λεωφορεία: Εκσυγχρονίζει τα οχήματά της η ΟΣΥ ΑΕ σύμφωνα με την τάση της ψηφιακής εποχής παρέχοντας δωρεάν WiFi στους επιβάτες της.
Η αρχή γίνεται σε έξι λεωφορεία συγκεκριμένων διαδρομών όπου με το δίκτυο WeBus κάθε χρήστης μπορεί μέσω σύνδεσης με το κινητό του να έχει εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Δωρεάν πρόσβαση σε δίκτυο WiFi θα μπορούν να έχουν οι επιβάτες σε συγκεκριμένες γραμμές λεωφορείων. Αναλυτικότερα, η εν λόγω δυνατότητα παρέχεται από πιλοτικό πρόγραμμα για Free Wi-Fi σε οχήματα της ΟΣΥ ΑΕ που κινούνται -μεταξύ άλλων- στις γραμμές:
Το πρόγραμμα προσφέρει δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στους επιβάτες των συγκεκριμένων λεωφορείων, παρέχοντας εύκολη σύνδεση στο διαδίκτυο.
λεωφορεία: Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες για δωρεάν WiFi
Το μόνο που έχουν να κάνουν οι επιβάτες στα λεωφορεία προγράμματος -με τη σχετική σήμανση- του πιλοτικού προγράμματος είναι, με ενεργοποιημένο το WiFi στη συσκευή του κινητού τους να επιλέξουν από τα διαθέσιμα δίκτυα wifi το δίκτυο «WiBUS» για να μεταφερθούν στη σελίδα σύνδεσης.
Σχετική ενημερωτική σήμανση υπάρχει σε σημεία ευρείας ορατότητας εντός των οχημάτων.
«Το πρόγραμμα βρίσκεται σε πιλοτική φάση και αποτελεί πρωτοβουλία της Interbus, διαφημιστικής εταιρείας που έχει τη διαφημιστική αξιοποίηση των εσωτερικών και εξωτερικών επιφανειών στα οχήματα της ΟΣΥ ΑΕ, αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου την επένδυση για τη δημιουργία, τη διαχείριση και τη συντήρηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας,
προσβλέποντας σε έσοδα που θα προκύψουν από τη διαφημιστική προβολή εταιρειών και προϊόντων στο ασύρματο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας Interbus.
Η σταδιακή ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου ασύρματης πρόσβασης στο internet φιλοδοξεί να καταστήσει τα οδικά μέσα μαζικής μεταφοράς πιο φιλικά και ελκυστικά, ενώ δεν περιλαμβάνει καμία οικονομική επιβάρυνση για την Ο.ΣΥ. Α.Ε., τον Ο.Α.Σ.Α. και τους επιβάτες.
λεωφορεία: Η ανάδυση των μέσων μαζικής μεταφοράς
Στην σύγχρονη εποχή πολλοί είναι οι άνθρωποι που επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Αυτή η επιλογή δεν είναι τυχαία, αφού είναι πιο οικονομικά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Ωστόσο, οι πολίτες συχνά εκφράζουν την δυσαρέσκεια τους για τα μέσα μαζικής μεταφοράς τις τελευταίες δεκαετίες. Τα τελευταία έχουν αρχίσει να μειονεκτούν σημαντικά σε σχέση με όλα τα άλλα μεταφορικά μέσα. Αρχικά, έχουν άθλιες συνθήκες υγιεινής και τα εισιτήρια που επιτρέπουν την πρόσβαση σε αυτά έχουν αυξηθεί σημαντικά σε τιμή.
Στο παρακάτω άρθρο θα γίνει αναφορά στις χώρες που έχουν τα καλύτερα και πιο ποιοτικά μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς ακόμα και στους τρόπους που έχουν καταφέρει αυτό το αποτέλεσμα.
λεωφορεία: Ποιες χώρες έχουν την καλύτερη συγκοινωνία
Κάποια μέλη της Greenpeace κάνοντας μία έρευνα για να αναζητήσουν την χώρα με τα καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς χρησιμοποιούν τέσσερις δείκτες. Πρώτος είναι αυτός της ευελιξίας του εισιτηρίου ως προς την χρήση του, οι προσιτές τιμές των εισιτηρίων, οι εκπτώσεις από τις οποίες επωφελούνται οι κοινωνικά ασθενέστερες ομάδες και οι συντελεστές ΦΠΑ.
Η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Κροατία δυστυχώς κατέχουν από τις πιο χαμηλές θέσεις στην κλίμακα ως προς όλους τους δείκτες. Οι πιο φθηνές μετακινήσεις με το εισιτήριο στα 0,85 δολάρια ανήκουν στην Ρώμη, στην Μπρατισλάβα καθώς ακόμα και στην Βιέννη.
Επίσης η Ισπανία είναι μία από τις χώρες που προσφέρει την δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν συχνά το τραίνο κάτω από κάποιες προϋποθέσεις. Το βραβείο για τις πιο ακριβές μετακινήσεις με τα μέσα κατακτούν το Παρίσι, το Λονδίνο και το Δουβλίνο με εισιτήρια που κοστίζουν 2,25 δολάρια την ημέρα.
Όμως, κάποιες χώρες επιλέγουν να έχουν εντελώς δωρεάν μέσα μεταφοράς χωρίς όμως να επιτύχουν να εμποδίσουν τους πολίτες να χρησιμοποιούν αμάξι. Για παράδειγμα, το Λουξεμβούργο. Το παράδειγμα του Λουξεμβούργου ακολουθεί και η Μάλτα απαγορεύοντας όμως την δωρεάν χρήση των πλοίων και κάποιων λεωφορειακών γραμμών.
Πώς θα αυξήσουν οι χώρες την χρήση μέσων μεταφοράς
Πώς όμως τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πείσουν όλο και περισσότερους καταναλωτές να τα επιλέξουν; Αρχικά όπως υποστηρίζει η Greenpeace, με χαμηλές τιμές που σίγουρα πρέπει να ανταποκρίνονται στις μετακινήσεις των πολιτών.
Επίσης, οι χώρες μπορούν να μειώσουν το κόστος του ΦΠΑ και να εισάγουν την ηλεκτρονική κάρτα που είναι πιο εύχρηστη για τους πολίτες. Η Greenpeace ακόμη εισάγει τον όρο κλιματικό εισιτήριο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Ακόμη, ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε κάποιες ακόμη χώρες που θεωρούνται αντιπροσωπευτικές για την ποιότητα τους στα μέσα συγκοινωνίας. Πρώτη, είναι η Σιγκαπούρη με τους πολίτες να περνούν 84 λεπτά ημερησίως στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ακόμη, η Σανγκάη κατέχει υψηλή θέση με μεγάλο αριθμό ταξί και πολλές γραμμές μέτρο. Τέλος, οι κάτοικοι στο Βερολίνο περνούν κατά μέσο όρο 62 λεπτά στα μέσα μεταφοράς καθημερινά.
Επίλογος
Επομένως, όλες οι χώρες μπορούν να φτάσουν στο επιθυμητό σημείο.
Όπως αναφέρει η Greenpeace απαιτεί μείωση τιμών, ευέλικτους τρόπους μεταφοράς και φυσικά αλλαγή νοοτροπίας ως προς το ευρύτερο πεδίο πολιτικής.
Όπως αναφέραμε παραπάνω, κάποιες χώρες έχουν ήδη κινηθεί σε αυτή την πορεία και πολλές ακόμη ετοιμάζονται. Οι πολίτες απαιτούν από τα μέσα μαζικής μεταφοράς να είναι προσιτά, οικονομικά και ποιοτικά.
Μεγάλες ελλείψεις σε οδηγούς τουριστικών λεωφορείων έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα στη Βόρεια Ελλάδα, με το μέλλον των εκδρομών να είναι πλέον αβέβαιο, σε μια περίοδο μάλιστα που ο τουρισμός επανακάμπτει πλήρως και οι επισκέπτες καταφθάνουν διαρκώς στις τουριστικές περιοχές.
Γιατί τα τουριστικά λεωφορεία μένουν χωρίς οδηγούς
Πάνω από 500 οδηγοί εξαφανίστηκαν από την αγορά εργασίας, καθώς τους απορρόφησαν τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς και Σερρών για τις ανάγκες της αστικής συγκοινωνίας.
Την σοβαρότητα του προβλήματος για τον κλάδο έθιξε στο ThessToday.gr, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης Μιχάλης Πεζίκογλου, τονίζοντας ότι τα ΚΤΕΛ δεν αξιοποίησαν οδηγούς του ΟΑΣΘ αλλά κυρίως μέσα από την αγορά με συνέπεια να μένουν ακινητοποιημένα τα τουριστικά λεωφορεία που εκτελούν και τις σχολικές εκδρομές, όπως τα διώροφα λεωφορεία για τα οποία δεν υπάρχουν οδηγοί.
«Αυτήν την περίοδο εκτελούμε τις σχολικές εκδρομές είτε ημερήσιες είτε πολυήμερες μέχρι και τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορούμε να εκτελέσουμε εκδρομές το επόμενο διάστημα και να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της αγοράς», είπε χαρακτηριστικά.
Το όριο ηλικίας
Πέρα όμως από την μεταπήδηση των οδηγών στα αστικά λεωφορεία, ο κ. Πεζίκογλου ανέφερε κι άλλους λόγους στους οποίους οφείλεται η έλλειψη, όπως οι αλλαγές στο όριο ηλικίας για απασχόληση στις σχολικές εκδρομές αλλά και για τη συνταξιοδότηση.
Ειδικότερα, μέχρι πρότινος ίσχυε ότι οι εργαζόμενοι μέχρι 67 ετών μπορούν να οδηγούν λεωφορείο για να μεταφέρουν μαθητές και είχαν την δυνατότητα για συνταξιοδότηση στα 69 έτη. Ωστόσο, από πέρυσι η κατάσταση άλλαξε και το όριο μειώθηκε κατά δύο έτη, δηλαδή στα 65 και 67 έτη αντίστοιχα.
«Έχουμε έμπειρους και ικανούς οδηγούς, οι οποίοι δεν μπορούν να εκτελούν τα δρομολόγια των σχολικών εκδρομών με συνέπεια να τους χάνουμε. Αυτή η μείωση ήρθε σε μια περίοδο που ήδη υπάρχει πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των οδηγών.
Αντιθέτως, οι εργαζόμενοι τουριστικών θα έπρεπε να περνούν από αυστηρούς ελέγχους στην υγεία και στις ικανότητες οδήγησης και με βάση αυτά να κριθεί αν μπορούν ή όχι να οδηγήσουν ένα τουριστικό λεωφορείο», εξήγησε στο ThessToday.gr ο κ. Πεζίκογλου.
Πρόσθεσε ακόμη ότι και για τους νέους οδηγούς είναι αποτρεπτικά τα κριτήρια για να εργαστούν στον κλάδο. «Οι νέοι οδηγοί έχουν το δικαίωμα να βγάλουν επαγγελματικό δίπλωμα, εφόσον είναι άνω των 21 ετών και μέχρι να λάβουν όλα τα κατάλληλα έγγραφα φτάνουν τα 22.
Ποιος νέος μπορεί να περιμένει από τα 18 έως τα 22 του για να γίνει οδηγός τουριστικού λεωφορείου; Ζητάμε από το αρμόδιο υπουργείο να μειωθούν τα ηλικιακά όρια για τους ενδιαφερόμενους και να δοθούν κίνητρα ώστε να ενισχυθεί ο κλάδος με νέους οδηγούς», σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης.