δρόμους ο υφυπουργός ανέφερε ότι «ο Έλληνας δεν είχε οδηγική κουλτούρα. Έχει γίνουν σημαντικά βήματα προόδου. Έχουμε υποχρέωση εμείς οι μεγαλύτεροι να ακολουθήσουμε την νέα γενιά.

Η νέα γενιά είναι πολύ πιο σοβαρή στη χρήση των αυτοκινήτων, των μοτοποδηλάτων και των πατινιών. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Θα πρέπει η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση να καθορίσουμε το πλαίσιο που πρέπει να κινούνται τα πατίνια.

Πρέπει να βρούμε τρόπους και λύσεις για να μην δημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα με τις “γουρούνες” στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έχουμε υποχρέωση να το προλάβουμε».

Μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030

Εφικτό θεωρεί το στόχο μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος. «Η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 είναι εφικτός στόχος. Θέλουμε να μειωθούν τα τροχαία.

Πέρα από τις ζωές των ανθρώπων που είναι ανεκτίμητης αξίας, υπάρχει και ένας κύκλος οικονομικός που είναι αβάστακτος. Υπάρχουν παραπληγικοί που ταλαιπωρούνται απίστευτα. Όλη αυτή η διαδικασία μόνο προβληματική για την καθημερινότητά μας μπορεί να είναι».

Τα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους

Η μείωση των ορίων στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει ακόμη αποφασιστεί σύμφωνα με τον κ. Παπαδοπουλο. «Όμως θα μπορεί ο κάθε δήμος να διαβαθμίζει τα όρια ταχύτητας.

Ο ΚΟΚ θα βγει σε διαβούλευση, θα ακούσουμε προτάσεις και είναι κάτι που το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποφασιστεί. Θα υπάρξει αυστηροποίηση της λογικής του ΚΟΚ, όπου δεν μπορεί κάποιος εσκεμμένα να έχει έναν παραβατικό ρόλο και να λειτουργεί σε βάρος των πολιτών».

Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα τόνισε: «Έπειτα από 1-2 μήνες ενημερώνεται το υπουργείο Οικονομικών και υπάρχει πρόστιμο. Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ είναι κινητές βόμβες στο δρόμο και θα ανακαλυφθούν όσοι παραβατούν.

Επίσης πήραμε ένα χρήσιμο μέτρο όσον αφορά τις αλυσίδες που πρέπει να έχουμε στο αυτοκίνητό μας. Όταν χιονίζει βλέπουμε πως μπλοκάρει η χώρα.

Όλοι έχουν υποχρέωση να έχουν αλυσίδες ή χιονολάστιχα στο αυτοκίνητο όταν ανακοινώνει η πολιτική προστασία ότι ο καιρός αλλάζει. Το λογικό είναι να τις έχουν πάντα στο αυτοκίνητό τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν ο καιρός χαλάει, όταν έχει χιονόπτωση ή και πάγο».

Ράλι Ακρόπολις και ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε και για το Ράλι Ακρόπολις, το οποίο αποτέλεσε διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό.

«Τα χρόνια που χάθηκαν για το ράλι Ακρόπολις ήταν μεγάλη “αμαρτία“. Επανήλθε το ράλι στην Ελλάδα και έγινε από τα καλύτερα ράλι στον κόσμο. Είναι ένας πρεσβευτής της οδηγικής ασφάλειας», τόνισε.

Τέλος, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι ο κόσμος την έχει αγκαλιάσει. «Σήμερα έχουμε χιλιάδες φορτιστές, ενώ το μέχρι το 2027 θέλουμε να διπλασιάσουμε τους φορτιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ