Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήPlusΝέα απόφαση: Αυτά τα ΙΧ απαγορεύονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Νέα απόφαση: Αυτά τα ΙΧ απαγορεύονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

ΙΧ: Νέα απόφαση: Χιλιάδες ΙΧ απαγορεύονται να κυκλοφορούν εντός Αθήνας και Θεσσαλονίκης λόγω παλαιότητας.

Δείτε τι αναφέρει απόφαση και γιατί είναι παράνομο…

Στα τέλη του 2011 η τότε κυβέρνηση επέτρεψε την πετρελαιοκίνηση εντός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, διορθώνοντας στην πράξη μια αναχρονιστική απαγόρευση που ταλαιπώρησε την αγορά αυτοκινήτου για σχεδόν δύο δεκαετίες.

Ωστόσο, ο νόμος 4030 /2011, με τον οποίο άλλαξαν τα όσα ίσχυαν, έθετε και πάλι περιορισμούς, για τα παλιάς τεχνολογίας ντίζελ.

Κάτι το οποίο, όπως όλα δείχνουν, έχει περάσει στο περιθώριο χωρίς κανείς να ασχολείται αυτή τη στιγμή με χιλιάδες πετρελαιοκίνητα εισαγωγής παλιάς τεχνολογίας που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας.

Τα ΙΧ που είναι τεχνολογίας EURO 5 και EURO 6 επιτρέπονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αυτό που έχει αλλάξει, σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Μεταφορών, στο κέντρο της Αθήνας μπορούν να κυκλοφορούν όλες τις ημέρες της εβδομάδας τα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 6 ενώ τα ΙΧ τεχνολογίας Euro 5 μπορούν να εισέρχονται στον δακτύλιο με τα… «μονά – ζυγά».

Για τα προγενέστερα Euro 4 -3 – 2 -1 απαγορεύεται η κυκλοφορία τους από και εντός των παρακάτω περιοχών. Στον Νομό Αττικής: Ελευσίνα –Μαγούλα –Φυλή –Αχαρνές –Θρακομακεδόνες –Βαρυμπόμπη –Κρυονέρι -Άγιος Στέφανος –Άνοιξη –Σταμάτα –Ροδόπολη –Διόνυσος –Πικέρμι –Σπάτα –Κορωπί –Βάρη –Βάρκιζα. Για τον Νομό Θεσσαλονίκης: Ν. Ιωνίας (Διαβατών) Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Ασβεστοχωρίου, Πανοράματος και Πυλαίας».

Συνεπώς, τα ντίζελ αυτοκίνητα που βλέπετε στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μοντέλα πριν από το 2009 κυρίως, είναι κατά βάση εισαγωγής και κυκλοφορούν παράνομα, σύμφωνα με το dikaiologitika.gr.

Εχετε μεταχειρισμένο ΙΧ – Κίνδυνος «ποινής» 6.011 ευρώ

μεταχειρισμένο ΙΧ: Οι έλεγχοι στις πωλήσεις, η απάτη αποφυγής πληρωμής του ΦΠΑ και τα οφειλόμενα πρόστιμα βαρύνουν το όχημα και το νέο ιδιοκτήτη.

Θραύση κάνουν στην αγορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και οι απάτες με θύματα τόσο το δημόσιο, όσο και τους υποψήφιους αγοραστές.

Τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι πολλά, αλλά 1 στις 3 πωλήσεις που ελέγχθηκαν από την ΑΑΔΕ αποκάλυψαν απάτη αποφυγής πληρωμής του ΦΠΑ, σύμφωνα με όσα γράφει το newmonwy.gr.

Αναλυτικά στο δημοσίευμα διαβάζουμε τα εξής:

Όπως αναδεικνύει με παρέμβασή του ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι τελωνειακές αρχές εντόπισαν σωρεία κρουσμάτων φοροδιαφυγής σε πολύ υψηλό ποσοστό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Το 2021, στο εννιάμηνο 1/4 – 31/12, τα ελληνικά τελωνεία ζήτησαν στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές των χωρών για εκατοντάδες αυτοκίνητα που εισήχθησαν από αυτές. Και αποκαλύφθηκε ότι σε ποσοστό 34,2% δεν είχε ο οφειλόμενος ΦΠΑ.

μεταχειρισμένο ΙΧ: Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα στις περιπτώσεις αυτές ήταν 6.011 ευρώ.

Για κακή τύχη όμως των αγοραστών, όταν αποκαλυφθούν τελωνειακές παραβάσεις, τα οφειλόμενα πρόστιμα βαρύνουν το όχημα και, ως εκ τούτου, το νέο ιδιοκτήτη τους.

Αν δηλαδή ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή /λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος, έως ότου να εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και να τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ μάλιστα, αν τυχόν ο τελωνισμός πραγματοποιήθηκε (εικονικά από τους επιτήδειους) στο όνομα του αγοραστή, τότε τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για αυτόν, αφού το τελωνείο στρέφεται μόνον εναντίον του και όχι κατά του κυκλώματος που διέπραξε την δασμοαποφυγή.

μεταχειρισμένο ΙΧ: Τέλος τα παλιά ΙΧ στην Ελλάδα – Για ποιους οδηγούς η «ποινή» έως και 3.000 €

χαράτσι αυτοκίνητα: Ανατροπή και βόμβα με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα φέρνει νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών.

«Χαράτσι» έως και 3.000 ευρώ περιμένει τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4.

Ενώ περιβαλλοντικό τέλος ύψους 1.000 ευρώ θα πληρώσουν όσοι διαθέτουν εισαγόμενα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων της Ευρώπης, Euro 5a και Euro 5b.

χαράτσι αυτοκίνητα: Οι λεπτομέρειες

Ουσιαστικά αφορά σε αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από οκτώ έως και 10 ετών.

Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους (βαν, μικρά επαγγελματικά κ.ά.).

Μόνο το 2021 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν ξεπεράσει τις 50.000 μονάδες (ο βασικότερος λόγος είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων, με πολλούς ιδιοκτήτες να στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένων).

Από το περιβαλλοντικό τέλος απαλλάσσονται τα οχήματα που ήδη έχουν δήλωση άφιξης (ΔΑΟ) ή δηλωτικά εισαγωγής, πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας. Επίσης, εξαιρούνται τα ιστορικά οχήματα, ηλικίας 30+ ετών.

Συγκεκριμένα, από το περιβαλλοντικό τέλος εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες, τα οποία προορίζονται για κυκλοφορία σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή εκδηλώσεις, που αφορούν αγώνες ιστορικών οχημάτων κ.ά.

Εξίσου σημαντικό, είναι ότι πλέον απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που τηρούν τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3.

Αυτό σημαίνει, ότι αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας – που μπορεί να είναι και άνω των 20 – 25 ετών – και εφόσον δεν υπάγονται στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της Ευρώπης ή δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές του άνθρακα, τότε, τα συγκεκριμένα οχήματα δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν.

Σύστημα ορίου ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2022

Από τον Ιούλιο του 2022, θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί σχετικά με τη χρήση νέων υποχρεωτικών συστημάτων ασφαλείας στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των ποδηλατών και των πεζών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Για πολλά χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί τις μετακινήσεις με ποδήλατο ως ένα οικολογικό και ασφαλές μέσο μεταφοράς, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις υπάρχουν λειτουργικοί ποδηλατόδρομοι που δίνουν λύσεις στην καθημερινότητα.

Πολλές πόλεις προτρέπουν όλο και περισσότερους πολίτες να επιλέγουν το ποδήλατο, επεκτείνοντας τους ποδηλατόδρομους και δίνοντας περισσότερα κίνητρα για να τους χρησιμοποιούν.

Το θέμα αυτό έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία την περίοδο της πανδημίας, όπου οι μετακινήσεις με ποδήλατο θεωρούνται ασφαλέστερες από αυτές με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αυτή η νέα τάση μετακίνησης με τα ποδήλατα αναγκάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει μια σειρά από αποφάσεις για να επιλύσει το θέμα της ασφαλούς μετακίνησης των ποδηλατών.

Σύμφωνα με αυτόν τον κανονισμό, από τις 6 Ιουλίου του τρέχοντος έτους τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιαστούν με νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων με τη συμμετοχή πεζών και ποδηλατών.

Ο νέος κανονισμός περιλαμβάνει έναν εκτενή κατάλογο των υποχρεωτικών συστημάτων και λειτουργιών ασφαλείας, με τα οποία πρόκειται να εξοπλιστούν τα νέα αυτοκίνητα.

Έτσι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένα με σύστημα ένδειξης ορίου ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας και σύστημα ελέγχου πίεσης τροχών. Επιπλέον, από το 2024 όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» καταγραφής συμβάντων, ενώ τα φορτηγά θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με το νέο σύστημα BLIS (Blind Spot Information System), το οποίο θα βελτιώσει την ασφάλεια των ποδηλατών που κινούνται στη λεγόμενη νεκρή γωνία.

Δύο χρόνια αργότερα θα τεθεί σε ισχύ και η απαίτηση εφαρμογής συστημάτων ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού. Από το 2029, θα εφαρμοστεί η απαίτηση εισαγωγής του προτύπου άμεσης ορατότητας DVS στα φορτηγά, που απαιτεί τη χρήση καμερών ή πρόσθετων καθρεφτών.

Επιπλέον, από τον νέο κανονισμό της ΕΕ δεν θα μπορούσε να λείπει μια τροποποίηση των διατάξεων για τα συστήματα παθητικής ασφάλειας στα νέα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το υλικό που χρησιμοποιείται στο γυαλί των παρμπρίζ των αυτοκινήτων.

χαράτσι αυτοκίνητα | Οι προσδοκίες από τα νέα συστήματα ασφαλείας είναι η αισθητή μείωση των ατυχημάτων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα συστήματα αυτά θα επιτρέψουν τη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 24.794 και την αποφυγή 140.740 σοβαρών τραυματισμών σε όλη την Ευρώπη.

Ορισμένα από αυτά τα έξυπνα συστήματα ασφαλείας είναι ήδη γνωστά και εφαρμόζονται στους σύγχρονους τύπους οχημάτων και ορισμένα από αυτά θα πρέπει να αναπτυχθούν ή να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο από τους κατασκευαστές, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να συμμορφωθούν με τα νέα δεδομένα των συστημάτων ασφαλείας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ