Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΕπιχειρήσειςΝέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Έτσι θα κάνουμε τα ψώνια μας πλέον

Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Έτσι θα κάνουμε τα ψώνια μας πλέον

Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Ερχονται αλλαγές το επόμενο, άμεσο διάστημα, σχετικά με τους εσωτερικούς χώρους. Η τελευταία ενημέρωση.

Η συζήτηση για το σε ποιους εσωτερικούς χώρους θα μπορούσε να μην είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας έχει ξεκινήσει

Αποτελεί, δε, μέρος του σχεδίου του υπουργείου Υγείας για κατάργηση των περιορισμών της πανδημίας, όσο βαδίζουμε προς το καλοκαίρι και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν.

Τα σούπερ μάρκετ και τα κομμωτήρια, σύμφωνα με τις πληροφορίες, βρίσκονται πρώτα στη λίστα των εσωτερικών χώρων που θα μπορούσε να μην είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για το κοινό, αλλά να παραμείνει η σύσταση.

Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Για τους εργαζόμενους στους χώρους αυτούς πάντως εξετάζεται η μάσκα να παραμείνει.

Στον αντίποδα, οι μάσκες θα μας “συντροφεύουν” για πολύ καιρό ακόμα στους υγειονομικούς χώρους, σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και ευάλωτων ομάδων, αλλά και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κομβικό χρονικό σημείο φαίνεται να είναι η εβδομάδα μετά το Πάσχα, με πιθανότερη ημερομηνία χαλάρωσης στις 2 Μαΐου, ενώ η έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν λέγεται πως θα δώσει το σήμα για περαιτέρω μείωση των μέτρων. Υπενθυμίζεται πως μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδας αναμένεται η εισήγηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας και για την “τύχη” του πιστοποιητικού εμβολιασμού.

Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Σταδιακά η κατάργηση

Σε κάθε περίπτωση, η κατάργηση της μάσκας αναμένεται να γίνει σταδιακά, ώστε να αποτιμάται εάν και σε ποιο βαθμό σημειώνεται επιβάρυνση των δεικτών της πανδημίας.

“Βγάλαμε τη μάσκα από τους εξωτερικούς χώρους, η μάσκα παραμένει στους εσωτερικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπεται η πρόσβαση των ανεμβολίαστων στους κλειστούς χώρους και στους ανοιχτούς επιτρέπεται μόνο με τεστ.

Έχουμε κάνει ένα συνολικό σχεδιασμό μέχρι το τέλος του καλοκαιριού και θα βλέπουμε και πώς κινείται η πανδημία. Επ’ αυτού του πλάνου θα γίνουν οι τοποθετήσεις και οι αξιολογήσεις από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων βάσει της πορείας της πανδημίας και η Κυβέρνηση θα λάβει τις τελικές αποφάσεις”, σημείωνε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης στην ΕΡΤ1.

Από την πλευρά της η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα διευκρίνιζε πως “τα δεδομένα δεν είναι καλά”, αναφερόμενη στην αύξηση των κρουσμάτων και στη χρήση μάσκας στους εσωτερικούς χώρους.

“Το πιστοποιητικό εμβολιασμού το έχουμε και τηρούμε τα μέτρα μέχρι να χαλαρώσουμε. Δεν είναι η ώρα τώρα”, επισήμανε σε ερώτηση για το πότε θα χαλαρώσουν τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας.

“Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να έχουμε μια καλή τουριστική περίοδο”, τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός υγείας και εστίασε ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για μην κολλήσουμε και να περάσουμε ένα καλό Πάσχα.

“Εμένα αυτό που με ανησυχεί ως προς τον κορονοϊό είναι πως επιμένουν πολύ τα κρούσματα και πολλά από αυτά πλέον είναι συμπτωματικά, ενώ δεν ίσχυε αυτό στην αρχή”, δήλωσε επίσης μιλώντας στο MEGA η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού. Σε ό,τι αφορά στην κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού, δήλωσε πως γίνεται επειδή έχει καταργηθεί η λειτουργικότητα του, καθώς νοσούν και οι εμβολιασμένοι. Είναι ένα μέτρο που δεν αποδίδει λόγω της φύσης της νόσεως, παρ’ όλα αυτά ο εμβολιασμός παραμένει σημαντικός, τόνισε η ίδια.

Νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ: Έτσι γλιτώνετε 370 ευρώ το χρόνο – Τι πρέπει να κάνετε

Σούπερ μάρκετ: Αποκαλυπτική έρευνα δείχνει πώς οι καταναλωτές μπορούν να γλιτώσουν έως και 370 ευρώ στην τσέπη τους για τα ψώνια.

Κερδίζουν 370 ευρώ τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Σε 370 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, ποσό μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια.

Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές, δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σούπερ μάρκετ: Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι:

το ποσό των 370 ευρώ είναι μεγαλύτερο ως απόλυτο νούμερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (359 ευρώ το 2020), αλλά σταθερό ως ποσοστό στη συνολική αξία των αγορών που κάνουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ.

Αντιστοιχεί συγκεκριμένα στο 13,2% της συνολικής αξίας.

Σημειώνεται ότι το ετήσιο όφελος των 370 ευρώ είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 (305 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.

Συνολικά ένας στους δυο καταναλωτές εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών του, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα.

Ακόμη, 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους.

Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών.

Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό.

Επίσης…

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%. Για το 2022 αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί.

Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών.

Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα.

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος.

Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Σούπερ μάρκετ: Το προτιμούν και οι καταναλωτές

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές.

Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή.

Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ).

Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%.

Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες).

Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%.

Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.

Πλαφόν σε άλευρα και ηλιέλαιο βάζουν σούπερ μάρκετ

Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες των επαγγελματιών της εστίασης να μην μετακυλίσουν στον καταναλωτή τις υπέρογκες αυξήσεις στις πρώτες ύλες και το ενεργειακό κόστος.Την ίδια ώρα πολλοί εξ αυτών έρχονται αντιμέτωποι και με πλαφόν στις παραγγελίες τους σε άλευρα και ηλιέλαιο, το κόστος των οποίων το τελευταίο διάστημα, όπως επισημαίνουν, έχει διπλασιαστεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ