Νέος ΚΟΚ: «Τσουχτερό» πρόστιμο 400 ευρώ – Θα την πατήσουμε όλοι
Με έναν πολύ μεγάλο πρόστιμο θα τιμωρούνται από τον νέο ΚΟΚ όσοι κάνουν κάτι πάρα πολύ σύνηθες στο δρόμο. Πολύ αυστηρά γίνονται τα πράγματα για τους οδηγούς στη χώρα μας. Οι αποφάσεις λαμβάνονται για να περιοριστούν τα ατυχήματα στους δρόμους. Δείτε αναλυτικά… Πότε θα σας γράψουν 400 ευρώ πρόστιμο Όπως είναι γνωστό, μια χαρακτηριστική κακή […]

Με έναν πολύ μεγάλο πρόστιμο θα τιμωρούνται από τον νέο ΚΟΚ όσοι κάνουν κάτι πάρα πολύ σύνηθες στο δρόμο.
Πολύ αυστηρά γίνονται τα πράγματα για τους οδηγούς στη χώρα μας.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται για να περιοριστούν τα ατυχήματα στους δρόμους.
Δείτε αναλυτικά…
Πότε θα σας γράψουν 400 ευρώ πρόστιμο
Όπως είναι γνωστό, μια χαρακτηριστική κακή συνήθεια των οδηγών στην Ελλάδα είναι εκείνη που τους θέλει να οδηγούν πάνω στις διαχωριστικές γραμμές του δρόμου και μπορεί να τους στοιχίσει ακριβά.
Οι κατά μήκος διαχωριστικές γραμμές που βρίσκονται πάνω στο οδόστρωμα και προορίζονται για κινούμενα οχήματα αποτελούν μέρος της οριζόντιας σήμανσης των οδών.
Οι εν λόγω διαγραμμίσεις βρίσκονται στον δρόμο για να υποβοηθούν τους οδηγούς των οχημάτων ώστε να διατηρούν την ευθεία πορεία τους και να παραμένουν στο μέσο της λωρίδας που κινούνται, όπως οφείλουν βάσει και των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτές οι διαγραμμίσεις, οι οποίες αναγνωρίζονται εύκολα και έγκαιρα όλο το 24ωρο, βοηθούν επίσης τους οδηγούς να μην αλλάζουν λωρίδες ακούσια -εφόσον υπάρχει πάνω από μία- αλλά και να αναγνωρίζουν που τελειώνει το οδόστρωμα στα δεξιά ώστε να μην βγουν εκτός δρόμου.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, ένα όχημα απαγορεύεται να κινείται πάνω στις διαχωριστικές γραμμές του δρόμου είτε αυτές είναι συνεχόμενες (μονή ή διπλή) είτε διακεκομμένες. Ειδικά για τις διακομμένες γραμμές ο οδηγός μπορεί να τις πατήσει μόνο προσωρινά εφόσον εκτελεί νόμιμα προσπέραση ή αλλαγή πορείας.
Μπορεί ο ΚΟΚ να το απαγορεύει αλλά η συγκεκριμένη κακή συνήθεια παρατηρείται πολύ συχνά στους ελληνικούς δρόμους με πολλούς οδηγούς να έχουν «ξεχαστεί» και να κινούνται διαρκώς πολύ κοντά ή και πάνω στις διαχωριστικές γραμμές που ορίζουν τις λωρίδες του δρόμου.
Στην περίπτωση που οδηγούμε και «πατάμε» πάνω σε αυτές τις διαγραμμίσεις το διοικητικό πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου είναι 400 ευρώ. Το πρόστιμο βέβαια είναι το λιγότερο αφού ο οδηγός ενός οχήματος που δεν κινείται στο μέσο της λωρίδας του όπως οφείλει και πατά πάνω στην συνεχόμενη ή διακεκομμένη γραμμή δημιουργεί σύγχιση στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.
Το παραπάνω έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος, τόσο σε έναν αυτοκινητόδρομο με πολλές λωρίδες και ακόμη περισσότερο σε ένα δρόμο με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Ειδικά σε αυτή την περίπτωση το όχημα που πατά πάνω στις διαγραμμίσεις μειώνει σημαντικά την ορατότητα των οδηγών που το ακολουθούν, ενώ προκαλεί σύγχιση και στους οδηγούς του αντίθετου ρεύματος.
Τέλος, αν χρειαστεί ο οδηγός να φρενάρει δυνατά και οι δύο από τις τέσσερεις ρόδες πατούν επάνω στις γραμμές τότε η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου θα αυξηθεί αφού ο συντελεστής τριβής της διαγράμμισης είναι σημαντικά μικρότερος σε σχέση με το οδόστρωμα, ακόμη περισσότερο όταν αυτό είναι βρεγμένο.
Νέος ΚΟΚ: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα οδήγησης
Άσχημα νέα έρχονται από την Κυβέρνηση στους οδηγούς που υποκύπτουν συχνά σε επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των ανθρώπων.
Σύμφωνα με το newsbeast.gr ο νέος ΚΟΚ θα τιμωρεί όχι με χρηματικό πρόστιμο, αλλά με αφαίρεση της άδειας οδήγησης τους εν λόγω παραβάτες και η οποία να είναι και οριστική κατόπιν υποτροπής.
Αλλαγές στο θέμα της οδικής ασφάλειας ετοιμάζει η κυβέρνηση με αυστηροποιημένο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννης Οικονόμου αποκάλυψε με ποιον τρόπου θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και ποιες παραβιάσεις θα τιμωρούνται σκληρά.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι, ο κ. Γιάννης Οικονόμου αποκάλυψε ότι έρχονται δραστικές παρεμβάσεις για τις παραβάσεις του ΚΟΚ και προανήγγειλε αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, ενώ στην τρίτη φάση θα υπάρχει καθολική της αφαίρεση σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο παραβάτης οδηγός είναι υπότροπος στις ίδιες παραβάσεις.
Μεταξύ των πραβάσεων που θα επισύρουν βαρύτερες ποινές περιλαμβάνεται η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η παραβίαση του στοπ, η εποθετική οδήγηση, η χρήση κινητού κατά την οδήγηση και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Ο κ. Οικονόμου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πρέπει να εμπεδώσουμε όλοι και βάζω το πολιτικό σύστημα πρώτο, βάζω τον εαυτό μου μπροστά, γιατί είπαμε ότι πρέπει να λέμε αλήθειες. Είμαστε στην αρχή μιας καινούργιας τετραετίας και οφείλουμε να διορθώνουμε πράγματα, τα οποία θα έχουν αντανάκλαση γενικότερα στους Έλληνες.
Ένα ζήτημα είναι τι ποινές έχουμε και πού χρειάζονται αυτές οι ποινές, αυστηροποίηση εάν χρειάζονται, είτε είναι διοικητικά πρόστιμα είτε είναι άλλου τύπου ποινές. Ένα δεύτερο ζήτημα μιλώ γενικά τώρα, θα έρθω στην Τροχαία και την οδική ασφάλεια. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές, μικρές ή μεγάλες.
Να δούμε τι γίνεται με την αναστολή εκτέλεσης των ποινών, που δημιουργεί μια σειρά από τεράστια ζητήματα σε ό,τι αφορά το κράτος Δικαίου, την εφαρμογή του νόμου, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι διωκτικές αρχές το έγκλημα, μικρό, μεσαίο ή μεγάλο.
Έγιναν πολύ σημαντικά βήματα, πολύ σημαντικές συζητήσεις στο υπουργικό συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Φαντάζομαι θα έχετε την δυνατότητα με τον κ. Φλωρίδη, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος και ετοιμάζει μια σπουδαία παρέμβαση στο κομμάτι αυτό, να σας το εξηγήσει. Τώρα κοιτάξτε τι γίνεται εδώ. Έχουμε και διοικητικά πρόστιμα, δεν είναι μικρά τα διοικητικά πρόστιμα.
Εδώ φαίνεται όμως ότι υπάρχει ένας κόσμος που, παρά το γεγονός ότι του βάζεις διοικητικό πρόστιμο, φαίνεται να το αντέχει, φαίνεται να κάνει χρήση του νόμου που λέει ότι εν πάση περιπτώσει θα το πληρώσω με κάποιον τρόπο. Πρέπει να πας, κατά την γνώμη μου, σε πιο δραστικά ζητήματα. Και τι είναι το πιο δραστικό ζήτημα;
Το πιο δραστικό ζήτημα είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης
Αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, καθολική αφαίρεση σε μια τρίτη φάση, εάν κανείς δει ότι πρόκειται για υπότροπο στις ίδιες ή άλλες παραβάσεις.
Γιατί το λέω αυτό; Γιατί οφείλεις όταν η κατάσταση ξεφεύγει, και εδώ υπάρχει μια ενότητα τροχαίων παραβάσεων που όντως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία αυτά έτσι και αλλιώς η χρήση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές.
Όλα αυτά που τι είναι; Δεν είναι το θέμα μόνο ότι κάνεις κάτι, παραβιάζεις τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τις διατάξεις.
Εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι για ανθρώπινες απώλειες και το έχουμε δει πολλές φορές. Εκεί λοιπόν δεν είναι το θέμα του διοικητικού προστίμου μόνο, εκεί πρέπει να σκεφτείς σοβαρά πλέον την αφαίρεση διπλώματος, όπως σας τα είπα. Στην αρχή πολύμηνη, στην συνέχεια πολυετής και μετά καθολική».
Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται – Τι θα γίνει με τα δίκυκλα έως 125 κυβικά
Ποιές είναι οι αλλαγές στο σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης, πως θα γίνονται αντικαταστάσεις και ανανεώσεις διπλωμάτων, αλλά και μεταβιβάσεις οχημάτων. Ιδρύεται νέο σώμα εξεταστών οδήγησης, έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά και ψηφιοποίηση των διαδικασιών.
Νέο σώμα εξεταστών οδήγησης, αναθεωρημένα εγχειρίδια θεωρητικής εκπαίδευσης, δοκιμασίες οδήγησης με την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα παράλληλα με την ύπαρξη καμερών και μικροφώνων είναι οι βασικές αλλαγές, τις οποίες σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών αναφορικά με το σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης.
Την ίδια στιγμή πρώτη προτεραιότητα παραμένει η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα και το κεντρικό σύστημα αδειών οδήγησης, το οποίο …θόλωσε επανειλημμένως φέτος την εικόνα της ψηφιακής αναβάθμισης του Δημοσίου με τις απανωτές βλάβες του που γύρισαν το υπουργείο δεκαετίες πίσω με την επιστροφή του χειρόγραφου συστήματος σε άδειες και διπλώματα.
Ταυτόχρονα θα προχωρήσει και σε αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση και λειτουργία σχολών οδηγών ικανοποιώντας ορισμένα πάγια αιτήματα του κλάδου μεταξύ των οποίων τη δυνατότητα να μη χάνουν το σήμα της σχολής μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Στο υπουργείο εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο είναι απαρχαιωμένο δεδομένου ότι χρονολογείται από το 2002 και χρειάζεται αλλαγή. Οσον αφορά τις εξετάσεις οδήγησης, έχει «κλειδώσει» η ύπαρξη οπτικοακουστικού συστήματος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας χωρίς ωστόσο μετάδοση σε πραγματικό χρόνο.
Οι νέες συστάσεις θα δίνουν έμφαση και στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς
Έχει αποφασιστεί ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος και όχι εκτός όπως όριζε ο προηγούμενος νόμος. Ωστόσο το δίλημμα φαίνεται έχει μεταφερθεί σε άλλο …επίπεδο και συγκεκριμένα στο αν ο εκπαιδευτής θα βρίσκεται στο μπροστινό ή στο πίσω κάθισμα του οχήματος.
Για το ζήτημα αυτό μάλιστα το υπουργείο, όπως επεσήμανε σε πρόσφατη διαδικτυακή εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, έχει ζητήσει ήδη και τις απόψεις της Πανευρωπαικής Ομοσπονδίας Σχολών Οδήγησης.
Στην τελική απόφαση για το ζήτημα θα παίξει σημαντικό ρόλο και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για τη δημιουργία του νέου Σώματος Εξεταστών Οδήγησης, εγχείρημα, το οποίο έχει αποφασιστεί να «τρέξει» πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης, το οποίο αρχικά επρόκειτο να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος της χρονιάς, αλλά όπως φαίνεται θα πάρει νέα παράταση.
Η ανανέωση του σώματος εξεταστών θα κινηθεί στη λογική της ευρύτερης δυνατής προσέλευσης από τον δημόσιο τομέα. Η πρόσκληση που θα γίνει θα αφορά και τους σημερινούς εξεταστές.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μητρώο εξεταστών, οι οποίοι θα αξιολογηθούν από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και θα καταρτιστούν με ειδική εκπαίδευση και σεμινάρια.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις