Έκτακτη απόφαση! Άσχημα μαντάτα για Σκλαβενίτη, ΑΒ, LIDL, My Market
Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη εξαγορά πραγματοποίησε η δημοφιλής αλυσία σούπερ μάρκετ «ΜΑΣΟΥΤΗΣ» δημιουργώντας τρυγμούς στα θεμέλια των μεγάλων ανταγωνιστών της, Σκλαβενίτης, ΑΒ, LIDL και MY MARKET. Δίνοντας έμφαση στις τουριστικές περιοχές και ιδιαίτερα σε Κυκλάδες και Αττική ο όμιλος ΜΑΣΟΥΤΗΣ αποφάσισε να εξαγοράσει την εταιρία «ΑΦΟΙ Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» με έδρα τη Σαντορίνη. Σε ένα ακόμα […]

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη εξαγορά πραγματοποίησε η δημοφιλής αλυσία σούπερ μάρκετ «ΜΑΣΟΥΤΗΣ» δημιουργώντας τρυγμούς στα θεμέλια των μεγάλων ανταγωνιστών της, Σκλαβενίτης, ΑΒ, LIDL και MY MARKET.
Δίνοντας έμφαση στις τουριστικές περιοχές και ιδιαίτερα σε Κυκλάδες και Αττική ο όμιλος ΜΑΣΟΥΤΗΣ αποφάσισε να εξαγοράσει την εταιρία «ΑΦΟΙ Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» με έδρα τη Σαντορίνη.
Σε ένα ακόμα deal προχώρησε η αλυσίδα καταστημάτων Διαμαντής Μασούτης. Μετά την επιτυχημένη εξαγορά της Προμηθευτικής αλλά και την άκαρπη προσπάθεια εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar AE, ο επιχειρηματίας γνωστοποίησε στις 13 Οκτωβρίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου καταστημάτων χονδρικής και λιανικής πώλησης της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ», η οποία εδρεύει στο Εμπορειό της Σαντορίνης.
Σούπερ μάρκετ: Άσχημα μαντάτα
Με τη νέα αυτή εξαγορά η αλυσίδα Μασούτης επεκτείνει την παρουσία της τόσο στην Αττική, όσο και στα νησιά του Αιγαίου, προσθέτοντας επιπλέον 20 εκατ. ευρώ στον τζίρο της.
Η «Αφοί Δεναξά ΕΠΕ» διαθέτει αρκετά ιδιόκτητα ακίνητα και αγροτεμάχια στη Σαντορίνη.
Όπως δείχνουν οι τελευταίες οικονομικές καταστάσεις των Αφών Δεναξά, το 2020 η εταιρεία είχε πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με 26,5 εκατ. ευρώ το 2019 και καθαρά κέρδη 1,179 εκατ. ευρώ από 1,084 ευρώ το 2019.
Στόχος της Μασούτης Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη του δικτύου της στο λεκανοπέδιο Αττικής με την δημιουργία τριών υπεραγορών Grand Masoutis έως τα τέλη του 2023, με πρώτο σταθμό αυτόν της Γλυφάδας.
Παράληλα, η εταιρεία Μασούτης Α.Ε. δίνει έμφαση στις τουριστικές περιοχές και χάρη σε αυτήν την στόχευση, ο φετινός Αύγουστος ήταν από τους πιο καλούς μήνες του τρέχοντος έτους καθώς η εταιρεία έχει παρουσία σε Χαλκιδική, Κέρκυρα, Σαντορίνη και Κρήτη.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η εταιρεία «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» διαθέτει υποκατάστημα στον Καρτεράδο, στο Μεγαλοχώρι, στο Εμπορειό Σαντορίνης, στον Γλαστρό Μυκόνου και το Παλαιό Φάληρο.
Στην εταιρεία ανήκουν επίσης πολλά άλλα ακίνητα, κατοικίες, αγροτεμάχια στη Σαντορίνη, στη Νάξο και αλλού, τα οποία ωστόσο δεν θεωρείται πιθανό ότι αποτελούν μέρος της συμφωνίας. Αντιθέτως, μέρος της συμφωνίας με τη «Μασούτης» φέρεται να είναι οι αποθήκες στην περιοχή του Ρέντη και στην Πέτρου Ράλλη.
Η αλυσίδα «Μασούτης» έκλεισε το 2021 με κύκλο εργασιών 883,47 εκατ. ευρώ, αυξημένα μόλις κατά 0,1% σε σύγκριση με το 2020. Τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 20,03%, φθάνοντας τα 11,35 εκατ. ευρώ.
Σούπερ μάρκετ: Γιατί εξαγοράζει την Αφοί Δεναξά
Ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό επιχειρεί να βρεθεί η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης συνεχίζοντας να ισχυροποιεί την παρουσία της στις τουριστικές περιοχές, όπου εφέτος οι τζίροι των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν.
Μετά το στρατηγικό deal με την κρητική συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η Μασούτης προχωρά σε μια νέα συμφωνία εξαγοράς, αυτή τη φορά στη Σαντορίνη.
Συγκεκριμένα, στις 13 Οκτωβρίου η Μασούτης γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με έδρα το Εμπορειό της Θήρας.
Η Αφοί Δεναξά δραστηριοποιείται στη λιανική και χονδρική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ, διαθέτοντας τρία καταστήματα λιανικής και ένα Cash and Carry στη Σαντορίνη, ένα κατάστημα λιανικής στην Μύκονο, ένα Cash and Carry στην περιοχή του Ρέντη, καθώς και κατάστημα λιανικής στο Παλαιό Φάληρο.
Ο τζίρος της θηραϊκής αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανήλθε το 2020, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, στα 20,081 εκατ. ευρώ από 26,506 εκατ. ευρώ το 2019, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 1,179 εκατ. ευρώ από 1,084 ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ήταν 2,090 εκατ. ευρώ από 936.143 ευρώ το 2019.
Οι υπεραξίες των νησιών
Να σημειωθεί ότι η Μασούτης διαθέτει ήδη παρουσία στη Σαντορίνη με κατάστημα στην περιοχή Πύργος, στον κεντρικό επαρχιακό δρόμο «Περίσσας – Φηρών. Πρόκειται για το πρώην σούπερ μάρκετ Βιδάλης, το οποίο ανακαινίστηκε και λειτουργεί από τον φετινό Ιούνιο με την επωνυμία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.
Το εν λόγω κατάστημα, όπως και ακόμη 9 σε Σύρο, Τήνο, Νάξο, Μήλο, καθώς και 6 σε Χίο και Κάλυμνο, όπως και τα 18 καταστήματα στην Κέρκυρα μεταβιβάστηκαν στην Μασούτης μέσω της στρατηγικής συμφωνίας με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ.
Ταυτόχρονα η Μασούτης έχει μερίδιο στα κέρδη και από τα 37 καταστήματα της συνεταιριστικής αλυσίδας στην Κρήτη, έστω και αν συνεχίζουν να λειτουργούν με το σήμα ΣΥΝ.ΚΑ.
Συνυπολογίζοντας και τα τρία καταστήματα που διαθέτει η Μασούτης στην Άνδρο, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Προμηθευτικής πριν τέσσερα χρόνια, το κατάστημα της Σκιάθου, μετά την εξαγορά της εταιρείας Σκούρας και τα έξι καταστήματα στη νησί της Λέσβου, η αλυσίδα με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη έχει συγκεντρώσει σημαντική «δύναμη πυρός» στα νησιά.
Στο τουριστικό «portfolio» του ομίλου θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η Χαλκιδική όπου η Μασούτης διαθέτει 14 καταστήματα.
Πάνω από 1,1 δισ. ευρώ το 2022
Η μεγάλη ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας σε τουριστικές περιοχές της χώρας ανεβάζει τον πήχη των πωλήσεων για το 2022, με τη Μασούτης να σπάζει το φράγμα του ενός δισ. ευρώ.
Συμπεριλαμβανομένων και των εργασιών του ΣΥΝ.ΚΑ στην Κρήτη εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 1,150 δισ. ευρώ έναντι 883 εκατ. ευρώ του 2021.
Διψήφια άνοδος λόγω τουρισμού
Κατά 11% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τους καλοκαιρινούς μήνες, με την αύξηση αυτή να συνοδεύεται και από ενίσχυση του όγκου πωλήσεων και να μην προέρχεται μόνο από την αύξηση των τιμών των αγαθών.
Βασική αιτία για την αύξηση της κατανάλωσης ήταν οι υψηλές τουριστικές ροές.
Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου καταγράφηκε στην Κρήτη (16%), στα νησιά (15,8%) και στην Πελοπόννησο (12%), δηλαδή στους κατεξοχήν τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα στο ηλεκτρονικό «καλάθι»
Με λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα – αλλά ξοδεύοντας τα ίδια χρήματα σε σύγκριση με πέρυσι – γεμίζουν οι καταναλωτές το «καλάθι» τους στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group.
Από τα δεδομένα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2022 προκύπτει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν τα ίδια χρήματα ανά online παραγγελία σε σχέση με πέρυσι: συγκεκριμένα, η μέση απόδειξη (ή η μέση αξία ηλεκτρονικού καλαθιού), παραμένει στα 76 ευρώ.
Ωστόσο, αγοράζουν λιγότερα προϊόντα. Ειδικότερα, 33 αντί 36 τεμάχια βρίσκονται στο μέσο ηλεκτρονικό καλάθι το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 σε σχέση με αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Πόσο επηρεάζουν όμως οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών;
Από την έρευνα προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις».
Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty.
Που σημειώθηκαν αλλαγές…
Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο, όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού, ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.
Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Από το τριμηνιαίο report της Convert Group προκύπτει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες online, καθότι στο διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 καταγράφηκε αύξηση 8% στα τεμάχια που πούλησαν τα online super market στους καταναλωτές με τη συνολική αξία να είναι στο +18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σε επίπεδο εννεαμήνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν:
+19% σε προϊόντα για κατοικίδια,
+7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
+5% σε προϊόντα αρτοποιίας,
+5% σε ποτά και αναψυκτικά,
+3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και
+2% σε συσκευασμένα τρόφιμα.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας.
Σημειώνεται ότι πάνω από το ⅓ των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις