Παρασκευή, 19 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΕπιχειρήσειςΕκτακτη προσφορά ο ΑΒ Βασιλόπουλος - Οποιος προλάβει σε λίγες... ώρες

Εκτακτη προσφορά ο ΑΒ Βασιλόπουλος – Οποιος προλάβει σε λίγες… ώρες

Σούπερ μάρκετ: Στις ημέρες που ζούμε, οι καταναλωτές ψάχνουν και την παραμικρή ευκαιρία προσφορών. Τι ανακοίνωσε ο ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ο ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει την εβδομάδα με μοναδικές προσφορέ.

Πολλά προϊόντα 1+1 δώρο, στο νέο φυλλάδιο που ισχύει από Πέμπτη μέχρι Σάββατο.

Δείτε εδώ αναλυτικά τις προσφορές

Σούπερ μάρκετ: Τα πολύ άσχημα ήρθαν για τους καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: Το κύμα ακρίβειας έφερε τις πρώτες τραγικές εξελίξεις στις αλυσίδες! Μείωση πωλήσεων, απανωτές αυξήσεις στα τρόφιμα.

Σε ράλι διαρκών ανατιμήσεων βρίσκονται τα τρόφιμα, ιδίως από τις αρχές του έτους έως και αυτή τη στιγμή.

Το γεγονός αυτό ωστόσο σε συνδυασμό με τους κραδασμούς και την αύξηση κόστους στον τομέα της ενέργειας και των καυσίμων, έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των πωλήσεων σε όγκο κατά περίπου 8% τον Απρίλιο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Ενδεικτική είναι η τριμηνιαία έρευνα της ΕΥ σε δείγμα 18.000 καταναλωτών, όπου διαπιστώνει ότι το αυξανόμενο κόστος αγαθών και υπηρεσιών επηρεάζει τις αγοραστικές δυνατότητες και αποφάσεις του 52% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο.

Επιπλέον, στοιχεία που αποτυπώνουν την ευρύτερη τάση αύξησης τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων αποτυπώνονται και μέσα από πρόσφατη καταμέτρηση της NielsenIQ, η οποία έχει ως επίκεντρο την περίοδο του Πάσχα.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι την εβδομάδα πριν το Πάσχα που έληξε στις 24 Απριλίου, τα πουλερικά και το κοτόπουλο κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις σε αξία κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα.
Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αυξήσεις τιμών στις συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την μείωση της κατανάλωσης στην αγορά.
Ταυτόχρονα προϊόντα όπως τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι σε επίπεδο τζίρου, ωστόσο οι ντομάτες αύξησαν το τζίρο τους κατά την περίοδο αναφοράς σε ποσοστό 11,6%, το αγγούρι κατά 17,2% και τα μαρούλια κατά 33,2%, αποτελώντας τα προϊόντα που έχουν δεχτεί τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

Σούπερ μάρκετ: Εικόνα δύο ταχυτήτων στα ράφια

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Metro, Αριστοτέλη Παντελιάδη, η αγορά των ελληνικών σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο σημείωσε πτώση σε όγκο κατά 8%, με σταθερότητα σε τζίρο πωλήσεων γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των τιμών.

Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες της βιομηχανίας στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ο κύριος Παντελιάδης επισήμανε ότι υφίσταται μία διπλή εικόνα αυτή τη στιγμή στην αγορά.

“Όποιοι προμηθευτές μας μπορούν, συνεχίζουν να κάνουν προωθητικές ενέργειες και όσοι δεν μπορούν τις έχουν διακόψει.

Επί της ουσίας αυτό σημαίνει πως όσοι έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος της αύξησης κόστους στα ράφια, έχουν περιορίσει ή και διακόψει εντελώς τις προωθητικές, ενώ εκείνοι που έχουν περάσει αυξήσεις στα ράφια, έχουν προσπαθήσει να αντισταθμίσουν τις ανατιμήσεις με ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών”. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: “όλοι αυτή τη στιγμή βάζουν το χέρι τους στην τσέπη”.

Αυξημένες τιμές σε είδη διατροφής και μη αλκοολούχα κατά 10,9% τον Απρίλιο

Θα θυμίσουμε ότι την εβδομάδα που πέρασε η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 10,2% τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Το γεγονός αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και στην αύξηση τιμών στα αγαθά διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά κατά 10,9% τον συγκεκριμένο μήνα.

Agrino: Αύξηση σε όλα τα προϊόντα από 5% έως και 7%

Για το θέμα των ανατιμήσεων, ο εκπρόσωπος διοίκησης και διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της Agrino, Άγις Πιστιόλας, αναφέρει ότι η εταιρεία του έχει περάσει ήδη μία αύξηση 5% έως και 7% στο σύνολο των προϊόντων – ρύζι και όσπρια – που διαθέτει, κάτι που συνέβη σταδιακά από τον Νοέμβριο του 2021 έως και τον Ιανουάριο του 2022. Ωστόσο αυτή τη στιγμή η Agrino τηρεί στάση αναμονής και αναμένει πριν κάνει τα επόμενα βήματά της, με τον κύριο Πιστιόλα να σημειώνει ότι η εταιρεία έχει προσπαθήσει και απορρόφησε σημαντικό μέρος του υφιστάμενου κόστους.

3αλφα: Αυξήσεις 6% σε όσπρια και ρύζι

Ο Κώστας Καραγεωργίου, γενικός διευθυντής της 3αλφα, μίας ακόμα μεγάλης εταιρείας στο χώρο των οσπρίων και του ρυζιού, επισημαίνει ότι οι αυξήσεις που έχει κάνει η εταιρεία του στο τέλος Φεβρουαρίου ανέρχονται μεσοσταθμικά στα επίπεδα του 6%. Η συνολική αύξηση κόστους σε όλες τις γραμμές λειτουργίας της επιχείρησης ανέρχεται μεσοσταθμικά στο 45%, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο η αύξηση του κόστους στα όσπρια έχει φτάσει το 35%.

Ζυμαρικά Ήλιος: Στο 23% η συνολική αύξηση τιμών από τον Νοέμβριο

Στον κλάδο των ζυμαρικών, η εταιρεία Ήλιος καθυστέρησε να κάνει ανατιμήσεις παρά το γεγονός ότι γεγονός ότι οι αυξήσεις στο σκληρό σιτάρι που αποτελεί την πρώτη ύλη για τα προϊόντα της είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται από τον Σεπτέμβριο του 2021. “Ωστόσο εμείς περάσαμε τις πρώτες αυξήσεις στα ζυμαρικά τον Νοέμβριο”, λέει η Αθανασία Δάκου, εμπορική διευθύντρια και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της βιομηχανίας.

Η πρώτη αύξηση του Νοεμβρίου ήταν της τάξεως του 15% και ακολούθησε μία νέα αναπροσαρμογή των τιμών τον Ιανουάριο του 2022 με περίπου 8%. “Αναμένουμε και εμείς από την πλευρά μας να δούμε πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες για να καθορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας”, προσθέτει η κυρία Δάκου.

Πηγή: capital.gr

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλο «μυστικό» – Αλλάζουν όλα στα ψώνια

Σούπερ μάρκετ: Η νέα αλυσίδα που έρχεται στην Ελλάδα, φέρνει μαζί της και ένα… μυστικό, που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τα ψώνια μας!

Η νέα τάση των discount stores και στα σούπερ μάρκετ είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη στην Ισπανία και τα Carrefour τη φέρνουν και στην Ελλάδα.

Τα καταστήματα SUPECO φτάνουν και στην Ελλάδα με την επιστροφή του γαλλικού «κολοσσού» και λανσάρονται ως τα πιο φθηνά σούπερ μάρκετ και ως το «μυστικό όπλο» της Carrefour. Εξάλλου και το όνομά τους προέρχεται από τις λέξεις «Σούπερ-Οικονομικά».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Carrefour:

«Τα SUPECO είναι parking discount stores, ένας τύπος καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.»

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Carrefour Ισπανίας, έχει τονίσει:

«Η ανάπτυξη της Supeco στην Ισπανία επιβεβαιώνει ένα επιχειρηματικό μοντέλο σε πλήρη επέκταση που επιτρέπει στην Carrefour να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Η επιτυχία της Supeco είναι το αποτέλεσμα της προσαρμογής και του συνδυασμού των καλύτερων τιμών της αγοράς με την εγγύτητα στους πελάτες μας».

Στην Ισπανία, τα SUPECO άνοιξαν το 2012, εφαρμόζουν το κόνσεπτ «cash and carry», αναπτύχθηκαν ραγδαία και γνωρίζουν μεγάλη άνθηση και τα καταστήματα διαθέτουν περίπου 8.000 προϊόντα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, συμπεριλαμβανομένων και τα φρέσκα προϊόντα κρεοπωλείου, ντελικατέσεν, φούρνου, φρούτων και λαχανικών. Μάλιστα, υπόσχονται τιμές 10% έως και 25% πιο φθηνές.

Τα σούπερ μάρκετ χωρίς ταμίες

Η επιστροφή των Carrefour στην Ελλάδα, εκτός από τα SUPECO, περιλαμβάνει και τα Carrefour Flash 10/10.

Πρόκειται για έναν τύπο πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.

Σούπερ μάρκετ: Άνοιξε πασίγνωστη αλυσίδα σουπερ μαρκετ στην Ελλάδα – Σε ποιες περιοχές

Σουπερ μαρκετ: Μια αλυσίδα από τα… παλιά άνοιξε ξανά στη χώρα μας. Δείτε ποια είναι και που βρίσκονται τα καταστήματά της.

Η Carrefour ξεκίνησε επίσημα τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, γίνεται με την μέθοδο του franchise και προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.

Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.

«Υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο δημιουργίας ενός δικτύου καταστημάτων, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες της κάθε τοπικής και υπερτοπικής αγοράς. Με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων μας, ξεκινήσαμε επίσημα τη νέα εποχή της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές. Μέσα στη φετινή χρονιά θα γίνει προσπάθεια να βρίσκονται σε λειτουργία όλοι οι τύποι καταστημάτων μας, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών που αποτέλεσαν και την πρώτη φάση υλοποίησης του στρατηγικού μας πλάνου» σημειώνει ο Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Carrefour στην Ελλάδα.

Τα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται από τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία, την επάνοδο της Carrefour στην ελληνική αγορά.

Ο λόγος που γυρνάνε τα Carrefour στην Ελλάδα

Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:

πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.

δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.

τρίτον, ο νέος συνεργάτης, η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου.

Έρχονται αλλαγές στα σούπερ μάρκετ

Αλλαγές τεκτονικού χαρακτήρα στην καθημερινή λειτουργία των σουπερ μαρκετ, καθώς και στη σχέση τους με τον καταναλωτή προκαλεί το πληθωριστικό «σοκ» που πλήττει εδώ και μήνες την ελληνική οικονομία και δυστυχώς, ολοένα και εντείνεται.

Προτού εξαλειφθεί η υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, η χώρα – όπως και ολόκληρος ο πλανήτης – βρίσκεται αντιμέτωποι με τεράστιες πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες ωθούν στα ύψη τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών και ψαλιδίζουν επικίνδυνα το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου ελληνικού νοικοκυριού.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Μάρτιο ο πληθωρισμός σημείωσε εκρηκτική άνοδο κατά 8,9% τον Μάρτιο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα σε διάστημα 27 ετών και καταγράφοντας τον αντίκτυπο της ακρίβειας μόλις τον πρώτο μήνα του πολέμου στην Ουκρανία. Ο Γενικός Δείκτης Τιμών είχε αυξηθεί κατά 7,2% τον Φεβρουάριο, 6,2% τον Ιανουάριο και 5,1% τον Δεκέμβριο.

Αυτή η νέα πραγματικότητα καθρεφτίζεται έκδηλα στα ράφια των σουπερ μαρκετ, με τις τιμές των αγαθών να έχουν πάρει την ανηφόρα και τους καταναλωτές να μοιάζουν ανήμποροι να αντιδράσουν μπροστά σε αυτό το επιθετικό κύμα ακρίβειας.

«Η νέα κανονικότητα χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα και τεράστια ανησυχία. Η υγειονομική κρίση δεν έχει ακόμη τελειώσει και τα προβλήματα που πυροδότησε η πανδημία σε εφοδιαστική αλυσίδα και μεταφορές δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί», σχολίασε πρόσφατα, μιλώντας στο Food retail CEO Forum, η εμπορική διευθύντρια της IRI Hellas, Δήμητρα Κατσίπη, προσθέτοντας πως ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδεινώνει περαιτέρω μια ήδη δύσκολη κατάσταση.

Σύμφωνα με την ίδια, η διαρκής άνοδος των τιμών το τελευταίο διάστημα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανησυχία ξεκινάει από τους προμηθευτές, συνεχίζεται στους λιανέμπορους για να περάσει τελικά στους καταναλωτές. Αφουγκραζόμενη τα τεκταινόμενα στην αγορά η κυρία Κατσίπη έκανε λόγο για «βομβαρδισμό» ανατιμήσεων στις διαπραγματεύσεις προμηθευτών και λιανέμπορων, αφού πολλές φορές οι αυξήσεις τιμών είναι διψήφιες. Ωστόσο, όπως εξήγησε, υπάρχει ένα κενό… συγχρονισμού με τον καταναλωτή, ο οποίος αντιλαμβάνεται σε δευτερεύοντα χρόνο το μέγεθος των ανατιμήσεων. Πρόκειται για μια κατάσταση η οποία είναι γνωστή με τον όρο «sticker shock» και αφορά στη συγκεκριμένη στιγμή που αντιλαμβάνεται κανείς την κρίση.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της NielsenIQ για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, Βάιο Δημοράγκα, ο πληθωρισμός είναι η νέα πραγματικότητα που χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας. «Ο πληθωρισμός είναι εδώ, έχει κάνει την εμφάνισή του στα σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές το αισθάνονται», εξήγησε ο ίδιος για να επισημάνει πως σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες έρευνες, σχεδόν εννέα στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν πως έχουν γίνει ορατές οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων.

Για τον κ. Δημοράγκα θεωρείται εύλογο πως η άνοδος των τιμών θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης, ωστόσο δεν έχει παρατηρηθεί τουλάχιστον έως τώρα κανένα φαινόμενο πανικού από την πλευρά των καταναλωτών. Μάλιστα, όπως σημείωσε, το 2022 δεν ξεκίνησε άσχημα ως προς τις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Πως ψωνίζουν πλέον οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ

«Πλέον ο καταναλωτής που έχει μπει σε ένα σουπερ μαρκετ για να ψωνίσει, θυμίζει ένα μικρό παιδί. Ένα μικρό παιδί που κοιτάζει τα ράφια και δεν ξέρει τι να κάνει, γιατί σκέφτεται πως υπάρχουν πολλά προϊόντα τα οποία (λόγω ακρίβειας) δεν μπορεί να τα έχει». Με αυτό τον τρόπο περιέγραψε τον καταναλωτή στην εποχή του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας του πολέμου στην Ουκρανία ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσές, κατά την παρουσία του στο Food retail CEO Forum.

Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, βασικότερο κριτήριο για τα ψώνια του Έλληνα – στη σκιά του πληθωρισμού – είναι τα χρήματα και όχι η ποιότητα. Λόγω των διαρκών ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, ο Έλληνας ενδιαφέρεται «να τα φέρνει βόλτα οικονομικά». Επομένως, αλλάζει το σύνολο της αγοραστικής του συμπεριφοράς προκειμένου να το προσαρμόσει στις έκτακτες ανάγκες που προστάζει η τρέχουσα περίοδος.

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα, ψωνίζουν εξυπνότερα και χωρίς διάθεση να δημιουργήσουν αποθέματα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι όσοι αποφεύγουν να προβούν σε αγορές, ώστε να έχουν πάντοτε στην άκρη χρήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσές, η κύρια «υπερδύναμη» των καταναλωτών είναι εκείνη των προσφορών, τις οποίες ξέρουν, θέλουν κι εμπιστεύονται από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Οι καταναλωτές σήμερα κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους, στρεφόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σε αρκετές πιο φθηνές μάρκες προϊόντων, ενώ δεν διστάζουν το άνοιγμά τους σε περισσότερα καταστήματα, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ