Καλάθι της νοικοκυράς έως 275 ευρώ – Τα 50 προϊόντα
Σούπερ μάρκετ: Το περίφημο καλάθι της νοικοκυράς με τα 50 είδη προϊόντων, το οποίο θα καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών υπολογίζεται να κοστίζει έως 275 ευρώ το μήνα. Το περιεχόμενο του καλαθιού απαρτίζεται από προϊόντα από κρέας έως ζάχαρη και από καφέ έως απορρυπαντικά, οι τιμές των οποίων θα αναρτώνεται στο e-katanalotis. Η λίστα […]

Σούπερ μάρκετ: Το περίφημο καλάθι της νοικοκυράς με τα 50 είδη προϊόντων, το οποίο θα καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών υπολογίζεται να κοστίζει έως 275 ευρώ το μήνα.
Το περιεχόμενο του καλαθιού απαρτίζεται από προϊόντα από κρέας έως ζάχαρη και από καφέ έως απορρυπαντικά, οι τιμές των οποίων θα αναρτώνεται στο e-katanalotis.
Η λίστα με το «καλάθι της νοικοκυράς», όπως διευκρίνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης, «θα ανεβαίνει στον e-katanalotis»
Με το κουμπιουτεράκι στα χέρια βρίσκονται οι καταναλωτές με την αγωνία στα νοικοκυριά να χτυπάει «κόκκινο», αφού ο δύσκολος χειμώνας βρίσκεται μπροστά και ο ενεργειακός «πόλεμος» έχει συμπαρασύρει τις τιμές όχι μόνο στα καύσιμα, αλλά και στα περισσότερα αγαθά που βρίσκονται στη γραμμή πρώτης ανάγκης για κάθε σπίτι.
Σούπερ μάρκετ: Το καλάθι της νοικοκυράς
Για τον λόγο αυτό, από κρέας έως ζάχαρη και από καφέ έως απορρυπαντικά θα περιλαμβάνει το καλάθι των 50 προϊόντων που θα παρουσιάσουν έως το τέλος του μήνα οι επιχειρήσεις των μεγάλων σουπερμάρκετ, στο πλαίσιο της συμφωνίας με το υπουργείο Ανάπτυξης για την προσπάθεια συγκράτησης των τιμών και ανάσχεσης της ακρίβειας.
Ειδικότερα, τα προϊόντα που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των νοικοκυριών και θα προέρχονται από 20 κατηγορίες ειδών.
Θα είναι επώνυμα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε αναλογία που θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις, με βασικό στόχο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το κόστος του να κυμαίνεται στο ύψος της μέσης δαπάνης των νοικοκυριών, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 275 ευρώ τον μήνα.
Ειδικότερα, στη λίστα των 50 προϊόντων που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα περιλαμβάνονται κρέας, λαχανικά και φρούτα, άλευρα, γάλα, καφές, έλαια, ψωμί, τυριά, γιαούρτι, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, τοματοειδή, απορρυπαντικά (πιάτων και ρούχων και είδη καθαρισμού γενικής χρήσης), χαρτικά, αναψυκτικά, είδη προσωπικής υγιεινής, μπισκότα και σοκολατοειδή.
Το καλάθι θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις εξέλιξη των τιμών αλλά και τις επιλογές των επιχειρήσεων.
Η ανάρτηση των τιμών του καλαθιού θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και θα υπάρχει αναρτημένο στο e-katanalotis, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να συγκρίνει και να αγοράζει αυτό που είναι κατάλληλο για τις ανάγκες του.
Τo Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) θα αναλάβει την παροχή τεχνικής βοήθειας.
Καλάθι της νοικοκυράς: Αυτά είναι τα 50 προϊόντα
Αναλυτικά σε αυτά περιλαμβάνονται:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ | ΠΡΟΪΟΝΤΑ | |
1 | PYZI | · Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο |
2 | ΨΩΜΙ | · Ψωμί για τοστ · Ψωμί φραντζόλα · Φρυγανιές |
3 | ΖΥΜΑΡΙΚΑ | · Μακαρόνια Νο 6 |
4 | XOIPINO | · Συσκευασμένα |
5 | ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ | · Συσκευασμένα |
6 | ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ | · Γαλοπούλα ή/και πάριζα |
7 | ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | · Ένα τουλάχιστον προϊόν |
8 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ | · Γάλα φρέσκο πλήρες |
9 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ | · Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2% |
10 | ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ | · Γάλα εβαπορέ |
11 | ΓIAOYPTI | · Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις · Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%) |
12 | TYPIA | · Φέτα · Γκούντα · Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά |
13 | ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | · Χυμός τομάτας διατηρημένος |
14 | AYΓA | · Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα |
15 | ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ | · Μαργαρίνες |
16 | ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ | · Παρθένο ελαιόλαδο |
17 | ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ | · Ηλιέλαιο |
18 | ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | · Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα |
19 | ZAXAPH | · Λευκή ζάχαρη |
20 | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ | · Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών) · Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας) |
21 | ΚΑΦΕΣ | · Ελληνικός καφές · Στιγμιαίος καφές · Γαλλικός καφές |
23 | ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ | · Τσάι ή Χαμομήλι |
24 | KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ | · Κακάο σε σκόνη |
25 | ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ) | · Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt) |
26 | ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ | · Χυμός πορτοκάλι |
27 | ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ | · Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά · Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες) · Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες · Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι · Χαρτί κουζίνας |
28 | ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ | · Οδοντόκρεμες · Χαρτί υγείας · Σερβιέτες · Ταμπόν · Σαμπουάν · Σαπούνια σε στερεή κατάσταση · Πάνες ακράτειας |
29 | ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ | · Πάνες για μωρά · Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα) · Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν) |
30 | ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ | · Τροφή για σκύλους · Τροφή για γάτες |
31 | ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ | · Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού |
Σούπερ μάρκετ: «Δεν έχει πλαφόν το “καλάθι του καταναλωτή”»
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο MEGA, διευκρίνισε ότι το «καλάθι του καταναλωτή» δεν έχει πλαφόν.
«Στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει 1 προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του.
Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά.
Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα», είπε.
«Έχουμε ακρίβεια, δυστυχώς για την Ευρώπη είμαστε στην 10άδα. Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, γεγονός που υπάρχει και στον υπόλοιπο κόσμο.
Το να αντιμετωπίζεις στον πληθωρισμό είναι μία δύσκολη άσκηση, διότι ο πληθωρισμός έρχεται από το εξωτερικό, ανεβαίνει η ενέργεια, ανεβαίνει το κόστος, ανεβαίνει η πώληση των προϊόντων και αυτό κάποια στιγμή φτάνει στο ράφι του καταναλωτή», ανέφερε επίσης.
Σούπερ μάρκετ: Κανένα σπίτι χωρίς τα βασικά
Η συνάντηση της περασμένης Τετάρτης ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και φορείς του εμπορικού κόσμου, με βασικούς πρωταγωνιστές τα σουπερμάρκετ, οδήγησε στην παραδοχή απ’ όλες τις πλευρές ότι είναι δύσκολη η αναχαίτηση των ανατιμήσεων.
Ωστόσο, συμφώνησαν ότι μπορεί να βρεθεί τρόπος να βοηθηθούν οι οικονομικά ασθενέστεροι και τα βασικά αγαθά να μη λείψουν από κανένα σπίτι τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται.
«Είναι μια προσπάθεια να βοηθηθούν οι πλέον ευάλωτοι καταναλωτές» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής που συμμετείχε στη συνάντηση, τονίζοντας ότι οι επιλογές θα αφορούν όλη την γκάμα των βασικών αγαθών, ενώ η ανάρτηση του καλαθιού και η δυνατότητα του καταναλωτή να γνωρίζει τις προτάσεις κάθε επιχείρησης μπορεί να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό υπέρ των καταναλωτών.
Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, υπογραμμίζει την ευθύνη των μεγάλων επιχειρήσεων σουπερμάρκετ σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, προσθέτοντας πως
«η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου». Υπογραμμίζει πως μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου «έγινε ένα πρώτο βήμα, εκτιμώ όμως ότι δεν θα είναι αρκετό».
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου και με τους εκπροσώπους των βιομηχανιών και των προμηθευτών των σουπερμάρκετ.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς αλλά και στελέχη της κυβέρνησης οι επιλογές των προϊόντων που θα μπουν στο καλάθι θα αλλάξουν τα δεδομένα στις σχέσεις των λιανεμπόρων και προμηθευτών όσον αφορά τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις.
Οι ανατιμήσεις
Για παράδειγμα, η τιμή για τρία κιλά πατάτες σε διάστημα 11 μηνών έχει αυξηθεί κατά 50,5%. Αντίστοιχα στο γιαούρτι (συσκευασία των 500 γραμμαρίων) η ανατίμηση φθάνει σε ποσοστό της τάξης του 46%, ενώ στο μπουκάλι των 400 ML υγρού απορρυπαντικού για τα πιάτα σε ποσοστό 38%. Ανάλογη είναι η ανατίμηση στο επώνυμο χαρτί υγείας (+38%) στα 8 ρολά.
Τα έξι μεσαία αβγά κοστίζουν 33% περισσότερο έναντι του Νοεμβρίου του 2021, το ένα λίτρο φρέσκο γάλα 22% ακριβότερα, ενώ η τιμή για τη συσκευασμένη φέτα των 400 γραμμαρίων είναι 20% υψηλότερη.
Αύξηση της τάξης 22,8% πρέπει να πληρώσει ο καταναλωτής για την καπνιστή γαλοπούλα (συσκευασία των 160 γραμμαρίων), ενώ για το ψωμί του τοστ 8,5% και για τον στιγμιαίο καφέ 7%.
Πάντως, το ζήτημα είναι όμως ότι οι ανατιμήσεις στο ράφι δεν φαίνεται να ανακόπτονται, με στελέχη από τον κλάδο των σουπερμάρκετ να υπολογίζουν ότι η μέση αύξηση στο καλάθι των ταχυκίνητων κωδικών ενδεχομένως να φθάσει και το 15% έως το τέλος του 2022.
Οι κατηγορίες προϊόντων που πρόκειται να ανατιμηθούν εντός του Οκτωβρίου περιλαμβάνουν πουλερικά, κατεψυγμένα λαχανικά, γαλακτοκομικά, αλλαντικά, σαπούνια – απορρυπαντικά – καλλυντικά, ελαιόλαδο και χαρτικά.
Εκτός από το «καλάθι» των 50 προϊόντων, το υπουργείο Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι οι συνεχείς έλεγχοι στην αγορά λειτουργούν ανασχετικά στην επιπλέον επιβάρυνση των καταναλωτών.
Μάλιστα τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ έχουν εστιαστεί, μεταξύ άλλων, και στο φαινόμενο πώλησης συσκευασιών σε μικρότερη ποσότητα και ίδια τιμή. Υπενθυμίζεται ότι το ανώτατο πλαφόν κέρδους έχει επιβληθεί στο μοναδιαίο κόστος, δηλαδή μετράει την ποσότητα.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις