Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΔικαιολογητικάGov.gr Wallet: Υπάρχει εξαίρεση - Που δεν λειτουργούν νέες ταυτότητες και δίπλωμα

Gov.gr Wallet: Υπάρχει εξαίρεση – Που δεν λειτουργούν νέες ταυτότητες και δίπλωμα

Gov.gr Wallet: Χθες κυκλοφόρησαν οι ψηφιακές ταυτότητες και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης, όμως δεν λειτουργούν παντού.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μια μόνο διαφορά.

Συγκεκριμένα, η εξαίρεση είναι τα διεθνή ταξίδια. Επίσης για τη χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.

Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν ως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους. Περαιτέρω, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.

Gov.gr Wallet: Πως ενεργούμε αν χαθεί το κινητό

Τί γίνεται αν χάσω το κινητό μου

Μπορεί να ανακληθεί η ισχύς των ψηφιακών εγγράφων μέσα από την σχετική υπηρεσία του gov.gr, μόνο με τους κωδικούς του taxis. Αναλυτικότερα οι πολίτες θα μπορούν να εισέλθουν στο gov.gr και να ανακαλέσουν την ισχύ των ψηφιακών εγγράφων, με το QR code να ακυρώνεται άμεσα.

Τί γίνεται αν χάσω ή κλαπεί η φυσική ταυτότητα και το δίπλωμά μου

Δηλώνεται η απώλεια, όπως οφείλεται, και μέσω διαλειτουργικοτήτων γίνεται συστημικά η ανάκληση της ισχύος των ψηφιακών εγγράφων.

Τί γίνεται αν μου κρατηθεί η ταυτότητα ή το δίπλωμά μου (πχ. στρατιωτική θητεία, αφαίρεση διπλώματος λόγω παραβίασης ΚΟΚ)

Ανακαλείται η ισχύς του ψηφιακού εγγράφου, εάν έχει ήδη δημιουργηθεί, ή αφαιρείται η δυνατότητα έκδοσης από την στιγμή που ο φορέας ο οποίος κρατάει προσωρινά το έγγραφο το δηλώνει στο σύστημά του.

Πώς μου αφαιρούνται τα ψηφιακά και έγχαρτα έγγραφά μου

Εφόσον το άτομο που έκανε την παράβαση παρουσιάσει το ψηφιακό έγγραφο, αυτό καταχωρίζεται στο σύστημα του φορέα ο οποίος το αφαιρεί και αμέσως ανακαλείται. Εάν το άτομο δεν έχει το έγχαρτο έγγραφο μαζί του, θα πρέπει να το προσκομίσει στον φορέα βάσει των ισχυόντων κανονισμών (πχ. στην περίπτωση της άδειας οδήγησης, παρουσάση σε ΑΤ εντός τριών ημερών).

Gov.gr Wallet: Έτσι γίνεται ο έλεγχος

Επίσης ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, καθώς έχει διασφαλιστεί η άμεση έκδοση και αποθήκευση, ενσωμάτωση στο ψηφιακό wallet του κινητού, θωράκιση των συναλλαγών με ψηφιακή συγκατάθεση, μείωση της απάτης, δυνατότητα άμεσης ανάκλησης της ισχύoς και γρήγορη επίδειξη και επαλήθευση μέσω κωδικού QR.

Στην παρουσίαση της εφαρμογής ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε βήμα βήμα το πώς μπορούν να «κατεβάζουν» οι πολίτες την εφαρμογή. «Κατεβάζω την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, κάνω login μέσω TaxisNet ή κωδικών web banking και επιβεβαιωτικό SMS, εκδίδω κάθε έγγραφο με ένα επιβεβαιωτικό SMS».

Όπως τόνισε σε περίπτωση ελέγχου επιδεικνύεται το QR code του ψηφιακού εγγράφου, κατόπιν αφού ο ελεγκτής σκανάρει το QR, εγκρίνει ο πολίτης τον έλεγχο και αναφέρει ή δείχνει τον 6-ψήφιο κωδικό που εμφανίζεται στον ελεγκτή. Ο ελεγκτής εισάγει τον 6-ψήφιο στην εφαρμογή του και μόνο τότε εμφανίζεται το έγγραφο στη συσκευή του πολίτη.

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε για τα επόμενα βήματα, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο, για επίδειξη και «ψηφιακά αντίγραφα» σε τραπεζικά ιδρύματα και παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας. «Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».

Λίγα λόγια για το Gov.gr Wallet

Το Gov.gr Wallet είναι η επίσημη ελληνική εφαρμογή wallet, η οποία διατίθεται μέσω του επίσημου λογαριασμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου των νέων ψηφιακών δελτίων ταυτότητας και ψηφιακών αδειών οδήγησης.

Τα νέα ψηφιακά δελτία ταυτότητας και της άδειας οδήγησης είναι ψηφιακά έγγραφα που εκδίδονται μέσω του gov.gr και είναι πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας.

Ποια στοιχεία θα υπάρχουν μέσα

Στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή:

Ταυτότητα:

  • Ο αριθμός ταυτότητας.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Δίπλωμα οδήγησης:

  • Ο αριθμός άδειας οδήγησης.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.
  • Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).
  • Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.
  • Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Η αποθήκευση των άνωθεν στοιχείων θα μπορεί να γίνει από μία μόνο κινητή συσκευή φυσικού προσώπου.

Όσα ισχύουν με τα προσωπικά δεδομένα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε σήμερα για το θέμα, και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα προσωπικά δεδομένα.

Τα δύο έγγραφα θα μπορούν να αποθηκευτούν μέσα στο ψηφιακό πορτοφόλι, εκεί που ήταν και το πιστοποητικό εμβολιασμού, και άμεσα θα τεθούν σε ισχύ.

Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι το κράτος διασφαλίζει την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.

Κατέβασμα Gov.gr wallet: Πως να κατεβάσετε την εφαρμογή

Διαθέσιμη είναι πλέον η εφαρμογή gov.gr Wallet σε Google Play και Apple Store, μέσω της οποίας οι πολίτες θα αποκτούν έγκυρο ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής τους ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης.

Για να κατεβάσετε την εφαρμογή σε κινητά Android (εδώ), για Apple (εδώ).

Η προσθήκη των εγγράφων θα μπορεί να γίνει με τον κλασικό τρόπο σύνδεσης στο gov.gr, είτε μέσω κωδικών TaxisNet, είτε ebanking, ενώ εναλλακτικά παρέχεται και η δυνατότητα σκαναρίσματος.

Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

  • είτε να έχει καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,
  • είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).

Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Βήμα προς βήμα η διαδικασία για ψηφιακή ταυτότητα και ψηφιακό δίπλωμα

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ