Νέος ΚΟΚ: Τις κάνουν σχεδόν όλοι – Με αυτές τις παραβάσεις χάνεις το δίπλωμά σου για 2 μήνες
ΚΟΚ: Με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ο νέος ΚΟΚ απειλεί τους ασυνείδητους οδηγούς με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο ολόκληρους μήνες. Οι τροχαίες παραβάσεις που υπόκεινται στην ποινή αυτή, είναι εκτός από τις πολύ επικίνδυνες όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η χρήση κινητού, η μη […]

ΚΟΚ: Με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ο νέος ΚΟΚ απειλεί τους ασυνείδητους οδηγούς με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο ολόκληρους μήνες.
Οι τροχαίες παραβάσεις που υπόκεινται στην ποινή αυτή, είναι εκτός από τις πολύ επικίνδυνες όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η χρήση κινητού, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, οι αντικανονικές προσπεράσεις κ.α.
Με αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για διάστημα 60 ημερών τιμωρούνται όσοι αδιαφορούν για την την οδική ασφάλεια και υποπίπτουν σε συγκεκριμένες παραβάσεις.
Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πρέπει να τηρείται ευλαβικά από κάθε οδηγό, μιας και με αυτό τον τρόπο αποτρέπεται η πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία μπορεί να συνοδεύονται από απώλεια ζωών.
ΚΟΚ: Οι παραβάσεις που αφαιρούν το δίπλωμα για 60 μέρες
Για να διασφαλιστεί, βέβαια, ότι οι οδηγοί δεν θα καθιδρύσουν το δικό τους καθεστώς αναρχίας στο οδικό δίκτυο, ο ΚΟΚ έχει και τιμωρητικό χαρακτήρα, μέσω ποινών που επιβάλλονται σε όσους αδιαφορούν για την οδική ασφάλεια.
Οι ποινές, ωστόσο, δεν «πονάνε» απλά την τσέπη των παρανομούντων οδηγών, μέσω των τσουχτερών προστίμων, μιας και πολλές φορές τους υποχρεώνουν να απέχουν από την οδηγική διαδικασία, μέσω της αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης. Ακολουθούν οι τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ που επισύρουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης οδήγησης για 60 ημέρες (2 μήνες).
Οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
Διαβάσεις ατόμων με αναπηρία
Οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία.=
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν με οποιονδήποτε τρόπο τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), έστω και για ελάχιστο χρόνο, όπως για να προσπεράσουν προπορευόμενα οχήματα.
Προσπέραση οχημάτων από φορτηγά
Oι οδηγοί βαρέων οχημάτων, όπως φορτηγά και λεωφορεία, οι οποίοι κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση και αιφνιδιάζουν τους κινούμενους σε αυτήν.
Απόρριψη αντικειμένου από το παράθυρο
Οι οδηγοί πάσης φύσεως οχημάτων που απορρίπτουν εκτός του οχήματός τους αντικείμενα ή ουσίες που ρυπαίνουν ή που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά ή ατύχημα, όπως τσιγάρα.
Ζώνη ασφαλείας
Οι οδηγοί που παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους.
Παιδικά καθίσματα
Οι οδηγοί που παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.
Για όλες τις προαναφερθείσες παραβάσεις, σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα 6 μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.
Επίσης, για αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες προβλέπεται -μεταξύ άλλων- για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ/ώρα, καθώς και για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ/ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ/ώρα.
Τέλος στα διπλώματα οδήγησης -Ποια θα είναι η νέα μορφή τους
Ένα αποκλειστικά ψηφιακό δίπλωμα που θα αναγνωρίζεται σε ολόκληρη την ΕΕ, προτείνει η Κομισιόν, βάζοντας «ταφόπλακα» στις παραδοσιακές άδειες οδήγησης.
Ένας χρόνος έχει συμπληρωθεί από τα εγκαίνια της εφαρμογής Gov.gr Wallet, του ψηφιακού δηλαδή πορτοφολιού που μπορούμε να «κατεβάσουμε» στο κινητό μας τηλέφωνο, αποθηκεύοντας σε αυτό την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης σε ψηφιακή μορφή.
Όπως έχει διευκρινιστεί, τα ψηφιακά αυτά έγγραφα έχουν την ίδια ισχύ με τα «δίδυμα» χάρτινα, ενώ δεν σηματοδοτούν την κατάργηση των τελευταίων, κάτι που σημαίνει ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να «περάσουμε» το δίπλωμα ή την ταυτότητα στο κινητό μας.
Σχετικά με το διπλώμα οδήγησης, η κατοχή του σε ψηφιακή μορφή στο κινητό μας έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, δεδομένου ότι διευκολύνεται η διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών και η αντικατάσταση, ανανέωσή του, μιας και ολόκληρη η διαδικασία μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά.
Επίσης, σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου, η εξακρίβωση των στοιχείων και της εγκυρότητας του διπλώματος μπορεί να γίνει γρήγορα και αποτελεσματικά από τον διενεργούντα τον έλεγχο, μέσω ενός «σκαναρίσματος» του QR code που βρίσκεται στο ψηφιακό δίπλωμα.
Μόνο ψηφιακό δίπλωμα ζητούν στη Νότια Αφρική
Δεδομένων των διευκολύνσεων που προσφέρει η ψηφιοποίηση του διπλώματος, δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν ότι τα έγχαρτα έγγραφα πρέπει να καταργηθούν πλήρως. Η συγκεκριμένη συζήτηση έχει φουντώσει το τελευταίο διάστημα στη Νότια Αφρική κατόπιν της δημόσιας τοποθέτησης του Rob Handfield-Jones, ενός ειδικού στην οδική ασφάλεια και Διευθυντή της υπηρεσίας παροχής μαθημάτων οδήγησης Driving.co.za.
Όπως υποστηρίζει, τα χάρτινα διπλώματα αποτελούν ένα απαρχαιωμένο σύστημα που δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται σε μια εποχή που κυριαρχείται από τις διασυνδεδεμένες συσκευές.
Παράληλλα, επικαλείται επίσημα στοιχεία της Ειδικής Μονάδας Ερευνών που δείχνουν ότι πάνω από το 50% των αδειών οδήγησης αποκτήθηκαν παράτυπα, πλαστογραφήθηκαν ή είναι απλά παράνομες.
Προτείνει, λοιπόν, τα διπλώματα οδήγησης να έχουν αποκλειστικά ψηφιακή μορφή και ο έλεγχός τους από τις αρμόδιες αρχές να γίνεται μέσω ενός συστήματος, το οποίο είναι πανομοιότυπο με αυτό που εφαρμόζεται στην Ελλάδα (QR Code).
Η ευρωπαϊκή ψηφιακή άδεια οδήγησης που προτείνει η Κομισιόν
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, αρκετά κράτη-μέλη της έχουν ήδη υιοθετήσει τη λύση της ψηφιοποίησης της άδειας οδήγησης ή προετοιμάζονται για αυτό, όπως η Ισπανία, η Δανία, η Ελλάδα, η Πολωνία και η Πορτογογαλία, ενώ αρκετά άλλα, όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Κύπρος, εξετάζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Παράλληλα, τον Μάρτιο του 2023 η Κομισιόν πρότεινε τη δημιουργία μιας πλήρως ψηφιακής άδειας οδήγησης -στα κινητά τηλέφωνα ή σε άλλη ηλεκτρονική συσκευή- η οποία θα αναγνωρίζεται σε ολόκληρη την ΕΕ.
Αυτό το ευρωπαϊκό ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα απλουστεύσει τη διαδικασία αναγνώρισης των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών – μελών και θα καταστήσει απλούστερη τη διαδικασία ανανέωσης.
Η οδηγία, μάλιστα, του εκτελεστικού οργάνου της ΕΕ καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις προκειμένου να καταστεί δυνατή η διαλειτουργικότητα μεταξύ των εν λόγω ψηφιακών αδειών οδήγησης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, απαιτείται να υπάρξει συμφωνία σχετικά με τις τεχνικές προδιαγράφες που αφορούν -μεταξύ άλλων- τα χαρακτηριστικά επαλήθευσης και διεπαφής με τα εθνικά συστήματα.
Καλύτερη εξακρίβωση των στοιχείων
Σημειώνεται ότι το ευρωπαϊκό ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης, αναμένεται να διευκολύνει τη διασυνοριακή επιβολή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, μιας και οι αστυνομικές αρχές θα εξακριβώνουν ευκολότερα τα στοιχεία των παραβατών.
Παράλληλα, θα υπάρχει και ένα ενιαίο σύστημα με πολλαπλά εθνικά μητρώα δεδομένων, μέσω του οποίου θα ανταλλάσονται γρήγορα και αποτελεσματικά στοιχεία μεταξύ των κρατών μελών, αυξάνοντας τις πιθανότητες να τελεσφορήσουν οι έρευνες.
Στο τελευταίο θα συμβάλει και η συγκρότηση ενός ψηφιακού εργαλείου έρευνας που θα επιτρέψει την καλύτερη ταυτοποήση των οδηγών/παραβατών.
Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του νέου συστήματος που αφορά στην ευρωπαϊκή ψηφιακή άδεια οδήγησης, η Επιτροπή προτείνει να θεσπιστούν λεπτομερείς κανόνες σχετικά με τα χαρακτηριστικά αυτά εντός 18 μηνών από την έκδοση της οδηγίας, και οι ψηφιακές άδειας οδήγησης να εκδίδονται εξ’ ορισμού τέσσερα έτη μετά την έκδοση της οδηγίας.
Η Κομισιόν διευκρινίζει ότι οι οδηγοί θα μπορούν επίσης να κατέχουν υλική άδεια οδήγησης ή και τα δύο είδη αδειών. Με δεδομένο, όμως, ότι οι ψηφιακές θα εκδίδονται εξ ορισμού, σε ορισμένα χρόνια δεν θα υπάρχουν τα έγχαρτα διπλώματα, μιας και μόλις αυτά λήγουν και απαιτείται η ανανέωσή τους, θα αντικαθίστανται από την πανευρωπαϊκή ψηφιακή άδεια οδήγησης.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις