Coffee Island: Η γνωστή αλυσίδα καφέ Coffe Island ρίχνει «μαύρο» σε όλα της τα καταστήματα μετά τις 10 μ.μ , στέλνοντας μήνυμα κατά της ενεργειακής κρίσης.
Από τις 15 Νοέμβρη η εταιρία αποφάσισε να πάρει ουσιαστικά μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το σβήσιμο του εξωτερικού φωτισμού και των πικακίδων των καταστημάτων της μετά το κλείσιμο της λειτουργίας τους.
Η Coffee Island αξιοποιεί τη γνώση που διαθέτει και εισάγει μια σειρά μέτρων και τεχνικών λύσεων στα καταστήματα της για τη μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να συμβάλλει έμπρακτα στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
Για τον έλεγχο, τη συγκράτηση και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας η εταιρία ξεκίνησε να υλοποιεί στα καταστήματα της, ανάμεσα σε άλλα, τον έλεγχο χρονοδιακοπής λειτουργίας μηχανών espresso, τις multi boiler μηχανές espresso με στάδια προθέρμανσης, αντικατάσταση φωτισμού με LED, συνεχή καταγραφή θερμοκρασιών ψυγείων και θερμοθαλάμων που ήδη έφεραν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα μείωσης κατανάλωσης κατά 5.40KWh/m2 ή 5,5% για ένα μέσο κατάστημα.
Coffee Island: Η μείωση ενέργειας
Αξίζει να σημειωθεί πως οι παραπάνω ενέργειες εντάσσονται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα μείωσης κατανάλωσης ενέργειας της Coffee Island που στην περίοδο 2020-22 μειώθηκε κατά 28% με την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων σε LED, την αλλαγή κλιματιστικών σε inverter, και την εφαρμογή φωτοβολταϊκών πάνελ στο εργοστάσιο και τα κεντρικά γραφεία, ενώ για την ίδια διετία στο δίκτυο καταστημάτων μειώθηκε η κατανάλωση κατά συνολικά 285000KWh.
Για το ίδιο θέμα, με μία ουσιαστική αλλά και συμβολική κίνηση, η εταιρία ανακοίνωσε το κλείσιμο εξωτερικού φωτισμού και σήμανσης στα καταστήματά της κάθε μέρα μετά τις 22:00, από τις 15 Νοεμβρίου 2022.
Επίσης έχει στείλει σειρά οδηγιών προς υλοποίηση στα καταστήματα σχετικά με τακτικό έλεγχο θερμοκρασιών στα ψυγεία-καταψύκτες, τοποθέτηση φωτοκυττάρων κίνησης on-off, διαχωρισμό δικτύου φωτισμού για λειτουργία μέρας/νύχτας (μείωση κατανάλωσης κατά 3.30KWh/ημέρα), την αντικατάσταση κλιματιστικών με inverter (επιπλέον μείωση κατανάλωσης κατά 10KWh/ημέρα), τοποθέτηση καταγραφικού/αναλυτή με δυνατότητα WiFi μεταφοράς δεδομένων, ρύθμιση θερμοστατών όταν η θερμοκρασία αποκλίνει από τα αποδεκτά όρια, την τακτική συντήρηση, και κλείσιμο κάποιων ενεργοβόρων μονάδων το βράδυ.
Coffee Island: Οι δηλώσεις
O Νίκος Πολίτης, Senior Construction Manager και Lead του στρατηγικού στόχου Ενεργειακή Απόδοση & Κατανάλωση Ηλεκτρικής Ενέργειας της Coffee Island δήλωσε σχετικά:
«Με τις απλές κινήσεις που ήδη υλοποιούμε σε όλο τον οργανισμό για να αντιμετωπίσουμε την ενεργειακή κρίση και να μειώσουμε το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, δίνουμε ένα μήνυμα προς όλο τον επιχειρηματικό κόσμο και συμβάλλουμε έμπρακτα στην επιχειρηματική ανθεκτικότητα των επιχειρηματιών συνεργατών μας.
Είναι μια θετική συμμετοχή στη συνολικότερη προσπάθεια της χώρας και αποδεικνύει την αφοσίωση μας στις δράσεις Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη στήριξη των συνανθρώπων μας και του Περιβάλλοντος, ώστε να δίνουμε πάντα τον καλύτερο εαυτό μας με αφοσίωση στο αύριο».
Η πιο δύσκολη εποχή
Με τα μελανότερα χρώματα περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στην εστίαση και συγκεκριμένα τον καφέ ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, στο περιθώριο της εκδήλωσης για την παρουσίαση της Coffee Cold Brew Beer.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά: «Πρόκειται ίσως για την πιο δύσκολη στιγμή που έχουμε ζήσει, καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τόσα πολλά αρνητικά πράγματα μαζί», αναφερόμενος στις ελλείψεις και τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους, των πληθωριστικών πιέσεων και της ανατροπής της ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου.
Δήλωσε, ακόμη, ότι ασπάζεται την επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της Βενέτης, Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, προς τον πρωθυπουργό για την ενέργεια, ενώ για τα Coffee Island τόνισε ότι οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 70%, με τη διοίκηση να στηρίζει με κάθε τρόπο το δίκτυο των καταστημάτων, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν δημιουργηθεί μέσω του συστήματος franchise. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι «αν δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση», δεν πρόκειται να κλείσει κανένα κατάστημα της Coffee Island.
Μείωση στην κατανάλωση
Πέρα από τα προαναφερόμενα προβλήματα, ένα ακόμη σημαντικό που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος, όπως και η Coffee Island, είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης.
«Στην περίπτωσή μας οι έρευνες που πραγματοποιούμε δείχνουν ότι υπάρχει πιστότητα από τους καταναλωτές στο σήμα της Coffee Island, όμως αρκετοί είναι αυτοί που έχουν μειώσει την κατανάλωση, που αφορά κυρίως το δεύτερο ή τον τρίτο καφέ της ημέρας.
Για εμάς το θετικό είναι ότι η μείωση είναι μικρότερη απ’ ό,τι στη συνολική αγορά, οπότε βελτιώνουμε τα μερίδιά μας», ανέφερε. Για τη φετινή χρονιά, την οποία χαρακτήρισε κακή, εκτιμά ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα είναι μειωμένες κατά 8% σε αξία, ποσοστό που θεωρεί ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλό, εξαιτίας της αστάθειας της αγοράς.
Στη συγκράτηση της πτώσης έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό η ανάπτυξη του τμήματος του non coffee (κυρίως food snack), το οποίο φθάνει πλέον έως και το 25% των συνολικών πωλήσεων ενός καταστήματος.
Παραγωγή κάψουλας στην Ελλάδα
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες στις εγκαταστάσεις της Coffee Island στην Πάτρα θα ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση της γραμμής για την παραγωγή και συσκευασία μεταλλικής κάψουλας καφέ, για την οποία έως τώρα συνεργαζόταν με εταιρεία του εξωτερικού.
Εκτιμάται ότι από τον Δεκέμβριο η τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ θα γίνεται από το εργοστάσιο της Πάτρας.
Για τον κ. Κωνσταντινόπουλο η αγορά της κάψουλας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είναι η πλέον ανερχόμενη κατηγορία στο χώρο του καφέ μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, με τα μεγέθη της πλέον να πλησιάζουν, σε επίπεδο αξίας, αυτά του ελληνικού καφέ.
Στόχος
Στόχος για την Coffee Island, που είναι σχετικά νέος παίκτης στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι η είσοδός της σε περισσότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ.
Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο, η αλυσίδα διαθέτει 479 σημεία και το βάρος το επόμενο διάστημα θα πέσει στην επέκταση στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να ανοίξει δεύτερο κατάστημα στο Λονδίνο έως τα τέλη του έτους, ενώ στην ανεύρεση του σημείου που θα λειτουργήσει το δεύτερο κατάστημα βρίσκεται και στο Βουκουρέστι.
Σε ό,τι αφορά στην αγορά του Καναδά, η Coffee Island προχώρησε πρόσφατα σε λύση της συνεργασίας (joint venture) με τοπικό συνεταίρο και επανατοποθετείται με την προοπτική ανάπτυξης μέσω franchise, ενώ στην Αίγυπτο, όπου έχει παρουσία με δύο Coffee Island στο Κάιρο, στόχος είναι η δημιουργία άλλων δύο σημείων το επόμενο διάστημα.Πτώση τζίρου
8% το 2022 για τα Coffee Island
Με μείωση των πωλήσεων κατά 8% σε σχέση με πέρυσι εκτιμά ότι θα κλείσει το 2022 για την Coffee Island, ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος πάντως το θεωρεί ιδιαίτερα χαμηλό, αν ληφθούν υπόψη οι αρνητικές συνθήκες που επικρατούν για εταιρείες και καταναλωτές.
Σημειώνει, δε, ότι η εταιρεία έρχεται από δύο πολύ καλές χρονιές, καθώς η πανδημία ώθησε τα μεγέθη της, όπως άλλωστε και του κλάδου συνολικά.
Στη συγκράτηση της πτώσης του τζίρου συνέβαλε, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, και η σημαντική ανάπτυξη του τμήματος του non coffee τομέα – κυρίως του food snack – το οποίο φθάνει πλέον έως και το 25% των συνολικών πωλήσεων ενός καταστήματος.
ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ
Ο επικεφαλής της Coffee Island στάθηκε στη σημαντική αύξηση του κόστους που έχουν υποστεί όλες οι εταιρείες και αφορά τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τα υλικά συσκευασίας, συν της υπερφορολόγησης του καφέ. Μάλιστα για το ζήτημα των πρώτων υλών ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτιμά ότι “η πιο δύσκολη περίοδος θα είναι για μας το δεύτερο εξάμηνο του 2023, οπότε θα κληθούμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις για τα νέα συμβόλαια”.
Για τη συμβολή του τουρισμού, ο οποίος κατέγραψε πολύ καλές επιδόσεις φέτος στη χώρα μας, τόνισε ότι “δεν έδωσε κάτι σημαντικό σε μας, άλλωστε δεν είναι και τα καταστήματά μας τέτοια που συγκεντρώνουν κατά βάση τέτοιου είδους ζήτηση”.
ΤΟ…ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ
Στόχος για την Coffee Island, είναι η είσοδός της σε περισσότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ. Υπογραμμίστηκε ότι το παιχνίδι στην οργανωμένη λιανική παίζεται στις προσφορές. Συχνά πολλοί πουλούν κάτω του κόστους. Σε γενικές γραμμές πάντως, η Nestle έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με τα Starbucks, ενώ δυνατή είναι και η Jacobs Douwe Egberts με το l’Or που είναι στη δεύτερη θέση.