Νέα ανατροπή με τα μαγαζιά – Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά
Μαγαζιά: Από αναβολή σε αναβολή φαίνεται πως πηγαίνει το προγραμματισμένο άνοιγμα των μαγαζιών την Κυριακή, καθώς έπειτα από την αναβολή που είχαμε λόγω της κακοκαιρίας EVA, το προηγούμενο σαββατοκύριακο, είναι πλέον οριστικό ότι τα μαγαζιά δεν θα ανοίξουν ούτε την Κυριακή 13 Νοεμβρίου. Αυτό τουλάχιστον ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του […]

Μαγαζιά: Από αναβολή σε αναβολή φαίνεται πως πηγαίνει το προγραμματισμένο άνοιγμα των μαγαζιών την Κυριακή, καθώς έπειτα από την αναβολή που είχαμε λόγω της κακοκαιρίας EVA, το προηγούμενο σαββατοκύριακο, είναι πλέον οριστικό ότι τα μαγαζιά δεν θα ανοίξουν ούτε την Κυριακή 13 Νοεμβρίου.
Αυτό τουλάχιστον ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Στην ίδια ανακοίνωση όπου γνωστοποιείται ότι τα μαγαζιά θα παραμείνουν κλειστά την Κυριακή 13 Νοεμβρίου, «δίνεται» και η οριστική – για την ώρα – ημερομηνία για το πότε τα μαγαζιά θα μείνουν ανοιχτά την Κυριακή.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων τα μαγαζιά θα είναι ανοικτά την Κυριακή 27 Νοεμβρίου.
Σημειώνεται, μάλιστα στην ανακοίνωση ότι εκείνη τη μέρα θα ισχύσει προαιρετικό ωράριο λειτουργίας από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00».
Ποιος, όμως, είναι ο λόγος που αναβλήθηκε ξανά το άνοιγμα των μαγαζιών για την Κυριακή που μας έρχεται;
Ήταν κοινός τόπος όλες αυτές τις ημέρες για πολλούς ανθρώπους της αγοράς που θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί κάτι τέτοιο μιας και την ίδια μέρα έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή του κλασσικού μαραθωνίου.
Το γεγονός αυτό ήταν αρκετό για να παρθεί πίσω η απόφαση περί ανοίγματος των μαγαζιών αυτή την Κυριακή, μιας και φέτος όπως και κάθε χρόνο ο Μαραθώνιος προκαλεί σοβαρές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα καθιστούσαν από δύσκολη ως ανέφικτη την έξοδο των καταναλωτών για αγορές. Επομένως το άνοιγμα των μαγαζιών μόνο ζημιά θα προκαλούσε.
Ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ την Κυριακή 27/11 – Το ωράριο
Το ωράριο λειτουργίας στις 27 Νοεμβρίου θα διαμορφωθεί ως εξής:
Τhe Mall Athens
Το Mall στο Μαρούσι υποδέχεται πελάτες την Κυριακή με ωράριο λειτουργίας 11:00 – 20:00.
Golden Hall
Και το Golden Hall μένει ανοιχτό τις ίδιες ώρες.
Athens Metro Mall και Avenue
Τα καταστήματα των δύο εμπορικών κέντρων μπορούν να επισκεφτούν οι καταναλωτές επίσης από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.
McArthurGlenn
Τα εμπορικά καταστήματα του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen, παραμένουν ανοιχτά από τις 11:00 μέχρι τις 20:00.
Η ανακοίνωση:
«Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά την Κυριακή 13 Νοεμβρίου αλλά θα είναι ανοικτά την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, με προαιρετικό ωράριο λειτουργίας από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00».
Οι επόμενες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ το 2022
11 Δεκεμβρίου 2022 – Η προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα
18 Δεκεμβρίου 2022 – Η τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα
Το τελευταίο τριήμερο του 2022
Με το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου 2022 να φεύγει απομένει μονάχα ένα. Οι επόμενες αργίες είναι οι εξής και η μία πέφτει Κυριακή:
Χριστούγεννα 25 Δεκεμβρίου 2022, Κυριακή
Σύναξη της Θεοτόκου 26 Δεκεμβρίου 2022, Δευτέρα
Όλες οι αργίες του 2023
Πρωτοχρονιά: Κυριακή 1 Ιανουαρίου
Θεοφάνεια: Παρασκευή 6 Ιανουαρίου
Καθαρά Δευτέρα: Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Σάββατο 25 Μαρτίου
Μεγάλη Παρασκευή: 14 Απριλίου
Μεγάλο Σάββατο: 15 Απριλίου
Κυριακή του Πάσχα: 16 Απριλίου
Δευτέρα του Πάσχα: 17 Απριλίου
Εργατική Πρωτομαγιά: Δευτέρα 1 Μαΐου
Αγίου Πνεύματος 2023: Δευτέρα 5 Ιουνίου
15αύγουστος: Τρίτη 15 Αυγούστου
28η Οκτωβρίου: Σάββατο 28 Οκτωβρίου
Χριστούγεννα: Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου
Σύναξη της Θεοτόκου: Τρίτη 26 Δεκεμβρίου
Ωράριο Μαγαζιά – Πότε είναι οι επόμενες εκπτώσεις
Οι πρώτες ενδιάμεσες εκπτώσεις θεσπίστηκαν με νόμο το 2013 και προέβλεπαν την πραγματοποίηση εκπτώσεων το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Στη συνέχεια όμως αυξήθηκαν σε 15 οι ημέρες και πλέον ο θεσμός καταργείται με το άρθρο 6 του νομοσχεδίου. Στο εξής προβλέπονται δύο εκπτωτικές περίοδοι:
Χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου
Θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου
Πέραν αυτών όμως, υπάρχει και η Black Friday και η Cyber Monday που φέτος πέφτουν στις 25 Νοεμβρίου και 28 Νοεμβρίου αντίστοιχα.
Εβδομάδα προσφορών
Αν και οι εκπτώσεις Νοεμβρίου καταργήθηκαν, ωστόσο, πολλά είναι τα μαγαζιά που έχουν βγάλει προσφορές σε συγκεκριμένα είδη.
Οι δύο επίσημες εκπτωτικές περίοδοι είναι οι εξής:
Χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου
Θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου
Μέσα στον Νοέμβριο, ωστόσο, έχουμε άλλες δύο σημαντικές ημερομηνίες για αγορές με προσφορές.
Τη Black Friday και τη Cyber Monday. Η πρώτη πέφτει φέτος στις 25 Νοεμβρίου και η δεύτερη 28 Νοεμβρίου.
Black Friday: Έτσι θα αποφύγετε πλασματικές προσφορές στα μαγαζιά
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:
Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Την περίοδο της Black Friday, περιμένει για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια το 50% των Ελλήνων, σε μία χρονιά πληθωριστικών πιέσεων και εν μέσω ακρίβειας που πλήττει διαρκώς το διαθέσιμο εισόδημά τους.
Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με την έρευνα Fashion (Re)search της πλατφόρμας GLAMI, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι όπου στην ίδια ερώτηση έφτανε το 66%. Το ποσοστό όσων δεν έχουν κατασταλάξει εάν θα προχωρήσουν σε αγορές αγγίζει το 37% έναντι 23% πέρσι.
Σημειώνεται ότι Black Friday είναι φέτος στις 25 Νοεμβρίου ωστόσο όπως κάθε χρόνο οι επιχειρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν αρκετές μέρες νωρίτερα τις προσφορές στα προϊόντα τους.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, το 43% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) όσων θα διαθέσουν από 100 έως 200 ευρώ.
Σημαντικό επίσης είναι και το ποσοστό (24%) εκείνων που δεν έχουν σαφή εικόνα σχετικά με τo πόσα χρήματα τους επιτρέπει προϋπολογισμός τους να ξοδέψουν.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις