Νέος ΚΟΚ: Σίγουρο πρόστιμο 80 ευρώ – Η παράβαση που κάνουν όλοι στην Εθνική
ΚΟΚ: Ένα άγνωστο πρόστιμο ύψους 80 ευρώ καραδοκεί για όσους ”ξεχνούν” να κρατούν την επιβεβλημένη απόσταση ασφαλείας του αυτοκίνητού τους από το προπορευόμενο όχημα. Σύμφωνα με το carandmotor.gr η συνήθης απόσταση σε αστικούς δρόμους με χαμηλές ταχύτητες είναι τα 5 μέτρα ενώ σε εθνικές οδούς με υψηλές ταχύτητες είναι τουλάχιστον τα 20 μέτρα. Παρότι θεωρείται […]

ΚΟΚ: Ένα άγνωστο πρόστιμο ύψους 80 ευρώ καραδοκεί για όσους ”ξεχνούν” να κρατούν την επιβεβλημένη απόσταση ασφαλείας του αυτοκίνητού τους από το προπορευόμενο όχημα.
Σύμφωνα με το carandmotor.gr η συνήθης απόσταση σε αστικούς δρόμους με χαμηλές ταχύτητες είναι τα 5 μέτρα ενώ σε εθνικές οδούς με υψηλές ταχύτητες είναι τουλάχιστον τα 20 μέτρα.
Παρότι θεωρείται μία από τις πιο συχνές και ταυτόχρονα επικίνδυνες παραβάσεις στην Εθνική Οδό, το πρόστιμο το οποίο προβλέπεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανέρχεται στα 80 ευρώ.
Οι Έλληνες οδηγοί διαθέτουν πολλές και κακές συνήθειες, οι οποίες πηγάζουν είτε από την ελλειπή εκπαίδευση είτε από την απουσία ουσιαστικής αστυνόμευσης στου δρόμους της χώρας.
ΚΟΚ: Αγκάθι η κακή οδηγική συμπεριφορά για την ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους
Ανεξαρτήτως λόγου και αιτίας το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Η διαμόρφωση μιας οδηγικής συμπεριφοράς η οποία μπορεί κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί επικίνδυνη και αντικοινωνική.
Ένα από τα λάθη που πολλοί από εμάς θεωρούν αθώα είναι εκείνο τη μη τήρησης της απαραίτητης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
Η ασφυκτική πίεση στο προπορευόμενο αυτοκίνητο σε αστικό περιβάλλον και σε ταχύτητες της τάξης των 20 ή 30 χλμ./ώρα ίσως να αποτελέσει την αιτία ενός ατυχήματος το οποίο θα κοστίσει μόνο στην τσέπη μας, δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο για τον αυτοκινητόδρομο και τις σαφώς υψηλότερες ταχύτητες κίνησης που αναπτύσσουμε εκεί.
Ως γνωστόν η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα δεν παραμένει σταθερή αλλά αυξάνεται όσο αυξάνεται και η ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Αυτό σημαίνει ότι μια απόσταση 5 μέτρων, δηλαδή ενός αυτοκινήτου, μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής μέσα στην πόλη, όχι όμως και στην Εθνική Οδό, όταν η ταχύτητα κινείται μεταξύ των 80 και των 130 χλμ./ώρα.
Μόνο χρηματικό το πρόστιμο
Σε αυτήν την περίπτωση η απόσταση θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 20 μέτρων, ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος αντίδρασης και ακινητοποίησης του αυτοκινήτου μας.
Ανατρέχοντας στην αντίστοιχη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα βρει κανείς την απόσταση την οποία οφείλει κανείς να διατηρεί από το προπορευόμενο όχημα παρά μόνο την υποχρέωση του οδηγού να «τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του».
Στην περίπτωση που θεωρηθεί ότι ο οδηγός ενός οχήματος παραβιάζει τη συγκεκριμένη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τότε τιμωρείται με πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στα 80 ευρώ, χωρίς ωστόσο να προβλέπεται κάποια άλλη διοικητική ποινή όπως η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας ή της άδειας οδήγησης.
Το πρόστιμο ίσως να μην είναι αρκετό για μια παράβαση η οποία υπό συνθήκες μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνη, γεγονός που σε συνδυασμό με την αντικειμενική δυσκολία της βεβαίωσής της επιτρέπει στους περισσότερους οδηγούς να αδιαφορούν για την απόσταση ασφαλείας που είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν από το προπορευόμενο όχημα.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι σε χώρες της κεντρικής και της δυτικής Ευρώπης, υπάρχουν τεχνικά μέσα (φωτογραφικές κάμερες) τα οποία ελέγχουν την απόσταση ανάμεσα στα αυτοκίνητα και βεβαιώνουν αυτόματα την παράβαση.
Κι άλλα πρόστιμα στους οδηγούς ΙΧ – Τι αλλάζει στον ΚΟΚ
Ξέχασες στο σπίτι την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας; Ας λένε ότι έφτιαξαν ηλεκτρονικό σύστημα και μπορούν να ελέγξουν ποιος πλήρωσε και ποιος όχι. Αν σε σταματήσει για έλεγχο ο τροχονόμος, θα σου επιβάλλει πρόστιμο.
Αυτό προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε πριν από λίγο στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης και το οποίο θα ισχύσει αμέσως μόλις ψηφιστεί. Και δεν είναι μόνο η απόδειξη των τελών κυκλοφορίας. Για κάθε έγγραφο από τα παρακάτω που δεν θα έχουμε μαζί μας όταν οδηγούμε, θα πληρώνουμε 20 ευρώ:
Ο οδηγός οδικού οχήματος υποχρεούται, όταν οδηγεί, να φέρει:
τη νόμιμη άδεια οδήγησης,
την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος,
το αποδεικτικό ασφάλισης,
την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και κατά περίπτωση
την ειδική άδεια οδήγησης οδηγού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου,
το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.),
το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) και τα λοιπά έγγραφα που απαιτεί η Συμφωνία ADR του ν.1741/1987 (Α΄225) όπως ισχύει,
το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου,
την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων,
τη βεβαίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου,
τη βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας και το σχετικό αυτοκόλλητο σήμα, καθώς και οποιαδήποτε άλλο έγγραφο, βεβαίωση, ή πιστοποιητικό απαιτείται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος από τις ειδικές διατάξεις.
Με το νομοσχέδιο (τις σχετικές διατάξεις μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ εδώ), μπαίνουν και άλλα «χαράτσια». Για παράδειγμα, αν μας κλέψουν το δίπλωμα οδήγησης και ζητήσουμε καινούργιο, θα πρέπει να πληρώσουμε και χαράτσι 30 ευρώ πέρα από το κόστος εκτύπωσης του καινούργιου διπλώματος το οποίο επίσης ανέρχεται στα 30 ευρώ.
Νέος ΚΟΚ: Σε ποιους δρόμους θα μπει όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να παρουσιαστεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Σεπτέμβριο.
Μία σειρά από σημαντικές αλλαγές, με στόχο να περιοριστούν οι σοβαρές τροχαίες παραβάσεις που οδηγούν σε τραυματισμούς αλλά και θανάτους στους ελληνικούς δρόμους, περιλαμβάνει o αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Όπως έχει αποκαλύψει το gMotion by Gazzetta, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την επεξεργασία του και είναι έτοιμο να τον παρουσιάσει στις αρχές του φθινοπώρου.
Στο νέο ΚΟΚ δεν θα «τιμωρείται» το όχημα αλλά ο οδηγός, δηλαδή για αρκετές τροχαίες παραβάσεις δεν θα αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα οδήγησης του ατόμου που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι.
«Έτσι το αυτοκίνητο θα μπορεί να το οδηγεί άλλο μέλος της οικογένειας ή άλλο στέλεχος της εταιρείας, αν πρόκειται για εταιρικό όχημα», ανέφεραν στο Gazzetta πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Νέα όρια ταχύτητας στον ΚΟΚ
Η Ελλάδα ακολουθεί την ευρωπαϊκή πρακτική και προχωρά στην οριοθέτηση ζωνών κυκλοφορίας εντός των αστικών κέντρων, με χαμηλό όριο ταχύτητας. Ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει λοιπόν μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες ζώνες στις πόλεις, από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Επίσης θα υπάρχει πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα έξω από τα σχολεία.
Αυτό δε σημαίνει ότι σε όλο το οδικό δίκτυο των πόλεων, το όριο θα «πέσει» από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Οι Δήμοι θα πρέπει να ορίσουν συγκεκριμένες ζώνες εντός των ορίων ευθύνης τους, όπου θα εφαρμοστεί όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα. Αυτές οι περιοχές θα μπορεί να είναι π.χ. σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ή μέρη όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες.
Αντίθετα, σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων, το όριο των 120 χλμ/ώρα θα αυξηθεί στα 130 χλμ/ώρα.
Με αποκλειστικές δηλώσεις που έκανε πρόσφατα στο Gazzetta, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα επιμείνει σε θέματα εκπαίδευσης και νοοτροπίας.
«Ο σημαντικότερος παράγοντας για την οδική ασφάλεια εξακολουθεί να είναι ο οδηγός. Έχουμε κάνει σημαντικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση των νέων οδηγών, αλλά απαιτούνται και αλλαγές σε επίπεδο νοοτροπίας. Δεν θα τα λύσει όλα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, τα πρόστιμα υπάρχουν, είναι υψηλά και μπορούμε προφανώς να τα επιβάλλουμε και με ακόμα μεγαλύτερη συνέπεια», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις