Σούπερ μάρκετ: Άλλαξαν τα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ καθώς πλέον ο καταναλωτής παίρνει τα ηνία στα χέρια του ελέγχοντας ο ίδιος τις τιμές των προϊόντων που αγοράζει.
Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένη να διαθέτει στα προϊόντα της ταμπελάκια με την τιμή της συσκευασίας και την τιμή του λίτρου διότι ελλοχεύουν βαρύτιμα πρόστιμα.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του καλαθιού της Σαρακοστής, ο Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε μία μεγάλη αλλαγή σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας, τα οποία είναι υποχρεωμένα να την κάνουν εντός 30 ημερών.
Σε διαφορετική περίπτωση, η μη συμμόρφωση των σούπερ μάρκετ, θα επιφέρει στις αλυσίδες πρόστιμα.
Σούπερ μάρκετ: Πώς θα ψωνίζουμε πλέον
Η αλλαγή γίνεται, ώστε ο καταναλωτής να προστατευτεί από τα «κόλπα» των εταιρειών με τις συσκευασίες των προϊόντων και την ποσότητα που περιέχουν.
«Να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες, ο καταναλωτής θα ελέγχει αν έχει αυξηθεί η τιμή της μονάδος», είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Ποια είναι η αλλαγή στα σούπερ μάρκετ
Όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας θα πρέπει μέσα σε ένα μήνα να αλλάξουν τα ταμπελάκια των προϊόντων τους, ώστε ο καταναλωτής να βλέπει καθαρά την τιμή του προϊόντος και την τιμή του λίτρου / κιλού.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αυξηθεί το μέγεθος της γραμματοσειράς και για τις δύο τιμές, ώστε ο καταναλωτής να κάνει μόνος του τη σύγκριση για τις αυξήσεις.
Σε αντίθετη περίπτωση, οι αλυσίδες θα έρθουν αντιμέτωπες με πρόστιμα.
Υπενθυμίζεται πως από χθες στην εφαρμογή e-Katanalotis υπάρχουν πλέον και όλα τα φυλλάδια των προσφορών.
Σούπερ μάρκετ: Πρόστιμο
ΑΒ Βασιλόπουλος: Με απόφαση της περιφέρειας Αττικής επιβλήθηκε πρόστιμο στον ΑΒ Βασιλόπουλο λόγω διαφορετικής τιμής στο ράφι με το ταμείο.
Με την με αριθ. 1104/22-03-23 Απόφαση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής, επιβλήθηκε πρόστιμο έξι χιλιάδων ευρώ (€ 6.000,00) στην εταιρεία «ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ» για παράβαση του άρθρου 2 παρ. 9 της με αριθ. 91354/2017 Υπουργικής Απόφασης «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών» (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) (Φ.Ε.Κ. 2983/τ.Β΄/30-08-17),
γιατί σε έλεγχο που διενήργησε κλιμάκιο της Υπηρεσίας μας στις 13-03-2023 σε υποκατάστημα επί της Λ. Μεσογείων 430 στην Αγ. Παρασκευή, διαπιστώθηκε απαίτηση είσπραξης υψηλότερης τιμής στο ταμείο από την αναγραφόμενη στην πινακίδα στο σημείο πώλησης σε δύο προϊόντα.
Το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου τριπλασιάστηκε λόγω επανειλημμένης υποτροπής εντός τριετίας σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν. 4177/2013 (Φ.Ε.Κ. 173/Α/08-08-2013).
Επιπλέον, η περιφέρεια Αττικής επέβαλε πρόστιμο 6.000 ευρώ και σε άλλο μεγάλο σούπερ μάρκετ των βορείων προαστίων καθώς «διαπιστώθηκε απαίτηση είσπραξης υψηλότερης τιμής στο ταμείο από την αναγραφόμενη στην πινακίδα στο σημείο πώλησης σε δύο είδη».
Σε απόλυτο κυρίαρχο στην αγορά των σούπερ μάρκετ έχει μετατραπεί ο Σκλαβενίτης, καθώς αγόρασε νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ!
Η δε επιτυχία είναι μεγαλύτερη για τον Σκλαβενίτη, καθώς και ο Μασούτης προσπάθησε να εξαγοράσει την αλυσίδα Γέγος, ωστόσο πήρε μόλις δυο καταστήματα!
Σούπερ μάρκετ: Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Μετά από 51 χρόνια ιστορίας η αυλαία έπεσε.
Τα Super Market Γέγος ιδρύθηκαν το 1971 και πέρασαν πριν λίγες μέρες στις αλυσίδες Σκλαβενίτης (4 καταστήματα) και Μασούτης (2 καταστήματα).
Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συνεργάτες, προμηθευτές, στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ καθώς και σε όλο το προσωπικό μας που μας στήριξε όλα αυτά τα χρόνια. Σας ευχαριστούμε θερμά όλους. Κάθε τέλος μια νέα αρχή!» αναφέρει στον λογαριασμό του στο LinkedIn, ο Ευάγγελος Γέγος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Γέγος».
Την περασμένη Παρασκευή υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα στην αλυσίδα «Μασούτης» και στην αλυσίδα «Γέγος», η οποία προβλέπει ότι τα καταστήματα της δεύτερης σε Αργυρούπολη και Κερατέα περνούν στον έλεγχο της πρώτης.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2022 είχε υπογραφεί συμφωνία ανάμεσα στην αλυσίδα «Γέγος» και στη «Σκλαβενίτης», βάσει της οποίας η δεύτερη εξαγόρασε τα 4 από τα 6 καταστήματα της πρώτης και συγκεκριμένα τα καταστήματα στο Πόρτο Ράφτη, στη Λούτσα και στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας.
Η εταιρεία «Γέγος» ιδρύθηκε το 1971 από τρεις συνεταίρους με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στο Πόρτο Ράφτη.
Το 2021 ο κύκλος εργασιών της «Γέγος» διαμορφώθηκε σε 19,07 εκατ. ευρώ έναντι 20,5 εκατ. ευρώ το 2020 με το καθαρό αποτέλεσμα, μετά από φόρους, να είναι κέρδη ύψους 719.548 ευρώ.
Πώς μπορεί να μείνει ζωντανός σε τρόφιμα και συσκευασίες των σούπερ μάρκετ ο κορονοϊός και άλλοι ιοί. Ο μεγάλος κίνδυνος που όλοι αγνοούμε. Τι πρέπει να κάνουμε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Βρετανοί επιστήμονες ισχυρίζονται ότι ο κορωνοϊός μπορεί να μείνει ζωντανός σε ορισμένα τρόφιμα και συσκευασίες των σούπερ μάρκετ για ημέρες.
Ειδικότερα, οι επιστήμονες του πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον…
πραγματοποίησαν δοκιμές για λογαριασμό του Οργανισμού Προδιαγραφών Τροφίμων (FSA), επαλείφοντας σκόπιμα τον ιό σε συσκευασίες και τρόφιμα, όπως εμφιαλωμένα ποτά, μήλα, πιπεριές, τυρί, ζαμπόν, ελιές, τραγανό ψωμί και κρουασάν.
Η πλειοψηφία των τροφίμων που εξετάστηκαν επέδειξαν «σημαντική πτώση» των επιπέδων του ιού κατά τις πρώτες 24 ώρες. Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις τα ίχνη επιβίωναν για περίπου μία εβδομάδα.
«Για έναν εξαιρετικά μολυσματικό παράγοντα όπως ο Sars-Cov-2, ο οποίος μπορεί να μεταδοθεί μέσω της επαφής με μολυσμένες επιφάνειες και στη συνέχεια με το πρόσωπο, τα ευρήματα αυτά είναι άκρως αξιοσημείωτα», υποστηρίζουν.
Η ομάδα εξέτασε ένα εύρος θερμοκρασιών και επιπέδων υγρασίας για να μιμηθεί τις τυπικές συνθήκες αποθήκευσης, μετρώντας τον ρυθμό αδρανοποίησης του ιού, και διαπίστωσε ότι ο ιός φαίνεται να διαρκεί περισσότερο σε προϊόντα με ανώμαλη επιφάνεια – μπρόκολο και σμέουρα – από ότι σε προϊόντα με λεία επιδερμίδα, όπως τα μήλα (αν και σε ορισμένες διατηρημένες με απλή ψύξη φρέσκες πιπεριές ο ιός ήταν ανιχνεύσιμος μια εβδομάδα αργότερα).
Τα μήλα περιέχουν φυσικές χημικές ουσίες στη φλούδα τους που μπορεί να αρχίσουν να διασπούν τον ιό Covid μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες, λένε οι επιστήμονες.
Τα αρτοσκευάσματα όπως το pain au chocolat φάνηκε να έχουν ελάχιστο ιό μετά από λίγες ώρες – ίσως επειδή επικαλύπτονται με ένα λεπτό στρώμα αυγό κατά το ψήσιμο, λένε οι επιστήμονες της FSA. Τα αυγά περιέχουν αραχιδονικό οξύ το οποίο μπορεί να έχει αντιιική δράση.
Τα τυριά και τα αλλαντικά, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λίπος, φαίνεται ότι επιτρέπουν στον ιό να επιβιώσει για ημέρες, ενδεχομένως και για μια εβδομάδα.
Η Covid μπορεί να επιβιώσει έως και μία εβδομάδα σε πλαστικές επιφάνειες. Για τα χαρτοκιβώτια, μπορεί να είναι αρκετές ημέρες. Για τα κουτιά αλουμινίου, είναι πιθανώς μόνο ώρες, λένε οι ερευνητές.