Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
No Result
View All Result

Μεγάλη αλλαγή σε σούπερ μάρκετ! Ετσι θα πληρώνουμε πλέον

Γιώργος Μενδρινός by Γιώργος Μενδρινός
8 Ιανουαρίου 2023
in Επιχειρήσεις
Μεγάλη αλλαγή σε σούπερ μάρκετ! Ετσι θα πληρώνουμε πλέον

Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει άρδην ο τρόπος πληρωμής στα σούπερ μάρκετ της χώρας καθώς αυτά θα λειτουργούν χωρίς ταμεία! 

Τα νέου τύπου digital καταστήματα ακολουθούν το μοντέλο του self checkout σύμφωνα με τη λογική της Amazon, ενώ ήδη μεγάλη αλυσίδα αναμένεται να προβεί τη νέα χρονιά στα τέτοιου είδους σούπερ μάρκετ, αλλά και η Carrefour.

Όσες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν δοκιμάσει το μοντέλο του self checkout μετά την πανδημία έχουν εντυπωσιαστεί από τον θετικό αντίκτυπο που έχει στους πελάτες τους, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές, που το ζητούμενο είναι πώς θα τους προσελκύσουν.

Σούπερ μάρκετ: Με λιγότερο προσωπικό

Έτσι, σχεδόν κάθε νέο κατάστημα που προγραμματίζεται είναι στη λογική να απασχολεί λιγότερους ταμίες.

Μάλιστα, μεγάλη αλυσίδα του χώρου εξετάζει το πρώτο τρίμηνο νέο τύπο μικρού καταστήματος, ο οποίος θα είναι στον μέγιστο βαθμό digital.

Κατάστημα χωρίς ταμεία, στη λογική της Amazon, αναμένουμε και από την Carrefour, το οποίο επίσης αναμένεται τη νέα χρονιά.

Τουλάχιστον οι μισοί από τους καταναλωτές που ψωνίζουν σήμερα στα super markets έχουν ως βασικό κριτήριο τις τιμές των προϊόντων και τις προωθητικές ενέργειες, όταν προ τριετίας το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 26%.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε online η Braincandy σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800 ατόμων, το Νοέμβριο του 2022.

Πιο αναλυτικά, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, ήτοι οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%.

Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα επιπλέον 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters) – ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα τη χαμηλότερη τιμή, αλλά το «value for money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται – καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Σούπερ μάρκετ: Κρίση και μεγάλες ανατιμήσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν κυρίως για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%.

Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντιστοίχως.

Σύμφωνα με την Braincandy, η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

Σούπερ μάρκετ: Σε… δεύτερη μοίρα η ποιότητα, η ευκολία και η εμπειρία

Από την άλλη πλευρά, τα καταναλωτικά κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) έχουν συρρικνωθεί στο 15,9%, 14,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι οι Quality Seekers δίνουν έμφαση σε πράγματα πέρα από την τιμή (π.χ. χώρα προέλευσης, διατροφική αξία τλπ.). Παράλληλα, δεν τους πειράζει να πληρώσουν παραπάνω για κάτι που έχει αξία.

Στους Experientals αρέσουν τα νέα προϊόντα και οι νέες εμπειρίες. Δεν μένουν σε μία μάρκα, ακόμη κι αν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι, ενώ σε γενικές γραμμές τους αρέσει να κάνουν κάτι πρώτοι.

Οι Quick & Easy καταναλωτές ψωνίζουν στον… αυτόματο πιλότο και αγοράζουν τα ίδια προϊόντα, προκειμένου να «ξεμπερδέψουν» και να κάνουν άλλα πράγματα.

Top of mind ο Σκλαβενίτης

Σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, πρώτη στο στο…μυαλό τους (top of mind) εξακολουθεί να έρχεται η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Στη δεύτερη θέση παραμένει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία ενίσχυσε το ποσοστό της, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι αλυσίδες Μασούτης, Lidl και My market.

Αναφορικά με τους παράγοντες που κρίνουν την ελκυστικότητα κάποιου super market, οι τέσσερις βασικοί εξακολουθούν να είναι η ποιότητα των προϊόντων, οι τιμές, η διακριτικότητα και η ποικιλία.

Πότε ανοίγουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ μετά τις 06/01

Κλειστά θα παραμείνουν τα καταστήματα στις 6/1, ανήμερα των Θεοφανίων. Ο εορτασμός των Φώτων είναι επίσημη αργία και για αυτόν τον λόγο εταιρείες, καταστήματα και σούπερ μάρκετ παραμένουν κλειστά.

Το Σάββατο όμως στις 7 Ιανουρίου επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και σούπερ μάρκετ θα λειτουργήσουν κανονικά με το επίσημο ωράριο που προτείνεται για τη μέρα του Σαββάτου.

Αναλυτικά:

Κατά το χειμερινό ωράριο τα καταστήματα είναι ανοικτά: Δευτέρα και Τετάρτη 9:00 – 15:00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9:00 – 14:00 και 17:30 – 21:00 και Σάββατο 9:00 – 15:00.

Για τα σούπερ μάρκετ το ωράριο το Σάββατο είναι 8:00 με 20:00.

Μάλιστα, τα μαγαζιά θα αρχίσουν να προετοιμάζονται για τις εκπτώσεις που κάνουν πρεμιέρα τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και θα κρατήσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Υπενθυμίζεται, πως την επόμενη Κυριακή 15 Ιανουαρίου τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν ανοιχτά, στο πλαίσιο των εκπτώσεων.

Ποιες είναι οι υποχρεωτικές αργίες

Οι ημέρες υποχρεωτικής αργίας που από το νόμο έχουν καθορισθεί και κατά τις οποίες απαγορεύεται κάθε βιομηχανική, βιοτεχνική, εμπορική εργασία, επαγγελματική δραστηριότητα, καθώς και η απασχόληση των μισθωτών είναι οι εξής:

η 1η Ιανουαρίου η οποία προστέθηκε στις υποχρεωτικές αργίες δυνάμει του άρθρου 60 του Ν. 4808/2021
η 6η Ιανουαρίου (εορτή των Θεοφανείων), η οποία προαστέθηκε στις υποχρεωτικές αργίες δυνάμει του άρθρου 60 του Ν. 4808/2021
η 25η Μαρτίου
η Δευτέρα του Πάσχα
η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15η Αυγούστου)
η εορτή της Γεννήσεως του Χριστού (25η Δεκεμβρίου).
Η Δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων (26η Δεκεμβρίου), η οποία προστέθηκε στις υποχρεωτικές αργίες δυνάμει του άρθρου 42 του Ν. 4554/2018.
Η 1η Μαΐου, η οποία δυνάμει του άρθρου 14 του Ν. 4468/2017, ορίστηκε ως ηµέρα υποχρεωτικής αργίας. Με την ίδια ως άνω διάταξη ορίστηκε ότι με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μετατίθεται η αργία της 1ης Μαΐου σε άλλη εργάσιμη ημέρα, εφόσον συμπίπτει με Κυριακή, με ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας ή με τη Δευτέρα του Πάσχα.
Η 28η Οκτωβρίου η οποία προστέθηκε στις υποχρεωτικές αργίες δυνάμει του άρθρου 60 του Ν. 4808/2021, ενώ μέχρι την δημοσίευση του νόμου είχε το χαρακτήρα της προαιρετικής αργίας.

Ακρίβεια: Νέες «εκρηκτικές» αυξήσεις από Δευτέρα στα σούπερ μάρκετ – Σε ποια προϊόντα έρχονται υψηλότερες τιμές

Εκρηκτικές αυξήσεις στις ήδη φουσκωμένες τιμές έρχονται την ερχόμενη εβδομάδα με τους καταναλωτές να παραμένουν στην δίνη της ακρίβειας.

Από τη Δευτέρα σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών έρχονται αυξήσεις που φτάνουν το 30% σε απορρυπαντικά και σαμπουάν και σε βρεφικές πάνες, αυξήσεις της τάξεως του 20% σε δημητριακά, ενώ κατά 18% θα ακριβύνουν τα τυριά, 14% το ρύζι και 8% το βρεφικό γάλα.

«Είναι αυξήσεις δυσανάλογες από τους μισθούς που παίρνει ο κόσμος», λέει πολίτης στην κάμερα του OPEN , ενώ ένας δεύτερος σχολιάζει: «Είναι όλα ακριβά, πώς θα τα βγάλει πέρα μια οικογένεια;».

Το νέο άλμα στις τιμές των τροφίμων και των βασικών προϊόντων έρχεται παρά τη μείωση του πληθωρισμού και ειδικότερα των τιμών ενέργειας, ενώ η κυβέρνηση βάζει στο μικροσκόπιο το νέο κύμα ανατιμήσεων, αλλά δεν φαίνεται να έχει βρεθεί λύση ώστε να συγκρατηθούν οι τιμές.

«Οι αυξήσεις των προϊόντων είναι σε συνάρτηση και με τις αυξήσεις της πρώτης ύλης. Συνεχώς κάνουμε ελέγχους γνωρίζετε και για τον τρόπο που λειτουργεί το καλάθι και για τα υπόλοιπα προϊόντα», δήλωσε στο OPEN ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης.

Την ίδια ώρα, η εμπορική κοινότητα ρίχνει το βάρος της στην εκπτωτική χειμερινή περίοδο που ξεκινά από τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και λήγει στις 28 Φεβρουαρίου.

Tags: ΑΛΛΑΓΗΕΠΙΔΟΜΑΕΠΙΔΟΤΗΣΗΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΛΕΦΤΑΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΤΡΟΦΙΜΑΧΡΗΜΑΤΑ
Previous Post

Κατώτατος μισθός: Μεγάλη ανατροπή με την αύξηση

Next Post

Χάος στην Αθήνα! Γέμισε αυτοκίνητα-ζόμπι – Τι έχει συμβεί

Διαβάστε επίσης...

Έσκασε νέα επιδότηση έως 23.250 ευρώ - Δικαιούχοι έκπληξη

Έσκασε νέα επιδότηση έως 23.250 ευρώ – Δικαιούχοι έκπληξη

28 Μαρτίου 2023
Σκάνδαλο με τα καύσιμα: Δείτε τι συμβαίνει με τις τιμές στην Ελλάδα

Σκάνδαλο με τα καύσιμα: Δείτε τι συμβαίνει με τις τιμές στην Ελλάδα

28 Μαρτίου 2023
Σοκ στην αγορά: Φόβοι για νέο λουκέτο σε μεγάλη τράπεζα

Σοκ στην αγορά: Φόβοι για νέο λουκέτο σε μεγάλη τράπεζα

28 Μαρτίου 2023
Επιτέλους: Cosmote, Vodafone και NOVA προχωρούν στην κίνηση που όλοι περιμέναμε

Επιτέλους: Cosmote, Vodafone και NOVA προχωρούν στην κίνηση που όλοι περιμέναμε

28 Μαρτίου 2023
ομάδα αίματος: Άσχημα νέα έρχονται σύμφωνα με ειδικούς για όσους έχουν ομάδα αίματος καθώς απαγορεύεται να πίνουν καφέ και αλκοόλ! 

Έχετε αυτή την ομάδα αίματος; Σταματήστε να πίνετε αλκοόλ και καφέ!

28 Μαρτίου 2023
Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία - Τι αλλάζει για όλους

Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία – Τι αλλάζει για όλους

28 Μαρτίου 2023
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα

© 2023 Newsme.gr

No Result
View All Result
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus

© 2023 Newsme.gr